Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Válečný ?táb

Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:

Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.

Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!

Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle

Dedikův vesmír
Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz

Studie galaktické války


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 848 - 867 / 1442Starší   Nejstarší

Ptaak - 19. březen 2002 21:43sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Jinak ovládací interface zatím celkem ujte, jen by to mo?ná chtělo rozepsat, co se ve kterém okne bude zobrazovat, aby se v tom dalo trochu vyznat :))
Ptaak - 19. březen 2002 21:42sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
MarWarr:Chtěl bych nejbli??í weekned, tedy 25. (tu?ím)
Bendi: Jednu věc nechápu. ?tít je energetické pole, ?e? Čistě energetické. Jaký je potom rozdíl, jestli na něj působí hmota nebo antihmota? Jsou to prostě nabité částice, magnetickému poli je taky jedno, jestli urychluje protony nebo antiprotony...
Bendi - 19. březen 2002 21:05sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
happz: Jako ovladaci interface se mi to celkem libi. Jen dodělat několik funkcí a mů?em začít tesovat.

Alpedar: Podobně to vidím i já. Jen si myslím, ?e Borg tu svou energii vyu?ívají max. efektivně a proto útočí na celý ?tít najednou (v The Best of Both Worlds to bylo hezky vidět), co? ale UFP dělat nemů?e proto?e na to nemá energetické kapacity (teda jde to třeba tak, ?e na celou plochu ?títu necháte působit antihmotu - pak se ?títy dříve nebo později prostě zhroutí, myslím ?e něco podobného bylo někde v TNG ale jist si tím nejsem).
MarWarr - 19. březen 2002 19:12sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
Ptaak: kdy ?e jede? do toho Brna? Tento nebo pří?tí víkend?
happz - 19. březen 2002 17:24sipka
ZAMĚŘIT
happz
OT: jestli se chcete juknout na zarodek velitelskeho simulatoru, tak prosim. Muzete ho i vyzkouset, ale je takovej pasivni... Na vsechno, co je zeleny, seda klikat :)
Alpedar - 19. březen 2002 17:19sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ja mam pocit, ze k Borgum mi spis sedi neprat do nepritele tolik energie, ze to proste nerozchodi (a nestvou se s tim, ze by se snazili stit prorazit). Federace spis pouziva zbrane co zasahuji malou plochu - stit muzou i prorzit (i kdyz vetsinou to neprojde).

To bych modeloval tak, ze ST stity tak hodne energie odrazi, vetsinu zbytku pohlti a jen malo projde (ne jako neruseny paprsek, ale to, co zpusobi to otreseni lodi, kotrmelec ensigna Expendeble a podobne.

Bendi - 19. březen 2002 17:15sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Jen nará?ím na to, jak Borg ničily v Wolf 359 lodě tak, ?e prostě zaútočili na celou plochu ?títů. Detaily ti povím a? mi jeden člověk vrátí DS tech, manuál proto?e tam to myslím bylo napsané, ale u? si to nepamatuji. Dále je tu je?tě mo?nost, ?e se absolutně mýlím, na co? by se určitě zapomínat nemělo.
Alpedar - 19. březen 2002 17:09sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Asi jsem natvrdly, ale nedokazu pochopit, proc by se stity meli pri zasahu do cele plochy (predpokladam do cele plochy jedne sekce (vytvareno jednim generatorem?)) zhroutit po dodani mene energie nez po utoku na jedno misto (az na ten duvod, ze pri utoku na jedno misto asi vic E projde skrz stity (a poskodi cil), zatimco pri zasahu do plochy se vetsi cast pohlti - vic se budou namahat stity.
Bendi - 19. březen 2002 17:02sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Alpedar: Přesně tak. Teda jinak mi to nedává příli? smysl. Zítra v čajovně to proberem. Jinak by bylo fajn kdybys zas někdy zavítal do Prahy nebo mů?em v?dy jednou za čas udělat nějáké posezení, kde bychom se se?li v?ichni.
Alpedar - 19. březen 2002 16:59sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Tohle by chtelo probrat nazivo.
Jestli to dobre chapu, tak:
zhrouceni stitu (zpusobene utokem) = stit byl vycerpan ci byl znicen generator
prorazeni = na malem miste nedostacovala energie stitu a tak utok prosel, behem chvilky se ale trhlina zaceli.

Pokud to chapete jinak, napiste.

Bendi - 19. březen 2002 16:56sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Navrhoval bych aby byly sekce stítů rozděleny podle tvého schématu a aby byla mo?nost do jisté míry rozptýlit útok po celém jejich povrchu. Kdy? ale zaútočí? na celý jejich povrch najednou, tak nebudou moci energii rozptylovat a dříve se zhroutí. Je toti? rozdíl mezi jejich zhroucením a prora?ením, na co? bychom neměli zapomínat.
Alpedar - 19. březen 2002 16:54sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Krome toho, to, ze se stit predem pripravi na zasah je mozne jen u pomalych veci (jako je fotonove torpedo - 0.75c :)), a to zase zasahne velkou plochu stitu.
Alpedar - 19. březen 2002 16:51sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Bendi: Nejak mi neni jasne, zda to Kdy? ale zaútočí na více míst najednou, tak ?tít nebude mít mo?nost rozptýlit energii po svém povrchu a zhroutí se. se ti povedlo vicist z toho, co jsem napsal, nebo zda je to neco, co bych mel jeste zohlednit.
Jedine co v tom vidim ja, je to, ze navrhuju moznosti : bud jehla a mic, nebo prorazeni cele sekce stitu.
Pokud vis jak namodelovat s mym modelem prorazeni utokem na vice mist, tak to prosim te popis.
Bendi - 19. březen 2002 16:45sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Tak něják si to představuji i já. V případě zásahu ?tít zkusí rozptýlit energii úderu po svém povrchu. Kdyý útočník soustřední energii výstřelu do jednoho bodu a ?tít v onom bodě prorazí jako jehla míč. Kdy? ale zaútočí na více míst najednou, tak ?tít nebude mít mo?nost rozptýlit energii po svém povrchu a zhroutí se.
Alpedar - 19. březen 2002 16:38sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
To je prijatelne vysvetleni.
happz - 19. březen 2002 16:34sipka
ZAMĚŘIT
happz
Pohlceni neergie stitem si predstavuji asi takhle: je to jako kdyz uderite do mice - povrch se prohne, a pohlti energii uderu vlastne na toto "prohnuti" - vazby a silova interakce mezi casticemi jeho povrchu. Ve ST sice nejake prohnuti stitu nepozorujeme, ale muze to takto fungovat za predpokladu, ze energie nutna k natazeni "vazeb" ve stitu je dosti vysoka.
Alpedar - 19. březen 2002 16:27sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Pokus o navrzeni sady parametru k popisu stitu Nesnazim se popsat konkretni druh stitu, ale vymislet popis stitu takovy, aby pomoci neho sel modelovat jakykoli druh stitu. Nezamerim se tedy na to, jak funguje (dekuji, dobre :)), ale na to jak se projevuje.

Stit muze byt v ruznem stavu (plna sila, poskozen, ...), to by popisovaly "body stitu" (dale BS) a to tak, ze absolutni hodnota by byla urcena BS, relativni BS/ BS_MAX. Bylo by vhodne, aby pri konkretni implementaci platilo, ze stit se silou N BS je stejne silny jako jiny stit (i lehce jina technologie, ale stejna kategorie) se stejnym poctem BS.

Dale je nutne uvest jak dlouho trva dobiti 1 BS, kolik energie je k tomu zapotrebi a kolik energie je zapotrebi k udrzovani stitu (v zavislosti na BS), pripadne jak klesa sila stitu v zavislosti na case a jeho sile. (dale je nutne si uvedomit, ze pokud klesa sila stitu, tedy se stit vybyji, tak je pravdepodobne jeho energie vyzarovana do okoli, tedy lod je napadnejsi).

Dale je nutne neco k popisu toho, jak se stity "postaraji" o utok.
Zde je nutne rozebrat nekolik druhu utoku:

  1. vysokorychlostni nabyte castice
  2. vysokorychlostni neutralni castice
  3. EM zareni - Lasery
  4. projektily (chapu jako vetsi hmotne objekty - od ateroidu, prez jeste nevybuchle RS az k strelam z kulometu)
Myslim si, ze prvni tri kategorie by sly posat stejne, ale ctvrta (projektily) vyzaduje samostatny pristup.

Ted se budu venovat prvnim trem kategoriim.

Poznamka : dale budu delat, ze mluvim jen o 3. kategorii, ale doufam, ze to bude platit i pro ostatni kategorie.

Co se muze stat, kdyz vystrel zasahne stit? Muzou nastat tri moznosti:

  1. Vystrel projde - stit nebude ovlivnen, ale nijak lodi nepomuze
  2. stit absorbuje energii vystrelu - zde je nutne urcit, kolik energie je scopen vyrusit 1 BS
    Tato moznost je pro me z fyzikalniho hlediska nejpodivnejsi, ale ve vetsine SF to vypada, ze stity funguji prave takto.
  3. zareni se od stitu odrazi - pravdepodobne se odrazi rozptylene, mozna i s rozhozenou fazi, ale to je uz zalizitosti popisu sveta, ne samotnych pravidel. Moznost ze zareni po odrazu od stitu je schopne jeste neco poskodit zanedbam (myslim si, ze to mohu udelat proto, ze ve vetsine pripadu ("vesmiru") se zareni pri odrazu ruzptyli a tak by melo dostatecnou hustotu energie jen v male vzdalenosti od zasazene lode. Tu cast, ktera se ze stitu vyzari dovnitr, navrhuji pravidlove osetrit jako kdyby prosla).
Protoze vetsinou dojde k temto trem jevum soucasne, bylo by vhodne, zavest funkci
RozdeleniEnergie (RelativniPocetBS;ParametryUtoku): (proslo,pohlceno,odrazeno)
proslo,pohlceno,odrazeno jsou jaka cast (ci kolik %) energie utoku proslo, bylo pohlceno ci bylo odrazeno.
proslo+pohlceno+odrazeno = 1 (100%)
U Laseru by parametry utoku byly frekvence, pripadne jeste zarivy tok.

Pokud by stit mel energii na pohlceni pouze napr. (1/3 energie utoku)*pohlceno, tak by se 1/3 rozdelila podle techto pomeru, zbyvajici 2/3 by prosly.

Dalsi dulezita vec je, zda k prorazeni stitu je nutne vycerpat cely stit, ci staci prolomit stit na jednom miste. Pokud by to stacilo, tak by se za BS muselo brat BS/PlochaStitu*ZasazenaPlocha. V tom pripade bych pro jednoduchost predpokladal, ze pokud jeden stit zasahne vic vystrelu, tak se kazdy vyhodnoti samostatne (s prihlednutim k celkovemu poctu BS). Vyjimkou by byl pripad, kdy je zasazeno PRESNE stejne misto stitu. K tomu aby toto bylo realne, je nutne, alespon stity zepredu a zezadu byly samostatne (cim jemnejsi deleni, tim lepe, je to vsak narocnejsi)

Dalsi dulezita vec je, ze v nekterych SF jsou generatory stitu poskozovany, i kdyz vystrel je zachycen stitem. V takovem pripade by bylo nutne urcit odolnost generatoru (budto jejich HP, ci pravdepodobnost poskozeni v zavislosti na velikosti zasahu, ci oboji) a angii pohlcenou stity rozdelit na cast, ktera prosla do generatoru a cast ktera byla vporadku vykompenzovana, mozna nejaky postih v pripade celkoveho (ne lokalniho) prorazeni stitu (nebo to nerozdelovat a odpovidajicim zpusobem zvednout odolnost stitu).

Alpedar - 19. březen 2002 16:18sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Za chvili sem hodim pokracovani stitu.
happz - 19. březen 2002 15:47sipka
ZAMĚŘIT
happz
No, nejapny vtip si predstavuji jinak :)
Nicmene, to mas pravdu - ta flotila bude docela nahrana, kdyz ji nestihnu pripravit veleni :) No, asi budou zirat...
Alpedar - 19. březen 2002 15:41sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
flotilu pro kterou bys hledal velitele nez dorazi k cili :)) (mam pocit ze tys rozpoutal vetsi aktivitu v tvorbe nejakeho ST simulatoru).

Aneb, byl to jen nejapny vtip.


Nejnovější   Novější 848 - 867 / 1442Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o