Hudební tipy uživatelů StarNETu
TelemachusRhade
Blackmore's Night - britsko-americká folkrocková skupina, inspiruje se renesanční hudbou
Skladby:
Dancer and the Moon,
Wish you were here,
Under a Violet Moon Live (live verze)
Two Steps from Hell - společnost zaměřená především na tvorbu hudby k filmovým trailerům.
Skladby:
Nemesis,
Invincible,
United We Stand - Divided We Fall,
To Glory
Yakuzza
Muse -
Britský alternative/progressive rock. Od 1999 do současnosti.
Skladby: Starlight,
Uprising ,
Knights of Cydonia,
Undisclosed Desires,
JFK + Defector,
Exogenesis Symphony (Parts 1, 2 & 3), Mercy
Safri Duo - dánské elektro-perkusové duo. Od 1990 do současnosti.
Skladby:
Played-A-Live (The Bongo Song), All The People in the World, Rise (Leave me Alone), Athena, Apollo, Samb-Adagio, Knock on Wood
The Qemists - anglický elektronický rock. Od 2004 do současnosti.
Skladby: Run You,
No Respect
The Algorithm - francouzský projekt, kombinace elektronické hudby, progresivního metalu a djent, od 2009 do současnosti.
Skladby: floating point,
pointers
Pozemstan
Marta Kubišová -
Česká zpěvačka
Skladby:
Cesta,
Sama,
Kdo těm růžím vůni vzal,
Neznámý,
Mamá,
Píseň za padlé,
Radši,
Je půl vosmý,
Deset schodů
Kapitan Pike
After Forever - nizozemská kapela, symfonický metal s prvky progresivního metalu. Od roku 1995 do 2009.
Skladby: Cry With A Smile,
Being Everyone,
Estranged,
Emphasis,
Dreamflight,
De-Energized,
Monolith of Doubt,
Energize Me
Upozornění: Spotify nemá lossless formát a není tam vše. |
|
|
| kapitan Pike, Mvek: Z různých komentářů jsem to čekal horší. I zahraniční hymny mívají příležitostně různá aranžmá a způsoby zpěvu - viz třeba zpěv americké hymny populárními zpěváky před finálem Super Bowlu - zde Whitney Houston roku 1991 nebo O canada v podání skupiny Walk Off the Earth - takže v (příležitostné, nikoli trvalé) mírné změně stylu nevidím až tak velký problém. Před lety při (nejen) české hymně tuším na Švédských hojekových hrách nebo turnaji Karjala zazněly nestandardní nástroje jako snad xylofon... -)
Problém je trochu ke konci v čase od 0:45, kdy zazní podivné tóny a původní melodie hymny na chvíli až mizí v chaosu a následně je slyšet snaha o protahování a jistá vypjatost, paradoxně na úkor deklarované monumentálnosti.
Nejsem konzervativec, ale myslím, že dosavadní pojetí hymny bylo více než dostatečně důstojné, vlastenecké a monumentální, takže slova předsedy ČOV Kejvala, která to zpochybňují, na mě působí až urážlivě. Je trochu zvláštní, že hymnu "řeší" právě sportovci, ale je fakt, že v dnešní době ji používají asi nejčastěji.
Od jiného aranžmá, což by se snad ani nemuselo tolik řešit zákonem, i když to legislativa možná pro oficiální akce vyžaduje, se ale úvahy rozšiřují i na změnu obsahu hymny. Zapojení druhé sloky písně Kde domov můj, které ČOV přináší v druhé variantě, bych pochopil, i když uznávám, že slova jako "mezi Čechy domov můj" působí v dnešní době - alespoň dokud nebude většinově přijato pojetí českého politického, nikoli etnického národa - možná až příliš nacionalisticky, resp. potenciálně nepřijatelně i pro Moravany a České Slezany. Ještě kontroverznější může být spojení "Čechů slavné plémě", tj. vlastně vzývání české rasy, i když by to mohlo "zpražit" i různé "nácky" považující se za členy ras jiných. Ovšem tyto detaily asi většinou neřeší a třeba Bartošova Národní demokracie se ke druhé sloce hlásí, když úryvek z filmu Fidlovačka z roku 1930 použila i ve volební kampani. To pojetí, kdy první sloku zpívá slepý houslista Mareš, načež mu ve druhé sloce odpovídá celý sbor, je ale opravdu velmi pěkné. Jak jsem psal, i přes výše zmíněné kontroverze bych použití obou slok (v standardním aranžmá) případně podpořil. Jenže jednou otevřená debata zachází mnohem dál... Radikální Moravané se již ozvali s požadavkem druhé sloky v podobě písně Moravo, Moravo... -)(
Ano, hymnu máme trochu kratší, ale sportovci zase mohou být rádi, že se jim na sportovních akcích uměle nezkracuje. Dvě sloky by se do 75 sekund stejně nevešly - tato varianta tedy ze strany ČOV pro jeho účely ani nedává smysl. Mimochodem, v závěru posledních zimních olympijských her jsme mohli vidět prodloužení finské hymny na počest vítěze běhu na lyžích na trati 50 km. Finský sportovec pak v reakci na to v žertu zdvihl prst... -) |
|
|
|
| Mvek: Já si to pustil několikrát. Na začátku jsem z toho měl docela WTF pocity, ale teď se mi to líbí více než současná oficiální verze. |
|
|
|
| kapitan Pike: Já mám dojem, že někdo hodil dohromady dvě různorodé skladby... |
|
|
|
| Tak snad ať to máme komplet, žejo...
For A Few Dollars More
I když tedy musím říci, že obě dollarovky nejsou úplně tak dobré...
(pořád je to ovšem těžký nadprůměr - škoda jen, že zjevně nedošlo na další skladby ze soundtracků, jakkoliv je třeba taky říct, že Morricone v obou starších filmech skládal dosti, abych tak řekl, úsporným stylem, ie. s nadužíváním zajímavých motivů to zrovna nepřeháněl). |
|
|
|
| Marshall:
The Good, the Bad and the Ugly
Smekám...!
Jedno z nejlepších aranžmá, co jsem kdy slyšel!
(a zobcová flétna a okarína místo obligátních příčných fléten je úžasná věc)
A i "zlatá horečka" byla zatraceně dobrá - sopranistka dobře znala své limity a znala je zjevně i dirigentka, což je úplná bomba, protože tohle se dá zkazit "snadno a rychle", když je někdo v orchestru nesoudný.
(obě skladby jsou vyloženě sadistická záležitost, ta první pro flétnisty, ta druhá pro sopranistky, aby bylo jasno) |
|
|
|
| Pozemstan: Tak je to samozřejmě z moderního seriálu Babylon Berlin, který se odehrává v notně stylizovaném roce 1929...
(mimochodem, "freebie" pro někoho na con - na renoncech v tom seriálu by se dala postavit celá přednáška a při troše snahy a dobré vůle i dvouhodinová, ale pozor, nejsou tam vyloženě prvoplánové blbosti) |
|
|
|
| AVip: Nevím, nevím, jestli je to typická melodie z roku 1929 -), ale zní to hodně dobře (a vizuální stránka je také zajímavá). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|