|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Hmm tak sem si tak četl recenze, jestli se mi to jen zdá, že nejlepší filmy měl s K s Mifunem a nejsem samotný.
Vypadá to, že někdy okolo roku 1965 už nebavilo Mifuneho dělat úplně všechno co K chtěl, poslední kapka byla, že si musel v čenobílém filmu Redbeard barvit vous na červeno (a chodit s tím dva roky po ulici).
Na to údajně dosal K záchvat vzteku a už s Mifunem nechtěl nikdy spolupracovat, nejhorší na všem bylo, že ten ač se nestal už nikdy slavným účinkoval v hromadě filmů a seriálů a hodně zbohatnul - K byl v té době na mizině.
To jaksi K údajně nasralo ještě víc a Mifuneho nabídku na znovuspolupráci nepřijal, čímž to ale pohnojil i sobě no .p |
|
|
|
| AVip: Jo a ještě bych měl dotaz (ne nutně jen na tebe), wikipedie dí, že existují ještě "neoficiální" filmy, a sice Casino Royale hned dvakrát, z let 1954 a 1967, a Never Say Never Again z roku 1983. Na tohle má smysl se dívat? |
|
|
|
| AVip: Jinak díky za vypisování zajímavostí, sám jsem líný si to dohledávat, takže jestli se ti bude chtít, klidně pokračuj, rád se poučím. |
|
|
|
| Thunderball (1965)
- Tohle se mi pro změnu líbilo. Koukatelné od začátku do konce. Tématiku atomových zbraní já rád.
- Plusem je i délka filmu, kdy v předchozích filmech rozplizlé začátky ukrajovaly samotnému ději. Tady je vše tak nějak akorát a přitom film nepůsobí přehnaně dlouze.
- Conneryho už nebudu znova komentovat, žádná změna. Jenom mi přišlo, že má nějak víc make-upu, to mu ovšem rozhodně nepřidalo :D
- Koulel jsem očima ve WTF stylu hned ze začátku, kdy Bond využil ten šílený raketový létací stroj či jak to nazvat... aby hned následně z nějakých zadních trysek auta začal střílet proudy vody... Heh? Trochu jsem se bál, že v duchu podobných úletů bude celý film, díkybohu ne.
- Děj jako takový pohoda, dívalo se na to dobře. Záporák sice průměrný, ale nevadilo.
- Měl jsem tentokrát trochu chaos v ženských, co se tam objevovaly.
- Už u minulých filmů jsem zapomněl zmínit, že mám rád postavu Q, tady byl ještě lepší, když se objevil přímo v terénu. Jeho vychytávky začínám mít rád. Mimochodem, tady mi vzhledem připomínal majora Zemana :)
- Překvapilo mě, že mi nevadilo prostředí tropických ostrovů ani scény pod vodou, to obvykle nemusím. A prořezávání hadiček se vzduchem se mi děsně líbilo :D
- Nějak se mi tentokrát nezadařilo postřehnout hudbu, ani mě nijak nezaujala z hudebního hlediska znělka.
- Trochu zbyteční a pro efekt mi přišli žraloci, kteří se jednou chovali děsně agresivně, jindy kolem Bonda proplouvali jakoby nic.
Jo, tohle spolu s From Russia With Love řadím k filmům, na které by mi ani nevadilo podívat se znovu. |
|
|
|
| BorgDog a ostatní :): Pozdržel sem svou odpověď ohledně Kurosawy, abych si mohl dva filmy osvěžit a doporučit ty nejlepší, pokud by ho někdo chtěl sledovat.
Asi nejznámější je Yojimbo, který je taky druhým filmem, kterým ve velkém vykradl Hollywood, tentokráte šlo o "The Last Man Standing s Willisem".
Nejbližší našemu národnímu naturelu bude nejspíš komorní Ikiru (1952) - Žít! Příběh pojednává o průměrném byrokratovi, který posledních 30 let nedělal nic jiného.
Pak bych doporučil The Hidden Fortress, je to příběh o dvou sedlácích co si chtěli přivydělat na válce, a objevily zlatý poklad poraženého klanu a s ním dalšího "lotra", který je, ale veskutečnosti největším generálem poraženého klanu. Film se prý strašně líbil Georgi Lucasovi (až tak, že o mnoho let později sehnal Kurosawovi 12M dolarů na Kagemushu) takže se tak trochu dá dedukovat, že postava Obivana Kenobiho, Leiy má možná jakýsi prapůvod zde.
Film je navzdory svému stáří dynamický a obsahuje jednu perfektní bojovou scénu Kopí vs Kopí.
Kagemusha - stínový bojovník, jako dvojník legendárního a nelítostného warlorda Shingena (jako jediný měl historicky asi reálnou šanci postavit se Tokugawovi a vládnout Japonsku) je naverbován obyčejný zloděj.
Popravdě film je hodně nudný a starším kouskům se navzdory velkému rozpočtu nevyrovná. Nicméně Kurosawova obsese detaily tu o to víc vyniká na opravdu hodně místech a to i takových které jsou zase současným japoncům krajně nepříjemné ale západní divák je většinou ani nepostřehne.
Silný moment filmu je pak při obléhání nepřátelského hradu, kde se zloděj musí Shingenem skutečně stát. Ačkoli to vyžaduje pouze jedinou věc tj. nehnutě sedět, je to neobyčejně náročné, zvlášť když se okolo "tak trochu" bojuje.
Závěrečný téměř statický záběr téhle scény je pak opravdu ikonický a bezchybně vyjadřuje "absolutní moc" tehdejších vládců.
Dobrých filmů bude asi víc, ale všechny sem neviděl, takový Rashomon mě třeba až tak neoslovil.
A nakonec jedno kompilované video co si mě našlo tak nějak samo
http://www.youtube.com/watch?v=OIsbxpkTTDE
|
|
|
|
| Tak já dodnes všechny neviděl, ale kupodivu se mi líbí docela ty úplně staré klasické díky kterým vznikli všichni Austin Powersové, Incredibles ... a pak vážně ty Brosnanovky, ty měli totiž přesně tu správnou kombinaci nadsázky, humoru, absurdních, ale jak dneska třeba v případě auta na ovládání vidíme reálných hi-tech hraček a akčních scén, které v pár případech dodnes patří do zlatého "akčního" fondu :-) |
|
|
|
| Mňa celkom bavil Dalton, viem, že typovo sa na Bonda vôbec nehodí, ale bolo to tak milo naivne zábavné, napríklad, ako ho auto VB naháňa po Bratislave... |
|
|
|
| Před pár lety mi otec nařídil, abych mu všechny bondovky postahoval, ale taky by mě to už dneska nebavilo, maximálně jak říká Telemachus, Brosnana bych zvládl. |
|
|
|
| Já už bych repete nedal. Minimálně Coneryovek ne, na ty ostatní se občas rád podívám v televizi. Jediné, co můžu sledovat do nekonečka jsou Brosnanovky :) |
|
|
|
| Jak to tak čtu, tak si jednak říkám, že bych si přece jen jako dospělý měl ty filmy dát (většinu jsem neviděl nikdy), jednak vidím náramnou podobnost mezi kritikou TOSky Telemachem a i Mirakem... |
|
|
|
| Yakuzza: Ad Goldfinger (a Connery):
Jsem zvědav, co budeš na Conneryho říkat, až na něm začne být vidět, jak ho ta role vyloženě se*e.
Mimochodem, v té době už začínal plešatět.
Jako porovnání by možná stála za úvahu Hitchcockova Marnie z +/- té samé doby.
007 a Goldfinger se mimochodem "utkali" už v Normandii, ve filmu "Nejdelší Den" (ovšem vzhledem k tomu, že do toho válečného spektáklu dostalo "povolávací rozkaz" všechno, co mělo ruce, nohy a adekvátní věk - jak už to tak koneckonců bývá - nelze z toho nic vyvozovat :-D)
A ještě k filmu:
Goldfinger definitivně nasadil schéma pro 007 soundtracky - motiv z úvodní písně se během filmu opakuje v orchestrální podobě. Toto pravidlo má ovšem četné výjimky, většinou způsobené tím, že se producent rozhodl na poslední chvíli vyměnit úvodní song (největším smolařem byl v tomto směru David Arnold, kterému "Brokolicovi" takto zku*vili 3 z jeho 5 filmů), občas také k porušení pravidla došlo z "uměleckých důvodů" a občas taky z prosté neschopnosti hostujícího skladatele (odstrašujícím příkladem nám budiž Eric Serra a jeho "soundtrack" k Golden Eye).
Poznat se to dá jednoduše - pokud se motiv z úvodní skladby ve filmu neopakuje a nebo se vyloženě pere s jiným, ekvivalentně silným motivem, je to tento případ.
Narazíme na to už záhy.
Goldfinger je první film, kde agenta Q hraje Desmond Llewelyn, který v této roli vydrží až do roku 1999.
Golfinger je zajímavý ještě jednou spíše vedlejší věcí - americká armáda je v něm zachycena "v přechodu". Už nemá klasické pušky typu M1 (WWII a Korea) a ještě nemá M16 (Vietnam a dál), ale má přechodový typ M14 (něco mezi mušketou a lehkým kulometem - tedy ona to nebyla špatná zbraň, ale poněkud se minula s požadavky doby). |
|
|
|
| Razer:
na druhou optikou doby a tehdejších "blockbusterů" je to určitě nadprůměr.
Nemám z té doby moc věcí nakoukáno, přiznávám, ale je mi to docela jasné. Do jisté míry mi jeho herectví připomíná Jeffreyho Huntera z TOS: The Cage. Resp. v Goldfingerovi mi kolikrát děsně připomíná přímo Kirka. Ale s tím rozdílem, že jsem měl pocit, že Shatner narozdíl od Conneryho umí hrát. Ano, zní to děsivě.
Ale i když si uvědomuju, že na tu dobu byl tohle nadprůměr, mám pořád problém tomu jeho herectví tak nějak uvěřit. A to i z toho hlediska, že tam klátí jednu štětku za druhou, co na něm ty baby vidí?
Mimochodem už mám rozkoukaný Thunderball a na začátku neskutečné WHAT, a sice když se napřed pokusí dost násilně políbit onu jakousi ošetřovatelku, aby si nakonec kladl sex s ní jako podmínku mlčenlivosti, když "selže" ten šílený rehabilitační stroj... jako tohle byl dost velký úlet, chtěl bych vidět, co by se dělo, kdyby toto dal do filmu někdo dneska. |
|
|
|
| Těšim se až Yakuzza narazí na George Lazenbyho :) |
|
|
|
| Razer: U mě ze "starých" Bondů vede Roger Moore. :-)
|
|
|
|
| Yakuzza: Opravdu se divím, že ti vadí zrovna Connery. Na jednu stranu to tehdy skutečně bylo ještě herecké jelito :-) ale na druhou optikou doby a tehdejších "blockbusterů" je to určitě nadprůměr.
A na scénu s oddjobem mi nesahej, je hezky srandovní a asi tak byla míněna i originálně ,D |
|
|
|
| Napadlo mě to s tím trademarkem, ale proč to musí působit tak hrozně uměle...
Jinak zapomněl jsem na jednu důležitou věc, u všech filmů si rozhodně užívám úvodní znělky, ty jsou moc pěkné. Aktuálně vede From Russia With Love. |
|
|
|
| - Bondovy nekonečné znalosti všeho možného až po jadernou fyziku, to je fakt myšleno vážně nebo je to takhle hnané do extrému schválně?
Hm, posádka TOS Enterprise:-).
JInak ad ty "kopie" na konci a začátku - to si myslím, že je spíš trademark, protože to je dost často i u Brosnana.
|
|
|
|
| Goldfinger (1964)
- Tak to mi přišlo slabší. Jednak spousta WTF momentů a scén, jednak mě to ani moc nebavilo.
- Zase musím nadávat na Conneryho, působil opět většinu času jako po lobotomii.
- Potěšilo, že nebylo moc samoúčelných scén, ve kterých bylo třeba ukázat, jak Bond píchá vše, co má kozy a díru mezi nohama. Na druhou stranu, ty dvě sestry, co se na začátku objevily, aby hned zařvaly, ty do téhle kategorie určitě patří. Pussy Galore byla ale sympatická, i když ne bůhvíjak pěkná.
- Bondovy nekonečné znalosti všeho možného až po jadernou fyziku, to je fakt myšleno vážně nebo je to takhle hnané do extrému schválně?
- Hudba ale parádní. Rozhodně v instrumentální podobě v průběhu filmu. Zpívaná verze se mi moc nelíbí, ale je to tím, že subjektivně nemám rád u zpěvaček tuhle polohu hlasu ala Marta Kubišová.
- Závěr filmu taky nic moc. Útok na Fort Knox asi dobrý nápad, ale třeba scény s omdlívajícími vojáky byly fakt hrozné. Final fight s Oddjobem nekonečně nudný.
- Asi k tomu víc nemám, tohle mě prostě nebavilo.
- Ještě jeden dodatek. Jak už bylo zmíněno, copy-paste zatím frčí ve velkém. A to až kolikrát neuvěřitelně trapně. Jestli v dalším filmu bude v prvních pár minutách opět Bondovo laškování s Monneypenny nebo zase úplný závěr filmu ve stylu olizovačky s hlavní bitch... Zajímalo by mě, jestli to byl jenom nedostatek invence nebo jakýsi pokus o zavedení tradičního formátu či jak to nazvat.
Mrzí mě, že z těch filmů zatím nejsem bůhvíjak nadšený, ale předpokládám, že se zahozením Conneryho by se to mohlo zlepšit. |
|
|
|
| AVip:
Protože spousta situací je "copypasta" z Dr. No, ale s opačným znaménkem.
Ano, toho jsem si všiml jak u tohoto, tak u Goldfingera. Viz pak moje další poznámky.
Je to druhý film v sérii a hned je tam jeden padouch z Československa
To bylo fajn a hned na začátku mě to potěšilo. Až na to jméno teda.
Daniel Craig se skutečně skvěle hodí... na Red Granta.
Jo :) |
|
|
|
| Yakuzza:
Celkově mě ale film lehce nudil.
A víš proč? (tedy mimo jiné)
Protože spousta situací je "copypasta" z Dr. No, ale s opačným znaménkem.
Jinak ještě pár poznámek:
Film se snaží o kontinuitu s předchozím dílem, ale jen tak, aby to diváka nemátlo, ale to je s ohledem na dobu vzniku pochopitelné.
Je to druhý film v sérii a hned je tam jeden padouch z Československa (i když se jmenuje Kronsteen a hraje ho polák :-D).
První film s 007, ke kterému dělal hudbu John Barry a také první film s "music videem" na začátku, ovšem ikonický tvar a forma titulků a celkově formát soundtracku přijde až příště.
První film s padouchem - blonďákem.
No a konečně, už asi chápeš občasné temné narážky, že Daniel Craig se skutečně skvěle hodí... na Red Granta.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|