|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Pravda, nestojí k nám zády, nicméně je to tmavé, má plášť a lens-flare jako bonus :)
+ rozervanost hlavního hrdiny, kdy ho společnost nepřijímá a chápe ho jako hrozbu. Jen aby se další film nejmenoval "Man of Steel Rises", nebo popřípadě aby v tom bylo kus inovace "Man of Steel Falls" :-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: No, tohle je aspoň celkem originální, řekl bych. :-)
|
|
|
|
| Ještě k temnosti nových filmů..
Další plakát, který nově spatřil světlo světa:
|
|
|
|
| Jinak tím, že se film rozjede, jsem nemyslel žádnou super akci, myslel jsem to prostě tím, že pak mě chytil, někdy po půlhodině nebo třičtvrtě hodině. Akce je tu poměrně málo. |
|
|
|
| The Thirteenth Floor
Vau! Jak já bych chtěl vidět, jak by to s popularitou tohohle sci-fi dopadlo, kdyby nevyšlo ve stejném půlroce jako první Matrix, ale třeba rok před ním.
Ten film je z toho ranku, že napoprvé se vám dlouhou dobu zdá, že je nic moc, říkáte si, že nápad asi fajn, ale provedení nic moc. Ale pak chytne a při opětovném proklikání zjistíte, že je dost promyšlený!
Výraznými nevýhodami jsou jednak herecký neum hlavních postav (nevím, každá na mě působila zvláštně, divně, dobře na amatérský film ala Iron Sky, ne sem), jednak ještě navíc pomalý těžko upoutávající rozjezd, a jednak to, že divákovi vysvětlí jen část, zbytek vysvětlení, o co vlastně šlo, si musí domyslet sám a asi různý budou mít různou interpretaci (svým způsobem je to taková výhoda i nevýhoda v jednom).
Ale ještě bych zopakoval to promyšlení - 90 % vysvětlení zápletky dostane divák od začátku, aniž by si to ale uvědomil:-), a to pomocí různých dvojsmyslů a narážek. A to neúmyslných (myslím tím, že ta postava, která dvojsmyl řekne, tím zřejmě nechce hrdinovi napovědět, je to prostě náhoda). A díky těmto střípkům si právě může i odvodit, jaké byly motivace různých postav.
Imho je to must see, i když radši neočekávejte nic úžasného, třeba vás to nechytne, anebo budete právě mít problém pochopit/najít zajímavé vysvětlení, jak to s hlavním "avatarem" a postavou bylo.
Jinak věřím, že Avatar, Zdrojový kód a ještě pár dalších filmů se tu inspirovalo.
8/10 |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé jsou třeba francouzské gangsterky s Alainem Delonem Borsalino (1970) a Borsalino a spol. (1974). Já jsem viděl před časem na ČT jen ten druhý díl a bylo to pro mě docela překvapení. Francouzský film a Delona jsem si do té doby mylně vůbec nespojoval s krutými gangsterkami. Tady přitom "elegán" Delon předvádí i dost brutální mstu...
Jak koukám, Delon také hrál v hvězdně obsazeném snímku Sicilský klan (1969), který se ale odehrává ve své současnosti.
Pokud jde o seriál Nedotknutelní (1993), tak myslím nebyl špatný, i když jsem ho viděl už před lety. Roli starého policisty Malona (Michaela místo Jima hraného Connerym ve filmu) tady hraje známý představitel Gimliho John Rhys-Davies a Caponeho skutečně gangstersky působící William Forsythe. Netuším, nakolik tedy film a seriál odpovídají skutečnosti, když přinejmenším jméno jednoho z členů Nessova týmu je zřejmě smyšlené... |
|
|
|
| A na závěr bych se zeptal, bylo by něco dalšího s gangsterskou tématikou, hlavně takhle z toho období první půlky 20. století? Miluju mimo jiné část atmosféry (oblečení, auta...), a proto ani třeba nemám chuť na hru Mafia 2.
Např. jaký je ten seriál Neúplatní, který byl před filmem?
Vybavují se mi už jen dva filmy z tohoto období: Poslední zůstává (ale to na mě působí víc jako "western", a prostě to není ten správný styl, i když špatný film to není, ale nějak znovu ani nemusím) a Oskar, ale to je totálně vedle:-). |
|
|
|
| Neúplatní (The Untouchables) - viděl jsem také podruhé, působilo to na mě opět dobře, ještě více jsem vnímal zvláštní hudbu (kdo by se divil, když je od Enia Morriconeho), a tentokrát měl moc trapný pocit z té scény na schodech na nádraží (prostě chápu, proč je parodovaná Lesliem Nielsenem). Ten kočárek je tam prostě extrém:-).
A starý policajt (Connery) je taky dobrý, že má byt, kde je takhle na ráně.
Docela mě překvapilo, že ani v realitě, kterou je to dost inspirováno, Ness nedoplatil na nějaké "příbuzné" Al Caponeho, ale stejně moc dlouho zas nežil. |
|
|
|
| Tak nějak si nemůžu pomoct, prostě Kmotr na mě působí rozporuplně i podruhé (ve vyčištěné edici), a teď tedy po přečtení knížky.
Knížka je super, ale první film jen tak nějak pro mě "jde". Přijde mi stále takový nepřehlednější co do postav (ale knížku jsem četl asi před 2 lety), že párkrát pak nevím, v druhé části, kdo je kdo.
Michael na mě působí moc "zle", už od začátku, kdy ho zmlátí McCluskey.
Druhý film je ještě nepřehlednější a chaotičtější. Ano, už vím, z knížky kromě Vitova mládí už moc neobsahuje, spíše z ní jen vychází. Tady je ale Michael ve filmu už zosobněním ďábla (Al Pacina bych se bál:-)). A stává se z toho už tradice, že se všech musíme zbavit dříve, nebo později.
Nejde ani o to, co Michael udělal, to sedí, proč ne, ale tak nějak ta motivace nebo pozadí je méně pochopitelné, prostě si to musím moc domýšlet, a nebo si fakt myslet, že ho spíš začalo bavit zabíjet.
Zato třetí film je pak výborný v tom, že Michaela polidšťuje, nese břímě svých činů a zaplatí za ně, ale je už lidský. Poprvé na mě tento film působil ohromně, a to jsem neznal knihu a měl tehdy blbý dojem z předchozích. Sice tu jde vytknout divné herectví režisérovy (a Michaelovy) dcery, nebo blbinku jako, že Don Altobello jedl ty trubičky od Connie strašně dlouho:-), ale nějak to neřeším. Naopak se mi tu líbí pěkné napojení na reálné události.
Trochu mi chybí závěrečná kapitola knížky, že není ve filmech. Rozmluva Toma Hagena s Kay je místy výborná a filmům chybí. |
|
|
|
| Mě hrozně baví ta struktura, film neustále skáče mezi dávnějšími a novějšími flashbacky a stejně jsem neměl nejmenší problém se ve filmu zorientovat, protože v každé linii jsou jasně zřetelné indicie k době, ve které se to odehrává. |
|
|
|
| Já moc komiksových filmů neviděl a těch dospěláckých komiksů četl ještě méně, ale je fakt, že Watchmen mi přijdou nejvíce jako komiks, jak si ho představuji.
A přitom se mi to velmi líbí taky. Dark Knight Batman, a vůbec ten restart )letošní film jsem ještě neviděl) mi nepřijde jako komiks. Nebo jako hodně zvláštní subžánr.
Takže souhlas:-). |
|
|
|
| Mirak:
Konečně jsem si dal director's cut Watchmen,
Jop, tahle verze je ta pravá, abych tak řekl... :-)
A i s dalším naprostý souhlas... |
|
|
|
| Mvek: Jo, Director's cut je bez toho komiksového příběhu.
Tahal jsem to přes torrent. |
|
|
|
| Takže Director's Cut je ten středně dlouhý?
Ale jako mě nadchla i ta krátká verze, a to jsem to viděl v dabingu. Takže někdy bych si to i zopákl, možná si to dáme společně doma:-).
Mirak: Máš aktuální funkční "zdroj"? (pro vedlejší fórum:-)) Nebo to na tebe čekalo delší dobu? |
|
|
|
| Mirak:
director's cut
Takhle, tohle je jediná verze filmu, která je dle mého povedená a v téhle jediné verzi můžu říct ano, tohle je suprový film. Tehdy mě vyloženě zarazilo, jak moc je třeba ultimate verze s Butlerem rušivá. |
|
|
|
| Mirak: Jsem rád, že jsme zase jednou na stejné filmové vlně :-)
Kdysi sem tu psal své hodnocení k téhle rejžovské verzi, asi nejlepší část, která nebyla v kině je dle mě ta s původním Night Owlem (snad píšu jméno dobře). |
|
|
|
| Konečně jsem si dal director's cut Watchmen, má to přes tři hodiny a nelituju jediné minuty, které jsem u toho strávil.
Dospěl jsem k rozhodnutí, že všichni dark knighti a iron mani můžou jít klidně do háje, tohle je nejlepší komiksovej film, kterej kdy vznikl. (určitě ho řadím i mezi své nejoblíbenější filmy nehledě na žánr) |
|
|
|
| ok, beru zpátky, pustila sem si Spajdího podruhé, a ta hudba tam je tak dobře zakomponovaná, že sem si ji ani neuvědomila |
|
|
|
| L.A. Confidential.... Tenhle film jsem jenom v televizi viděl tolikrát, absolutní must-see. |
|
|
|
| TelemachusRhade: jo tak jo, jen s hudbou si nejsem jistá
(původní příspěvek zmizel, protože sem ho napsala omylem do jiného fora, a protože sem si chtěla taky přihřát Bondovskou polívčičku)
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|