ARCHÍV=> Válečný ?táb |
Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
|
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:
Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.
Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!
Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle
Dedikův vesmír Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz
Studie galaktické války
|
|
|
| Plíz help! Je to sice off-topic, ale sháním takticko-techniská data stíhačky Lavi. Mů?ete mi někdo pomoct? |
|
|
|
| Pánové, důle?ité oznámení: tento týden se zasedání čajového ?tábu nekoná. Dal?í zasedání bude pří?tí týden, mé doporučení je přesunout jej pravidelně na středu, aby se mohl zúčastňovat i Dedik. |
|
|
|
| Ale jo, mů?e se to hodit pro operace lehkých jednotek a předev?ím pro Bendiho hraničáře (BDC - Border Defend Command) je to jako dělané. Nikdy neví?, kde narazí? na celníky :)))) - celníky se spoustou torpéd na palubě a znuděnejma mariňákama... |
|
|
|
| hmhm, myslel sem si to, ale jeden nikdy nevi |
|
|
|
| happz: bojím se, ?e pro Grand Fleet je to nepou?itelné, snad jen pro eskortní lodě, ale i tady musí být vymezeny přesné parametry (eskorta, která se dostane do palebného pole dreadnoughtů, bude poznenáhlu zabírat velkou a stále se rozpínající část vesmíru). Pro účely bodové obrany to je naprosto nepou?itelné. |
|
|
|
| Mimochodem, cetl jsem velice zajimavou sci-fi povidku, ve ktere bylo v roce 2015 napadeno Polsko Spojenymi staty, za ucelem "spasy demokracie." Uz jenom to je zajimave :)
Jednalo se o perfektni priklad boje mene pocetneho a zaostalejsiho proti nekomu, kdo je majitelem pokrocilych technologii a navic ji ma spoustu. Presto prese vsechno, Polsko dokazalo zvitezit :))) Nevim, jestli se uz neco podobneho neuplatnuje, ale vyzuilo taktiky, postavene na teorii chaosu: jednotky, vybavene vsesmerovym radiovym zamerovacem, se nikdy nesoustredily pred vlastni bitvou, ale mely za ukol pohybovat se po okoli, a jakmile se priblizi ke svym vlastnim spolubojovnikum, okamzite se vzdalit. Pak byl vydan rozkaz k utoku, a jednotky zacaly, stale neusporadane, smerovat k nejvetsimu zdroji radioveho sumu, coz bylo veleni americkych sil na uzemi Polska. teda, ten amik dostal takovou pres packy... Vzhledem k tomu, ze neexistuje matematicka teorie pro chaos, tezko predvidat pohyby takovych jednotek. Navic prispelo i nasazeni nekterych zajimavych technologii - kracici miny (v podobe pavouka, byl vyuzit vypreparovany nervovy system sklipkana :), informacni boj (superinteligentni strely zacaly z niceho nic likvidovat vrby u potoku - Polsko propasovalo do katalogu cilu popis 'standardniho maskovani Polskeho tanku')
Docela zajimave to bylo...
ptaak, bendi: muzete vyuzit neceho podobneho (chaos) pro nektere sve jednotky? Je to pouzitelne? |
|
|
|
| Tak jsem dneska spichnul prvni nahled, jak asi by mohl vevnitr vypadat ten simulatorek. Na zaklade pripominek jsem ho omezil zatim na 2D, ale necekejte zazraky - zatim neumi vubec nic. Jde jen o nahled do zdrojaku, a postupem casu budu pridavat dalsi veci. No, a az nastane cas, preskocime do 3D.
Tahle vetev vyvoje bude opravdu deskova, takze uvidime, jak se povede.
link
|
|
|
|
| To zni jako dobrej postup, 2D simulace by mohla dost objasnit ohledne te spousty veci, ktere budeme muset vykoumat. |
|
|
|
| happz: já bych se v současné době zaměřil nejprve na vytvoření prosté 2D simulace, která by se dala provádět na papíře jako stolní tahovka. Tam by se ověřily principy rozhodování těchto zále?itostí, jako třeba palba na cíl, palebné pole zbraní, ?títy, manévrování etc., a teprve pak bych to dělal realtime na kompech. |
|
|
|
| alpedar: pocitam s moznosti rotace kolem vsech 3 os telesa. To je celkem snadna vec z te spousty dalsich. Mnohem vic me trapi napriklad to, jak zjistovat kolize teles. Jak ja napriklad poznam, ze se torpedo trefilo do lodi? Da se to udelat velice jednoduse pres vzajemnou polohu primky 2 poslednimi body drahy torpeda a bocni poloroviny lodi - ale to tak strasne hruba a vypocetne narocna metoda, ze se mi vubec do ni nechce - tedy, pokud nikde nenajdu neco lepsiho, tak co se da delat. Ale doufam, ze na neco prijdu (nebo prijdete? kdokoliv, kdo bude mit neco jednodussiho nebo alespon zajem, at se ozve!)
Ohledne dimenzi jsem usoudil, ze ten jeden rozmer navic nikoho nezabije a doda mnohem vetsi moznosti, nez proste 2D prostredi - vice vyhod nez nevyho. V podstate se s vektory pocita stejne, jen o jeden vypocet navic, a muzeme si uzit prostorovych formaci :)
MarWarr: ptaak ma pravdu, proc ne nepridat? Kazda klavesnice dobra a cim driv, tim lip :) |
|
|
|
| Tady je první výsledek výstavby nové romulanské flotily. Přeci jen musíme mít s kým válčit, ne? ;)) |
|
|
|
| MarWarr: co se takhle přidat k na?í snaze vytvořit funkční simulaci ST boje flotil? |
|
|
|
| Tak si postupne procitam vase stranky (ty v cestine) a tenhle projekt se me fakt libi (zvlaste prestavba flotily). Az budu mit cas (po maturite) a kdyz nebudete mit nic proti, tak bych se rad alespon trochu zapojil. Kdyz by vam to nevadilo, tak bych rad pouzil vami shromazdena data ve hre kterou se snazim (zatim marne) naprogramovat. |
|
|
|
| Jeste se ozvu. Bendi out.
|
|
|
|
| Hlaseni z Berlina: Pikne schanim software a snad budu mit i SSC2.
Ptaak: AJJRF jsem vyvinul pouze pro pripad, ze by byla technologicka situace, s jakou pocita vyvoj GF aby byly JRRF schopne likvidovat vsechny druhy cilu behind enemy lines, jinak plati puvodni verze GF. |
|
|
|
| Neco co mi pripada jako problem (maly). Souvisi to s manevrovanim.
Bud nebude zaviset na orientaci lodi, ale pak se bude muset spousta veci zanedbat.
Nebo na ni bude zaviset, pak jak se bude lod otacet. Muze mit bud urcitou max. rychlost rotace, nebo max. rotacni zrychleni. Pri rotaci muze i zrychlovat dopredu/dozadu - nepekna trajektorie.
dalsi vec, zda to bude 3D, nebo jen 2D.
2D - jasna vyhoda v jednoduchosti
3D - slozitejsi, vice uspokojujici. |
|
|
|
| update stranky Trekbattle, zvlaste seznam ToDO.
btw uz by se mohlo zacit s tim presnenim udaju ST. Ja osobne tak nejak nemam cas, pac se ted norim do trekbattle, ale stejne brzy dodam neco o warpu a podobny fyzice, ktera nas muze zajimat. |
|
|
|
| ptaak: problem odstranen. vcera jsem trochu upravoval sve dokumenty a spadnul mi domaci pocitac. bohuzel nestacil uploadnout novou verzi... stane se.
bendi: ne, graficke opradvu nemylim :) nac bych se paral s nejakym 3D modelem Defiantu? :) Ne, vnitrne budou objekty reprezentovany jakymsi 3D popisem, ktery musime nejdriv vytvorit - staci jednou, ty popisy se ulozi do databaze a pak uz je klid. Soupnu blizsi informace na web.
ptaak: presne, musime urcit v podstate vsechny udaje, to bude poradna fuska. |
|
|
|
| A je?tě jedna věc, pánové: začínám tvořit Romulan Empire Grand Fleet. Vět?inou budu vycházet z údajů z netu, a v některých věcech ze SF Command II. Flotila bude určena k průlomovým operacím proti potenciálním nepřátelům, tedy UFP a Klingonské ří?i. Bendi, schvílně, co na ni řekne?... |
|
|
|
| Ad Voy manuál: se nedivím, ?e nebude, autor by se musel zbláznit, proto?e co napí?e na jedné stránce, by na druhé neplatilo... :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
[ ARCHÍV ]
|