Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Válečný ?táb

Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:

Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.

Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!

Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle

Dedikův vesmír
Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz

Studie galaktické války


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 742 - 761 / 1442Starší   Nejstarší

happz - 19. duben 2002 20:43sipka
ZAMĚŘIT
happz
A ja zil v zajeti TNG TM, kde udavaji 25 km jako unikovku po odpaleni torpeda... Ach, ja blahovy.
Bendi - 19. duben 2002 19:54sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Tak u? se Bridge Commander dostal i ke mě a musím říct, ?e pokud jde o realističnost bojů, tak je to hrůza. Doufal jsem, ?e to bude lep?í ne? ty přede?lé (teda o něco lep?í to je), ale stejně jsou tam některé ?ílenosti, které se dají překousnout jen tě?ko. Za v?echny nesrovnalosti uvedu vzdálenost, na kterou se začínají pálit torpéda: ani ne 50 kilometrů !!
Alpedar - 19. duben 2002 14:49sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ptaak: ta knizka, cos mi pucil byla fakt dobra. Mas pokracovani?
Alpedar - 19. duben 2002 14:36sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ptaak: Cetl jsem si ted GFHQ.

Nechapu, proc by rota mela byt cela z jednoho druhu pechoty. Jde ocekavat, ze hlavni vyuziti MC nebude ve velkych bytvach, ale spis mensi akce, kterych se mnohdy nezucastni ani cela rota. V tom pripade by v teazke chybeli pruzkumnici a naopak. Myslim si, ze by jednoho "typu" meli byt jen vojaci v jednotlivich druztvech. Pak by napr. v lehke cete byli 4 lehka druzstva a jedno tezke a naopak.

Mozna jsem neco vyrazne spatne pocopil.

Markovic - 19. duben 2002 09:13sipka
ZAMĚŘIT
Markovic
happz: je?tě bych navrhoval, kdy? pou?ije? několik vnořených mří?ek tak aby měli sousední mří?ky v?dy krajní řady společné. (dle mě by se zjednodu?il přestup z jendé mří?ky do druhé). Bohu?el by ale rohové buňky patříli do 4 mří?ek.
happz - 18. duben 2002 11:59sipka
ZAMĚŘIT
happz
Markovic: okno by neslo, nekolik mrizek by slo - k necemu podobnemu jsem se protrpel - nekolik do sebe vlozenych mrizek.
Markovic - 18. duben 2002 09:54sipka
ZAMĚŘIT
Markovic
Happz: Co takhle udělat několik mří?ek? Od "celokvadrantové" mří?ky pro plánování celkové strategie s rozměrem 1 jednotky cca 1 ly a? po ty bitevní mří?ky s jednotkou 250 m?

Nebo by mo?ná ?lo udělat "okno" které se bude pohybovat po velké mří?ce a bude ji upřesňovat?
happz - 17. duben 2002 16:32sipka
ZAMĚŘIT
happz
hehe, zaregistrovat se muze kdokoliv, ale: zacina s levelm 1 (male bezpecnostni opatreni) a tam nemuze skoro nic - trekbattle neni ani ve zkusebnim provozu, takze proto. (btw level 2 se muze uz ucastnit bitvy, level 3 v ni muze pouzivat i zbrane :)

No, asi takhle: kazde teleso ma urcene souradnice v prostorove mrizce, pricemz jeji roztec (vzdalenost dvou sousednich bodu v realnych jednotkach) muzeme menit. Ale - nesmi zaviset na rychlosti, mohlo by dochazet k pretecni a zamernemu ruseni bitvy (nenapisu podrobny popis problemu, je to na vic radku, ale pokud to budete chtit vedet, dodam externe dokument)

Cele je to zapeklite - paklize se dopusti nekdo omylu (umyslu) a zada pocatecni rychlost nizkou, pak skoci na warp 9, muze protivnikovu lod doslova zastavit, popr. "roztrhat" - dokonale porusi prostredi. Dokonce ani soustava spjata s jednou z lodi problem neresi, tam dojde k obdobnemu problemu, a navic velke vypocty pro kurzy a zmeny kurzu ostatnich lodi.

Jako naprosto idealni reseni se mi jevi "staticka" mrizka - slozena z X poli, kazde o rozmeru 2^32 jednotky (priklanim se k 250 metrum) X by byl pocet zvoleny nejak rozumne, aby se cely prostor dal preletet v rozumnem case - muzeme ho odvodit od pekneho casu, rekneme "prostor, ktery se da prelete warpem X za X jednotek casu (sec)"
Alpedar - 17. duben 2002 14:17sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Happz: Pro souboje v malych rychlostech se mi zda 250 m jako prilis, pro vyssi rychlosti by snad ten 1km byl vhodny. (vic se mi zda jako prilis, uz i s mrizkou o rozpeti 1 km je problem s neprimimi zasahy (treba kdyz ma zbran polomer destrukce 200 m))

Pro boje ve Warpu pri temer rovnobeznych rychlostech by snad slo pouzit Inercialni Vztaznou Soustavu pohybujici se rychlosti, ktera je prumerem pocatecni rychlosti tech dvou lodi (diky tomu by byla mozna konfrontace delsi nez par desitek sekund i v pripade pomerne presneho urcovani poloh objektu)

Btw. Jak je to s registraci?

happz - 17. duben 2002 13:19sipka
ZAMĚŘIT
happz
info trekbattle: trosku jsem popremejslel (nemoc, strasne to boli) a dosel jsem k tomuto: bitevni plocha bude vypadat jako ctverec o hrane 2^32 jednotek. Vic proste hardarove nezvladne system, to je omezeni konecne. Ale museme si vyhrat s jednotkou:

1 km - zatim uvazuji s presnosti 1 km, dobre se s ni pocita :)
delka hrany (c):3 hod 58 min 46.47 sec
delka hrany (warp 9): 9.55 sec

250 m - srovnatelne s velikosti lode
hrana v c: 59 min 41.62 sec
hrana v warp 9: 2.39 sec

Takze co jepodle vas lepsi, vhodnejsi - mensijednotka, nebo ji popr. zvetsit?
Markovic - 17. duben 2002 11:55sipka
ZAMĚŘIT
Markovic
Ninja: Jen si představ, ?e celé území federace by chránilo cca 400 lodí. Nejen?e za tekové situace by federace nemohla efektivně fungovat, ale i jakýkoliv men?í konflikt na jedné straně federace by způsobil, ?e by se tam musela vypravit skoro celá flotila a zbytek federace by byl absolutně nechráněný. Dle mě jsou reálné počty lodí okolo 2 - 3 tisících, ikdy? výpočty říkají spí?e o počtu kolem 1000 lodí.
Bendi - 16. duben 2002 21:19sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
ALpedar: Taran má i poletech pořád něco do sebe :-) Mo?ná by to chtělo na lodě montovat nějáký kloun nebo beranidlo - třeba vysunovací :-)
Alpedar - 16. duben 2002 21:06sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Napada me dost silena obrana konvoju (pouzitelna jedine proti utokum velkymi lodemi (treba DDeridex)). V pripade ze se protivnik priblizi ke konvoji a eskorta uz nic nezvladne, tak to do protivnika napalit.
Bendi - 16. duben 2002 20:53sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Ninja: V Encyklopedii jsou uvedeny pouze lodě, které byly v ST v nějákém kontextu zmíněny v seriálu nebo je ?lo vizuálně identifikovat na některém ze záběrů, ale ve skutečnosti jich UFP musí mít a? řádově víc proto?e jinak by nedisponovala dostatečnými schopnostmi pro udr?ení sama sebe. K seriálovému dolo?ení tohoto tvrzení pou?iji DS-9: Vzpomeň si jak v Sacrifice of Angels Sisko útočil na DS-9 s více ne? 600 loděmi nebo na Tears of the Prophets a vůbec podobné "masové" díly, kde je lodí tolik, ?e by se to reálně ani nedalo spočítat (kamera nikdy nezabere v?e). Nebo se třeba podívej na oficiální údaje o sedmé flotile, která jen v systému Tyra ztratila 78 lodí. A to je?tě není v?echno proto?e jen proto, aby se UFP nerozpadla, potřebuje mnohonásobně více plavidel, která v seriálech ani nemohou být zmíněna proto?e je nutné ponechat nějáký prostor budoucím scénáristům (to se cíleně uplatňuje u? od TNG). Navíc kdy? porovná? byť jen rozdíl ve velikosti a UFP a Cardassianů a tento vztah aplikuje? na rozdíly početních stavů lodí, co? bylo v případě Cardassjianů oficiálně zveřejněno, tak v případě UFP dojde? k číslům, která těm několika stovkám a? tisícům zhruba odpovídají (takto docílené číslo v?ak nelze brát stoprocentně vá?ně proto?e se někdo při určování Cardassijské flotily evidentně dopustil chyby).
Jako dal?í silný argument nám slou?í fakt, ?e UFP má oficiálně min. 9 flotil (nejspí? jich bude víc, ale to by jsou pouze odhady) a v případě, ?e jsou početní stavy jednotlivých flotil za ideálního stavu jednotné (112 lodí podle oficiálního údaje o 7. flotile), máme tu číslo 1008 lodí plus nějáká ta podpůrná, zásobovací a.t.p. plavidla, kterých také nejspí? bude několik set.

Jinými slovy: vycházíme pouze z oficiálních údajů (tech. manuály a Encyklopedie), samotného seriálu a obecně platných strategických pravidel vztaýených na daný technologický systém. Neříkám, ?e je tento odhad správný (také proto je to jen odhad), ale s nějákou tou odchylkou by to mělo zhruba sedět. Pokud má? nějáké připomínky nebo návrhy, sem s nimi - ka?dá pomoc se hodí.

Markovic: To by jistě bylo ře?ení, ikdy? do jaké míry a jak by se formace měly měnit, to je něco pro dal?í zkoumání - nejspí? by mělo zále?et na druhu konvoje (tě?ce bráněný, lehký ...), jeho určení (rychlý kurýrní, zásoby odlehlých základen ...), na místě kde se pohybuje (stupeň nebezpečnosti území) a dal?ích faktorech, které mě teď nenapadají. Jinak naprosto souhlasím s Alpedarem a je?tě bych k tomu doplnil, ?e náhodné manévry ve formaci při FTL a je?tě k tomu v tak minimálních vzdálenostech lodí by se daly přirovnat k hazardu nebo k sebevra?dě.
Ninja - 16. duben 2002 14:18sipka
ZAMĚŘIT
Ninja
Nemů?u si pomoct, ale kdy? jsem spočítal v?echny označené lodě Federace tak jsem skončil na 384.Z toho min. 20 a? 30 bylo zničeno. Kde berete info o tom, ?e Excelsiorů jsou stovky?
Osobně jsem se z tímto údajem nikde nesetkal.
Markovic - 16. duben 2002 10:46sipka
ZAMĚŘIT
Markovic
Bendi: Co takhle stabilní formaci jako v WW II, ale s tím, ?e by se čas od času náhodně (podle přesně určených pravidel ;) měnila? I kdy? by to vlastně nepřineslo skoro ?ádné výhody, ale mohlo by to alespoň zlep?it morálku posádky dopravovaných lodí. (Bráníme se alespoň manévrováním, kdy? u? nemáme zbraně, nebo jich máme minimální mno?ství)
Alpedar - 16. duben 2002 09:56sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Myslim si, ze pokud neni pri boji na malou vzdalenost problem zasahovat urcite oblasti lodi, tak je asi i jedno, zda lod trochu manevruje (pokud by manevrovala tak ostre, jak jen muze, navic nahodne, tak by byla sance, ze predejde zasahu. Nevyhoda pravidelnych uhybnych manevru (bez ohledu na zrychleni pri nich dosahovanych) je, ze za nejakou dobu protivnik odhali jejich system a tim jejich efekt muze eliminovat (a strili jak na nehybny cil = temer nemuze minout).

Uhybne manevry musi byt nahodne, ci velmi slozite (pseudonahodne).

Bendi - 15. duben 2002 23:48sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Markovic: Je mo?né, ?e za jiných technologických okolností se mů?e jednat o dobrou taktiku, ale proto?e s tímto konkrétním technologickým pozadím nejsem dostatečně obeznámen, tak nemohu blí?e soudit. SF světů je mnoho a v ka?dém platí trochu jiné technologické/přírodní principy, z čeho? vyplívajají i jiné takticko strategické postupy, které mohou být pro daný svět zcela specifické a na jiné SF světy neaplikovatelné, co? ale v ?ádném případě není obecené pravidlo, tak?e bych s dal?ími závěry je?tě raději počkal, ne? si o dané problematice se?enu více informací. Vzhledem k technologické situaci v ST mi ale zatím jako naprosto adekvátní způsob pro obranu konvojů připadá ji? zmíněný model z WW II, kdy byl konvoj tvořen stabilní formací a ka?dá loď měla při boji přesně určené místo. Nicméně toto je jen můj první dojem a proto?e jsem se danou problematikou zatím příli? nezabýval, je docela mo?né, ?e je chybný.
Markovic - 15. duben 2002 21:34sipka
ZAMĚŘIT
Markovic
Bendi: To manévrování jsem myslel proměnlivé, tzn. ka?dé kolo by rotovalo různou ryclostí a na různou stranu a tydle rotace by se měnili. Nemám to v?ak ze své hlavy, ale čet jsem to v jedné Space opeře (cklus Navigátor), který se odehrává prakticky stejně jako WWII (bohu?el a? moc, např jeden hudební nástroj se tam jmenuje: akjalalab :( Přečti si to pozpátku a uvidí?) Tam tuto techniku pou?ívali hodně. Měli sice docela jiný systém pohonu (lítali daleko rychleji), ale sna?il jsem se to upravit na podmínky warpu. Jinak celý cyklus je o dvou velkých galaktických válkách, včetně blokád jednotlivých planet a bojů o soustav.

Uvítám dal?í návrhy na změnu taktiky.-)
Bendi - 15. duben 2002 20:18sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Markovic: Obávám se, ?e ty slo?ité manévry ve warpu a je?tě k tomu při takto nízkých vzdálenostech (manévrování ve vzdálenosti 10 km při FTL se rovná ?ílenství nebo sebevra?dě) by byly velice neúčinné a ?e by spí?e ne? protivníka ohrozily vlastní posádky, o technice nemluvě. V případě, ?e by na jedné z lodí do?lo k sebemen?í odchylce z kurzu, co? se mů?e stát drobným selháním navigačního/řídícího/pohonného systému nebo třeba malou subspace anomaly, tak by to tato v rychlosti 213.75 c na?ila do nejbli??ího plavidla a následovala by jatka. Ale nejen, ?e by takto slo?ité manévry byly extrémně náročné na techniku a přesnost, jejich reálný výsledek by za to vlastně vůbec nestál. K čemu je, kdy? si nepřítel bude myslet, ?e tam ty lodě jen tak krou?í? Romulani nejsou takoví idioti aby na něco podobného skočili, přinejmen?ím ne víckrát ne? jednou. Navíc je pravděpodobné, ?e bude nepřátelské plavidlo vybaveno senzory, které spirálovité kličkování hravě odhalí, nehledě na to, ?e obranné postupy konvojů určitě patří k informacím, které si ho?i z Tal Shiaru nebo Obsidian Orderu čtou denně u snídaně nebo u piva, tak?e fintu ka?dý velitel útočící lodě prokoukne proto?e o ní bude předem vědět. Nakonec by to dopadlo tak, ?e by útočníci vesele likvidovaly jeden konvoj za druhým a doprovodná plavidla by vesele ?a?kovala kolem a z dálky budila dojem, ?e vlak vjí?dí do nádra?í.
Osobně bych konvoje chránil obdobně, jako spojenci za WW II, jen s tím rozdílem, ?e by se to převedlo do 3D.
V případě, ?e jsem tě nepochopil a pletu se, tak mi to prosím napi?.

PS: U? se tě?ím na obrázky.

Nejnovější   Novější 742 - 761 / 1442Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o