|
|
| 2. řada POI se mi moc líbila, k čemuž, přiznávám, asi přispělo i zapojení dvou oblíbených ženských postav ze závěru seriálu... Vedle epizodních příběhů "čísel" se zde rozehrává a částečně v dílčích prvcích (Snow; FBI) dohrává několik dějových linií. Mezi tím je odhalena i minulost hlavních postav a celého projektu záchrany lidí, kdy se ukáže, že *s ním začal paradoxně Finchův kolega Natan, tajně a Finchovi navzdory*. Nakonec se objeví zřejmě již téměř všichni klíčoví aktéři, byť hlavní protivník ukázal zatím jednu z hlavních tváří, nikoli svou podstatu...
Z vedlejších příběhů mě překvapilo, že se objeví v roli sebe samotné česká modelka Kurková, byť se jedná o spíše o hodně vedlejší roli zábavně doplňující hlavní linii. Při "flashbacku" vidíme i Reesovu akci v Praze, ovšem tuším při pohledu na Hradčany se na záběrech kamery objeví asi maďarské označení "IDÖJÁRÁS KAMERA 22". Ve 14. dílu při záběrech z Petrohradu spatříme i azbuku, ale myslím také trochu podivně jako "vzdušná kamera" nebo "kamera kunstkamera". Ale oceňuji alespoň jistou snahu o autentičnost... -)
Zajímavě se vyvinul příběh s Root. Vývoj této postavy logicky musí být vzhledem k tomu, co jsem viděl v posledních řadách, dramatický a komplikovaný. Zajímavé je, že, jak se ukáže ke konci, Stroj vykazuje *snad větší míru svobody a obranyschopnosti, než jak je tomu v dalších řadách. Finch vlastně naplnil přání Root. Fyzické "osvobození" Stroje (a prázdný sál s jedním člověkem u stolu bez počítače), jakož i udržování paměti, působí možná jako poněkud na efekt. Vlastně je zajímavé, že vláda alespoň na oko projevuje zájem o Finchovu pomoc a že i bez ní Stroj záhy obnoví alespoň zdánlivě normální činnost.*
Každopádně ale, pokud ne v každém díle, nejpozději v 21. a 22. epizodě vidíme sci-fi prvky, které, doufám, zatím v našem světě možné nejsou (jakkoli všechny potřebné dílčí technologie alespoň na jisté úrovni existují)...
Samozřejmě logicky dochází ke střetům s dalšími tajnými službami a vyloženě zločineckými organizacemi, takže by Telemachus mohl říci, že po nich stále jdou, což Finch přiznává i ve znělce... -)
(Nejen) příběh s Root se pozoruhodně vyvíjí i na začátku 3. řady. Trochu mě mrzí, že jsem si "vyspoiloval" výsledek vývoje její postavy, i když i tak je to docela zábavné. -) Třeba 3. nebo 6. díl 3. řady opět vykazují v rámci možností docela silné sci-fi prvky. -) Oceňuji, že tvůrci nesklouzli k nepříjemným zdlouhavým scénám, kde by *byla Root na psychiatrii někde na samotce ve svěrací kazajce zcela pod sedativy, že by dlouho nemohla prokázat svou pravdu a vývoj by šel cestou hitchcockovské zoufalé bezradnosti... Naopak to byl psychiatr, kdo měl důvod k obavám, a přitom děj nesklouzl k žánru hororu ani takto.* Amy Acker má opravdu zajímavou mimiku - výraznou, ale zároveň vzhledem k pojetí postavy, jakési uvolněnosti až pobavené lehkosti, nepůsobící jako přehrávání. Vše působí docela přirozeně... Odlišné pocity, ale také celkem přesvědčivé, ukazovala v závěru 2. řady, když skoro *brečela pro stroj*... -)
S její postavou a přístupem NSA, nebo co je to za agenturu spolupracující za vládu se Strojem, se ale pojí i několik logických problémů a nejasností.
Root se zprvu objevila jako velice nebezpečná postava, a tuto pověst potvrzuje i ve chvílích, *kdy je již oddána Stroji. Ještě v době snahy o záchranu Stroje sice popírá, že by byla sociopat a že by pro ni bylo snadné zabíjet (tím by se lišila od Shaw), ale záhy Finchovi pohrozí zabitím jeho milé... Později ji Stroj přiměje zbytečně nezabíjet, dokonce ani vražedného agenta, ale vysoce inteligentní Root vlastně dobrovolně přijímá roli služebnice Stroje, kterého, resp. kterou, považuje za bohyni. Jak je vidět na záběrech pohledu Stroje, ten/ta ji označuje jako svůj "analogový interface"... -) Root se i přes své schopnosti stává pouhou loutkou, byť v zájmu "dobra", a de facto náboženskou fanatičkou, což není zrovna bezpečné v žádném náboženství...*
Na jednu stranu je logické, že ji Finch *nechal hospitalizovat na psychiatrii, když se jej chystala ve vzteku z domnělého nenávratného zmizení Stroje opět zabít, i když ji mohl ještě více zabezpečit. Musel si být vědom ohrožení ze strany "agentury". Je ale trochu zvláštní, že agent zabiják hned pátral po psychiatriích...*
Také na konci 6. dílu 3. řady *i přes úspěšnou misi a odhalení její komunikace se Strojem (nebo právě proto) Root opět izolují. Přitom jim musí být jasné, že držet ji s elektronickým náramkem na noze ve Faradayově kleci v knihovně nemůže být udržitelné - bez ohledu na lidská práva i z důvodů hygienických, ale i bezpečnostních apod. Ale asi nemají moc na výběr, pokud se jí bojí a nechtějí ji (alespoň někteří) zabít. V tomto ohledu bude asi zajímavý vývoj jejího vztahu i se Shaw... -)*
Už na konci 3. dílu 3. řady, což je později nepřímo potvrzeno, *se ukazuje, že Finch ani nevyslechl (byť v tu chvíli asi pološíleného) psychiatra, aby získal o Root podrobnosti. Musel by pak o její komunikaci se Strojem vědět předem...*
Agenti *NSA či "agentury", podobně jako CIA, se v tomto seriálu po neúspěchu zabíjejí. V tomto je to myslím, alespoň v míře ukázané v seriálu, poněkud divoké, jako z nějakého "zrcadlového vesmíru"... Na druhou stranu u těch, kteří chrání utajení Stroje, je tento fanatismus pochopitelnější.*
Už nevím, jestli to zaznělo někdy na začátku, nebo se to objeví teprve později, ale Finch tuším říkal, že mu Stroj *dává pouze čísla z důvodu utajení komunikace před vládou. Jenže v 16. dílu 2. řady se dovídáme, že víc informací než čísla nedostává ani vládní agentura (byť té možná nejsou poskytována v kódované podobě). Až přímá komunikace s "adminy" ve 22. díle 2. řady a později jen s Root představuje změnu, resp. dle Root další vývojový stupeň (byť tak vlastně částečně činil už Finch v době vývoje Stroje). Finch poskytování pouhých čísel dokonce na začátku 3. řady obhajuje jako ochranu soukromí lidí, i když jim pak do něj jeho tým nebo vláda logicky musí vstoupit... -) Přímá komunikace ale představuje i větší riziko vysledování, čehož se možná dočkáme...*
Shaw(ová) je také zajímavá postava, do jisté míry šílenec podobný Root, jen je vážnější a jednostranněji zaměřená na zabíjení... -) Někdy to s její drsností (stravovací návyky) možná poněkud přehánějí, i když podle tetování sloužila u USMC. Alespoň má ráda psy. -) Ale šlo by se zmínit i o vývoji dalších postav... |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Ne, vážně. Moc to řešíme
Souhlas, proto prosím dodržuj zařazení dle sekce seriály a přestaň to svévolně měnit. Díky. |
|
|
|
| Mirak: Alter. history a dystopian future jsou někde jinde. Handmaid's Tale je takový kříženec Hunger Games a Children of Men - tématičtěji zapadající sem.
Ne, vážně. Moc to řešíme. |
|
|
|
| Ne, vážně. Bylo by fajn v tom nedělat až takovej bordel. Když jsi chtěl The Man in a High Castle za každou cenu v obyčejných seriálech, tak tam dej i The Handmaid's Tale.
Tematicky je rozdíl mezi těmihle dvěma seriály naprosto marginální.
I v sekci seriály to máme zařazeno mezi obyčejnými seriály. |
|
|
|
| Do záhlaví přidán The Handmaid's Tale. |
|
|
|
| On May 26, at the International Space Development Conference, Jeff Bezos announced that Amazon picked the series up for additional seasons.
Nevím, zákulisně už asi byla ruka v rukávě, ale v žádným článku, kterej jsem četl předtím nezaznělo nic oficiálního, byť si to některý servery dovozovali, ale já pochopil, že spolu teprve zasedli k jednacímu stolu. |
|
|
|
| Mirak: Já myslel spíš jaký zdroj pokládáš za oficiální, protože ono amazoňácké yes bylo vážně jasné v úterý, jen zbývalo doladit "kolik kdo komu přesně". |
|
|
|
| Telemachus Rhade: souhlas |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ze všech zpráv, co jsem četl bylo zřejmý jenom to, že má Amazon zájem, že o tom jednají a že CEO Amazonu je "huge fan" knižní série i seriálu :) |
|
|
|
| Mirak: A co bereš za oficialitu? Já myslím, že to bylo jasné a platné už v to úterní ráno... |
|
|
|
| The Expanse Rescued by Amazon, Renewed for Season 4
Teď už oficiálně. |
|
|
|
| (A epizod je aktuálně 17, takže děj se vyvíjí rychle) |
|
|
|
| Hm, skoro nic z toho, co píšeš už ve třetí řadě neplatí no :)
A jinak ano, podobnost s Westworldem je obrovská. |
|
|
|
| Humans - Jako jo, ale bez té family drama složky by to bylo asi 100x lepší ;) Chápu potřebu vytvořit konflikt na dané téma, ale zase přes ty děti? Respektive přes upjatou vystreslou matku od tříčlenné rodiny? :-/ A pubertální dcerunka fracek samozřejmě nemá nic lepšího na práci, než střílet androidku zblízka do obličeje. Rovněž mě nebaví čekat kdo-ví-kolik epizod na možná zajímavou linku s Willem Hurtem, a to je to jeden z mých nejoblíbenějších herců. Je v tom určitý styl hodně podobný Westworldu - mravně pochybná složka, takové to prvoplánové násilí, robots = good, humans = bad... není v tom v podstatě vůbec nic nového :) Třeba se to pak zvedne, ale pilot jde tvrdě proti mému gustu.
The Crossing - Velmi zajímavý nápad, Steve Zahn, Natalie Martinez a moje slabost pro WA/BC produkce :) Bohužel je to 4400 jak přes kopírák a za to to asi dostalo sekerou. Tu jednu řadu odkoukám a zřejmě mi bude zrušení i bude líto, ale je to klasický příklad seriálu, co zaspal dobu.
Čili z toho všeho, co jsem zkusil, je jednoznačným vítězem Altered Carbon a dám ještě šanci Counterpartu a Crossingu. Zbytek opouštím po pilotech. |
|
|
|
| Mirak:
And it's gone :)
:-D |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Finále poběží 9. června. |
|
|
|
| Mirak:
ABC canceled the show
to týká onoho krosingu? pak mě to zajímá :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|