|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Brimstone byl hodně dobrý western/thriler a pro mě vyprávění na přeskáčku dávalo větší smysl. Ale to, co se tam dělo, pro mě jako pro diváka bylo velice nepříjemné sledovat. |
|
|
|
| Brimstone
... doporučuju díky atmosféře a syrovosti, no děj je překombinovaný a silně mi nesedla nechronologičnost 4 kapitol (jejich chronologické pořadí je 3,2,1,4). Takže místo 80% dávám jen 60%. |
|
|
|
| Hotel Rwanda
... tak už jsem viděl a ano, je to silný příběh a o to cennější, když je podle skutečnosti |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Doporučuju. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Hotel Rwanda
... no, neviděl sem |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
DeNirova část nemá drive a Pacinova dramaturga
Část s DeNirem pochází z knižní předlohy a nedostala se do scénáře prvního dílu (z logických důvodů).
Část s Al Pacinem byla pro změnu skoro komplet nově nahonem napsaná pro druhý film, protože nezfilmovaný materiál románu by nestačil na celý film... a je to na ní vidět. |
|
|
|
| Kmotr II
Ten film nedrží pohromadě. 2 filmy v jednom, kde DeNirova část nemá drive a Pacinova dramaturga. Pořád tomu dám 5/5 - to prostě nejde jinak, ale má to svoje mouchy. |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Mno, s tímhle snímkem mám problém, protože hraje na atmosféru, nikoli na reálie, což je v případě Idiho Amina docela problém, a vyžaduje to velkou separátní znalost toho, co se tam dělo. Když se podívám k sousedům, tak takový Hotel Rwanda je vystavený mnohem lépe - tam mrazí už z první scény, kde se "vlastně nic neděje": jenom jeden Hutu poslouchá druhého Hutua v rádiu.
Do jisté míry povařuju Posledního skotského krále za odrazový můstek soudobého mainstreamu, kdy ta atmosféra často divákovi stačí. |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Jimmy Smith, hmmm... |
|
|
|
| Dune, Part Two - následují spoilery
Jedničce jsem dal 4/5 a přestože se mi tuze nelíbil vizuál, který doslova degradoval scény jako "fremenská zahrada", byla to vlastně relativně důstojná adaptace. Ani dvojka nezačíná vůbec špatně – je tam Irulan i Shaddam (byť Christopher Walken je podle mě špatný casting), linie s Paulem i Chani má celkem solidní dynamiku, totéž Stilgar a Jessica, Hanz se dokonce pokusil o zajímavý soundtrack. A pak se to všechno po... roztříštilo. Ač stopáž není vyloženě krátká, postihla dramaturgii podivná zkratkovitost s paradoxní snahou o dlouhé detaily, kde se až do konce filmu střídají náhodné výjevy z románu – Reverend Mother z Jessicy udělají prakticky ihned, jak dorazí do síče, pouštní myška se doslova mihne a už ji Paul chce za své jméno, mladý mahdí se vydá na pouť, kde musí být sám, ale hned na dalším kopci už čeká Zendaya, pouť nedokončí, následuje prostřih na náhodné harkonenské násilí a hned, v řádu minut, si jde Paul chytit největšího červa, jakého kdy viděli. Character building = 0. Zároveň to působí, že se to všechno odehrává na ploše dvou dnů. Někde mezitím sbalil Chani, protože následuje PG-13 sex scene. Jessica je nyní potetovaná a odchází na jih. Infra Gieda Prime je potom napůl zajímavý počin a napůl šílené kameramanské self-porno. Scéna samotná je dobrá, tak nebudu říkat, že je to vítězství formy nad obsahem – to si nechám až nakonec. Gieda pomyslně rozděluje film napůl a zároveň je to jediné místo, kde jsem cítil autorův rukopis, a to když Lea Sydoux uvádí v realitu alternativní plán s Feidem. Následuje povinné, ale zcela náhodně umístěné Guerniho pirátské období, které alespoň trochu dává tušit, že uplynulo zhrhuba několik týdnů – možná až dva měsíce. Scéna s vodou života je asi poslední úsek, kde mi to ještě s odřenýma ušima dává smysl. Alliino zjevení je pak dost možná nejlepší přidaný prvek, ale vzhledem k tomu, že zde už měla být dávno na světě, to stejně má hořkou příchuť. Guerni neřekl Stilovi ani "čau" a děj se nyní prakticky omezuje na Stilovy výkříiky "Lisan-al-ghaíb" a pohledy na ublíženou a naštvanou Zendayu s Rambo-šátkem na hlavě. Stilgar je nyní už čistě comic-relief character a... Imperiální trůn přilétá na Arrakis. Celé Paulovo "já nechci být zlý" období, kdy si s Chani pořídí dítě a chce být hodný Fremen z jihu, co občas rozbije Harkonnenům harvestr, je v hajzlu lusknutím prstu. Proč mi to vadí? Protože tohle není Tom Bombadil. Zabití Leta II. Rabbanem a sardaukary je katalyzátor Paulova fanatizmu! Bez toho je Paul buď kladná postava (1984), nebo záporná postava (2023). Paul je toliko zajímavá postava, protože není ani jedno. Skoro to působí, jako kdyby tato Duna byla remakem té Lynchovy, nikoli novou adaptací. Shaddmův trůnní sál je pak selháním představivosti s nulovou produkční hodnotou – to je filmařsky neodpustitelné. Celá scéna je +- degradována na obyčejné mlácení protagonisty s antagonistou. Neurotoxin chybí. Chani po boku chybí, protože je pořád chuděra ublížená. A víte, kdo ještě chybí? Gilda! Alias katalyzátor této zásadní scény 🙂 A to už je zhruba to nejabsurdnější. Gilda se totiž správně přikloní na Paulovu stranu, protože bez koření neexistuje vesmírné cestování. A je to Gilda, kdo velkorody nad Arrakis otočí a pošle je domů – To je ten (f-word) epický moment, kdy Shaddam na celé čáře prohraje. Pro mě nejlepší moment z celé Duny! Ne, tady se válkychtivý Guerny vrhne do lodi a jde ty velkorody na orbitě pobít holýma rukama asi. To je tak šíleně stupidní, až je mi z toho stydno. A nezlobte se na mě, ale naštvaňoučká Chani, která nejenže nestojí Paulovi po boku, ale jde si plná zlosti a frustrace zajezdit na červovi, to je tak absurdní degradace skvěle napsané ženské postavy, že bych to nejradši z fleku hodil do odpadu. Villeneuve tak podle mě Dunu vůbec nepochopil a ponížil ji na relativně obstojné akční dobrodružství, které nevyžaduje divákovo soustředění nebo přemýšlení. Takže ač si Duna zasloužila velkorozpočtovou adaptaci, rozhodně si nezasloužil pop-cornový blockbuster.
2/5 |
|
|
|
| Nějak jsem měl nostalgickou slinu a musel jsem si pustit Bulletproof Monk z 2003. Z toho tak nějak čiší ještě 90ky, a navíc všechny možné nešvary tehdejších filmů koncentrované do jednoho:-). Ale jako young adult to má své kouzlo, a ostatně ledacos pro takovou cílovku bývá pitomé. |
|
|
|
| Zjistil jsem, co všechno v druhé Duně chybí. 2 věci jsem si zařadil do šuplíku "neodpustitelné" a návštěvu kina už neplánuju. |
|
|
|
| Zajímá vás, kde se natáčel Bod obnovy? Část míst už na Filmová místa.cz byla, část jsem doplnil, co jsem poznal, nebo s pomocí kolegy.
Velká část městských záběrů je z Prahy a Varšavy. Pár je z venkova polského i českého.
Zejména nebo jen v Praze je vidět, že vzali pár budov z minulého režimu a dotvořili je v podobném duchu do retro futuristického vzhledu. Dotýká se to už neexistujícího UTB (věže O2 na Olšanské) a Centrotex na Pražského povstání, ten dokonce dvakrát a pokaždé jinak:-), protože to má být jako jinde, byť je jeden záběr z ulice Na Pankráci a druhý z Táborské v jiné části filmu. Ale i třeba drobná budova na 5. května.
A samozřejmě v obou městech doplňovali nové futuristické budovy. Ve Varšavě to ale neměli tak těžké, ony některé tam pro nás nezvyklé už jsou.
Ve Varšavě si dost ušetřili práci. Stejná křižovatka je tam dvakrát, jednou zrcadlově otočená a doplněná o futuristické budovy, ale navíc otočená s již naklíčovanou reklamou na starém domě:-).
Navíc ve Varšavě jsou běžná současná vozidla a běžné značky a semafory, zatímco v Praze na Povstání jsou futuristické semafory i značky (bílé) a auta mají víceméně vždy svítící pruh, ne samostatná světla. |
|
|
|
| ... a v The 100 to bylo navíc mnohem lépe udělané |
|
|
|
| Bod obnovy
... je tam vidět velká snaha a to se cení, na české poměry je to dobré
... no byla to trošku zývačka, velmi krátké věty byly originální, ale neviděl jsem v nich přínos
... nechci spoilovat, ale byla tam jedna sakra velká kopie jedné věci z pozdějších řad The 100
49% |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|