ARCHÍV=> Válečný ?táb |
Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
|
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:
Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.
Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!
Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle
Dedikův vesmír Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz
Studie galaktické války
|
|
|
| Bendi: ad AJFFF: pokud dobře počítám, tak je tam 24 Akir a 20 Vor´ch, 42 eskortních Defiantů nepočítaje. Hezký, kolik má v současnosti Federace Akir? A předev?ím, Defiantů? Klingonské hospodářství, řekl bych, je po válce víceméně v ruinách, ka?dopádně je na tom hůř ne? Federace a nemyslím si, ?e by měli na to upravit 20 bitevních kři?níků dřív jak za 5-10 let. Tahle flotila nebude hotová dřív. ?koda, proto?e je to docela pěkné...
Dále, co se týče simulací: pokud mi zajistíte dva počítače, stačej 486, na jednom aby běhaly Win 95 a IE 5, tak vám to celý naprogramuju. Fakt to není problém. Spousta údajů se sice bude muset zadávat ručně (kurs, cíl atd...), ale v?echno vám to spočítá samo a vyplivne výsledky. Databáze jsou moc pěkná věc :).
Ale dřív, ne? se do čehokoliv pustíme, musíme udělat něco úplně jiného: určit parametry zbraní (dostřel, účinnost, pravděpodobnost zásahu, přesnost (to není toté? - nepova?uji za mo?né, aby se na 1 ls taktický důstojník strefil do zbraní (co to je, zbraně? To zasáhl deset stanovi?ť současně?), deflektoru atd...), spotřebu energie, kadenci...), obrany (kapacitu, regeneraci, pravděpodobnost průstřelu ?títů, schopnosti pancíře, schopnost lodí odolávat po?kození (to bude asi nejtě??í)...) |
|
|
|
| happz: mám problém, nez odkaz http://www.volny.cz/happz/trekbattle.html se mi nezobrazuje :((( |
|
|
|
| happz: Jaké modely myslí?? Jestli grafické, tak na ty se vyka?li a udělají se jen klasické diagramy ze shora a ze strany proto?e děláme bojovou simulaci ne nějákou 3D sřílečku. Pokud má? na mysly databáze s vlastnosmi těch či oněch lodí, tak to bude celkem problém. Pro začátek bych navrhoval udělat ná? simulátor pro období Starfleet Command proto?e tam je?tě není příli? různých plavidel a přizpůsobíme si to realitě - půjde o jakousi betaverzi na ověření. Po testech uvidíme, co vylep?it a pak v?e předěláme do časů po 2375 a zhotovíme finální verzi celého simulátoru. |
|
|
|
| No, takze nasi jedinou nadeji zustavaji dokumenty "amateru" a neoficialni. A beda, tech taky moc neni - tedy, je hafo tech, co jenom cituji TNG-TM, tech, co si mysli, ze rozumi a pritom nerozumi a vysledek vede k jednomu paradoxu za druhym. Strasne malo je tech dobrych - nasel jsem jenom dva, a rekl bych, ze jich o moc vic nebude.
No, dalsi den jsem nepromarnil, a pachal jsem dalsi ohavne skutky ve svete bitu a bytu, a uz tak nejak tusim, jak na ten simulator trochu ucineji. Fuska bude ziskat modely lodi, torped atd. ze specifikaci. Blizsi informace dodam na strance projektu, a pak se teprve uvidi, jestli se bude pokracovat - bez modelu bude "cely svet sedivy a prazdny." |
|
|
|
| Na oficiální teorii bych nevsázel. Jeden člověk v Hamburgu mi říkal ať sháním věci okolo techniky dokud je je?tě čas proto?e DS-9 tech. mauál byl pravděpodobně také poslední proto?e k VOY se ?ádný nechystá a dal?í u? nejspí? také nebudou. Jedinou nadějí proto zůstovává Enterprise, ke které se přez její nesporné kvality ?ádný tech. manuál nechystá a ikdyby byl, tak tam toho o warpu moc nebude, proto?e pokročilé pohonné systémy se tam uvádí jako tajné, tak?e ani hlavní in?enýr nemá ponětí o tom, jak funguje motor, který by dosáhl warpu 6. |
|
|
|
| No, takovehle jednotky budou opravdu problem - cely warp je problem. Je sice popsan, ale nikdo nevi, jak to funguje. akze treba na neco prijdeme, mozna na zaklade nejakeho dokumentu, mozna nas potka stesti a nekdo zverejni oficialni teorii (coz je hodne troufale), no, a kdyz to jinak nepude, tak se minimalni mnopzstvi jednotek bude muset pouzivat tak, jak jsou, a odvodit nejake vztahy alespon "od oka." |
|
|
|
| SI je základ, ale co warpem? Cochrany se do ní za stávajících okolností jaksi nehodí :-) |
|
|
|
| Ano, to je samozrejmost - nez se cokoliv zada do jakesi databaze potrebnych udaju, ktere budou simulatorem vyuzivany, musi byt vsechno prevedeno na stejne jednotky - nejlepe vyuzit SI, kdyz uz tu je :) |
|
|
|
| happz: Samozřejmě. Jen nará?ím na to, ?e pro optimální funkci na?í simulace musíme kvůli zjednodu?ení ovládání i programování aplikovat u stejných věcí stejná měřítka a pou?ívané jednotky sjednotit a přizpůsobit dne?ním měřítkům nebo se nám jinak stane to co lidem z NASA, kdy? část systému počítala v metrech a jiná část si myslela, ?e jde o stopy - jen chci aby odpadly chyby při operacích s quady nebo třeba s metrickými tunami. |
|
|
|
| A vzdyt je to taky z definice: 1 watt je vykon, pri nemz se vykonna prace 1 J za 1 s. :) A jsme doma |
|
|
|
| ad torpeda + phasery: tak daleko jsem zatim jeste nedosel, badal jsem na warpem a impulsem.
No, a ty jednotky nebudou zas takovy problem. 1 W (watt) = m^2 kg s^-2, 1 J (joule) = m^2 kg s^-3, takze lehce receno 1 J = 1 W s (watt * sekunda).
Trapi me ale, ze treba nevim, kolik ceho je treba jedna isotuna, udavana jako meritko u torped.... |
|
|
|
| happz: Torpéda ve warpu jsou v TNG manuálu popsána celkem srozumitelně. To samé platí o phaserech, co? je v v?ak DS-9 manuálu vyvráceno tím, ?e phasery ve warpu pou?ít lze. Jinak je označování výkonů zbraní dosti nesjednocené proto?e zatímco se v TNG označuje síla phaserů ve watech, tak v Enterprise jsou to jouly. To by se mělo sjednotit. |
|
|
|
| alpedar: dost veci z toho, co jsi zminil, se da vcelku odvodit - napriklad zdroje energie, ucinky zbrni, atd - tedy to, u ceho uz ted zname fyzikalni zaklady. Horsi je prave to nadsvetelne cestovani v kontextu dalsich veci - napr. treba boj ve warpu atd. Doufam, ze prave ty clanky, co jse vystrachal, dost veci vysvetli nebo alespon naznaci. Pak by se dal vysvetlit princip warpu a nasledne jeho interakce napr. s torpedy a phasery. |
|
|
|
| Ohledně nanobotů zapomínáme na jejich nejdůle?itěj?í roli: opravy vlastní lodi. Ono kdy? vám někdo po?krábe pancíř a vy tam je?tě během boje po?lete tyhle malé potvůrky, které vám to třeba i pod palbou opraví, tak to celkem pomů?e.
Počítám, ?e títo systémem budou vybaveny v?echny lodě JRRF - hluboko v nepřátelském území mů?ou provést nezbytné opravy mezi boji i během palby, tak?e to zvý?í bojeschopnost, schopnost pře?ití a prodlou?í to dobu mezi náv?těvami v doku. A kdy? to spojíme s posledním vylep?ením JRRF a průmyslovými replikátory, tak budou moci síly rychlé reakce provádět dlouhodobé operace odříznuté od vlastího zázemí. |
|
|
|
|
To si piste, ze tohle vyuzije tajna sluzba sekce sabotaze. Maskovana lod dorazi k zakladne protivnika nenapadne vyklopi naklad sabotaznich nanobotu a zase znizi. Dalsi akci je kladeni maskovanych min na orbitu nepratelskych planet, pobliz jejch doku, na dulezite komunikace. Umistovani spionaznich satelitu v soustavach protivnika a podobne. No a samozrejme najezdy maskovanych lodi nalozenych antihmotou proti jejich planetam. Rikam tomu "Planetarni brander".
|
|
|
|
| happz: uz delsi dobu premyslim (ne moc intenzivne) nad pravidly pro boj ve vesmiru. Nekdy se pokusim dokopat, abych na to sedl, a neco sepsal (hlavne seznam toho, co je zapotrebi vyresit). Ale zatim je hlavni problem s tim, jak si predstavit, ze fungije fyzika (zdroje energie, zrychleni pri podsvetelnym, zpusob nadsvetelneho cestovani, ucinky zbrani ...). |
|
|
|
| Predstavte si pohled borgske kralovny, kdyz by ji federace nanitama uradla krychli. |
|
|
|
| Hm, spioni. Dedik ma dalsi praci navic. |
|
|
|
| Naniti: umístění nanitů by mohla být práce vhodná pro ?pióny. Třeba hned do doků. Roz?íření by nebylo tak rychlý, ale vidět ty výrazy při obsazení lodě bez jediného výstřelu by stálo za to. Otázkou je jak nanity dostatečně zamaskovat.
Bendi: Tak si to v Berlíně u?ij. Hmm, pokec o ST při čaji ... Teda nečekal jsem, ?e to někdy řeknu, ale ... Já chcu bydlet v Praze !!! |
|
|
|
| Tak pánové, dnes jsem viděl jeden z absolutně nejlep?ích dílů ST - Silent Enemy. Je to sice z prostředí Enterprise NX-01 a tudí? si ka?dý řekne "Komerční kýč", ale pravdou je, ?e se tenhle díl mů?e směle zařadit k těm nejlep?ím bitvám z TNG i z DS-9, a to nepřeháním. Ono je to toti? i celkem realistické (dodal bych obrázky, ale právě tenhle díl mám ve velmi ?patné kvalitě, tak?e by to nevyniklo) - to se prostě musí vidět. Ale ani tam nejde o detailně realisticky propracované bojové prvky (tím chci říct, ?e by se tomu jistě nějáké chybičky vytknout daly, ale dá se to v pohodě překousnout), ale hlavně o tu reálnou atmosféru: Ten pocit při pohledu do zbrojnice na ovládání phase cannons a na torpéda čekající na kolejnicích vede obsluhy na to, a? se ve stěně otevřou dveře od torpédometu, aby něj ladně vjelo jako na dne?ních válečných lodích. A testování nových zbraní vůbec není jako na Voyageru, kdy Kačena někam přiletí, někoho suveréně nakope a zase odletí - tady se jim přetí?ily cívky a byl prora?en trup na přilehlé palubě, no prostě dylka. Dokonce i údaje o výkonu u? byly přiblí?eny realitě a tak vám mohu oznámit, ?e phase Ale jak říkám, to se musí vidět. Někdy se musíme sejít a dohromady probrat tenhle novy seriál proto?e se v něm podle mě navzdory pomluvám skrývá velký potenciál pro budoucnost válčení v ST. Pokud bude Enterprise pokračovat v duchu dílů jako Fight or Flight, Andorian Incident nebo právě Silent Enemy (tím nechci říct, ?e ostatní díly jsou ?patné - popravdě je Enterprise jeden z mála seriálů, kde jsou z mého úhlu pohledu jen samé kvalitní díly, ikdy? jsem jich zatím viděl jen dvanáct), tak myslím, ?e DS-9 mů?e mít celkem schopného nástupce. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|