Hudební tipy uživatelů StarNETu
TelemachusRhade
Blackmore's Night - britsko-americká folkrocková skupina, inspiruje se renesanční hudbou
Skladby:
Dancer and the Moon,
Wish you were here,
Under a Violet Moon Live (live verze)
Two Steps from Hell - společnost zaměřená především na tvorbu hudby k filmovým trailerům.
Skladby:
Nemesis,
Invincible,
United We Stand - Divided We Fall,
To Glory
Yakuzza
Muse -
Britský alternative/progressive rock. Od 1999 do současnosti.
Skladby: Starlight,
Uprising ,
Knights of Cydonia,
Undisclosed Desires,
JFK + Defector,
Exogenesis Symphony (Parts 1, 2 & 3), Mercy
Safri Duo - dánské elektro-perkusové duo. Od 1990 do současnosti.
Skladby:
Played-A-Live (The Bongo Song), All The People in the World, Rise (Leave me Alone), Athena, Apollo, Samb-Adagio, Knock on Wood
The Qemists - anglický elektronický rock. Od 2004 do současnosti.
Skladby: Run You,
No Respect
The Algorithm - francouzský projekt, kombinace elektronické hudby, progresivního metalu a djent, od 2009 do současnosti.
Skladby: floating point,
pointers
Pozemstan
Marta Kubišová -
Česká zpěvačka
Skladby:
Cesta,
Sama,
Kdo těm růžím vůni vzal,
Neznámý,
Mamá,
Píseň za padlé,
Radši,
Je půl vosmý,
Deset schodů
Kapitan Pike
After Forever - nizozemská kapela, symfonický metal s prvky progresivního metalu. Od roku 1995 do 2009.
Skladby: Cry With A Smile,
Being Everyone,
Estranged,
Emphasis,
Dreamflight,
De-Energized,
Monolith of Doubt,
Energize Me
Upozornění: Spotify nemá lossless formát a není tam vše. |
|
|
| Asi si ještě nepřijdu tak starej, aby mě to nějakým způsobem pohoršovalo. A že je ujetý? No a? Nevím, jestli to je zrovna v hudbě úplně špatně. |
|
|
|
| Koukám, že jsou na YT docela unikátní záznamy koncertů české (nejen) startrekovské hudby. Na závěr toho prvního je vidět i řada známých trekkies a dalších fanoušků SF v mladším provedení (Xyll, která na to upozorňuje na YT v komentáři - je tam také a už zřejmě v roli spoluorganizátora hledajícího klíče - jich jistě poznala mnohem více, ale i já jsem jich několik identifikoval včetně, jestli se nemýlím, Vyslance). -) Roku 2001 jsem o existenci trekkies věděl snad jen z nějakého zveřejněného dopisu na webu ČT a z debaty tuším na Primě s mj. Praotcem a O. Neffem, i když jsem záhy narazil i na české ST weby včetně SN...
STAR TREK KABARET - PSSTcon 2001
STAR TREK KABARET - Eurocon 2002, Chotěboř |
|
|
|
| Mirak: Ten dojem mám právě teď, nechápu, jak jsme se tomu mohli vyhnout...
Marshall: Super, díky, koukám, že je to lepší než britský originál. |
|
|
|
| Mvek: Já rádio neposlouchám vůbec, ale přišlo mi, že tomu se snad nešlo vyhnout :) |
|
|
|
| Ale hledám jednu starou, kterou jsem slýchával snad v klasice v 90. letech, ale tipuji spíš 70. léta.
Bohužel si nepamatuji skoro žádná slova, aby se to dalo přes Gloglo vyhledat. Název také ne. A interprety také ne, ale předpokládám, že pro starší generace to musí být profláklé:
Ženský hlas zpívá, mužský to suše komentuje, např. když žena zpívá něco, jako že je nerada doma sama, nebo že si s někým chce povídat či co, tak on povídá "tak si kup papouška" a rozčiluje se, že ji to zas chytlo atd. Ona na něj tedy nereaguje.
Mirak: Ani žena to prý nikdy dřív neslyšela, a to v práci občas někdo rádio pustí. Zajímavé, že je to dva a půl roku staré. |
|
|
|
| S dovolenými a restauracemi člověk zase více slyší rádio, a tak mě zaujala Eva Farna - Mám boky jako skříň, která, jak mi žena objasnila, snad vznikla i na popud právě bulvárů sledujících zpěvaččinu psotavu. |
|
|
|
| No, jsem rád, že jsem na nich ve 2003 byl. Ne, že bych je pořád poslouchal, ale svýho času jsem je prožíval dost. |
|
|
|
| Znám je díky Transformerům, jinak ne. Ale ano, že to byl na přelomu století fenomén, nešlo přehlédnout. |
|
|
|
| Frontman skupiny Linkin Park Chester Bennington prý spáchal sebevraždu :(
Jedna z kapel mého mládí. |
|
|
|
| Inka Zemánková: Slunečnice z filmu Hotel Modrá hvězda (1941)
Film měl premiéru necelé dva měsíce před nástupem Heydricha a ukazuje, že Čechům byla za války dovolena jazzová hudba, která byla "německým nadlidem v Říši" zejména v některých fázích války zapovězena (šlo ale ještě o dobu před Hitlerovým vyhlášením války USA)...
Musím přiznat, že jsem donedávna nevěděl, že je tato známá píseň ve filmu zachycena přímo s jejími protagonisty. Na dnešní dobu působí Inka Zemánková poněkud zvláštním trochu stydlivým dojmem, ale swinguje velice pěkně. Zajímavý je ale i výkon Emana Fialy (bratra Ference Futuristy) v roli poněkud šíleného dirigenta/kapelníka... -) |
|
|
|
| Pozemstan: Tak tak...
Jak se ukazuje, před pár týdny jsem měl tu čest vidět a slyšet jedno z jeho posledních veřejných vystoupení... |
|
|
|
| AVip: " silně doporučuju se vyhýbat Werichovým poválečným nahrávkám z libovolného období"
Hmm, ten rozdíl je vidět i u Civilizace. Zatímco v Tebou odkazované původní verzi končí narážkami na stranické spory a Hitlera, v poválečné verzi Werich zmiňuje proti sobě stojící třídy a poté, byť s nádechem satiry, opěvuje "atomickou energii" a nakonec hledí k mírovým zítřkům... -) |
|
|
|
| AVip: "u každé vesnice - raketová odpalovací základna, u každého města - dvě"
Tak to je ta verze z 60. let zpívaná původně Werichem s Horníčkem... |
|
|
|
| Pozemstan: Já viděl koncem 80. let v Divadle ABC verzi Těžké Barbory se Stropnickým a Rösnerem (učitele hrál Trávníček) a tam tedy bylo +/- vše, ale pamatuju se -matně- že středověk byl taky nějaký aktualizovaný (něco ve stylu "u každé vesnice - raketová odpalovací základna, u každého města - dvě"), ovšem detaily atp. nedám dohromady (a nedal jsem je dohromady ani tehdy).
Jinak samozřejmě, z téže hry jsou i věci jako David a Goliáš nebo Tragédie Vodníkova (ne, nebudu dávat odkazy, to jsou natolik provařené věci, že to snad ani není třeba).
Pak jsem tam o zhruba rok - dva později viděl "Osel a Stín" (Vydra + Faltýnek) a byla to slabota. Obecně, hodně her V+W zestárlo bez šarmu a jediné, co si šarm drží, je právě hudba Jaroslava Ježka.
Takže ze hry Osel a Stín:
Civilizace
Naštěstí, v Divadle ABC tehdy nepociťovali potřebu používat zkurvený text, který Werich napsal za minulého režimu a hodili ji tam, tak jak ji V+W+J napsali.
Obecně, silně doporučuju se vyhýbat Werichovým poválečným nahrávkám z libovolného období - jednak mají často době poplatný text, což to by ještě tolik nevadilo, jako hlavně to, že ty písničky byly zhusta psané pro doslova vražedné tempo, kde se V+W museli střídat, jinak se to nedá doslova udejchat (a ono je to slyšet - buď zpívá Werich pomaleji a/nebo jen tak recituje). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|