Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

1) Star Trek => Voyager

Spravuje: kapitan Pike
Počet příspěvků: 4904
O seriálu
Děj se odehrává v letech 2371 až 2378.
Vesmírná loď USS Voyager NCC-74656 je při pronásledování makistické lodě vtažena do delta kvadrantu bytostí zvanou Ochránce. Seriál popisuje cestu Voyageru zpět do prostoru Federace. Posádku lodi tvoří členové hvězdné flotily a Makistů.
Seriál má sedm sezón a je čtvrtým hraným seriálem z vesmíru Star Treku. V seriálu se objevuje řada nových druhů (Kazoni, Vidiáni, Hirogeni, Malonové atd.), posádka se opakovaně utkává i s Borgy.
Star Trek: Voyager byl fanoušky přijat poměrně rozporuplně, o čemž je možné se přesvědčit i v tomto fóru.

Herecké obsazení
Kate Mulgrew (Kathryn Janeway), Robert Beltran (Chakotay), Roxann Biggs-Dawson (B'Elanna Torres), Jennifer Lien (Kes), Robert Duncan McNeill (Tom Paris), Ethan Phillips (Neelix), Robert Picardo (Doktor), Tim Russ (Tuvok), Jeri Ryan (Sedmá z Devíti), Garrett Wang (Harry Kim)

Internetové zdroje o seriálu
Memory Alpha | Wikipedia | Ex Astris Scientia | IMDB.com | Jammer's Reviews
Další zajímavosti
Popis cesty Voyageru | Hodnocení jednotlivých episod od TR

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1420 - 1439 / 4904Starší   Nejstarší

Torak - 01. květen 2011 09:47sipka
ZAMĚŘIT
Torak
Jsem sice na brunetky, ale v tomhle případě mi vůbec nevadí, že vyhrála blondýna. Aspoň bylo vidět že i v budoucnosti by měly mít ženy prsa. >;o)
Telemachus Rhade - 01. květen 2011 08:53sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Takže Branona nezasáhla jen kozama, ale i svou vírou.. Hezké :) Voyager byl svým způsobem taky vymývání mozků, ale že to jde až takhle do hloubky, to jsem netušil :)
Mirak - 01. květen 2011 01:35sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
A víte, že jinak je ta kráva scientoložka :-)
Mvek - 30. duben 2011 22:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jo, na rozdíl od Sedmé mě napoprvé při té epizodě zaujala a zalíbila se (ne jen jako postava, ale i jako osoba ženského pohlaví:-)), ale holt nejsem BB, aby mě přitahovala domina.
kapitan Pike - 30. duben 2011 21:37sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
To rozhodně :-((
Yakuzza - 30. duben 2011 10:46sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Tak to je moc velká škoda...
Telemachus Rhade - 29. duben 2011 16:29sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Ou, tak to mě velmi mrzí, že to nevyšlo. Zvlášť pokud to nevyšlo na úkor Jeri Ryan.
Mirak - 29. duben 2011 16:09sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
REVEALED: Sarah Silverman was almost a Star Trek: Voyager regular

http://blastr.com/2011/04/see-who-almost-became-a-r.php
Telemachus Rhade - 15. duben 2011 16:30sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
:-)
Yakuzza - 15. duben 2011 16:19sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Tak asi dál, ne? :o)
AVip - 16. březen 2011 16:36sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza:
BTW V Enterprise byla zmínka o Friendship One?

V ENT byla rovnou "copy&paste" episoda na toto téma... a jinak "Friendship One" názorně ukazuje, s jakou zodpovědností přistupovali dva BlBové ke tvorbě svého seriálu (specificky, doporučuji malý výpočet na téma, jakou rychlostí si to F1 -vypuštěná ve 21. století- musela hasit, aby vůbec tato episoda mohla být).
Yakuzza - 16. březen 2011 09:39sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
TelemachusRhade: Vyloučit to samozřejmě nelze, ale podle mě hledáš souvislosti tam, kde nejsou. První řada je naprosto mimo klasické ST univerzum, bylo vidět, že se zas tolik navázat nesnaží a když už, tak se snažili blížit spíš TOSce prostřednictvím oněch pár umělých narážek...
Telemachus Rhade - 16. březen 2011 09:19sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
S.S.Enterprise:
no prostě by to bylo celé moc drahé

Já myslím, že za 2,4 milionu dolarů na epizodu by se to natočit dalo. Jen by to muselo fungovat jako u JMS, tj. žádní porcovaní medvědi. Změnit uniformu 3x za seriál není problém - viz DS9.

Yakuzza: Původních záběrů na lodě je tak málo z prostého důvodu. Hraní si s modely na modrém pozadí je časově a finančně nákladná záležitost. Většinou se udělal v rámci peněz z pilotu jeden set a ten se pak recykloval do umoření. Občas se pak v rámci efektů pro epizodu vytvořil nový záběr, když se podařilo ušetřit. Kdežto u CG je to tak, že se jednou vyrenderuje model a s tím, co bude zrovna v danou chvíli model dělat, si už pak dokáže pohrávat jeden člověk za klávesnicí. Problém je do budoucna - protože ten CG model byl dělán v malém rozlišení a pro blu-ray se budou muset tyhle efekty udělat komplet znova. (viz. problémy Babyonu 5)

Zmínka o FO v ENT není, ale ta epizoda se točila když už byla Enterprise koncepčně hotová a psali se scénáře, takže dle mého tu přímá souvislost je.
S.S.Enterprise - 15. březen 2011 14:03sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
TelemachusRhade:Nevím už, co Valerisův koncept obsahoval, ale jestli to, že by v celém seriálu byly větší časov skoky dopředu, tj. každej díl třeba po 3 měsících, bylo by to rozhodně zajímavější a dozvěděli bychom se víc o TNG+ vesmíru.. no asi by to bylo mnohem náročnější na masky, scénář, kulisy a případné nové herce (hrajicí narozené členy posádky Voyageru).. no prostě by to bylo celé moc drahé.. a hlavně by se na Vgr pořád měnila uniforma.. a nebo by ji Janeway držela 50let pořád stejnou? :-D
Yakuzza - 15. březen 2011 11:47sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
TelemachusRhade: Nevím, kolik práce zabere takový a takový pohyb modelem, každopádně bylo vidět, že na tom někdo zapracoval. I kamerově. Což se o předchozích sezónách říct nedá. Dva statické pořád dokola se opakující záběry na Voyager letící impulsem kamsi do řiti už mě fakt nebavily.

Námět dobrý a děsivé provedení, které původní nápad totálně zabilo, to je snad u Voyageru normální, ne? A trochu jiným způsobem i v TNG. Voyager je celý koncepčně špatně, s tím jenom souhlasím. BTW V Enterprise byla zmínka o Friendship One?

Ale abys mě pochopil, já sedmou sezónu nijak zvlášť nevyzvedávám, nesmyslnost se táhne už od první sezóny a sedmá není výjimkou.
Telemachus Rhade - 15. březen 2011 11:25sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza: Efekty byly horší, ale zato rozmanitější. To sis všimnl dobře, protože udělat pohyb CG modelem je otázka držení myše, v lepším případě několika pokynů "leť tudy". Na druhou stranu třeba v S7 střílejí flotilní phasery občas v barvě phaserů protivníků :)

Pokud je námět dobrý, je to chválihodné, ale pokud je provedení tristní, je to na pěst. A platí to stejně u "Cause and Effect" (kterou jsem včera málem nepřežil) jako u "Friendship One". Navíc v tom stejně shledávám umělou snahu vyplnit narychlo mezeru mezi FC a vypuštěním Enterprise, aneb jak ospravedlnit vulkánské 80-ti leté klacky pod nohama. Což by mi až tak nevadilo, ale to provedení je prostě blbé, no..

Rychlejší kameru si vysvětluju hutným opisováním od SG-1 v této době.

Takhle, Voyager nedává smysl koncepčně. Pokud je od začátku seriálu každému jasné, že se vrátí domů za 5 - 7 let, je něco špatně. Že urazili za 7 let pomocí různých berlí 40.000 LO je krávovina, nad kterou se opravdu přemýšlet nesmí. Což mě znovu vede k Valerisovu konceptu, který narozdíl od skutečného seriálu, dával smysl. Ale ohledně toho už proběhlo diskuzí mraky, takže to nechce. Prostě Voyager nedává smysl jak koncepčně, tak často epizodně a neliší se tím od TNG, nebo TOSky, byť si o opak námětem vyloženě říká.

Ty nárážky na dějiny AQ a BQ mi místy sedí hodně (Omega Directive - Carol Marcus) a místy vůbec ne (Prophecy (ta ale aspoň vytěžila maximum) a Frindship One)

A budu to srovnávat s DS9! :) Tam je v každé řadě časovka, někde 2x a do toho alternativní vesmír. A nikomu to nevadí, protože až na vyjímky jsou ty epky perfektní. Takže ono to jde, ale jen u toho psaní myslet.
Yakuzza - 15. březen 2011 10:56sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
A ještě na jednu věc jsem si vzpomněl - možná to byl účel, ale nejen tématem epizod, ale i různými narážkami jsme se stále blížili našemu známému ST vesmíru. Neustálé jemné narážky na prostor Federace, na reálie z toho prostoru, zmínky o Kirkovi, Spockovi, konference v Q2. A to skoro v každé epizodě. Působilo to docela dobře, vzhledem k tomu, že v první polovině seriálu se všichni tvářili, že jsou ve zcela samostatném vesmíru a že nikdo o Kvadrantech Alfa a Beta nic neví, jenom letěli kamsi "domů"...
Yakuzza - 15. březen 2011 10:53sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Nebo ještě jinak to řeknu - nesmyslnost epizod mi ani tak nevadí, jako spíš právě to, že z nedostatku jakékoli kreativity (až třeba na zmíněnou Repression) se neustále vraceli k omílání holotechnologie, protože to je prostě vděčné téma a poměrně levný způsob, jak vytvořit něco zajímavého.
Yakuzza - 15. březen 2011 10:51sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
TelemachusRhade: Tak s těmi efekty a kamerou je to jenom můj subjektivní pocit, přišlo mi třeba, že obohatili takové ty klasické "letící Voyagery", objevilo se tam několik nových záběrů, což je minimálně osvěžující.

To, že VOY epizody nedávají smysl, to jsme si už snad zvykli. Hodnotím ale i třeba nápad na zápletku, která se mi třeba u Friendship One líbila. Lineage bych nehodnotil jako odpad, je to prostě jenom nuda.

Drive, Critical Care, Body and Soul - jo, taky dobrý, jen mi nepřišly nijak zvlášť dobré. Ale tak věc názoru.

Každopádně jsem docela rád, že to mám za sebou, nijak zvlášť mi ty postavy chybět nebudou :-)
Telemachus Rhade - 15. březen 2011 10:45sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza: Ufff...! Sedmá řada VGR je hodně podobná TNG, protože úplná zvěrstva střídají zajímavé díly a sem tam perla. Souhlasím s Repression, ta je výborná, ale zase to ukazuje jak moc málo měl Voyager svých vlastních dobrých zápletek. Pak za něco stojí ještě Drive, Critical Care je velmi dobrá, Body and Soul, Shattered, Prophecy, Workforce (hlavně první část), Q2, Author Author a Rennaisance Man.

Ovšem za totální odpad pokládám Lineage, Imperfection, Nightingale, Human Error a i Friendship One - většina těhto epizod nedává vůbec smysl. Endgame, nebo Flesh and Blood smysl nedavájí taky, ale dá se to přežít ve zdraví.

Jinak na tuhle řadu už nikdo nedohlížel. Ta si jela vlastním životem. Berman i Braga se naplno věnovali přípravě Enterprise. Efekty mi naopak přišli mnohem horší - třeba ze začátku Prophecy si připadám jako když hraju ST:Legacy. Krajinky se jim docela povedly, ale jinak jsou to hodně levné PC modely. Podle mě nebylo na místě ani milion poligonů.

Pokud se změnil styl kamery, musel absolvovat štáb nějaké školení, protože kameramana měl Voyager (až na 6 epizod) jen jednoho. (Marvin V. Rush udělal mimo jiné dalších asi 150 epizod Treku, nebo seriál Moonlight)

Na sedmou řadu se dá koukat asi úplně stejně jako na šestou, takže mezi to lepší z Voyageru jí neřadím.

Nejnovější   Novější 1420 - 1439 / 4904Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o