Nejčerstvější novinky z Abrams Treku vždy zde
Toto fórum je určeno pro spoilerové informace o Star Treku (no dejme tomu) s pořadovými čísly:
XIV, 14 a 4 (kde ovšem zase nebude určitě ani ta dvojtečka)
...a diskusi o nich.
Patří sem v první řadě veškeré informace k ději, které nebyly oficiálně zveřejněny - tj. scénář, nástiny děje, fotografie z natáčení, dále fotografie kulis, rekvizit a kostýmů a všechny ostatní spoilery.
Pokud se chcete vyhnout spoilerům, pro klid duše můžete moderátora požádat o BAN přístupu do tohoto fóra. Ten Vám ho rád udělí.
|
|
|
| S.S.Enterprise:
možná také zahrnout už i temnotu...
Což bude problém, protože nemám tušení, kdy ji vlastně uvidím. Kino u nás zavřeli už před pár lety, kupříkladu první Abramsův Trek jsem viděl až na DVD a ke stahování kinoripů se nehodlám snižovat. :-) |
|
|
|
| BorgDog:
Očekávám, že v tvém článku nezůstane na JJ treku nit suchá :D
no možná by chtělo chvíli počkat, až vyprchá eodenův počin a možná také zahrnout už i temnotu... |
|
|
|
| Nejjednodušší máš asi kontaktovat omiho. Což můžeš vlastně udělat zdejší intern poštou. |
|
|
|
| Pokud bych chtěl taky napsat článek-úvahu na trekkies, na jakou adresu bych ji měl poslat? Kdo je "schvalovač?" |
|
|
|
| Jo, s těmi rozkouskovanými komentáři, které imho tvoří mnohem smysluplnější materiál pro článek se velkou měrou ztotožňuju. |
|
|
|
| Jakýsi lukáš v diskusi na trekkies ve svém posledním příspěvku docela hezky sepsal pár klíčových věcí (bez ignorantského žvatlání...) .
To jen tak pro informaci kdo tam ani v tomhle období nezavítal. |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Já si domyslel, že to nemíníš doslovně, to jen že právě takové asociace mě napadly, když jsem si tvojí odpověď přečetl. |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Když už to zmiňuješ, dodávám, že zvládnutí latiny je pro filozofii do jisté míry nutné :) Ale to přirovnání se mi nelíbí. Latina je relativně přesný jazyk. Snadno se v něm přesně vyjadřují složité myšlenky. Čeština vyžaduje větší rozmach, ale snese také hodně, což vím, protože jí často napínám až na hranice únosnosti a zkoumám různé možnosti vyjádření. Tohle bylo podobné. Jinak to ale s filozofií nemělo nic společného. O té jsem psal jen v komentářích, hlavně jako o příkladu vyjádření, které je přístupné jen úzké skupině čtenářů, ale to z filozofických textů nedělá automaticky nesmysly. Ne že by se tedy nedali najít i šarlatáni, kteří do komplikovaných vět a žargonální vaty zabalují tautologické výroky a spoléhají, že jim na to nikdo nepřijde. Ale to je dobře známá věc a čtenáři z oboru si na to dávají dobrý pozor. Větná stavba i terminologická a sémantická stránka věci se vždy dají zanalyzovat, takže na tom dnes nikdo nemá moc co získat. Objevuje se to spíše u etablovaných akademiků, kteří se opírají o své renomé a očekávají, že ke každému jejich textu se bude přistupovat nekriticky jako k autoritě. To je ale naivní pohled. Žádný text není nenapadnutelný a akademický už vůbec ne, jelikož vychází povětšinou exaktních metodologií a jasně definovaných pojmů; zatímco amatérské texty se kritizují těžko, jelikož vyžívají nejasný a vágní diskurz, pojmy, kterým každý čtenář rozumí trochu jinak, pokud to nejsou přímo nějaké nešikovné novotvary (např. "výstavba příběhu"). A často také vycházejí nikoliv z odpozorovaných faktů, ale scestných představ o fungování média. Takovým textům pak zákonitě není rozumět a to ne proto, že by autor nevěděl přesně, jak on to míní, ale protože to neobratně vyjadřuje. Znalost určitých termínů je zkrátka naprosto nezbytná, chceme-li o filmu nebo čemkoliv jiném hovořit za hranicemi pouhého "líbí/nelíbí". A není jich mnoho. To jen lidi jsou líní se to naučit. Ne že by v tom opravdu byla nějaká věda. |
|
|
|
| "latina" ... myšleno "zcela nesrozumitelný jazyk", nikoli latina jako taková
filozof/filozofové ... myšleno "absolvent FF", ne filozof v pravém slova smyslu |
|
|
|
| Eodeon:
Eodeona, udělals to podle mě správně.
Jinak zbytečné opáčko:
No popudilo mě to, ale vubec ne proti tobě, ten text je sofistikovaný (i když kdosi tam v diskusi tvrdil, že ne dostatečně). Já to neposoudím, protože nejsem filozof. Rozhodně to bylo zajimavé jako forma a obsahově i jako přístup k filmu.
Ale BOŽE, kde jste na těch kecech vy filozofové byli?
Zní to skoro jako latina, nebo aspoň nějakej chorál z dob přemyslovců! :-D
|
|
|
|
| Mvek: Máš samozřejmě pravdu. To se nedá celé šmahem odsoudit. Japonské anime má několik nesmírně hodnotných děl, ale má také primitivní seriály, které by se daly popsat jako "citová pornografie". Takové jsem měl na mysli, ale viz odpověď Razerovi, je fakt, že jsem to napsal hloupě a vyznělo to, jako kdyby celý směr byl složený jen z těch "omalovánek".
S.S.Enterprise: Já si nemyslím, že by takovou rétoriku české vysoké školy podporovaly. Snad filozofové si v tom občas libují, ale musíš si uvědomit, že jejich pojmový aparát se vyvíjí už tisíce let a bez jeho osvojení se nedá pohnout. Moji mentoři by mě naopak pořádně profackovali, kdybych tímto stylem napsal studii. Zkrátka jsem využil toho, že na trekkies vítají texty určené komukoliv, jak laikům, tak cinefilům, a pokusil se poukázat už jen náročnou formou textu na to, že i filmu je třeba se věnovat s větším úsilím a důvtipem, pokud ho chceme soudit. Pravda, je to extrémní metoda, jak někoho přimět k zamyšlení, ale i když popudila řadu čtenářů, vyplatila se kvůli těm ostatním, kteří to vzali jako podnět podívat se na věc i jinak, alespoň na okamžik. Nechci nikoho za každou cenu přesvědčit, ale jak je zjevné z názvu, jen nabídnout alternativu. |
|
|
|
| Razer: Já jsem přeci nepředjímal, co jsi vystudoval. Nic ti podsouvat nemíním. Ale roky sledování místního diskuzního fóra o filmech a seriálech určitě dávají přibližný obrázek o tom, jak dalece se kdo z uživatelů vyzná v kinematografii. Není to samozřejmě přesné, je to samozřejmě jen odhad. Za "pravdu" to vydávat rozhodně nemíním. Sám ale opět dokládáš, že o vysokém vzdělání v humanitních a uměnovědných oblastech nemáš ani to sebenepatrnější povědomí. Za názor, že se stopajícím vzděláním veřejnost hloupne, by sis měl dát facku. Takovou pitomost snad ani ty nemůžeš myslet vážně, jakkoliv si libuješ v nadsázce a diskuzním extrémismu.
Pravda ale není ani to, že bych neuznával opačné názory. Ale nebudu se opakovat, už v diskuzi pod článkem na trekkies.cz jsem napsal za jakých okolností názor uznávám a respektuji a za jakých ne. Těch zásad se držím všude. Snad je to elitářské, ale i elitář jako já se rád nechává poučit, opravit, nebo dokonce i ostře zkritizovat někým, o kom ví, že se vyzná lépe. Takových lidí, kteří jsou schopní nenechat na mých textech nebo výrocích nitku suchou a já to od nich vezmu. Ale nedá se to říci o každém. To je jediný rozdíl.
S japonskými omalovánkami to byla opravdu jen laciná provokace. Ve skutečnosti i v tomto filmovém směru vím o řadě vysoce umělecky hodnotných filmů, jen pro příklad všechno od Satošiho Kona. Takže to mi odpusť a předstírej, jako kdybych to vůbec nenapsal.
Kdybys četl můj text, věděl bys dobře, že se vyprávěním ve filmu z velké části zabývá, ne-li z většiny, věděl bys, že jsem si v něm předsevzal věnovat méně evidentním rysům filmu a bylo by tak zbytečné upozorňovat na záležitosti vývoje postav, které vnímá bez rozdílu každý divák. Perličky z natáčení a srovnání s jinými filmy patří jednoznačně do recenze. Logicky nemají co dělat v textu, který má v názvu slova "výklad" a "analytický". To je snad common sense.
Zamysli se nad několika základními věcmi: Ne vše, čemu nerozumíš, je zákonitě pro jakéhokoliv člověka nesrozumitelné. Ne vše, co má za účel vydělat peníze, nemá žádný jiný účel, než vydělat peníze.
Pamatuji si, že ses kdysi agresivně dožadoval mých argumentů ve prospěch filmu, když jsem vyvrátil ty tvé. Zde je konečně máš, i když pravda, jsou určené jiné sortě čtenářů. Přesto jsi je odvrhl, aniž bys je seriózně posoudil. To potom ale nejsem já, kdo se brání diskuzi. |
|
|
|
| Razer:
S mnohým se dá souhlasit, s něčím nesouhlasit... ale jednu věc bych zrelativizoval...
V diskusi pod článkem na Trekkies jsem kritizoval to, že filosofické fakulty (FF) vyučují podobný styl komunikace..
Ale zase tvrdit, že kvůli FF hloupne společnost, to je teda blbost. Na FF studujií (protože se tam bez přijímaček jinak nedostanou) a FF vystudují jen ti inteligentnější z nás... Ano, je to odbor od oboru, jako všude.. ale jsou bohužel VŠ, kde dostávají diplom opravdoví blbouni a tupci se vším, co si pod tím dokážeš představit. Takoví lidé by vubec nesvedli jakýkoli trochu inteligentní projev, což Eodeon bezesporu zvládá.
Je to dáno systémem našeho školství, ne filosofickou fakulta. Ta by totiž měla zůstat opravdu jen pro omezený počet "elitářů", kterří by ale i tak neměli být finančně zvýhodňování státem za to nepotřebné nic, které se tam často naučí (ano jsou vyjímky jako jazyky, možná ekonomie, a pár dalších oborů, kde ale stčí produkovat jen jednotlivce ročně). Absolventi FF časi nacházejí místo v bankách a atd. a tam by si hlupáky (vše relativní) nikdo nevzal... |
|
|
|
| Eodeon: Myslím, že jsi si silně nařízl větev, na které sedíš, ve chvíli, kdy jsi použil výraz "japonské omalovánky", protože tím jsi se v podstatě dopustil toho samého, co ostatním vyčítáš, a to buď generalizace na základě nějakého nereprezentativního výběru japonské animované tvorby pro dospělé, nebo odsouzení něčeho na základě subjektivního postoje k danému žánru/skupině děl.
Neviděl jsem z anime mnoho, ale z té doslova špetky, kterou jsem zatím viděl, jsem usoudil, že mnohé pozitivní ohlasy nejsou jen nadšené výkřiky těch, kterým se to prostě jen moc líbilo. Patří to k japonské kultuře a tam jsou některé počiny jistě také ceněné, jiné zas naopak.
Toť jen tak na okraj, drobný argument, proč nepokračovat v těchto obranně-útočných debatách. |
|
|
|
| Tak nejdříve ocituji pár tvých aktuálních “pravd“.
1) Pokud tak hovoří kulturní elitáři, kteří se velmi dobře vyznají v umělecké a nezávislé kinematografii, v pořádku. Ale já tato slova nejčastěji slýchám od lidí, kteří zjevně nic než ten hollywoodský mainstream neznají a těch pár výjimek jen potvrzuje pravidlo. To pak není nic než pokrytectví a kulturní snobismus.
2) říká člověk, který nezná nic kromě současného hollywoodského mainstreamu a japonských omalovánek, člověku, který se velmi dobře vyzná v dějinách mnoha světových kinematografií včetně umělecky zdaleka nejvyspělejších filmových forem a včetně avantgardy.
3) Jinak Razere, já sice netuším, v jakém oboru jsi dosáhl vzdělání, pouze tolik, že se nejedná o nic, kde je třeba zvládnou jazykový projev,
Můj čas je relativně vzácný, proto se budu snažit být stručný a zbytečně ho neztrácet. Jak se z tvého projevu totiž podává, jsi kromě diplomu potvrzujícího tvé analytické schopnosti nadán rovněž telepatií, případně výkonnou zpravodajskou službou, ale hlavně a to především patentem na pravdu.
Jak jinak si vysvětlit, že ti stačí jediný kritický komentář cizího člověka (a evidentně nejenom mé osoby), abys rozpoznal, že nezná nic jiného než HW mainstream, případně co dokonce vystudoval.
Vše pak zakončuješ zjevně erudovaným a sofistikovaným zdůvodněním, proč je celý kulturní směr tzv „omalovánky“, díky své vrozené genialitě jsi schopen tento rozbor vtěsnat do 2! slov.
Že by to byl pouze přízemní pokus mě urazit ve stylu „filmy jsou kulturou kriplů“ se mi snad ani nechce věřit.
Můj problém s tvou osobou, potažmo s……i, které produkuješ, si velmi dobře vyjádřil sám. Ty jsi totiž tzv kulturní elitář, údajně znalý avantgard, který má právo něco kritizovat. No a já a vlastně všichni co s tebou nesouhlasí, jsou pokrytci, kulturní snobisté… co přinejlepším pozorují omalovánky.
Ano, z této startovní pozice je skutečně těžké vést nějaký dialog, aniž by se to stočilo k naprosto nečekanému nactiutrhačství tvé elitní osoby.
Neštěstí je, že lidé tvého ražení jsou produkováni naším „filozofickým“ školstvím jak na běžícím pásu a vlastně celá společnost tak díky jejich názorům, které dávají s neúnavnou vehemencí veřejně najevo hloupne.
Namísto konkrétních a věcných postřehů např. ohledně výstavby příběhu, vývoje charakterů, případně dokonce informací z natáčení, nebo nedej bože nějakého širšího srovnání s jinými filmy/historií série. Hodíte do placu pár nabiflovaných frází, co nedávají smysl, a které vám „vaši“ retardovaní čtenář vlastně ani nerozumí – naštěstí. Kdyby ano, klesli byste přece na jejich úroveň, museli odůvodňovat, vysvětlovat, uznávat chyby.
To by bylo hrozně pracné, namáhavé… neelitní. A kdo ví, třeba by pak někteří z vás i přišli na to, že standardizovaný produkt komerční kultury, který vulgárně vykrádá díla dřívější není vlastně nic jiného, než dalším z nekonečné řady pokusů jak přijít k rychlým prachům… .
Je to prostě úsměvné (když ne smutné) jak se složitými termíny zastáváš prvoplánového, mainstreamového, komerčního, blockbusteru a zjevně ani nepřipouštíš diskusi o tom, že by ses mohl mýlit. ST 2009+ přeci svým skrytým poselstvím podněcuje velké myšlenky, bla bla bla bla bla. No, náhodná mršina u cesty dala kdysi vzniknout celému literárnímu směru, přesto se nechodí spisovatelé pravidelně dívat na hnijící těla.
Opravdu se pokus porovnat jak se nový ST svou výstavbou liší od X ostatních instantních akčňáků a co má skutečně navíc. A pak to samé udělej s původním ST ve své době. |
|
|
|
| Razer - 26. květen 2013 16:47: "Každá harmonická..." To ovšem diskutér zjevně nepoužil jen jako ad hoc blábol. Google našel původ zde. -) |
|
|
|
| Nesetkal jsem se ani s tím, ale je fakt, že v jiné ST komunitě krom Starnetu se téměř nepohybuju.
btw. uvědomil jsem si, že jsem první Abramsův Trek viděl snad jenom jednou a u druhého to bude asi stejné. |
|
|
|
| Mirak: Vpohodě, za intelektuální onanii se omlouvám. BTW NuTrek vídám používat naprosto běžně na anglických webech, kam chodívám vyhledávat aktuality. To jen v českém prostředí se (nepřekvapivě) ujalo spíš hanlivější "abramsversum". |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Ale také se říkává cosi o přilévání oleje do ohně :) Ne, myslím, že nejlepší je jít na to jako obvykle logicky. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|