Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   ARCHÍV FÓR

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

ARCHÍV=> Válečný ?táb

Spravuje: Ptaak
Počet příspěvků: 1442
Toto fórum je určeno pro ty, kteří se chtějí zabývat (nejen) vesmírným bojem a v?ím, co s tím souvisí. Prosím vás tímto, abyste proto dodr?ovali následující pravdila:

Chovejte se, jako ?tábní důstojníci, k sobě navzájem s jistou decentní úctou. Vyjadřujte se pokud mo?no přesně a konkrétně a politiku nechte jinde, pokud se přímo netýká probíraného tématu. Pokud někde narazíte na zajímavé stránky se SF vojenskou tématikou, nejlépe mi je po?lete na mail, já je sem přidám. Děkuji.

Pacifistům vstup zakázán a pacifistické příspěvky budu bez milosti mazat!

Bendiho ST Military
Grand Fleet Head Quartres - stránky dočasně mimo provoz
happzova TrekBattle

Dedikův vesmír
Moje MEF, stará a nová verze
On War - von Clausewitz

Studie galaktické války


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 696 - 715 / 1442Starší   Nejstarší

Markovic - 13. květen 2002 08:08sipka
ZAMĚŘIT
Markovic
Alpedar: Ja vidim chybku v tom, ?e při takhle velké rychlosti přiblí?ení by jsi po odpálení torpéd neměl čas na jakýkoliv manévr (při čelním náletu). Nemluvě u? o tom, ?e přesně vypočítat potřebnou chvíli pro odpal by bylo zatraceně tě?ké. Proto?e i senzory, jaké má federace na lodích Určitě mají nějaké odchylky a povolené chyby, které by se v tomto případě dle mě značně projevili na přesnosti výpočtu doby pro odpal torpéd.

Bendi: Má? pravdu, trochu jsem dilithium přecenil. Sice nevím, jak je to ve federaci se zásobami vytě?eného Dilithia, ale původně jsem to myslel tak, ?e po ztrátě lodí, nebo jen při po?kození jádra, kde se jakýmkoliv způsobem po?kodí dilithiové krystaly musí nastat jejich výměna a při nědostatku této vzácné suroviny by byla dosti omezena akceschopnost lodi. Nebo by nebylo mo?no nasazovat lodi v takovém počtu, jakém by je byly schopny vyrábět loděnice.
MarWarr - 12. květen 2002 21:55sipka
ZAMĚŘIT
MarWarr
Doufám, ?e je jasný, ?e jsem to jiskření na můstku myslel ironicky. To by nebylo zabavný pro nikoho. V?ichni sedí pohodlně ve křeslech a od?krtávají nepřátele. Ale co by mohli zlep?it je přesun po lodi. Pokud ale za ka?dou cenu chtějí přijít na místo akce pozdě, nemám námitek. Ale mohli by občas zaklusat.
Bendi - 10. květen 2002 22:11sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Markovic: V případě války je podle mě antihmota a personál minimálně na stejné úrovni jako dolithium proto?e vycvičit pořádnou posádku lodi zabere několik let a i pak je to jen banda nováčlů bez zku?eností, co? mů?e přispět k prohrané bitvě. Pokud jde o dilithium, tak je třeba z hlediska obranyschopnosti stanic a? druhořadé proto?e stanice (a planety asi také) nečerpají energii z M/A, ale z fůzních reaktorů a naproti tomu je antihmota potřeba v?dy a v?ude proto?e během jedné bitvy se jí jen na torpéda mů?e bě?ně zpotřebaovat několik tun. Tak?e z toho usuzuji, ?e by dilithium nemělo být niják nadřazováno antihmotě nebo ?kolenému personálu, ale ?e by mělo být co do strategického významu zhruba na stejné úrovni.

Alpedar: V tom případě by bylo asi lep?í vzít ve warpu cíl do kle?tí, odmaskovat se, zasypat ho z lodi před ním torpédy a pak ho druhým plavidlem popřípadě dodělat. Vy?adovalo by to ale maskování (z důvodu, který uvedl Ptaak) a dostatečnou rychlost (Odmaskování, následná palba musí být provedeny rychle aby nedo?lo k rozsekání útočníka cílem ne? útočník zvedne ?títy a aby cíl neměl čas opustit warp a opět přejít na FTL. Pak se musí útočník rychle zamaskovat a zmizet aby nebyl nakopán přivolanou pomocí, co? se také nedá vyloučit).
Ptaak - 10. květen 2002 09:12sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Provedl jsem drobnou (ale zásadní) úpravu organizační struktury jednotek MC podle Alpedarova návrhu.
Ptaak - 10. květen 2002 08:45sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Alpedar: já vidím tu chybku, ?e je třeba se hodně přiblí?it. Uvá?ím-li, ?e senzory mohou identifikovat nepřátelské lodě mnohdy na světelné roky, tak příblí?ení se na "malou vzdálenost" (řekněme dostřel torpéd) je do značné míry nereálné. Bylo by to hodně o manévrování. Mo?ná by i ?lo vnutit nepříteli boj, ale já zatím nevidím způsob, jak toho dosáhnout.
Alpedar - 09. květen 2002 15:47sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Ptaak: A co tento zpusob utoku:
Utoci dve skupiny lodi (napr dve lode :)). Prvni leti celne na cil a v male vzdalenosti odpali torpeda a zacne uhybat. Pokud cil prejde na impuls, prvni lod nema dost casu k reakci, ale druha lod (leteci ve vhodne vzdalenosti za prvni) muze utocit na stabilni cil (cil jen v impulzu).

Asi to ma nejaku chybku, ale ja ji nemuzu najit.

Ptaak - 09. květen 2002 10:49sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Jinými slovy se domnívám, ?e ře?it boj nezamaskovaných lodí/flotil pro FTL nemá ve ST opodstatnění.
Ptaak - 09. květen 2002 10:34sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
Alpedar: souhlas s jednou výjimkou: bod 7.3. Útok rychlej?í lodi na pomalej?í ve warpu tak, ?e jí doháním (po kýlové čáře) je sebevra?da, při warpu 8 trvá přelet dostřelu torpéda (3,5 mil km) jen asi 0,011 sekundy... vůbec boj ve warpu je podle mého soudu prakticky nemo?ný, proto?e napadený mů?e v?dycky přejít na impuls, změnit kurs a vzdálit se nepříteli, který ho musí nahánět jiným kursem, aby se mu nedostal za zádí od dostřelu... a ten opět změní kurs a je to...
Ptaak - 09. květen 2002 09:46sipka
ZAMĚŘIT
Ptaak
No, náčelník ?tábu je z5, pánové.
Markovic - 09. květen 2002 08:23sipka
ZAMĚŘIT
Markovic
Dedik: Já myslel, ?e to má? nějakou studii o ekonomické situaci s přibli?ným vyčíslením zdrojů atd. To ?e je to hra, abych se přiznal jsem ani nepomyslel, ale jak jinak to říct ne? SEM S NÍ (teda na web).

Jinak pro v?echny mam TIP na hru, která se zabývá osidlováním vesmíru (sice ne na principech ST, ale taky to jde). Má to jen jednu malou chybičku, hra je teprve ve vývoji a tak jedno kolo trvá cca týden. Kdo má zájem, mrkněte sem a pak u? do světa IrkanSunu budete mo?ná vta?eni tak jak já.
Dedik Larzon - 08. květen 2002 15:44sipka
ZAMĚŘIT
Dedik Larzon
Jo na webu to v budoucnosti bude, ale zatim je to ve stadiu projektu byt velmi zajimaveho. Upravuji to na stolni strategii.
Markovic - 08. květen 2002 13:01sipka
ZAMĚŘIT
Markovic
Dedik: Mohl bys ty informace hodit i někde na web? Mam to do Prahy Hooodně daleko. Díky.

Bendi, Alpedar: Plně s tebou souhlasím, ale co do strategického materiálu prvořadé důle?itosti pova?uji zásoby antihmoty, personálu atd. za méně důle?ité. Dle mě je nejdůle?itěj?í surovina Dilithium. Takové přepadení dolů i jen jedinou maskovanou lodí by mohlo přitáhnout do tohoto sektoru dostatečný počet lodí, aby to oslabilo akceschopnost flotily na jiných místech, kde by toho mohla vyu?ít jiná část flotily k napadení dal?ích cílů, nebo obsazení strategických míst.
Bendi - 07. květen 2002 22:42sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Alpedar: Je to celkem výsti?né, ale je?tě bych upozornil na mo?nost různých sabotá?í a jiných chuťovek ze strany tajné slu?by. Mů?e se jednat o ?irokou ?kálu operací nahlodávajících nepřátelské zásobování a logistiku: od drobných lokálních sabotá?í (vyřazení komunikačních/transportních/naváděcího systému stanice/planety/transportky nebo změna označení nákladu např. z "fotonových torpéd" na "toaletní papír" ...) přez akce středního rozsahu ("náhodné" přeměrování konvoje na druhý konec ří?e ...) a? po velké akce strategického významu (ru?ení/ničení komunikačních systémů ve velkém, likvidace zásob strategických surovin od antihmoty po čerstvou várku personálu ...). Zkrátka, mo?ností je mnoho a byla by jistě ?koda je nevyu?ít :-)
Bendi - 07. květen 2002 22:06sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Dedik: To je moc dobře, ekonomiku potřebujem jako sůl. Jinak podle mých informací platí termín 18:00 i pravidlné místo, jen se pro tentokrát budeme muset obejít bez Ptaaka.
Dedik Larzon - 07. květen 2002 21:55sipka
ZAMĚŘIT
Dedik Larzon
Doufam, ze zitra se kona setkani v cajovne, protoze mam neco zajimaveho a chcu vam to ukazat. Tyka se to te ekonomicke simulace galakticke rise.
Alpedar - 07. květen 2002 20:57sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Jake vas napadaji zpusoby pusobeni na zasobovaci linie ve ST. Me napada toto:
  1. Blokada zdroje - jde ocekavet, ze zdroj je v centru nepratelskeho statu, diky tomu na jeho obranu jde pouzit i starsi (= pomalejsi) lode, ktere by mely pomerne slabou flotilu byt schopny odrazit. Proto je k tomu netne silne flotily a pokud nepritel ma dost sil k rozhodujici bitve, tak k ni pak dojde u tohoto zdroje. Blokovat zdroj ma tedy smysl jen tehdy, pokud :
    1. Chceme vyvolat rozhodujici bitvu a "nemuzeme dohnat" nepratelskou flotilu (a zazemi mame dostatecne chranene). Vzhledem k pomaleho pusobeni oriznuti zasob, nepritel muze nejakou chvili delat co chce.
    2. Nepritel neni schopen vybojovat rozhodnuti v jedine bitve (je prilis slaby) a my mu ho nedokazeme vnutit, navic postupnym bojem trpime vic nez on.
    pozn: jednou flotilou lze blokovat i vice zdroju, pokud jsou dostatecne blizko u sebe
  2. Blokada artikulace - (je to uzel, ktery nelze obejit) (napadaji me jen dva duvody, proc by uzel mohl byt artikulaci - je to cervi dira/TW tunell, nebo je to velmi vzdaleny uzel (ve vzdalenosti, kde je nutne doplnit palivo ci vyzbroj (v nekterych pripadech i potraviny))) umoznuje to same co blokada zdroje, ale je mozne zablokovat prisun i z jinych zdroju. Navic pokud je to uzel mimo uzemi dotycneho statu, tak nemuze byt tak dobre chranen starsimi lodemi. Je ho mozne tedy blokovat i mensi flotilou, ktera blokadu prerusi, jakmile se priblizi vyprostovaci flotila. Tim pravdepodobne vynuti, aby nepritel chranil tento uzel vetsi silou, nez je pouzita k blokade (ci tuto silu pripoji ke kazdemu konvoji).
  3. blokada nahraditelneho uzlu - to same co artikulace, az na to, ze nepritel muze zvolit jinou cestu. Proto nebude vhodne pouzit velkou silu k tomuto ucelu.
  4. Zniceni zdroje - pokud je mozne (dulezite jsou i politicke aspekty) bez vybojovani velke bitvy, je urcite vyhodne.
  5. Zniceni uzlu - slabsi varianta zniceni zdroje, politicky unosnejsi.
  6. Blokada cile -
    1. pokud cilem neni jednotliva soustava, ale velka oblast, tak se to rozpadne na mensi blokady
    2. blokada soustavy/stanice/planety - protoze je to v oblasti boju, tak vetsinou neni mozna bez bitvy. Obejde se bez ni pokud
      1. je to na nasi strane fronty (postupujeme a dobyli jsme soustavu, ale jeste ne jeji jednotlive planety a fronta je jiz dal).
      2. nepratelska flotila nechce rozhodnuti (blokovane neni zivotne dulezite, ci blokadu vydrzi), ci neni nablizku.
  7. Blokada spojnic uzlu (hran).
    1. Hrana je most (nejde obejit) - podobne vyhody jako u artikulace
    2. Hrana neni most - podoba nahraditelneho uzlu
    Nejvetsi proble spociva v tom, jak se dostat do bojoveho kontaktu s konvojem. Vyhodou je, ze se snaze vyhneme boji s prilis silnym protivnikem (pokud nejde primo po nas), aniz bychom opustili blokovanou oblast.
    Napadaji mne tyto moznosti:
    1. Nepritel ma maskovani - snadno nas obejde, pokud neni vnejsimi okolnostmi nucen prochzat uzkym profilem. Dale budu predpokladat protivnikovy konvoje bez maskovani.
    2. Mame maskovani - pomerne snadno se lze priblizit ke konvoji (ikdyz nahodne meni smer a je trochu rychlejsi (diky tomu, ze cilene neuhyba, ale nekdy se nahodne pohybuje pro nas vhodnym smerem)). (dale uz pripady bez maskovani)
    3. Jsme rychlejsi - pokud je nami sledovana oblast dost velka, dohonime kazdy konvoj. Nepratelska protiopatrenim bude to, ze se bude snazit bud nicit nase pozorovaci prostredky.
    4. Jsme pomalejsi nez potrebujeme k jistemu dohoneni (i pomalejsi nez cil) - musime svoje sily rozdelit. Snadno se muze tat, ze to bude horsi, nez neblokovat
Bendi - 07. květen 2002 19:23sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Markovic: Přesně tak jsem to myslel. Jídlo se něják zařídí, ale s municí to mů?e být celkem problém.

To s tou borgovsky zelenou je zcela samozřejmé a stydím se za to, ?e mě to je?tě nenapadlo :-))

Alpedar: A přesně na takovýchhle bodech stojí a padá zásobování ve vesmíru. Takovéto důle?ité uzly proto musí být zabezpečeny se zvý?enou pozorností (analogie s nádra?ími za WW II) a rovně? se zde musí dávat výjimečný pozor na teroristické a jiné akce diverzního charakteru.
Alpedar - 07. květen 2002 09:39sipka
ZAMĚŘIT
Alpedar
Mam pocit, ze v ST je temer nemozne (s malou flotilou stejne technologicke urovne) nekomu zablokovat zasobovani blokadou prepravni trasy kdekoli na ni, krome nekolika vyznacnych bodu. Ty jsou zacatek, konec a pripadne uzke misto (cervi dira, cesta skrz desne velkou anomalii (coz mi pripada celkem podivne, ta anomalie by mela jit obletet, pokud neni cil uvnitr)).
Markovic - 07. květen 2002 08:24sipka
ZAMĚŘIT
Markovic
Bendi: Svým příspěvkem jsem chtěl jen ukázat, ?e překládání zásob na stanicích je mo?né obejít. Má? ov?em pravdu, ?e tak by mohlo dojít k materiálnímu vyčerpání bojujících jednotek kdy? by včas nedorazil konvoj se zásobami. V tomto případě je V?DY NUTNÉ mít zásoby i na stanicích. (Jinak s tím vyhladověním bych to neviděl a? tak černě, od té doby co má SF replikátory hlad doufám nehrozí ;o) problémy mů?ou nastat a? v případě, ?e chybí ?ťáva)

Jinak ta radiace by měla mít takový odstín zelené, kterou s oblibou pou?ívají Borgové ;-)
Bendi - 06. květen 2002 20:00sipka
ZAMĚŘIT
Bendi
Je?tě jedna informace: Mo?ná u? to víte, ale stejně je?tě jednou pro pořádek: AČR zveřejnila vládou schválenou Vojenskou strategii Armády České republiky ale pozor, jedná se o wordovský dokument.

Nejnovější   Novější 696 - 715 / 1442Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV ]


Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o