Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Válečný ?táb

Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:

Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.

Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!

Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle

Dedikův vesmír
Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz

Studie galaktické války


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1026 - 1045 / 1442Starší   Nejstarší

Ptaak - 03. březen 2002 07:24sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
happz: mám problém, nez odkaz http://www.volny.cz/happz/trekbattle.html se mi nezobrazuje :(((
Bendi - 02. březen 2002 22:28sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
happz: Jaké modely myslí?? Jestli grafické, tak na ty se vyka?li a udělají se jen klasické diagramy ze shora a ze strany proto?e děláme bojovou simulaci ne nějákou 3D sřílečku. Pokud má? na mysly databáze s vlastnosmi těch či oněch lodí, tak to bude celkem problém. Pro začátek bych navrhoval udělat ná? simulátor pro období Starfleet Command proto?e tam je?tě není příli? různých plavidel a přizpůsobíme si to realitě - půjde o jakousi betaverzi na ověření. Po testech uvidíme, co vylep?it a pak v?e předěláme do časů po 2375 a zhotovíme finální verzi celého simulátoru.
happz - 02. březen 2002 22:21sipka
ZAMĚŘIT
happz
No, takze nasi jedinou nadeji zustavaji dokumenty "amateru" a neoficialni. A beda, tech taky moc neni - tedy, je hafo tech, co jenom cituji TNG-TM, tech, co si mysli, ze rozumi a pritom nerozumi a vysledek vede k jednomu paradoxu za druhym. Strasne malo je tech dobrych - nasel jsem jenom dva, a rekl bych, ze jich o moc vic nebude.

No, dalsi den jsem nepromarnil, a pachal jsem dalsi ohavne skutky ve svete bitu a bytu, a uz tak nejak tusim, jak na ten simulator trochu ucineji. Fuska bude ziskat modely lodi, torped atd. ze specifikaci. Blizsi informace dodam na strance projektu, a pak se teprve uvidi, jestli se bude pokracovat - bez modelu bude "cely svet sedivy a prazdny."

Bendi - 02. březen 2002 22:12sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Na oficiální teorii bych nevsázel. Jeden člověk v Hamburgu mi říkal ať sháním věci okolo techniky dokud je je?tě čas proto?e DS-9 tech. mauál byl pravděpodobně také poslední proto?e k VOY se ?ádný nechystá a dal?í u? nejspí? také nebudou. Jedinou nadějí proto zůstovává Enterprise, ke které se přez její nesporné kvality ?ádný tech. manuál nechystá a ikdyby byl, tak tam toho o warpu moc nebude, proto?e pokročilé pohonné systémy se tam uvádí jako tajné, tak?e ani hlavní in?enýr nemá ponětí o tom, jak funguje motor, který by dosáhl warpu 6.
happz - 02. březen 2002 22:03sipka
ZAMĚŘIT
happz
No, takovehle jednotky budou opravdu problem - cely warp je problem. Je sice popsan, ale nikdo nevi, jak to funguje. akze treba na neco prijdeme, mozna na zaklade nejakeho dokumentu, mozna nas potka stesti a nekdo zverejni oficialni teorii (coz je hodne troufale), no, a kdyz to jinak nepude, tak se minimalni mnopzstvi jednotek bude muset pouzivat tak, jak jsou, a odvodit nejake vztahy alespon "od oka."
Bendi - 02. březen 2002 21:55sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
SI je základ, ale co warpem? Cochrany se do ní za stávajících okolností jaksi nehodí :-)
happz - 02. březen 2002 20:06sipka
ZAMĚŘIT
happz
Ano, to je samozrejmost - nez se cokoliv zada do jakesi databaze potrebnych udaju, ktere budou simulatorem vyuzivany, musi byt vsechno prevedeno na stejne jednotky - nejlepe vyuzit SI, kdyz uz tu je :)
Bendi - 02. březen 2002 19:51sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
happz: Samozřejmě. Jen nará?ím na to, ?e pro optimální funkci na?í simulace musíme kvůli zjednodu?ení ovládání i programování aplikovat u stejných věcí stejná měřítka a pou?ívané jednotky sjednotit a přizpůsobit dne?ním měřítkům nebo se nám jinak stane to co lidem z NASA, kdy? část systému počítala v metrech a jiná část si myslela, ?e jde o stopy - jen chci aby odpadly chyby při operacích s quady nebo třeba s metrickými tunami.
happz - 02. březen 2002 19:06sipka
ZAMĚŘIT
happz
A vzdyt je to taky z definice: 1 watt je vykon, pri nemz se vykonna prace 1 J za 1 s. :) A jsme doma
happz - 02. březen 2002 19:03sipka
ZAMĚŘIT
happz
ad torpeda + phasery: tak daleko jsem zatim jeste nedosel, badal jsem na warpem a impulsem.

No, a ty jednotky nebudou zas takovy problem. 1 W (watt) = m^2 kg s^-2, 1 J (joule) = m^2 kg s^-3, takze lehce receno 1 J = 1 W s (watt * sekunda).

Trapi me ale, ze treba nevim, kolik ceho je treba jedna isotuna, udavana jako meritko u torped....

Bendi - 02. březen 2002 17:07sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
happz: Torpéda ve warpu jsou v TNG manuálu popsána celkem srozumitelně. To samé platí o phaserech, co? je v v?ak DS-9 manuálu vyvráceno tím, ?e phasery ve warpu pou?ít lze. Jinak je označování výkonů zbraní dosti nesjednocené proto?e zatímco se v TNG označuje síla phaserů ve watech, tak v Enterprise jsou to jouly. To by se mělo sjednotit.
happz - 02. březen 2002 14:44sipka
ZAMĚŘIT
happz
alpedar: dost veci z toho, co jsi zminil, se da vcelku odvodit - napriklad zdroje energie, ucinky zbrni, atd - tedy to, u ceho uz ted zname fyzikalni zaklady. Horsi je prave to nadsvetelne cestovani v kontextu dalsich veci - napr. treba boj ve warpu atd. Doufam, ze prave ty clanky, co jse vystrachal, dost veci vysvetli nebo alespon naznaci. Pak by se dal vysvetlit princip warpu a nasledne jeho interakce napr. s torpedy a phasery.
Bendi - 02. březen 2002 12:48sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Ohledně nanobotů zapomínáme na jejich nejdůle?itěj?í roli: opravy vlastní lodi. Ono kdy? vám někdo po?krábe pancíř a vy tam je?tě během boje po?lete tyhle malé potvůrky, které vám to třeba i pod palbou opraví, tak to celkem pomů?e.

Počítám, ?e títo systémem budou vybaveny v?echny lodě JRRF - hluboko v nepřátelském území mů?ou provést nezbytné opravy mezi boji i během palby, tak?e to zvý?í bojeschopnost, schopnost pře?ití a prodlou?í to dobu mezi náv?těvami v doku. A kdy? to spojíme s posledním vylep?ením JRRF a průmyslovými replikátory, tak budou moci síly rychlé reakce provádět dlouhodobé operace odříznuté od vlastího zázemí.
Dedik Larzon - 02. březen 2002 12:24sipka
ZAMĚŘIT
Dedik Larzon
To si piste, ze tohle vyuzije tajna sluzba sekce sabotaze. Maskovana lod dorazi k zakladne protivnika nenapadne vyklopi naklad sabotaznich nanobotu a zase znizi. Dalsi akci je kladeni maskovanych min na orbitu nepratelskych planet, pobliz jejch doku, na dulezite komunikace. Umistovani spionaznich satelitu v soustavach protivnika a podobne. No a samozrejme najezdy maskovanych lodi nalozenych antihmotou proti jejich planetam. Rikam tomu "Planetarni brander".
Alpedar - 02. březen 2002 11:07sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
happz: uz delsi dobu premyslim (ne moc intenzivne) nad pravidly pro boj ve vesmiru. Nekdy se pokusim dokopat, abych na to sedl, a neco sepsal (hlavne seznam toho, co je zapotrebi vyresit). Ale zatim je hlavni problem s tim, jak si predstavit, ze fungije fyzika (zdroje energie, zrychleni pri podsvetelnym, zpusob nadsvetelneho cestovani, ucinky zbrani ...).
Alpedar - 02. březen 2002 11:03sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Predstavte si pohled borgske kralovny, kdyz by ji federace nanitama uradla krychli.
happz - 02. březen 2002 10:48sipka
ZAMĚŘIT
happz
Hm, spioni. Dedik ma dalsi praci navic.
MarWarr - 01. březen 2002 22:43sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
Naniti: umístění nanitů by mohla být práce vhodná pro ?pióny. Třeba hned do doků. Roz?íření by nebylo tak rychlý, ale vidět ty výrazy při obsazení lodě bez jediného výstřelu by stálo za to. Otázkou je jak nanity dostatečně zamaskovat.

Bendi: Tak si to v Berlíně u?ij. Hmm, pokec o ST při čaji ... Teda nečekal jsem, ?e to někdy řeknu, ale ... Já chcu bydlet v Praze !!!

Bendi - 01. březen 2002 22:02sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Tak pánové, dnes jsem viděl jeden z absolutně nejlep?ích dílů ST - Silent Enemy. Je to sice z prostředí Enterprise NX-01 a tudí? si ka?dý řekne "Komerční kýč", ale pravdou je, ?e se tenhle díl mů?e směle zařadit k těm nejlep?ím bitvám z TNG i z DS-9, a to nepřeháním. Ono je to toti? i celkem realistické (dodal bych obrázky, ale právě tenhle díl mám ve velmi ?patné kvalitě, tak?e by to nevyniklo) - to se prostě musí vidět. Ale ani tam nejde o detailně realisticky propracované bojové prvky (tím chci říct, ?e by se tomu jistě nějáké chybičky vytknout daly, ale dá se to v pohodě překousnout), ale hlavně o tu reálnou atmosféru: Ten pocit při pohledu do zbrojnice na ovládání phase cannons a na torpéda čekající na kolejnicích vede obsluhy na to, a? se ve stěně otevřou dveře od torpédometu, aby něj ladně vjelo jako na dne?ních válečných lodích. A testování nových zbraní vůbec není jako na Voyageru, kdy Kačena někam přiletí, někoho suveréně nakope a zase odletí - tady se jim přetí?ily cívky a byl prora?en trup na přilehlé palubě, no prostě dylka. Dokonce i údaje o výkonu u? byly přiblí?eny realitě a tak vám mohu oznámit, ?e phase Ale jak říkám, to se musí vidět. Někdy se musíme sejít a dohromady probrat tenhle novy seriál proto?e se v něm podle mě navzdory pomluvám skrývá velký potenciál pro budoucnost válčení v ST. Pokud bude Enterprise pokračovat v duchu dílů jako Fight or Flight, Andorian Incident nebo právě Silent Enemy (tím nechci říct, ?e ostatní díly jsou ?patné - popravdě je Enterprise jeden z mála seriálů, kde jsou z mého úhlu pohledu jen samé kvalitní díly, ikdy? jsem jich zatím viděl jen dvanáct), tak myslím, ?e DS-9 mů?e mít celkem schopného nástupce.
Bendi - 01. březen 2002 22:02sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
happz: Skvělé! Se mnou mů?e? počítat. Moc toho v tomhle oboru sice neumím, ale kdy? budu moci něják pomoct, tak to rád udělám.

Nejnovější   Novější 1026 - 1045 / 1442Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o