Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Válečný ?táb

Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:

Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.

Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!

Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle

Dedikův vesmír
Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz

Studie galaktické války


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1030 - 1049 / 1442Starší   Nejstarší

happz - 02. březen 2002 22:03sipka
ZAMĚŘIT
happz
No, takovehle jednotky budou opravdu problem - cely warp je problem. Je sice popsan, ale nikdo nevi, jak to funguje. akze treba na neco prijdeme, mozna na zaklade nejakeho dokumentu, mozna nas potka stesti a nekdo zverejni oficialni teorii (coz je hodne troufale), no, a kdyz to jinak nepude, tak se minimalni mnopzstvi jednotek bude muset pouzivat tak, jak jsou, a odvodit nejake vztahy alespon "od oka."
Bendi - 02. březen 2002 21:55sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
SI je základ, ale co warpem? Cochrany se do ní za stávajících okolností jaksi nehodí :-)
happz - 02. březen 2002 20:06sipka
ZAMĚŘIT
happz
Ano, to je samozrejmost - nez se cokoliv zada do jakesi databaze potrebnych udaju, ktere budou simulatorem vyuzivany, musi byt vsechno prevedeno na stejne jednotky - nejlepe vyuzit SI, kdyz uz tu je :)
Bendi - 02. březen 2002 19:51sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
happz: Samozřejmě. Jen nará?ím na to, ?e pro optimální funkci na?í simulace musíme kvůli zjednodu?ení ovládání i programování aplikovat u stejných věcí stejná měřítka a pou?ívané jednotky sjednotit a přizpůsobit dne?ním měřítkům nebo se nám jinak stane to co lidem z NASA, kdy? část systému počítala v metrech a jiná část si myslela, ?e jde o stopy - jen chci aby odpadly chyby při operacích s quady nebo třeba s metrickými tunami.
happz - 02. březen 2002 19:06sipka
ZAMĚŘIT
happz
A vzdyt je to taky z definice: 1 watt je vykon, pri nemz se vykonna prace 1 J za 1 s. :) A jsme doma
happz - 02. březen 2002 19:03sipka
ZAMĚŘIT
happz
ad torpeda + phasery: tak daleko jsem zatim jeste nedosel, badal jsem na warpem a impulsem.

No, a ty jednotky nebudou zas takovy problem. 1 W (watt) = m^2 kg s^-2, 1 J (joule) = m^2 kg s^-3, takze lehce receno 1 J = 1 W s (watt * sekunda).

Trapi me ale, ze treba nevim, kolik ceho je treba jedna isotuna, udavana jako meritko u torped....

Bendi - 02. březen 2002 17:07sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
happz: Torpéda ve warpu jsou v TNG manuálu popsána celkem srozumitelně. To samé platí o phaserech, co? je v v?ak DS-9 manuálu vyvráceno tím, ?e phasery ve warpu pou?ít lze. Jinak je označování výkonů zbraní dosti nesjednocené proto?e zatímco se v TNG označuje síla phaserů ve watech, tak v Enterprise jsou to jouly. To by se mělo sjednotit.
happz - 02. březen 2002 14:44sipka
ZAMĚŘIT
happz
alpedar: dost veci z toho, co jsi zminil, se da vcelku odvodit - napriklad zdroje energie, ucinky zbrni, atd - tedy to, u ceho uz ted zname fyzikalni zaklady. Horsi je prave to nadsvetelne cestovani v kontextu dalsich veci - napr. treba boj ve warpu atd. Doufam, ze prave ty clanky, co jse vystrachal, dost veci vysvetli nebo alespon naznaci. Pak by se dal vysvetlit princip warpu a nasledne jeho interakce napr. s torpedy a phasery.
Bendi - 02. březen 2002 12:48sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Ohledně nanobotů zapomínáme na jejich nejdůle?itěj?í roli: opravy vlastní lodi. Ono kdy? vám někdo po?krábe pancíř a vy tam je?tě během boje po?lete tyhle malé potvůrky, které vám to třeba i pod palbou opraví, tak to celkem pomů?e.

Počítám, ?e títo systémem budou vybaveny v?echny lodě JRRF - hluboko v nepřátelském území mů?ou provést nezbytné opravy mezi boji i během palby, tak?e to zvý?í bojeschopnost, schopnost pře?ití a prodlou?í to dobu mezi náv?těvami v doku. A kdy? to spojíme s posledním vylep?ením JRRF a průmyslovými replikátory, tak budou moci síly rychlé reakce provádět dlouhodobé operace odříznuté od vlastího zázemí.
Dedik Larzon - 02. březen 2002 12:24sipka
ZAMĚŘIT
Dedik Larzon
To si piste, ze tohle vyuzije tajna sluzba sekce sabotaze. Maskovana lod dorazi k zakladne protivnika nenapadne vyklopi naklad sabotaznich nanobotu a zase znizi. Dalsi akci je kladeni maskovanych min na orbitu nepratelskych planet, pobliz jejch doku, na dulezite komunikace. Umistovani spionaznich satelitu v soustavach protivnika a podobne. No a samozrejme najezdy maskovanych lodi nalozenych antihmotou proti jejich planetam. Rikam tomu "Planetarni brander".
Alpedar - 02. březen 2002 11:07sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
happz: uz delsi dobu premyslim (ne moc intenzivne) nad pravidly pro boj ve vesmiru. Nekdy se pokusim dokopat, abych na to sedl, a neco sepsal (hlavne seznam toho, co je zapotrebi vyresit). Ale zatim je hlavni problem s tim, jak si predstavit, ze fungije fyzika (zdroje energie, zrychleni pri podsvetelnym, zpusob nadsvetelneho cestovani, ucinky zbrani ...).
Alpedar - 02. březen 2002 11:03sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Predstavte si pohled borgske kralovny, kdyz by ji federace nanitama uradla krychli.
happz - 02. březen 2002 10:48sipka
ZAMĚŘIT
happz
Hm, spioni. Dedik ma dalsi praci navic.
MarWarr - 01. březen 2002 22:43sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
Naniti: umístění nanitů by mohla být práce vhodná pro ?pióny. Třeba hned do doků. Roz?íření by nebylo tak rychlý, ale vidět ty výrazy při obsazení lodě bez jediného výstřelu by stálo za to. Otázkou je jak nanity dostatečně zamaskovat.

Bendi: Tak si to v Berlíně u?ij. Hmm, pokec o ST při čaji ... Teda nečekal jsem, ?e to někdy řeknu, ale ... Já chcu bydlet v Praze !!!

Bendi - 01. březen 2002 22:02sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Tak pánové, dnes jsem viděl jeden z absolutně nejlep?ích dílů ST - Silent Enemy. Je to sice z prostředí Enterprise NX-01 a tudí? si ka?dý řekne "Komerční kýč", ale pravdou je, ?e se tenhle díl mů?e směle zařadit k těm nejlep?ím bitvám z TNG i z DS-9, a to nepřeháním. Ono je to toti? i celkem realistické (dodal bych obrázky, ale právě tenhle díl mám ve velmi ?patné kvalitě, tak?e by to nevyniklo) - to se prostě musí vidět. Ale ani tam nejde o detailně realisticky propracované bojové prvky (tím chci říct, ?e by se tomu jistě nějáké chybičky vytknout daly, ale dá se to v pohodě překousnout), ale hlavně o tu reálnou atmosféru: Ten pocit při pohledu do zbrojnice na ovládání phase cannons a na torpéda čekající na kolejnicích vede obsluhy na to, a? se ve stěně otevřou dveře od torpédometu, aby něj ladně vjelo jako na dne?ních válečných lodích. A testování nových zbraní vůbec není jako na Voyageru, kdy Kačena někam přiletí, někoho suveréně nakope a zase odletí - tady se jim přetí?ily cívky a byl prora?en trup na přilehlé palubě, no prostě dylka. Dokonce i údaje o výkonu u? byly přiblí?eny realitě a tak vám mohu oznámit, ?e phase Ale jak říkám, to se musí vidět. Někdy se musíme sejít a dohromady probrat tenhle novy seriál proto?e se v něm podle mě navzdory pomluvám skrývá velký potenciál pro budoucnost válčení v ST. Pokud bude Enterprise pokračovat v duchu dílů jako Fight or Flight, Andorian Incident nebo právě Silent Enemy (tím nechci říct, ?e ostatní díly jsou ?patné - popravdě je Enterprise jeden z mála seriálů, kde jsou z mého úhlu pohledu jen samé kvalitní díly, ikdy? jsem jich zatím viděl jen dvanáct), tak myslím, ?e DS-9 mů?e mít celkem schopného nástupce.
Bendi - 01. březen 2002 22:02sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
happz: Skvělé! Se mnou mů?e? počítat. Moc toho v tomhle oboru sice neumím, ale kdy? budu moci něják pomoct, tak to rád udělám.
happz - 01. březen 2002 21:35sipka
ZAMĚŘIT
happz
Take jsem se nechal inspirovat zasedanim, a celou noc a cely den jsem badal a badal, az jsem vybadal. Posudte sami zde.
Bendi - 01. březen 2002 19:47sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Tak jsem po čtvrtečnm zasedání poněkud přehodnotil vybavení JJRF vzhledem k tomu, ?e by proti nepřátelským superlodím (obdobám Ptaakových Drednaughtů) neměly při plnění určených úkolů sebemen?í ?anci a brzy by jim do?ly zásoby (konec konců původní studie Sil rychlé reakce počítala se situací v roce 2375, kdy jsem pro zachování max. reality nadesignoval co nejvíce realisticky vyvá?enou flotilu) a tak jsem vymyslel něco brutálněj?ího: Sjednocené síly rychlé reakce Spojené Federace a Klingonské ří?e. Prozatimní výsledek je zde. Čekám na připomínky - v neděli jedu na týden do Berlína, tak to tamje?tě pěkně domyslím, ale předpokládám, ?e tohle je ta správná cesta k rychlím úderným jednotkám ve světě plném neohrabaných supertě?kých lodí.
Alpedar - 01. březen 2002 12:12sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ti naniti by spis aplikovala tajna sluzba. V boji by to asi bylo uzitecnejsi, aby pripadne provedli zaskodnickou cinost co nejrychleji. Btw, cetli jste knihu Diamantovy vek? Tam je celkem zajimave popsana situace, kdy se hodne pouzivaji nanotechnologie. (Tam vlitnout Borg/ove, tak se nestacej divit (Borg/ove by se divili)).
Bendi - 01. březen 2002 12:04sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Ty naniti jsou celkem zajímavá zále?itost, ale co kdy? bude mít loď vícevrstvé ?títy? Proto bych doporučoval nepou?ívat je přímo v boji, ale aplikovat je v maskovaných sondách/minách: Loď se přiblí?í k prostředku nebo k příslu?né obchodí lodi, naniti se transportují na palubu nebo se tam dopraví klasicky v malých nanitovýsadkových člunech a je vymalováno - pak u? to pokračuje tak, jak se tu popsalo.

S tou červí dílou bych to viděl spí?e skepticky: Ve Startunnelu od Johna Vornholta stavěl Dominion umělou červí díru a podmínkou proto byl desetikilometrový urychlovač čehosi (teď to hledat nebudu), tak?e torpédo by to asi neuneslo - pokud by ov?em někdo nevymyslel nějákou novou převratnou technologii.

Nejnovější   Novější 1030 - 1049 / 1442Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o