Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Válečný ?táb

Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:

Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.

Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!

Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle

Dedikův vesmír
Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz

Studie galaktické války


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1013 - 1032 / 1442Starší   Nejstarší

Ptaak - 05. březen 2002 15:25sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
happz: já bych se v současné době zaměřil nejprve na vytvoření prosté 2D simulace, která by se dala provádět na papíře jako stolní tahovka. Tam by se ověřily principy rozhodování těchto zále?itostí, jako třeba palba na cíl, palebné pole zbraní, ?títy, manévrování etc., a teprve pak bych to dělal realtime na kompech.
happz - 05. březen 2002 11:40sipka
ZAMĚŘIT
happz
alpedar: pocitam s moznosti rotace kolem vsech 3 os telesa. To je celkem snadna vec z te spousty dalsich. Mnohem vic me trapi napriklad to, jak zjistovat kolize teles. Jak ja napriklad poznam, ze se torpedo trefilo do lodi? Da se to udelat velice jednoduse pres vzajemnou polohu primky 2 poslednimi body drahy torpeda a bocni poloroviny lodi - ale to tak strasne hruba a vypocetne narocna metoda, ze se mi vubec do ni nechce - tedy, pokud nikde nenajdu neco lepsiho, tak co se da delat. Ale doufam, ze na neco prijdu (nebo prijdete? kdokoliv, kdo bude mit neco jednodussiho nebo alespon zajem, at se ozve!)

Ohledne dimenzi jsem usoudil, ze ten jeden rozmer navic nikoho nezabije a doda mnohem vetsi moznosti, nez proste 2D prostredi - vice vyhod nez nevyho. V podstate se s vektory pocita stejne, jen o jeden vypocet navic, a muzeme si uzit prostorovych formaci :)

MarWarr: ptaak ma pravdu, proc ne nepridat? Kazda klavesnice dobra a cim driv, tim lip :)

Ptaak - 05. březen 2002 11:00sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Tady je první výsledek výstavby nové romulanské flotily. Přeci jen musíme mít s kým válčit, ne? ;))
Ptaak - 04. březen 2002 20:01sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
MarWarr: co se takhle přidat k na?í snaze vytvořit funkční simulaci ST boje flotil?
MarWarr - 04. březen 2002 19:42sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
Tak si postupne procitam vase stranky (ty v cestine) a tenhle projekt se me fakt libi (zvlaste prestavba flotily). Az budu mit cas (po maturite) a kdyz nebudete mit nic proti, tak bych se rad alespon trochu zapojil. Kdyz by vam to nevadilo, tak bych rad pouzil vami shromazdena data ve hre kterou se snazim (zatim marne) naprogramovat.
Bendi - 04. březen 2002 17:38sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Jeste se ozvu. Bendi out.
Bendi - 04. březen 2002 17:38sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Hlaseni z Berlina: Pikne schanim software a snad budu mit i SSC2.

Ptaak: AJJRF jsem vyvinul pouze pro pripad, ze by byla technologicka situace, s jakou pocita vyvoj GF aby byly JRRF schopne likvidovat vsechny druhy cilu behind enemy lines, jinak plati puvodni verze GF.
Alpedar - 04. březen 2002 15:35sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Neco co mi pripada jako problem (maly). Souvisi to s manevrovanim.
Bud nebude zaviset na orientaci lodi, ale pak se bude muset spousta veci zanedbat.
Nebo na ni bude zaviset, pak jak se bude lod otacet. Muze mit bud urcitou max. rychlost rotace, nebo max. rotacni zrychleni. Pri rotaci muze i zrychlovat dopredu/dozadu - nepekna trajektorie.

dalsi vec, zda to bude 3D, nebo jen 2D.
2D - jasna vyhoda v jednoduchosti
3D - slozitejsi, vice uspokojujici.

happz - 04. březen 2002 13:13sipka
ZAMĚŘIT
happz
update stranky Trekbattle, zvlaste seznam ToDO.

btw uz by se mohlo zacit s tim presnenim udaju ST. Ja osobne tak nejak nemam cas, pac se ted norim do trekbattle, ale stejne brzy dodam neco o warpu a podobny fyzice, ktera nas muze zajimat.

happz - 03. březen 2002 12:32sipka
ZAMĚŘIT
happz
ptaak: problem odstranen. vcera jsem trochu upravoval sve dokumenty a spadnul mi domaci pocitac. bohuzel nestacil uploadnout novou verzi... stane se.

bendi: ne, graficke opradvu nemylim :) nac bych se paral s nejakym 3D modelem Defiantu? :) Ne, vnitrne budou objekty reprezentovany jakymsi 3D popisem, ktery musime nejdriv vytvorit - staci jednou, ty popisy se ulozi do databaze a pak uz je klid. Soupnu blizsi informace na web.

ptaak: presne, musime urcit v podstate vsechny udaje, to bude poradna fuska.

Ptaak - 03. březen 2002 07:47sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
A je?tě jedna věc, pánové: začínám tvořit Romulan Empire Grand Fleet. Vět?inou budu vycházet z údajů z netu, a v některých věcech ze SF Command II. Flotila bude určena k průlomovým operacím proti potenciálním nepřátelům, tedy UFP a Klingonské ří?i. Bendi, schvílně, co na ni řekne?...
Ptaak - 03. březen 2002 07:43sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Ad Voy manuál: se nedivím, ?e nebude, autor by se musel zbláznit, proto?e co napí?e na jedné stránce, by na druhé neplatilo... :)
Ptaak - 03. březen 2002 07:41sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Bendi: ad AJFFF: pokud dobře počítám, tak je tam 24 Akir a 20 Vor´ch, 42 eskortních Defiantů nepočítaje. Hezký, kolik má v současnosti Federace Akir? A předev?ím, Defiantů? Klingonské hospodářství, řekl bych, je po válce víceméně v ruinách, ka?dopádně je na tom hůř ne? Federace a nemyslím si, ?e by měli na to upravit 20 bitevních kři?níků dřív jak za 5-10 let. Tahle flotila nebude hotová dřív. ?koda, proto?e je to docela pěkné...

Dále, co se týče simulací: pokud mi zajistíte dva počítače, stačej 486, na jednom aby běhaly Win 95 a IE 5, tak vám to celý naprogramuju. Fakt to není problém. Spousta údajů se sice bude muset zadávat ručně (kurs, cíl atd...), ale v?echno vám to spočítá samo a vyplivne výsledky. Databáze jsou moc pěkná věc :).

Ale dřív, ne? se do čehokoliv pustíme, musíme udělat něco úplně jiného: určit parametry zbraní (dostřel, účinnost, pravděpodobnost zásahu, přesnost (to není toté? - nepova?uji za mo?né, aby se na 1 ls taktický důstojník strefil do zbraní (co to je, zbraně? To zasáhl deset stanovi?ť současně?), deflektoru atd...), spotřebu energie, kadenci...), obrany (kapacitu, regeneraci, pravděpodobnost průstřelu ?títů, schopnosti pancíře, schopnost lodí odolávat po?kození (to bude asi nejtě??í)...)
Ptaak - 03. březen 2002 07:24sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
happz: mám problém, nez odkaz http://www.volny.cz/happz/trekbattle.html se mi nezobrazuje :(((
Bendi - 02. březen 2002 22:28sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
happz: Jaké modely myslí?? Jestli grafické, tak na ty se vyka?li a udělají se jen klasické diagramy ze shora a ze strany proto?e děláme bojovou simulaci ne nějákou 3D sřílečku. Pokud má? na mysly databáze s vlastnosmi těch či oněch lodí, tak to bude celkem problém. Pro začátek bych navrhoval udělat ná? simulátor pro období Starfleet Command proto?e tam je?tě není příli? různých plavidel a přizpůsobíme si to realitě - půjde o jakousi betaverzi na ověření. Po testech uvidíme, co vylep?it a pak v?e předěláme do časů po 2375 a zhotovíme finální verzi celého simulátoru.
happz - 02. březen 2002 22:21sipka
ZAMĚŘIT
happz
No, takze nasi jedinou nadeji zustavaji dokumenty "amateru" a neoficialni. A beda, tech taky moc neni - tedy, je hafo tech, co jenom cituji TNG-TM, tech, co si mysli, ze rozumi a pritom nerozumi a vysledek vede k jednomu paradoxu za druhym. Strasne malo je tech dobrych - nasel jsem jenom dva, a rekl bych, ze jich o moc vic nebude.

No, dalsi den jsem nepromarnil, a pachal jsem dalsi ohavne skutky ve svete bitu a bytu, a uz tak nejak tusim, jak na ten simulator trochu ucineji. Fuska bude ziskat modely lodi, torped atd. ze specifikaci. Blizsi informace dodam na strance projektu, a pak se teprve uvidi, jestli se bude pokracovat - bez modelu bude "cely svet sedivy a prazdny."

Bendi - 02. březen 2002 22:12sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Na oficiální teorii bych nevsázel. Jeden člověk v Hamburgu mi říkal ať sháním věci okolo techniky dokud je je?tě čas proto?e DS-9 tech. mauál byl pravděpodobně také poslední proto?e k VOY se ?ádný nechystá a dal?í u? nejspí? také nebudou. Jedinou nadějí proto zůstovává Enterprise, ke které se přez její nesporné kvality ?ádný tech. manuál nechystá a ikdyby byl, tak tam toho o warpu moc nebude, proto?e pokročilé pohonné systémy se tam uvádí jako tajné, tak?e ani hlavní in?enýr nemá ponětí o tom, jak funguje motor, který by dosáhl warpu 6.
happz - 02. březen 2002 22:03sipka
ZAMĚŘIT
happz
No, takovehle jednotky budou opravdu problem - cely warp je problem. Je sice popsan, ale nikdo nevi, jak to funguje. akze treba na neco prijdeme, mozna na zaklade nejakeho dokumentu, mozna nas potka stesti a nekdo zverejni oficialni teorii (coz je hodne troufale), no, a kdyz to jinak nepude, tak se minimalni mnopzstvi jednotek bude muset pouzivat tak, jak jsou, a odvodit nejake vztahy alespon "od oka."
Bendi - 02. březen 2002 21:55sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
SI je základ, ale co warpem? Cochrany se do ní za stávajících okolností jaksi nehodí :-)
happz - 02. březen 2002 20:06sipka
ZAMĚŘIT
happz
Ano, to je samozrejmost - nez se cokoliv zada do jakesi databaze potrebnych udaju, ktere budou simulatorem vyuzivany, musi byt vsechno prevedeno na stejne jednotky - nejlepe vyuzit SI, kdyz uz tu je :)

Nejnovější   Novější 1013 - 1032 / 1442Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o