|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Yakuzza: Ad Goldfinger (a Connery):
Jsem zvědav, co budeš na Conneryho říkat, až na něm začne být vidět, jak ho ta role vyloženě se*e.
Mimochodem, v té době už začínal plešatět.
Jako porovnání by možná stála za úvahu Hitchcockova Marnie z +/- té samé doby.
007 a Goldfinger se mimochodem "utkali" už v Normandii, ve filmu "Nejdelší Den" (ovšem vzhledem k tomu, že do toho válečného spektáklu dostalo "povolávací rozkaz" všechno, co mělo ruce, nohy a adekvátní věk - jak už to tak koneckonců bývá - nelze z toho nic vyvozovat :-D)
A ještě k filmu:
Goldfinger definitivně nasadil schéma pro 007 soundtracky - motiv z úvodní písně se během filmu opakuje v orchestrální podobě. Toto pravidlo má ovšem četné výjimky, většinou způsobené tím, že se producent rozhodl na poslední chvíli vyměnit úvodní song (největším smolařem byl v tomto směru David Arnold, kterému "Brokolicovi" takto zku*vili 3 z jeho 5 filmů), občas také k porušení pravidla došlo z "uměleckých důvodů" a občas taky z prosté neschopnosti hostujícího skladatele (odstrašujícím příkladem nám budiž Eric Serra a jeho "soundtrack" k Golden Eye).
Poznat se to dá jednoduše - pokud se motiv z úvodní skladby ve filmu neopakuje a nebo se vyloženě pere s jiným, ekvivalentně silným motivem, je to tento případ.
Narazíme na to už záhy.
Goldfinger je první film, kde agenta Q hraje Desmond Llewelyn, který v této roli vydrží až do roku 1999.
Golfinger je zajímavý ještě jednou spíše vedlejší věcí - americká armáda je v něm zachycena "v přechodu". Už nemá klasické pušky typu M1 (WWII a Korea) a ještě nemá M16 (Vietnam a dál), ale má přechodový typ M14 (něco mezi mušketou a lehkým kulometem - tedy ona to nebyla špatná zbraň, ale poněkud se minula s požadavky doby). |
|
|
|
| Razer:
na druhou optikou doby a tehdejších "blockbusterů" je to určitě nadprůměr.
Nemám z té doby moc věcí nakoukáno, přiznávám, ale je mi to docela jasné. Do jisté míry mi jeho herectví připomíná Jeffreyho Huntera z TOS: The Cage. Resp. v Goldfingerovi mi kolikrát děsně připomíná přímo Kirka. Ale s tím rozdílem, že jsem měl pocit, že Shatner narozdíl od Conneryho umí hrát. Ano, zní to děsivě.
Ale i když si uvědomuju, že na tu dobu byl tohle nadprůměr, mám pořád problém tomu jeho herectví tak nějak uvěřit. A to i z toho hlediska, že tam klátí jednu štětku za druhou, co na něm ty baby vidí?
Mimochodem už mám rozkoukaný Thunderball a na začátku neskutečné WHAT, a sice když se napřed pokusí dost násilně políbit onu jakousi ošetřovatelku, aby si nakonec kladl sex s ní jako podmínku mlčenlivosti, když "selže" ten šílený rehabilitační stroj... jako tohle byl dost velký úlet, chtěl bych vidět, co by se dělo, kdyby toto dal do filmu někdo dneska. |
|
|
|
| Těšim se až Yakuzza narazí na George Lazenbyho :) |
|
|
|
| Razer: U mě ze "starých" Bondů vede Roger Moore. :-)
|
|
|
|
| Yakuzza: Opravdu se divím, že ti vadí zrovna Connery. Na jednu stranu to tehdy skutečně bylo ještě herecké jelito :-) ale na druhou optikou doby a tehdejších "blockbusterů" je to určitě nadprůměr.
A na scénu s oddjobem mi nesahej, je hezky srandovní a asi tak byla míněna i originálně ,D |
|
|
|
| Napadlo mě to s tím trademarkem, ale proč to musí působit tak hrozně uměle...
Jinak zapomněl jsem na jednu důležitou věc, u všech filmů si rozhodně užívám úvodní znělky, ty jsou moc pěkné. Aktuálně vede From Russia With Love. |
|
|
|
| - Bondovy nekonečné znalosti všeho možného až po jadernou fyziku, to je fakt myšleno vážně nebo je to takhle hnané do extrému schválně?
Hm, posádka TOS Enterprise:-).
JInak ad ty "kopie" na konci a začátku - to si myslím, že je spíš trademark, protože to je dost často i u Brosnana.
|
|
|
|
| Goldfinger (1964)
- Tak to mi přišlo slabší. Jednak spousta WTF momentů a scén, jednak mě to ani moc nebavilo.
- Zase musím nadávat na Conneryho, působil opět většinu času jako po lobotomii.
- Potěšilo, že nebylo moc samoúčelných scén, ve kterých bylo třeba ukázat, jak Bond píchá vše, co má kozy a díru mezi nohama. Na druhou stranu, ty dvě sestry, co se na začátku objevily, aby hned zařvaly, ty do téhle kategorie určitě patří. Pussy Galore byla ale sympatická, i když ne bůhvíjak pěkná.
- Bondovy nekonečné znalosti všeho možného až po jadernou fyziku, to je fakt myšleno vážně nebo je to takhle hnané do extrému schválně?
- Hudba ale parádní. Rozhodně v instrumentální podobě v průběhu filmu. Zpívaná verze se mi moc nelíbí, ale je to tím, že subjektivně nemám rád u zpěvaček tuhle polohu hlasu ala Marta Kubišová.
- Závěr filmu taky nic moc. Útok na Fort Knox asi dobrý nápad, ale třeba scény s omdlívajícími vojáky byly fakt hrozné. Final fight s Oddjobem nekonečně nudný.
- Asi k tomu víc nemám, tohle mě prostě nebavilo.
- Ještě jeden dodatek. Jak už bylo zmíněno, copy-paste zatím frčí ve velkém. A to až kolikrát neuvěřitelně trapně. Jestli v dalším filmu bude v prvních pár minutách opět Bondovo laškování s Monneypenny nebo zase úplný závěr filmu ve stylu olizovačky s hlavní bitch... Zajímalo by mě, jestli to byl jenom nedostatek invence nebo jakýsi pokus o zavedení tradičního formátu či jak to nazvat.
Mrzí mě, že z těch filmů zatím nejsem bůhvíjak nadšený, ale předpokládám, že se zahozením Conneryho by se to mohlo zlepšit. |
|
|
|
| AVip:
Protože spousta situací je "copypasta" z Dr. No, ale s opačným znaménkem.
Ano, toho jsem si všiml jak u tohoto, tak u Goldfingera. Viz pak moje další poznámky.
Je to druhý film v sérii a hned je tam jeden padouch z Československa
To bylo fajn a hned na začátku mě to potěšilo. Až na to jméno teda.
Daniel Craig se skutečně skvěle hodí... na Red Granta.
Jo :) |
|
|
|
| Yakuzza:
Celkově mě ale film lehce nudil.
A víš proč? (tedy mimo jiné)
Protože spousta situací je "copypasta" z Dr. No, ale s opačným znaménkem.
Jinak ještě pár poznámek:
Film se snaží o kontinuitu s předchozím dílem, ale jen tak, aby to diváka nemátlo, ale to je s ohledem na dobu vzniku pochopitelné.
Je to druhý film v sérii a hned je tam jeden padouch z Československa (i když se jmenuje Kronsteen a hraje ho polák :-D).
První film s 007, ke kterému dělal hudbu John Barry a také první film s "music videem" na začátku, ovšem ikonický tvar a forma titulků a celkově formát soundtracku přijde až příště.
První film s padouchem - blonďákem.
No a konečně, už asi chápeš občasné temné narážky, že Daniel Craig se skutečně skvěle hodí... na Red Granta.
|
|
|
|
| From Russia With Love (1963)
- No vida, rozdíl jeden rok (a nejspíš taky pár set tisíc dolarů) a jak to je poznat! Na tohle už se dívalo úplně jinak.
- Rozpočet tady evidentně udělal hodně. Ať už ve výpravě, tak třeba i v castingu. Až teď mi došlo, že u Dr. No jsem měl pocit, že tam hraje dohromady tak dvanáct lidí.
- Bond taky o poznání lepší (nebo jsem si zvykl), ale Connery můj oblíbený Bond opravdu nebude.
- Tania Romanova opět pěkná, ale taková nemastná neslaná. Kromě toho teda nechápu, proč ji Bond s sebou tahal, když se dozvěděl, co je zač. Pokud protože láska, tak to mi přijde dost mimo. A žili spolu šťastně až do smrti.
- Dobrá byla postava Granta, příběh byl takhle mnohem míň přímočarý.
- Klebb byla taky dobrá :) Připomínala mi evil verzi Harriet Jones z DW :)
- Líbilo se mi, že SPECTRE tady narozdíl od Dr. No opravdu působí jako vcelku rozsáhlá organizace, ač jsem teda úplně nepochopil, o co jim jde. Ale to vůbec nevadí.
- Celkově mě ale film lehce nudil. Mám teorii, proč, ale nejsem si jistý, jestli to není ptákovina. Hned na začátku bylo z pohledu bad guyů divákovi "vyslepičeno", jaký je jejich plán, tudíž bylo hned jasné, co je třeba zač Tania i Grant. Naopak u Kerima jsem čekal, že by se z něho mohl vyklubat zrádce, a ono ne. Takže celkově to bylo jakési hrozně předvídatelné. Samozřejmě ne stoprocentně.
Poslední poznámka spolu s Connerym by bylo docela dost bodů dolů, ale na číselné hodnocení se asi vykašlu, protože by to bylo třeba dělat v kontextu s ostatními filmy a aktuálně by to nejspíš nebylo fér. |
|
|
|
| Razer:
který točil o japoncích jací jsou bez všeho toho patosu / národní hrdosti.
Přesně. Anebo ta místy silně depresivní atmosféra, kdy spolu s hrdiny cítíme, co se stalo z hrdých samurajů: Žebráci, kteří jsou rádi, když si nějak vydělají na misku rejže. Tenhle pocit "úpadku doby," který se Sedmi samurajů místy hodně táhne, americký remake tolik nemá. |
|
|
|
| 7 samurajů je fajn, ale mně vždycky bylo bližší střílení z winchesterovky, než ohánění se katanou. A 7 samurajů nemá taky Yula Brynnera, Stevea McQueena, Charlese Bronsona a pár dalších.
Nicméně film mám ze stánkového dvd :-) |
|
|
|
| Minutový klip
http://www.youtube.com/watch?v=9ZTqxfjnziA |
|
|
|
| 7 Samurajů, přiznám se, že sem pouze o jejich inspirací četl a sám je nevyhledával, nicméně když šla na čt1 před pár lety režisérská 4 hodinové edice (brát jedině tuhle verzi).
Začal sem se dívat a byl tak nějak šokován, že 7 Statečných jakkoli je mám rád a jakkoli jsou dobří jako klasický HW film těch 7 samurají prostě vykradli do písmene, ale úplně včetně charakterů postav.
Čím pro mě film vyniká i po těch strašných letech je preciznost s jakou je natočen, dnes v době různých automatických klecí co popojížděj bez zátřesu kamerou apod. člověku nedochází že tehdy se to muselo točit s opravdu větším "nasazením".
Ale hlavně scény jsou tak blízko realitě jak jen to jde, nikomu se nechce být nabodnut na kopí, nebo katanu pro nějaké vesničany, ale zároveň nechtěj zdrhnout jako nuly. Ve výsledku působí akční scény na první pohled tak nějak divně, ale když se člověk vžije do role chlapa co drží nůž a jede na něj 5 nájezdníků rázem ta scéna působí naprosto reálně.
Mimochodem Kurosawa byl jako mnoho jiných osobností z různých zemí světovou kritikou oceňován "naschvál" nebyl to nějak fenomenální filmař, ale do dnešní doby byl a je snad jediným režisérem japonských velkofilmů, který točil o japoncích jací jsou bez všeho toho patosu / národní hrdosti.
Taky proto mu to pak dali doma ostatní hrozně sežrat a později měl s natáčením veliké problémy. |
|
|
|
| Mvek: btw. Calvera (Eli Wallach) stále žije a občas ještě i hraje.
Ale jinak je to už od mládí můj absolutně milovaný film, tolik skvělých herců té doby, jednoduchý, ale strašně příjemný příběh. Na tohle mám náladu vždycky. |
|
|
|
| Mvek:
Ten film prostě nestárne.
Naprosto souhlasím.
|
|
|
|
| AVip: Já chápu, že je pustí, ale že jim vrátí za humny zbraně je podle mě v dané chvíli už dost velký risk. Já chápu, že tehdy zbraně stály spoustu prachů, ale on prostě vyhrál a chtěl klid. Nevím sice, jak by pak šlo film dokončit, ale mně by sedělo víc, kdyby jim dal symbolicky třeba dvě zbraně, aby nebyli bezbranní uprostřed pouště/prérie, ale ne všechnu výbavu.
A je komické, že tím z toho právě tu vendettu ještě víc udělal.
Jinak jako netuším, jak přesně je udělaných těch 7 samurajů, ale je fakt, že v tom stařešinovi z vesnice vidím nějakého pomalu šaolinského mnicha nebo podobného starého mudrce z Asie... |
|
|
|
| Mvek:
U filmu nechápu jedinou věc - a to je chování Calvedry, nebo jak se jmenoval.
Tuco (oops, sorry, wrong movie :-D), tedy Calvera to celkem jasně vysvětluje - nechce situaci nijak eskalovat a už vůbec žádnou "vendettu", ke které by jiné řešení této situace vedlo. |
|
|
|
| Já si dovolím vsuvku - já tedy zase viděl po letech Magnificient Seven a byl jsem překvapen. Byl jsem překvapen, protože jsem si vůbec nepamatoval rok vzniku (a při úvodních titulcích pobíhal po místnosti), takže můj odhad v průběhu filmu byla 70. léta (i když spíš počátek), ne 50!
Ten film prostě (samozřejmě hlavně vzhledem k prostředí a době děje) nestárne. A tak nějak jsem byl překvapen, protože jsem si nepamatoval, že hudbu má na svědomí Bernstein - ten tedy mezi svojí tvorbou moc podobnosti nemá, i když tohle je hodně rané, ve stáří možná už trochu má (a Goldsmith v rané tvorbě taky podobnost skoro nemá).
Ze zvědavosti bych těch Sedm samurajů i zkusil, ale obávám se, že ty na mě budou působit špatně. A předpokládám, že nějaký úryvek/ukázka, kterou bych našel na YT, tím spíš.
U filmu nechápu jedinou věc - a to je chování Calvedry, nebo jak se jmenoval. Nevím, co ho vedlo k tomu, že pistolníkům vrátil i zbraně. Ale samozřejmě to byla fatální chyba. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|