Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Válečný ?táb

Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:

Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.

Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!

Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle

Dedikův vesmír
Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz

Studie galaktické války


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 932 - 951 / 1442Starší   Nejstarší

Ptaak - 15. březen 2002 10:01sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Co se týče tahovky, tak bych to udělal podobně jako v UFU nebo Spelcrossu, tedy přesně přidělením jakýchsi "akčních bodů". Ov?em v tomto případě by ty "akční body" byly energetické jednotky, které má loď za daný časový interval (předbě?ný návrh na délku kola jsou 2 sekundy v taktickém módu) k dispozici, a ty mů?e podle uvá?ení distribuovat do ?títů, zbraní, motorů...

Co se týče rozhraní, tak bude HTML a databáze (v mnou propagované versi), ale pouze pro lokánlí sítě!. Bohu?el nemám přístup k net serveru, který by databáze podporoval, to je zatraceně drahá zále?itost.
Alpedar - 15. březen 2002 08:36sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
SHIT
ted mam takovy mensi problem. Vcera jsem si v poc. mistnosti na fakulte nepricvaknul visacku a tak mi na tyden zmrazili fakultni ucet, na net sice muzu z celouniverzitni poc. studovny, ale ta je ve meste, a tak tyden tu asi nebudu moc casto.
SHIT
happz - 15. březen 2002 08:11sipka
ZAMĚŘIT
happz
Hm, nac tahat kompa pres celou republiku, kdyz rozhranim je www? Vzhledem k tomu, ze zatim jeste porad muzu zpristupnit tohle rozhrani na jistem serveru pro internet (nevim, Ptaaku, nemas podobnou moznost? Nevim, jak dlouho mi to vydrzi) tak je celkem lehke se treba sejit na netu a potahat.
MarWarr - 14. březen 2002 22:51sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
To omezování funkcí je na simulacích to nejlep?í :-)
MarWarr - 14. březen 2002 22:51sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
No tak by to chtělo to prostředí stanovit. Já jsem právě dostahoval hafo věcí o C a C++ a? mě z toho bolí oči. HTML umím základy, co se týče zbytku: du do hoven. Taky by se mělo domluvit jestli to bude on-line nebo off-line nebo oboje. Taková malá lanpárty by byla parádní, ale táhnout kompla přes celou republiku je nebezpečný a nehorázně nákladný.
happz - 14. březen 2002 21:36sipka
ZAMĚŘIT
happz
Mozna bych neomezoval pocet bodu na stranu, ale primo na jednotky, ktere se ucastni boje, a postupne jim je omezoval (poskozeni, ztraty personalu, ...) a take jim zakazoval jiste akce, pokud nejsou ve stavu, ktery je umoznuje.

A ted k simulaci: tahovka je - zcela necekane :) - jen o neco malo jednodussi nez real-time, ale v tahovem systemu se muzeme obejit bez nekolika dalsich efektu, ktere tak vec jeste dale zjednodusuji. Pro tuhle simulaci by uz rozhodne nebyl problem napsat velici terminal s pomoci HTML/CSS/PHP/MySQL/Linux (a jsme vysmaty, jak se rika...), ze ktere si podstatne technicke a bodovaci udaje stahne i simulator. Po odeslani rozkazu vsech zucastnenych stran se provede vyhodnoceni a jede se dalsi tah.

Ohledne rychlosti postupu: verze1 byla neco jako muj "skicar". Nema smysl neco vyvijet, kdyz jeste neni stanoveno poradne prostredi, ve kterem se operace budou odehravat. Ale uz se na tem pracuje

MarWarr - 14. březen 2002 21:16sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
Přesto?e ani mě není zatím jasné, jaká bude úloha ve vytváření simulace, měl bych pár návrhů. Myslím, ?e nikdo nebyl proti vytvářet ji, alespoň ze začátku, jako tahovou. To je důle?ité i pro realtime verzi a myslím, ?e by nebylo na ?kodu vyvíjet oba módy.

Já bych to udělal takto. Ka?dá akce jako pou?ívání motorů, zbraní nebo ?títů by měla přidělen určitý počet "pohybových bodů". Ka?dá strana by měla určitý počet těchto bodů na kolo. Po stisktnutí tlačítek k zahájení tahu oběma stranama by se tyto naplánované akce provedly. Čím méně bodů bude k dispozici, tím víc se hra bude přibli?ovat realtimu. Nic proti realtimu nemám, ale strategicky rozhodovat o deseti lodích není mo?né. Samozřejmě bude nutné znát časovou a energetickou náročnost v?ech mo?ných elementů. Mezi takové samozřejmosti jako motory, zbraně, ?títy, senzory, podpora ?ivota, strukturální integrita, transportéry a dal?í technické prvky by měla být začleněna morálka a rozdělení slu?eb na lodi. Není přece mo?né aby např. v?ech 200 lidí makalo pořád.

Tak takhle bych si to představoval já. Samo?řejmě mů?e být něco ?patně a mo?ná u? to není aktuální (postupujete dost rychle). Taky mě zajímá jak velký prostor bude k dispozici. V tom je problém v rychlostech warpu a impulsu. No, to bude asi v?echno.

happz - 14. březen 2002 10:46sipka
ZAMĚŘIT
happz
Ano, nas zajima lehka, efektivni komunikacni jednotka, jejiz patrne prvni stupen je komunikator, a tedy jeho nasledne upravy pro vyuziti MC.
Ptaak - 14. březen 2002 10:27sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Jen?e tady nás v tuhle chvíli nezajímají subprostorové vysílače, ale bojové komunikační prostředky námořní pěchoty a expedičního sboru. Mariňák sebou na planetu asi nepotáhne subprostorový vysílač, ?e.
Ninja - 14. březen 2002 09:58sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
Na ten holoemitor jsem chtěl poukázat jenom ohledně velikosti. Je sice z 26 století, ale komunikátor je jenom jako dneska mobil. Proč by teda nemohl mít procesor a v?echnu tu potřebnou havěť. Ve ST je vyu?ívaná komunikace subprostorem. Signál je vysílány přes subprostor podobně jako elektromagnetické vlny, s tím rozdílem, ?e subprostor nepodléhá na?ím zákonům fyziky. Z dostatkem energie lze poslat vlnu subprostorem na značnou vzdálenost. Signál v?ak časem degraduje a zbyla energie se promění jako klasické elektromagnetické zářeni. Zbytečná silná dávka energie celkově odtrhne signál od na?eho časoprostoru. Proto se co 22 světelných let umisťují speciální subprostorové vysilače které obnovují energii signálu. Signál z vyu?ítim subprostorových vysilačů dosahuje warp 9,9999 co? je asi ?edesátkrát rychléjí ne? nejrychlej?í lodě.
MarWarr - 13. březen 2002 20:08sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
Kdy? jsme u těch bioneurálních obvodů, tak mě napadlo, ?e by se snad daly vyu?ít k přesunu nanitů po lodi. Vzduch by asi nebyl moc dobrej a vyrábět jim cesty stojí energii a čas, i kdy? by si je dělali sami.

hapzz: sakra, ten BattleTrek mi nejde z hlavy. U? se dívám na Builderu po seriálech o C++.
Jaký prázdniny??? Pomóóóc, já to nestihnu!!!

Ptaak - 13. březen 2002 17:07sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Tak?e zájemci o jednotky MC mohou najít na stránkách Velitelství GF (odkaz nahoře) podrobné informace :).

"Námořní pěchota je tu od toho, aby umírala, a Flotila je tu od toho, aby ji dopravila tam, kde se umírá."
Alpedar - 13. březen 2002 15:30sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Tak jsem trochu premyslel nad vzdalenostmi, a tohle : z toho vylezlo.
Ptaak - 13. březen 2002 15:03sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Ninja: jen?e ten emitor měl 500 technologický let náskok. proto ho zde neuva?ujeme.
Ninja - 13. březen 2002 14:12sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
Ohledně komunikatoru: holoemitor dokázal pojmout ob?irnou doktorovou databázi, tak?e komunikator jako "mobil s překladačem" mů?e fungovat jako příjimač a vysilač. Ale na čem? ...
happz - 13. březen 2002 13:50sipka
ZAMĚŘIT
happz
Ech, ustrnul jsem nekde na pocatku voyageru... Nevadi, stejne se nic nemeni: bioneuralni sit netvori hlavni vypoctove jadro pocitace, pouze mu odlehcuje a uvolnuje ho tak pro jine vypocty.
Alpedar - 13. březen 2002 13:41sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ptaak: Myslim si, ze k smerovemu vysilani je zapotrebi antena mnoho nasobne vetsi nez vlnova delka vysilani. Urcite nepouzivaji mensi vlnove delky nez IR (nicim by to neproslo (pri nizkem vykonu)). (cele imho - nemam to overene)
Ptaak - 13. březen 2002 13:39sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
happz: bioneurální síť je standardem u věch moderních plavidel, třídy Intrepid, Soveregion, Defiant. Pokud si dobře vzpomínám na to, co jsem čelt, tak v Dominion War bylo Intrepidů celkem dost (zničeno), tak?e se tahle technologie asi začíná roz?iřovat...
happz - 13. březen 2002 13:35sipka
ZAMĚŘIT
happz
Pokud vim, tak snad jen experimenty jako byl Voyager byly vybaveny bioneuralnimi obvody pro zlepseni rakcniho casu ruznych komponent v systemu. Klasicke do te doby pouzivane pocitace snad ani nemaji presne uvedeny princip. Jejich jadro vyuziva vnitrniho FTL pole pro urychleni prenosu po datovych kanalech (na principu optickych vlaken) a princip prace je asi nespecifikovany (nemam po ruce TNG manual, takze jen tak z hlavy...)
Ptaak - 13. březen 2002 13:29sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Alpedar: ale v ?ádném případě nebude silný jako de?ifrovací komp velikosti PC. Pokud vím, tak počítače jsou na principu bioneurálním, tedy fungují podobně jako mozek, jen s vy??í operační rychlostí (o dost vy??í :) )
Co se týče přesnosti senzorů, tak např. senzory pro zaměření transportéru musí být zatraceně přesné, kdy? doká?í předat transportéru potřebné informace na tisíce km (mám pocit, ?e na min. 5.000 km se v TBG přenosy konaly).
Co se týče míření zbraněmi, tak phasery jsou zřejmě i na těch 300.000 km značně přesné, kdy? je mo?né zasáhnout jeden specifický komponent lodi (tomu ale nevěřím). U torpéd je to o něčem jiném, ale v ENT se mluvilo o tom, ?e tehdej?í experimentální torpéda dosáhla zásahu s přesností 3 m(!). Koneckonců kry? je mo?né dneska zkonastruovat mezikontinentální střelu schopnou trefit jeden určitý dům, tak proč by za 400 let neměli je?tě dokonalej?í systémy? Hlavní problém podle nmě není v přesnosti, ale předev?ím v předpovězení trajektorie cíle.

Nejnovější   Novější 932 - 951 / 1442Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o