|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| TelemachusRhade: To, že reklama je zahrnuta v rozpočtu filmu není pravda viz například tento článek.
http://www.thewrap.com/movies/article/true-cost-and-consequences-avatar-11206?page=0,0 |
|
|
|
| Razer: Rozpočet filmu s reklamou počítá. Avatar je extrém, který se prodražil proto, že Jim rád experimentuje a prakticky žádná technologie mu není dost dobrá. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Náklady na reklamu tam nikde nevidím...
To je bohužel ten rozdíl oproti minulosti, dřív se dávalo pár milionů dnes se dává třeba i 150M usd jako v případě avatara... a pak ty čisté zisky vypadají jinak |
|
|
|
| TelemachusRhade: No počkej, chtělo by to trochu podrobněji.
Jednak započítat inflaci a pak započítat celkové náklady tj. ne pouze náklady na natočení filmu, ale i oněch třeba 80M dolarů, které se nacpou do reklamy.
Jestli někde ta čísla jsou, rád bych si to přepočítal.
Samozřejmě pak je tu ta věc, že i já jako pořádný skeptik sem na tom filmu byl v kině a zaplatil za něj, po druhé tu chybu, ale neudělám a i to je třeba započíst do "komerčního úspěchu" prvního filmu, uvidíme za pár měsíců... . |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tohle je všechno pěkné, jenže komerční úspěch prostě nerovná se kvalita - ne v případě Abramsova díla. A já sice ještě nejsem ve fázi "než takové pokeačování ST, tak radši ať žádné není," ale čím víc toho o STID vidím, tím rychleji se k ní blížím.
|
|
|
|
| Díky Razerovi, nebo kdo říkal, že STXI nebyl komerčně úspěšný, jsem se zase podíval trochu na filmová čísla.
Star Trek 2009 je 63. nejúspěšnějším snímkem US, pokud budeme zohledňovat čistá čísla výdělku.
Pokud bysme zohlednili inflaci, tak samozřejmě nejúspěšnějším snímkem historie je Gone with the Wind (Sever proti Jihu), na druhém místě pak Star Wars IV a bronz drží The Sound of Music.
Avatar je 14. pozici. ST se samozřejmě do takhle řazené první dvojstovky nedostane, ale i tak je doma vnímán sakra dobře.
Dalším faktem je, že pro sequel se rozhoduje na základě domácích čísel - nikoli zámořských. Samozřejmě, že Avatar by se bez zámoří nezaplatil, ale další části dostaly zelenou za domestic gross 770 mega. Domácích 258 mega Star Treku XI se směle může měřit s domácícmi 300 mega za nejúspěšnější Twilight, kterým byl třetí díl - Eclipse. ST 2009 byl například úspěšnější, nežli Batman Begins.
Zde další žebříčky: (číšlo značí pořadí filmu v úspěšnosti vůči všem osattním)
IMAX (Feature-length) - 23
Prequel - 4
Sci-Fi Adventure - 9
Time Travel - 1
TV Adaptation (Live Action) - 1 |
|
|
|
| TelemachusRhade: Yup, u nás už jsme v takovém stavu (náběh na Turecké telenovely v primetime), že může být opravdu hůř jen o trochu :-) |
|
|
|
| jap, s Telemachovou analýzou musim souhlasit
hele ale tak mě napadá, určitě sem u nějakého komixu/seriálu o hrdinovi viděla příběh o tom, jak je hrdina něčím/někým ovlivněn, takže ubližuje okolí, místo aby pomáhal, pročež se sám nechá zabásnout (něco jako Tuvok naprogramovanej Bajoranem, nebo Spidey s tím černým slizem zla) |
|
|
|
| Pravda, nestojí k nám zády, nicméně je to tmavé, má plášť a lens-flare jako bonus :)
+ rozervanost hlavního hrdiny, kdy ho společnost nepřijímá a chápe ho jako hrozbu. Jen aby se další film nejmenoval "Man of Steel Rises", nebo popřípadě aby v tom bylo kus inovace "Man of Steel Falls" :-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: No, tohle je aspoň celkem originální, řekl bych. :-)
|
|
|
|
| Ještě k temnosti nových filmů..
Další plakát, který nově spatřil světlo světa:
|
|
|
|
| Jinak tím, že se film rozjede, jsem nemyslel žádnou super akci, myslel jsem to prostě tím, že pak mě chytil, někdy po půlhodině nebo třičtvrtě hodině. Akce je tu poměrně málo. |
|
|
|
| The Thirteenth Floor
Vau! Jak já bych chtěl vidět, jak by to s popularitou tohohle sci-fi dopadlo, kdyby nevyšlo ve stejném půlroce jako první Matrix, ale třeba rok před ním.
Ten film je z toho ranku, že napoprvé se vám dlouhou dobu zdá, že je nic moc, říkáte si, že nápad asi fajn, ale provedení nic moc. Ale pak chytne a při opětovném proklikání zjistíte, že je dost promyšlený!
Výraznými nevýhodami jsou jednak herecký neum hlavních postav (nevím, každá na mě působila zvláštně, divně, dobře na amatérský film ala Iron Sky, ne sem), jednak ještě navíc pomalý těžko upoutávající rozjezd, a jednak to, že divákovi vysvětlí jen část, zbytek vysvětlení, o co vlastně šlo, si musí domyslet sám a asi různý budou mít různou interpretaci (svým způsobem je to taková výhoda i nevýhoda v jednom).
Ale ještě bych zopakoval to promyšlení - 90 % vysvětlení zápletky dostane divák od začátku, aniž by si to ale uvědomil:-), a to pomocí různých dvojsmyslů a narážek. A to neúmyslných (myslím tím, že ta postava, která dvojsmyl řekne, tím zřejmě nechce hrdinovi napovědět, je to prostě náhoda). A díky těmto střípkům si právě může i odvodit, jaké byly motivace různých postav.
Imho je to must see, i když radši neočekávejte nic úžasného, třeba vás to nechytne, anebo budete právě mít problém pochopit/najít zajímavé vysvětlení, jak to s hlavním "avatarem" a postavou bylo.
Jinak věřím, že Avatar, Zdrojový kód a ještě pár dalších filmů se tu inspirovalo.
8/10 |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé jsou třeba francouzské gangsterky s Alainem Delonem Borsalino (1970) a Borsalino a spol. (1974). Já jsem viděl před časem na ČT jen ten druhý díl a bylo to pro mě docela překvapení. Francouzský film a Delona jsem si do té doby mylně vůbec nespojoval s krutými gangsterkami. Tady přitom "elegán" Delon předvádí i dost brutální mstu...
Jak koukám, Delon také hrál v hvězdně obsazeném snímku Sicilský klan (1969), který se ale odehrává ve své současnosti.
Pokud jde o seriál Nedotknutelní (1993), tak myslím nebyl špatný, i když jsem ho viděl už před lety. Roli starého policisty Malona (Michaela místo Jima hraného Connerym ve filmu) tady hraje známý představitel Gimliho John Rhys-Davies a Caponeho skutečně gangstersky působící William Forsythe. Netuším, nakolik tedy film a seriál odpovídají skutečnosti, když přinejmenším jméno jednoho z členů Nessova týmu je zřejmě smyšlené... |
|
|
|
| A na závěr bych se zeptal, bylo by něco dalšího s gangsterskou tématikou, hlavně takhle z toho období první půlky 20. století? Miluju mimo jiné část atmosféry (oblečení, auta...), a proto ani třeba nemám chuť na hru Mafia 2.
Např. jaký je ten seriál Neúplatní, který byl před filmem?
Vybavují se mi už jen dva filmy z tohoto období: Poslední zůstává (ale to na mě působí víc jako "western", a prostě to není ten správný styl, i když špatný film to není, ale nějak znovu ani nemusím) a Oskar, ale to je totálně vedle:-). |
|
|
|
| Neúplatní (The Untouchables) - viděl jsem také podruhé, působilo to na mě opět dobře, ještě více jsem vnímal zvláštní hudbu (kdo by se divil, když je od Enia Morriconeho), a tentokrát měl moc trapný pocit z té scény na schodech na nádraží (prostě chápu, proč je parodovaná Lesliem Nielsenem). Ten kočárek je tam prostě extrém:-).
A starý policajt (Connery) je taky dobrý, že má byt, kde je takhle na ráně.
Docela mě překvapilo, že ani v realitě, kterou je to dost inspirováno, Ness nedoplatil na nějaké "příbuzné" Al Caponeho, ale stejně moc dlouho zas nežil. |
|
|
|
| Tak nějak si nemůžu pomoct, prostě Kmotr na mě působí rozporuplně i podruhé (ve vyčištěné edici), a teď tedy po přečtení knížky.
Knížka je super, ale první film jen tak nějak pro mě "jde". Přijde mi stále takový nepřehlednější co do postav (ale knížku jsem četl asi před 2 lety), že párkrát pak nevím, v druhé části, kdo je kdo.
Michael na mě působí moc "zle", už od začátku, kdy ho zmlátí McCluskey.
Druhý film je ještě nepřehlednější a chaotičtější. Ano, už vím, z knížky kromě Vitova mládí už moc neobsahuje, spíše z ní jen vychází. Tady je ale Michael ve filmu už zosobněním ďábla (Al Pacina bych se bál:-)). A stává se z toho už tradice, že se všech musíme zbavit dříve, nebo později.
Nejde ani o to, co Michael udělal, to sedí, proč ne, ale tak nějak ta motivace nebo pozadí je méně pochopitelné, prostě si to musím moc domýšlet, a nebo si fakt myslet, že ho spíš začalo bavit zabíjet.
Zato třetí film je pak výborný v tom, že Michaela polidšťuje, nese břímě svých činů a zaplatí za ně, ale je už lidský. Poprvé na mě tento film působil ohromně, a to jsem neznal knihu a měl tehdy blbý dojem z předchozích. Sice tu jde vytknout divné herectví režisérovy (a Michaelovy) dcery, nebo blbinku jako, že Don Altobello jedl ty trubičky od Connie strašně dlouho:-), ale nějak to neřeším. Naopak se mi tu líbí pěkné napojení na reálné události.
Trochu mi chybí závěrečná kapitola knížky, že není ve filmech. Rozmluva Toma Hagena s Kay je místy výborná a filmům chybí. |
|
|
|
| Mě hrozně baví ta struktura, film neustále skáče mezi dávnějšími a novějšími flashbacky a stejně jsem neměl nejmenší problém se ve filmu zorientovat, protože v každé linii jsou jasně zřetelné indicie k době, ve které se to odehrává. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|