O seriálu
Děj se odehrává v letech 2371 až 2378.
Vesmírná loď USS Voyager NCC-74656 je při pronásledování makistické lodě vtažena do delta kvadrantu bytostí zvanou Ochránce. Seriál popisuje cestu Voyageru zpět do prostoru Federace. Posádku lodi tvoří členové hvězdné flotily a Makistů.
Seriál má sedm sezón a je čtvrtým hraným seriálem z vesmíru Star Treku. V seriálu se objevuje řada nových druhů (Kazoni, Vidiáni, Hirogeni, Malonové atd.), posádka se opakovaně utkává i s Borgy.
Star Trek: Voyager byl fanoušky přijat poměrně rozporuplně, o čemž je možné se přesvědčit i v tomto fóru.
Herecké obsazení
Kate Mulgrew (Kathryn Janeway),
Robert Beltran (Chakotay),
Roxann Biggs-Dawson (B'Elanna Torres),
Jennifer Lien (Kes),
Robert Duncan McNeill (Tom Paris),
Ethan Phillips (Neelix),
Robert Picardo (Doktor),
Tim Russ (Tuvok),
Jeri Ryan (Sedmá z Devíti),
Garrett Wang (Harry Kim)
Internetové zdroje o seriálu
Memory Alpha |
Wikipedia |
Ex Astris Scientia |
IMDB.com | Jammer's Reviews
Další zajímavosti
Popis cesty Voyageru | Hodnocení jednotlivých episod od TR |
|
|
| A víte, že jinak je ta kráva scientoložka :-) |
|
|
|
| Jo, na rozdíl od Sedmé mě napoprvé při té epizodě zaujala a zalíbila se (ne jen jako postava, ale i jako osoba ženského pohlaví:-)), ale holt nejsem BB, aby mě přitahovala domina. |
|
|
|
| Tak to je moc velká škoda... |
|
|
|
| Ou, tak to mě velmi mrzí, že to nevyšlo. Zvlášť pokud to nevyšlo na úkor Jeri Ryan. |
|
|
|
| REVEALED: Sarah Silverman was almost a Star Trek: Voyager regular
http://blastr.com/2011/04/see-who-almost-became-a-r.php |
|
|
|
| Yakuzza:
BTW V Enterprise byla zmínka o Friendship One?
V ENT byla rovnou "copy&paste" episoda na toto téma... a jinak "Friendship One" názorně ukazuje, s jakou zodpovědností přistupovali dva BlBové ke tvorbě svého seriálu (specificky, doporučuji malý výpočet na téma, jakou rychlostí si to F1 -vypuštěná ve 21. století- musela hasit, aby vůbec tato episoda mohla být). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Vyloučit to samozřejmě nelze, ale podle mě hledáš souvislosti tam, kde nejsou. První řada je naprosto mimo klasické ST univerzum, bylo vidět, že se zas tolik navázat nesnaží a když už, tak se snažili blížit spíš TOSce prostřednictvím oněch pár umělých narážek... |
|
|
|
| S.S.Enterprise:
no prostě by to bylo celé moc drahé
Já myslím, že za 2,4 milionu dolarů na epizodu by se to natočit dalo. Jen by to muselo fungovat jako u JMS, tj. žádní porcovaní medvědi. Změnit uniformu 3x za seriál není problém - viz DS9.
Yakuzza: Původních záběrů na lodě je tak málo z prostého důvodu. Hraní si s modely na modrém pozadí je časově a finančně nákladná záležitost. Většinou se udělal v rámci peněz z pilotu jeden set a ten se pak recykloval do umoření. Občas se pak v rámci efektů pro epizodu vytvořil nový záběr, když se podařilo ušetřit. Kdežto u CG je to tak, že se jednou vyrenderuje model a s tím, co bude zrovna v danou chvíli model dělat, si už pak dokáže pohrávat jeden člověk za klávesnicí. Problém je do budoucna - protože ten CG model byl dělán v malém rozlišení a pro blu-ray se budou muset tyhle efekty udělat komplet znova. (viz. problémy Babyonu 5)
Zmínka o FO v ENT není, ale ta epizoda se točila když už byla Enterprise koncepčně hotová a psali se scénáře, takže dle mého tu přímá souvislost je. |
|
|
|
| TelemachusRhade:Nevím už, co Valerisův koncept obsahoval, ale jestli to, že by v celém seriálu byly větší časov skoky dopředu, tj. každej díl třeba po 3 měsících, bylo by to rozhodně zajímavější a dozvěděli bychom se víc o TNG+ vesmíru.. no asi by to bylo mnohem náročnější na masky, scénář, kulisy a případné nové herce (hrajicí narozené členy posádky Voyageru).. no prostě by to bylo celé moc drahé.. a hlavně by se na Vgr pořád měnila uniforma.. a nebo by ji Janeway držela 50let pořád stejnou? :-D |
|
|
|
| TelemachusRhade: Nevím, kolik práce zabere takový a takový pohyb modelem, každopádně bylo vidět, že na tom někdo zapracoval. I kamerově. Což se o předchozích sezónách říct nedá. Dva statické pořád dokola se opakující záběry na Voyager letící impulsem kamsi do řiti už mě fakt nebavily.
Námět dobrý a děsivé provedení, které původní nápad totálně zabilo, to je snad u Voyageru normální, ne? A trochu jiným způsobem i v TNG. Voyager je celý koncepčně špatně, s tím jenom souhlasím. BTW V Enterprise byla zmínka o Friendship One?
Ale abys mě pochopil, já sedmou sezónu nijak zvlášť nevyzvedávám, nesmyslnost se táhne už od první sezóny a sedmá není výjimkou. |
|
|
|
| Yakuzza: Efekty byly horší, ale zato rozmanitější. To sis všimnl dobře, protože udělat pohyb CG modelem je otázka držení myše, v lepším případě několika pokynů "leť tudy". Na druhou stranu třeba v S7 střílejí flotilní phasery občas v barvě phaserů protivníků :)
Pokud je námět dobrý, je to chválihodné, ale pokud je provedení tristní, je to na pěst. A platí to stejně u "Cause and Effect" (kterou jsem včera málem nepřežil) jako u "Friendship One". Navíc v tom stejně shledávám umělou snahu vyplnit narychlo mezeru mezi FC a vypuštěním Enterprise, aneb jak ospravedlnit vulkánské 80-ti leté klacky pod nohama. Což by mi až tak nevadilo, ale to provedení je prostě blbé, no..
Rychlejší kameru si vysvětluju hutným opisováním od SG-1 v této době.
Takhle, Voyager nedává smysl koncepčně. Pokud je od začátku seriálu každému jasné, že se vrátí domů za 5 - 7 let, je něco špatně. Že urazili za 7 let pomocí různých berlí 40.000 LO je krávovina, nad kterou se opravdu přemýšlet nesmí. Což mě znovu vede k Valerisovu konceptu, který narozdíl od skutečného seriálu, dával smysl. Ale ohledně toho už proběhlo diskuzí mraky, takže to nechce. Prostě Voyager nedává smysl jak koncepčně, tak často epizodně a neliší se tím od TNG, nebo TOSky, byť si o opak námětem vyloženě říká.
Ty nárážky na dějiny AQ a BQ mi místy sedí hodně (Omega Directive - Carol Marcus) a místy vůbec ne (Prophecy (ta ale aspoň vytěžila maximum) a Frindship One)
A budu to srovnávat s DS9! :) Tam je v každé řadě časovka, někde 2x a do toho alternativní vesmír. A nikomu to nevadí, protože až na vyjímky jsou ty epky perfektní. Takže ono to jde, ale jen u toho psaní myslet. |
|
|
|
| A ještě na jednu věc jsem si vzpomněl - možná to byl účel, ale nejen tématem epizod, ale i různými narážkami jsme se stále blížili našemu známému ST vesmíru. Neustálé jemné narážky na prostor Federace, na reálie z toho prostoru, zmínky o Kirkovi, Spockovi, konference v Q2. A to skoro v každé epizodě. Působilo to docela dobře, vzhledem k tomu, že v první polovině seriálu se všichni tvářili, že jsou ve zcela samostatném vesmíru a že nikdo o Kvadrantech Alfa a Beta nic neví, jenom letěli kamsi "domů"... |
|
|
|
| Nebo ještě jinak to řeknu - nesmyslnost epizod mi ani tak nevadí, jako spíš právě to, že z nedostatku jakékoli kreativity (až třeba na zmíněnou Repression) se neustále vraceli k omílání holotechnologie, protože to je prostě vděčné téma a poměrně levný způsob, jak vytvořit něco zajímavého. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak s těmi efekty a kamerou je to jenom můj subjektivní pocit, přišlo mi třeba, že obohatili takové ty klasické "letící Voyagery", objevilo se tam několik nových záběrů, což je minimálně osvěžující.
To, že VOY epizody nedávají smysl, to jsme si už snad zvykli. Hodnotím ale i třeba nápad na zápletku, která se mi třeba u Friendship One líbila. Lineage bych nehodnotil jako odpad, je to prostě jenom nuda.
Drive, Critical Care, Body and Soul - jo, taky dobrý, jen mi nepřišly nijak zvlášť dobré. Ale tak věc názoru.
Každopádně jsem docela rád, že to mám za sebou, nijak zvlášť mi ty postavy chybět nebudou :-) |
|
|
|
| Yakuzza: Ufff...! Sedmá řada VGR je hodně podobná TNG, protože úplná zvěrstva střídají zajímavé díly a sem tam perla. Souhlasím s Repression, ta je výborná, ale zase to ukazuje jak moc málo měl Voyager svých vlastních dobrých zápletek. Pak za něco stojí ještě Drive, Critical Care je velmi dobrá, Body and Soul, Shattered, Prophecy, Workforce (hlavně první část), Q2, Author Author a Rennaisance Man.
Ovšem za totální odpad pokládám Lineage, Imperfection, Nightingale, Human Error a i Friendship One - většina těhto epizod nedává vůbec smysl. Endgame, nebo Flesh and Blood smysl nedavájí taky, ale dá se to přežít ve zdraví.
Jinak na tuhle řadu už nikdo nedohlížel. Ta si jela vlastním životem. Berman i Braga se naplno věnovali přípravě Enterprise. Efekty mi naopak přišli mnohem horší - třeba ze začátku Prophecy si připadám jako když hraju ST:Legacy. Krajinky se jim docela povedly, ale jinak jsou to hodně levné PC modely. Podle mě nebylo na místě ani milion poligonů.
Pokud se změnil styl kamery, musel absolvovat štáb nějaké školení, protože kameramana měl Voyager (až na 6 epizod) jen jednoho. (Marvin V. Rush udělal mimo jiné dalších asi 150 epizod Treku, nebo seriál Moonlight)
Na sedmou řadu se dá koukat asi úplně stejně jako na šestou, takže mezi to lepší z Voyageru jí neřadím. |
|
|
|
| 7. sezóna - hologramy, hologramy, hologramy. A ještě jednou hologramy. A když ne hologramy, tak Sedmá z devíti. Ideálně ale obojí.
No ale vážně, těmto tématům se věnuje na můj vkus až moc velké procento epizod. Sedmá je ještě v pohodě, její epizody začaly mít trochu šmrnc. Ale až tak často opírat o holotechnologii, to mi přijde poměrně dost levné. Na druhou stranu, v Renaissance Man jsme konečně viděli, že Doktor svůj potenciál využít opravdu umí. Mrzelo mě, že v rámci celé sezóny dostal docela malý prostor Tuvok. Naopak jsem rád, že Borgové se tentokrát objevili minimálně.
Co mě potěšilo, a všiml jsem si toho, i když to běželo v televizi, na sedmé sezóně je vidět velké zlepšení efektů nejen z vesmírných scén, ale třeba i LCARS na palubě, a to jak vizuálně, tak zvukově. Taky jsem si všiml v několika momentech kreativnějšího použití kamery a střihu. Většina Treku, zvlášť TNG, je hrozně statická, tady mi přišlo, že došlo ke zlepšení.
Velice dobré epizody: Repression (ta obzvlášť), Shattered a asi Renaissance Man. Hodně se mi líbila kupodivu taky Natural Law, ta mi předtím neseděla. Ostatní považuju přinejmenším za nadprůměrné, jediná epizoda, co se mi v celé sezóně nelíbila, byla Repentance.
Akorát zase ty Voyagerovské kiksy. Shattered byla sice výborná, ta samotná myšlenka je moc dobrá (paralela s Danteho Peklem a OČistcem byla podle mě zdůrazněna až moc násilně), ale celé to bylo nepromyšlené a dělané vyloženě pro efekt. Podívat se na to, ale hlavně se nezamýšlet.
Další věc - Friendship One - epizoda jako taková moc dobrá, ale co ten úvod? OK, takže lidstvo pár roků po letu Phoenixe pošle první warp sondu s posláním blabla. Ztratí se jim. A oni dokáží určit, že se náhodou nachází cca o dva bloky dál, než je zrovna Voyager? WTF? Vždyť lidstvo nevědělo o Kvadrantu Delta ani zbla, než se jim tam dostal Voyager...
No a Endgame... Co k tomu dodat? Na tohle téma už asi bylo řečeno vše, co šlo... Tak snad jen, že vyloženě tragické to není, samotná myšlenka vrátit se zpět časem a změnit běh událostí (což je pointa epizody) je ale bohužel natolik omletá, že celý závěr sráží kamsi k nule. Takhle by se navíc dala řešit většina problémů. Se závěrem TNG se to vůbec nedá srovnávat. Vztah Chakotay + Seven je uměle vykonstruovaný, ať už se v Human Error a Natural Law snažili sebevíc. Ani žádné speciální postavy se neobjevily.
Celkově ale řadím sedmou sezónu k tomu lepšímu, co v tomto seriálu vzniklo. |
|
|
|
| Máš pravdu. Máš zatraceně pravdu. Přidal jsem ještě +5% za nostalgii.
Tohle už nejde hodnotit jen tak, tohle je fenomén, který se už asi nebude opakovat. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|