O seriálu
Děj se odehrává v letech 2371 až 2378.
Vesmírná loď USS Voyager NCC-74656 je při pronásledování makistické lodě vtažena do delta kvadrantu bytostí zvanou Ochránce. Seriál popisuje cestu Voyageru zpět do prostoru Federace. Posádku lodi tvoří členové hvězdné flotily a Makistů.
Seriál má sedm sezón a je čtvrtým hraným seriálem z vesmíru Star Treku. V seriálu se objevuje řada nových druhů (Kazoni, Vidiáni, Hirogeni, Malonové atd.), posádka se opakovaně utkává i s Borgy.
Star Trek: Voyager byl fanoušky přijat poměrně rozporuplně, o čemž je možné se přesvědčit i v tomto fóru.
Herecké obsazení
Kate Mulgrew (Kathryn Janeway),
Robert Beltran (Chakotay),
Roxann Biggs-Dawson (B'Elanna Torres),
Jennifer Lien (Kes),
Robert Duncan McNeill (Tom Paris),
Ethan Phillips (Neelix),
Robert Picardo (Doktor),
Tim Russ (Tuvok),
Jeri Ryan (Sedmá z Devíti),
Garrett Wang (Harry Kim)
Internetové zdroje o seriálu
Memory Alpha |
Wikipedia |
Ex Astris Scientia |
IMDB.com | Jammer's Reviews
Další zajímavosti
Popis cesty Voyageru | Hodnocení jednotlivých episod od TR |
|
|
| kapitan Pike:
Tohle je pro mě taky záhada
Dokumentární série Center Seat to vysvětlovala špatnými ratingy Voyageru té doby a celkově ne úplně hezkou situací UPN. DS9 si v syndikátním systému vedl toho času ve výsledku lépe. |
|
|
|
| Mirak:
Opět pro mě bylo nepochopitelné, proč je produkční stránka VOY o tolik horší, než u jeho souputníka DS9. Venkovní kulisy vypadají snad ještě laciněji než kdy jindy. Kostýmy jsou buď bez nápadu nebo po xté recyklované z minulosti a o maskách není nutné mluvit, protože Mariové žádné nemají.
Tohle je pro mě taky záhada, přitom rozpočet na episodu byl AFAIK u obou sérií srovnatelný.
Concerning Flight
Tohle mě docela bavilo. Myšlenka umístit Leonarda da Vinciho do moderního světa je sice absurdní, ale přišlo mi to docela zábavné a tenhle nevážně pojatý dobrodružný žánr mi k celkovému pojetí seriálu docela sedí. Ale přiznávám, že jsem to nikdy neviděl v originále a da Vinci je v dabingu samozřejmě bez přízvuku. |
|
|
|
| 4x10 Random Thoughts
- Koukatelná TNG epizoda. Námět s do extrému vyhnanou cenzurou je vskutku nadčasový a vzhledem k současnému rapidně rostoucímu důrazu na politickou korektnost je dnes možná ještě nadčasovější než před čtvrtstoletím. Zpracování je ucházející, což je však při potenciálu námětu spíše drobné zklamání. Ta zápletka určitě není špatná. Spíše mi vadilo, že se tu stěžejní ideu se zákazem násilných myšlenek nepovedlo v epizodě prodat přeci jen výrazněji. Chyběly tu údernější scény, které by celý námět lépe vypointovaly. Násilná smrt submisivní native blondýny, do které se Neelix zakouká, je poněkud málo.
- Překvapivě se z toho ale vyklubala solidní detektivka s inspektorem Tuvokem. Na jeho scény s policistkou Nimirou se dívalo dobře. Jeho ultra nenápadná infiltrace černého trhu s myšlenkami už byla úsměvnější, ale nápad s odvrácenou tváří marijské společnosti se mi líbil. V pořádné Tuvok-centric epizodě samozřejmě nesmí chybět splynutí mysli, což je vždycky cool. Janewayová mávnutím kouzelného proutku opět do puntíku dodržuje regule Hvězdné Flotily a je v krajním případě dokonce ochotná nechat B'Elannu podstoupit lobotomii s fancy názvem. Ok. Sedmá zde má sice jen asi dvě scény, ve kterých vede filozofické debaty o rozdílném přístupu Flotily a Borgů, ale obě mi přišly povedené.
- Opět pro mě bylo nepochopitelné, proč je produkční stránka VOY o tolik horší, než u jeho souputníka DS9. Venkovní kulisy vypadají snad ještě laciněji než kdy jindy. Kostýmy jsou buď bez nápadu nebo po xté recyklované z minulosti a o maskách není nutné mluvit, protože Mariové žádné nemají. Výkony vedlejších postav oscilují někde mezi těžkým podprůměrem (Guill) a průměrem (Nimira).
3/5
4x11 Concerning Flight
- Co to zase bylo? Vesmírní korzáři, kteří z Voyageru ukradnou technologie a pak je prodávají dál? To je viable koncept někdy pro první, možná druhou sezónu. Vlastně ani nevím, co víc bych k tomu napsal, protože je to samozřejmě pouhopouhý setup pro poťouchlé dobrodružství Janewayové a da Vinciho. Už jsem dříve zmiňoval, že mi vadily i relativně krátké scény s da Vincim ve dvojepizodě Scorpion (byť šlo primárně o jejich bizarní vliv na rozhodovací proces Janewayové), takže udělat z mistra Leonarda star celé epizody mě nepřekvapivě vůbec nebavilo.
- To, že se kvůli krádeži holoemitoru nějakým nedopatřením zhmotní Leonardo bych asi ještě přežil (still annoying though). Epizoda podle mě totálně přeskakuje žraloka ve chvíli, kdy Janewayová přesvědčí Tuvoka, že zůstane sama s Leonardem na planetě a budou společně pátrat po ukradeném procesoru. Jako ne, fakt to nedává vůbec žádný smysl. Opět to totiž slouží jako oslí můstek ke grandióznímu finále, kdy Janewayová s Leonardem společně odletí na větroni. Mám z toho přesně ten pocit, že zápletka celé epizody se odvíjela jen a pouze od toho, že tvůrci prostě chtěli vidět Janewayovou letět s Leonardem v letadle. So stupid.
- Náhlá snaha tvůrců dělat z Janewayové renesančního človíčka, který volné chvilky tráví jako pomocnice Leonarda da Vinciho, nevím no. Když si Picard hrál na Dixona Hilla nebo citoval Shakespeara, tak mi to přišlo jaksi přirozenější a uvěřitelnější. Janewayová je v ohrožení života na potenciálně nebezpečném území, ale stejně neváhá marnit čas tím, aby Lenonarda přesvědčovala, že by bylo fajn kdyby zůstal ve Florencii. John Rhys-Davies byl sice v pohodě, ale poslouchat 45 minut jeho hraný italský přízvuk mi taky nedělalo úplně dobře. Uznávám, že Tuvokův pokus o small talk byl pretty funny. Stejně tak se mi líbilo, že ukázali, jak už si Doktor na mobilní emitor zvykl a na ošetřovně se cítil uvězněný. V epizodě je taky krátká výplňová scéna s Kimem a Sedmou, u které jsem měl pocit, že ji snad vystřihli z Revulsion a umístili sem (ne, nestalo se to).
1,5/5 |
|
|
|
| Mirak: Ano, ty zmínky tam jsou, jen to nemá prostě takovej vliv na děj jajej bych si představoval, no :)
S.S.Enterprise: Discovery radši ani nekomentuju :D |
|
|
|
| Mirak:
no, tak Discovery je taky hodně vymydlená oproti TOSce, takže z tohoto pohledu není Vgr vyjímka |
|
|
|
| tuvok07: Zmínky o zásobování a shánění náhradních dílů jsou tam zase docela pravidelně, jen to má málokdy nějaký hmatatelný vliv na děj. Chápu, že je složité to nějak smysluplně a zábavně zakomponovávat do děje, ale to už je úkol scénáristů. |
|
|
|
| Souhlas, to je to, co mě na VOY nejvíc vadilo, že jsou furt tak čistý a vymydlený - a jediná nespokojenost je snad jen s Neelixovou kuchyní. Samozřejmě, u lodi stavěný pro průzkum dává smysl, že je stavěná tak, aby se nepotřebovala tolik zásobovat, ale přeci jen tolik let? |
|
|
|
| 4x08 & 4x09 Year of Hell
- Snad u žádné jiné epizody v rámci rewatche Star Treku mi znalost toho, jak to celé dopadne nekazila zážitek, tak jako u Year of Hell. Ono je to objektivně velmi dobré, ale ten brutální reset button je po hodině a půl prostě výsměch divákovi (nehledě na to, že jednu časovou anomálii úplně identicky vyřešili už v první řadě v Time and Again). Zatímco v paralelně běžícím DS9 se boří hranice seriálového storytellingu, VOY se spokojeně rochňá v devadesátkově úzkostlivém lpění na absolutním status quo. Přitom VOY jinak předvedl šablonu pro perfektní námět. Klidně jsme mohli mít třeba půlsezónní "2-6 months of hell" v obdobném gardu, stačilo to jen okleštit o hrátky s časem a přijít s jinou zápletkou (třeba jako rozšíření Scorpion). Mít poškozenou loď a špinavé uniformy vážně není nezajímavý look. Škoda téhle promarněné příležitosti, ale nedá se nic dělat. Holt už se dál budu věnovat jen tomu co bylo a ne tomu co mohlo být.
- Předzvěst v Before and After sice nebyla nutná, ale je to nečekaně originální výskyt kontinuity, což se samozřejmě cení. To, že se toho nedočkala Kes je mírně úsměvné, ale nějak zvlášť to zde nevadí. První část mi přišla docela slabá. Myslím, že děje bylo spíše tak na epizodu a půl než na celé dvě epizody, ale aspoň to má vzestupnou tendenci. I Krenimové se mi v první části zdáli jako až příliš generičtí zloduši s koženými rukavicemi. Zápletce nelze upřít velkolepost. Přeci jen Annoraxův plán s taháním za vlákna tapiserie času není nic troškařského. Obzvlášť když jednotlivá vlákna představují celé civilizace. Vlastně mi Year of Hell částečně připomněla Generations a myslím, že některé motivy dokonce zvládla lépe.
- Z celé dvojepizody (reálně se to však týká převážně druhé části) mi jako nejlepší přišel Annorax. Velezkušený Kurtwood Smith tu roli zvládl na výbornou. Přesně takhle bych si představoval Sorana v Generations. Annorax má charisma a neotřesitelné přesvědčení o smyslu své mise. Jeho snaha má při špetce představivosti jakousi zvrácenou logiku a je uvěřitelné, že jak s něčím podobným člověk jednou začne, tak může být velmi těžké přestat. Malinko mě překvapilo, že se mu dočasně povedlo přesvědčit spiritualistu Chakotaye. Říkal jsem si, jestli by místo Chakotaye nebyl lepší volba třeba Tuvok nebo i Kim. Taky si myslím, že si v samotném závěru mohli odpustit ten záběr na Annoraxovy výpočty, přišlo mi to děsně laciné. Měli to uzavřít čistým happyendem.
- Upřímně jsem nečekal až takový nedostatek silnějších scén pro hlavní postavy. Asi nejvíc se mi zamlouvaly scény se slepým Tuvokem a Sedmou. Možná se mi to jen zdá, ale přijde mi, že se tvůrci v této sezóně rozhodli, že by Janewayová měla působit výraznějším dojmem. Mně osobně je jaksi protivnější a nad jejími rozhodnutími občas zůstává rozum stát. Zde mi v některých momentech připadla jen o něco méně posedlá než Annorax. Narážka na First Contact ušla, ale měli s něčím podobným přijít už během Scorpion.
4/5 |
|
|
|
| 2/5 je podle mě VOY standard. Rozhodně je ještě prostor na zhoršení, Mortal Coil už mám za sebou :) |
|
|
|
| Tohle bude mít zajímavý trend. Zatím se tu pohybujeme v té suverénně lepší polovině řady a Neelix už je mocně grilován ještě před Mortal Coil a podobnými skvosty :-) O hodnocení ani nemluvě – pokud Vědecká metoda schytá 2/5, tak to věští dobrou polovinu zbývajících epizod v odpadu. Ne, že by byly katastrofálně špatně napsané, ale rozhodně jsou tak provedené. Čekají nás proslulé out-of-character epky, kde hned druhá je o 180° jinde, B'Elannino fake/real/fake těhotenství, Neelix jako francouzský prodavač baget a hrdinný klingonský válečník, Doktorovy nesčetné humoty, Voyager o počtu 30 palub pod můstkem, částice, která jedna zničí kvadrant, ale miliarda jich očoudí dvířka od kotle...
Druhá půlka S4 předznamenala ten pád na absolutní dno sezón 6 a hlavně 7 a jsem na to, Miraku, hodně zvědavý :-) |
|
|
|
| Nejdebilnější scény jsou tradičně ty, kde se scénáristé snaží uměle vytvořit pro Neelixe screen time, i když pro to není žádný důvod. |
|
|
|
| Mirak 321576:
. Scéna, ve které Neelix učí Sedmou jíst, jsem také vidět nemusel.
Nejdebilnejší scéna vůbec, polykací reflex je reflex a ne něco, co ti musí vysvětlovat Talaxian. |
|
|
|
| Mě na Scientific Method bavila hudba, která je na poměry seriálu určitě dobrá.
Na The Raven dokázali v páté sezóně dobře navázat, ale souhlasím, že umístění na začátek sezóny je trochu nešťasné. |
|
|
|
| Delam si opet takovy letem svetem rewatch Voy a teprve dneska mi doslo po kouknuti na imdb, ze Barclay je stejny herec, ktery hral toho silence v A-Teamu :D |
|
|
|
| 4x06 The Raven
- Obstojný origin story pro Sedmou. Hlavním problémem je, že prostě přichází zbytečně moc brzy. Sedmé se z dosavadních prvních šesti epizod štědře věnovalo hned pět. To u nové postavy s tak specifickým backgroundem určitě dává smysl, ale zatím to postrádá nějakou konzistentnější koncepci. Jak si u jiných postav stěžuji na pomalý (spíše žádný) vývoj, tak mi přijde, že v epizodách Revulsion a The Raven sešlápli plyn až k podlaze. Sedmá si zde prochází dosti významným emocionálním veletočem, ale podle mě si k ní většina diváků ještě nevytvořila natolik silné pouto, aby to to nějak významněji dokázali prožívat spolu s ní. A je to podle mě docela škoda, protože to jinak není vůbec špatné.
- A teď už konkrétně. Interakce mezi Sedmou a Janewayovou v Leonardově dílně mi přišla nucená. Já chápu ten point, že Sedmá je v některých ohledech vlastně dítě, ale kolik lidí si pod pojmem "zábava" představí hňápání hlíny. Nevím proč, ale celá ta náhlá pompézní fascinace Leonardem mi k Janewayové vůbec nesedí. Scéna, ve které Neelix učí Sedmou jíst, jsem také vidět nemusel. Zajímavé to začne být až poté, co se Sedmé spustí to naváděcí zařízení a aktivují se jí v těle nanosondy. Samotné flashbacky tedy nejsou nic moc. Možná mohli přijít s něčím zajímavějším, než že vize havrana (okamžitě mi to připomnělo Datovy sny z TNG Birthright) znamenají loď jménem Havran. Scény s Tuvokem a Sedmou už byly fajn, dokonce se mi líbilo, že se Tuvok naučil chovat alespoň částečně empaticky. Nález lodi Hansenových je překvapivý zvrat, který ale trochu kazí skutečnost, že se nikdo ani na chvíli nepozastavil nad tím, jak se tam USS Raven dostal. Samozřejmě, že je to vysvětlitelné, ale myslel bych si, že nad tím budou postavy spekulovat. Každopádně chválím nový přízemnější kostým.
- Dílčí zápletka s bezpečností posedlými B'omary a vyjednávání o průletu jejich územím asi docela šla, ale ultimátně to sloužilo spíše jako plot device pro hlavní zápletku, což tedy nevadí. B'omarové vypadali možná až příliš bizarně, ale pořád je to lepší, než to na co jsem byl zvyklý během prvních tří sezón.
3/5
4x07 Scientific Method
- Tak bohužel jsem tu čtvrtou řadu po prvních třech epizodách trochu přechválil, protože už se to zase sklouzává spíše do podprůměru. Skoro celou dobu jsem měl pocit, že sleduju směsici TNG epizod Allegiance a Schisms, která navíc není v žádném ohledu výrazně lepší. Dokonce na začátku nechybělo ani zrychlené stárnutí (ta Chakotayova maska byla děsná), kterým je celý Star Trek prošpikovaný skrz naksrz. Vím, že ty experimenty měly působit bizarně a creepy, ale mně to přišlo spíše směšné. Zjevně velmi vyspělý druh používá při experimentech nástroje, které by se daly najít i ve středověké mučírně. Asi nejzajímavější moment byl, když Janewayová konfrontuje hlavní vědkyni a řeší spolu amorálnost jejího výzkumu. Bohužel to ale bylo až příliš krátké a nějaký zajímavý payoff z toho ve výsledku stejně nebyl. Jako obvykle ta debata totiž byla vedena jen ve velmi obecné rovině, chyběl mi tam konkrétní motiv, jaký měli třeba Vidiiani. Závěr, ve kterém Janewayová chladnokrevně zadá kurz směr k pulsarům a Tuvok lakonicky spočítá šanci na přežití 1:20 (Spoiler alert: They made it!), na mě také příliš velký dojem neudělal. Proč ne rovnou 1:100? Bylo by to ještě mnohem víc napínavější.
- Docela se mi líbila chvilková spoulpráce Doktora a Sedmé, jejíž účinkování zde oproti předchozím dvěma epizodám hodnotím kladně. Pokračující vztah Parise a B'Elanny myslím vzali za správný konec. To, že je v kompromitující situaci nachytal zrovna Tuvok je sice low-hanging fruit, ale nebudu předstírat, že mě to nepobavilo. Zasmál jsem se také Tuvokově poznámce směrem k Janewayové, jestli má šéfy sekcí také nechat zbičovat. To, že o jejich tajném vztahu věděla už dobrá polovina lodi je také velmi realistická sonda do milostných vztahů v zaměstnání. Jen mi vadilo, že do toho na konci opět tahali vysvětlení "možná za naše chování mohou experimenty". Přišlo mi to laciné a zbytečné. To stejné ostatně platí i pro Janewayovou, která se necharakteristicky chová jako větší hard-ass, než Sisko při cholerickém záchvatu.
- body count: yellowshirt on da bridge (total: 14) ; zbývajících členů posádky: 140 (nebo 147 podle Displaced, můžete si vybrat)
2/5 |
|
|
|
| Mirak 321371: dala bych like kdyby to slo... |
|
|
|
| Spousta neočkovaných tomu jde naproti, když se hrdě přirovnávají k židům za holocaustu. |
|
|
|
| Mirak 321282:
Šíření nenávisti, propaganda nebo indoktrinace jsou i dnes velice relevantní
Jo, třeba nenávist vůči neočkovaným:-D. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|