|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Já jsem pro jedině v případě, že se cutne jiných 5 fór, do kterých se nepřispívá a jsou tu úplně zbytečně :-) |
|
|
|
| Nech to tady, aby se to dalo dohledat.. |
|
|
|
| Bude někdo proti, když dočasně založím na Bondovky nové fórum? Není to kvůli nějaké sebestřednosti, ale je fakt naprd, jak se tady proplétají 2+ témata... |
|
|
|
| TelemachusRhade: No hlavně ten film vyčuhuje z řady hlavně díky geniálnímu obsazení, které samozřejmě bude v seriálu úplně jiné, samotný námět je dost obyčejný, ale třeba to překvapí. |
|
|
|
| Mirak: Já ti nevim, současný Rodriguez je přecijen už něco jiného.. |
|
|
|
| Rodriguez chystá seriálovou verzi Od soumraku do úsvitu, nejlepšího béčka všech dob :-) |
|
|
|
| Nově odklepnuté seriály:
Paramount: Duch (Akiva Goldsman, Jeff Pinkner) (ano, remake Ducha s Patrickem Swayzem :-/
ABC: Catherine the Great (Tim Kring, Gideon Raff) - jméno Tim Kring mi stačí na to, abych neviděl ani minutu :)
SyFylis: Beowulf (jak originální.. :-/ )
Jo a ještě Hell on Wheels dostane 4. řadu. |
|
|
|
| A obecně ad Thunderball:
-Je to poslední film točený pouze s jednoletým odstupem od toho minulého - napříště už bude pauza mezi filmy nejméně dvouletá.
-Film byl natočený coby náhradní místo plánovaného On Her Majesty's Secret Service, který byl slibován v původní verzi titulků na konci Goldfingera (pro vydání na videu to bylo později editováno na Thunderball, možná si to sugeruju, ale mám pocit, že ještě v 90. letech se dalo tu a tam v TV narazit na kopii Goldfingera, která měla na konci uvedený právě OHMSS místo TB).
-První film ze série ve filmovém širokoúhlém poměru stran 21:9, do té doby měly bondovky 16:9.
-Pokud jsem minule zmiňoval, že pravidla pro soundtrack byla často porušována, tak tady máme první případ. John Barry pro film původně napsal lehce pouťový song Mister Kiss Kiss, Bang Bang jehož orchestrální verze se dosud proplétá celým filmem (nejmarkantněji je slyšet ve scéně/tracku Death of Fiona), ale protože se to producentům nelíbilo, nechali ho napsat song nový - Thunderball - který nazpíval Tom Jones. Ten ho sice nazpíval majestátně, ale absolutně "nebondovsky" (možná i proto, že se producenti báli, aby to nikomu nepřipomenulo původní song MKKBB). Když se o mnoho let později ucházel o práci hlavního bondovského skladatele David Arnold, činil tak na bázi svého cover alba "Shaken and Stirred", kde v podání Martina Frye zazní i "Thunderball" v mnohem bondovštějším frázování, takže to ev. doporučuju pro srovnání. A i když to album je "hit and miss", tak David Arnold na jeho základě tu práci skutečně dostal (i na základě doporučení Johna Barryho), je podepsán pod pěti filmy a i ten poslední, ke kterému už soundtrack nekomponoval, používá jeho samply. |
|
|
|
| Yakuzza:
Casino Royale hned dvakrát, z let 1954 a 1967, a Never Say Never Again z roku 1983
CR z roku 1954 se čb episoda TV seriálu a v podstatě to nemá smysl shánět (je to statická TV produkce ve studiových kulisách), CR z roku 1967 je strašlivá blbina, kterou doporučuju sledovat v nějakém ovlivněném stavu (v podstatě, na to, kolik tam hraje opravdu kvalitních herců, je to opravdová šmíra a bohužel to není extra vtipné ani jak parodie, do které se to nakonec zvrhlo) - doporučuju to zkouknout, to zas ano, ale mimo hlavní "run" a nekazit si tím náladu. Na silvestra je to použitelné velice dobře.
Novodobá verze Casina Royale z roku 2006 je přes všechny myslitelné výhrady mnohokrát lepší.
Naproti tomu, Never Say Never Again (aneb Nikdy Neříkej Už Nikdy, u nás se buhvíproč s překladu názvu vynechává "Už" čímž se ovšem část pointy z názvu ztrácí) je seriózně pojatý remake právě Thunderballu a rozhodně stojí za shlédnutí - zajímavostí je, že díky přesunům a posunům autorských práv patří nyní de facto k oficiální bondovské produkci, byť pochopitelně, není součástí kontinuity ani v tom nejširším slova smyslu.
Pokud se někdy dočkáme neoficiálního filmu s Brosnanem (a jsou náznaky, že by se to mohlo stát), bude velmi pravděpodobně na bázi scénáře k filmům Thunderball/NSNE, protože to je jeden z mála scénářů k bondovkám, které nemá 100% jejich producent pod palcem a které může produkovat tím pádem i někdo jiný. |
|
|
|
| Hmm tak sem si tak četl recenze, jestli se mi to jen zdá, že nejlepší filmy měl s K s Mifunem a nejsem samotný.
Vypadá to, že někdy okolo roku 1965 už nebavilo Mifuneho dělat úplně všechno co K chtěl, poslední kapka byla, že si musel v čenobílém filmu Redbeard barvit vous na červeno (a chodit s tím dva roky po ulici).
Na to údajně dosal K záchvat vzteku a už s Mifunem nechtěl nikdy spolupracovat, nejhorší na všem bylo, že ten ač se nestal už nikdy slavným účinkoval v hromadě filmů a seriálů a hodně zbohatnul - K byl v té době na mizině.
To jaksi K údajně nasralo ještě víc a Mifuneho nabídku na znovuspolupráci nepřijal, čímž to ale pohnojil i sobě no .p |
|
|
|
| AVip: Jo a ještě bych měl dotaz (ne nutně jen na tebe), wikipedie dí, že existují ještě "neoficiální" filmy, a sice Casino Royale hned dvakrát, z let 1954 a 1967, a Never Say Never Again z roku 1983. Na tohle má smysl se dívat? |
|
|
|
| AVip: Jinak díky za vypisování zajímavostí, sám jsem líný si to dohledávat, takže jestli se ti bude chtít, klidně pokračuj, rád se poučím. |
|
|
|
| Thunderball (1965)
- Tohle se mi pro změnu líbilo. Koukatelné od začátku do konce. Tématiku atomových zbraní já rád.
- Plusem je i délka filmu, kdy v předchozích filmech rozplizlé začátky ukrajovaly samotnému ději. Tady je vše tak nějak akorát a přitom film nepůsobí přehnaně dlouze.
- Conneryho už nebudu znova komentovat, žádná změna. Jenom mi přišlo, že má nějak víc make-upu, to mu ovšem rozhodně nepřidalo :D
- Koulel jsem očima ve WTF stylu hned ze začátku, kdy Bond využil ten šílený raketový létací stroj či jak to nazvat... aby hned následně z nějakých zadních trysek auta začal střílet proudy vody... Heh? Trochu jsem se bál, že v duchu podobných úletů bude celý film, díkybohu ne.
- Děj jako takový pohoda, dívalo se na to dobře. Záporák sice průměrný, ale nevadilo.
- Měl jsem tentokrát trochu chaos v ženských, co se tam objevovaly.
- Už u minulých filmů jsem zapomněl zmínit, že mám rád postavu Q, tady byl ještě lepší, když se objevil přímo v terénu. Jeho vychytávky začínám mít rád. Mimochodem, tady mi vzhledem připomínal majora Zemana :)
- Překvapilo mě, že mi nevadilo prostředí tropických ostrovů ani scény pod vodou, to obvykle nemusím. A prořezávání hadiček se vzduchem se mi děsně líbilo :D
- Nějak se mi tentokrát nezadařilo postřehnout hudbu, ani mě nijak nezaujala z hudebního hlediska znělka.
- Trochu zbyteční a pro efekt mi přišli žraloci, kteří se jednou chovali děsně agresivně, jindy kolem Bonda proplouvali jakoby nic.
Jo, tohle spolu s From Russia With Love řadím k filmům, na které by mi ani nevadilo podívat se znovu. |
|
|
|
| BorgDog a ostatní :): Pozdržel sem svou odpověď ohledně Kurosawy, abych si mohl dva filmy osvěžit a doporučit ty nejlepší, pokud by ho někdo chtěl sledovat.
Asi nejznámější je Yojimbo, který je taky druhým filmem, kterým ve velkém vykradl Hollywood, tentokráte šlo o "The Last Man Standing s Willisem".
Nejbližší našemu národnímu naturelu bude nejspíš komorní Ikiru (1952) - Žít! Příběh pojednává o průměrném byrokratovi, který posledních 30 let nedělal nic jiného.
Pak bych doporučil The Hidden Fortress, je to příběh o dvou sedlácích co si chtěli přivydělat na válce, a objevily zlatý poklad poraženého klanu a s ním dalšího "lotra", který je, ale veskutečnosti největším generálem poraženého klanu. Film se prý strašně líbil Georgi Lucasovi (až tak, že o mnoho let později sehnal Kurosawovi 12M dolarů na Kagemushu) takže se tak trochu dá dedukovat, že postava Obivana Kenobiho, Leiy má možná jakýsi prapůvod zde.
Film je navzdory svému stáří dynamický a obsahuje jednu perfektní bojovou scénu Kopí vs Kopí.
Kagemusha - stínový bojovník, jako dvojník legendárního a nelítostného warlorda Shingena (jako jediný měl historicky asi reálnou šanci postavit se Tokugawovi a vládnout Japonsku) je naverbován obyčejný zloděj.
Popravdě film je hodně nudný a starším kouskům se navzdory velkému rozpočtu nevyrovná. Nicméně Kurosawova obsese detaily tu o to víc vyniká na opravdu hodně místech a to i takových které jsou zase současným japoncům krajně nepříjemné ale západní divák je většinou ani nepostřehne.
Silný moment filmu je pak při obléhání nepřátelského hradu, kde se zloděj musí Shingenem skutečně stát. Ačkoli to vyžaduje pouze jedinou věc tj. nehnutě sedět, je to neobyčejně náročné, zvlášť když se okolo "tak trochu" bojuje.
Závěrečný téměř statický záběr téhle scény je pak opravdu ikonický a bezchybně vyjadřuje "absolutní moc" tehdejších vládců.
Dobrých filmů bude asi víc, ale všechny sem neviděl, takový Rashomon mě třeba až tak neoslovil.
A nakonec jedno kompilované video co si mě našlo tak nějak samo
http://www.youtube.com/watch?v=OIsbxpkTTDE
|
|
|
|
| Tak já dodnes všechny neviděl, ale kupodivu se mi líbí docela ty úplně staré klasické díky kterým vznikli všichni Austin Powersové, Incredibles ... a pak vážně ty Brosnanovky, ty měli totiž přesně tu správnou kombinaci nadsázky, humoru, absurdních, ale jak dneska třeba v případě auta na ovládání vidíme reálných hi-tech hraček a akčních scén, které v pár případech dodnes patří do zlatého "akčního" fondu :-) |
|
|
|
| Mňa celkom bavil Dalton, viem, že typovo sa na Bonda vôbec nehodí, ale bolo to tak milo naivne zábavné, napríklad, ako ho auto VB naháňa po Bratislave... |
|
|
|
| Před pár lety mi otec nařídil, abych mu všechny bondovky postahoval, ale taky by mě to už dneska nebavilo, maximálně jak říká Telemachus, Brosnana bych zvládl. |
|
|
|
| Já už bych repete nedal. Minimálně Coneryovek ne, na ty ostatní se občas rád podívám v televizi. Jediné, co můžu sledovat do nekonečka jsou Brosnanovky :) |
|
|
|
| Jak to tak čtu, tak si jednak říkám, že bych si přece jen jako dospělý měl ty filmy dát (většinu jsem neviděl nikdy), jednak vidím náramnou podobnost mezi kritikou TOSky Telemachem a i Mirakem... |
|
|
|
| Yakuzza: Ad Goldfinger (a Connery):
Jsem zvědav, co budeš na Conneryho říkat, až na něm začne být vidět, jak ho ta role vyloženě se*e.
Mimochodem, v té době už začínal plešatět.
Jako porovnání by možná stála za úvahu Hitchcockova Marnie z +/- té samé doby.
007 a Goldfinger se mimochodem "utkali" už v Normandii, ve filmu "Nejdelší Den" (ovšem vzhledem k tomu, že do toho válečného spektáklu dostalo "povolávací rozkaz" všechno, co mělo ruce, nohy a adekvátní věk - jak už to tak koneckonců bývá - nelze z toho nic vyvozovat :-D)
A ještě k filmu:
Goldfinger definitivně nasadil schéma pro 007 soundtracky - motiv z úvodní písně se během filmu opakuje v orchestrální podobě. Toto pravidlo má ovšem četné výjimky, většinou způsobené tím, že se producent rozhodl na poslední chvíli vyměnit úvodní song (největším smolařem byl v tomto směru David Arnold, kterému "Brokolicovi" takto zku*vili 3 z jeho 5 filmů), občas také k porušení pravidla došlo z "uměleckých důvodů" a občas taky z prosté neschopnosti hostujícího skladatele (odstrašujícím příkladem nám budiž Eric Serra a jeho "soundtrack" k Golden Eye).
Poznat se to dá jednoduše - pokud se motiv z úvodní skladby ve filmu neopakuje a nebo se vyloženě pere s jiným, ekvivalentně silným motivem, je to tento případ.
Narazíme na to už záhy.
Goldfinger je první film, kde agenta Q hraje Desmond Llewelyn, který v této roli vydrží až do roku 1999.
Golfinger je zajímavý ještě jednou spíše vedlejší věcí - americká armáda je v něm zachycena "v přechodu". Už nemá klasické pušky typu M1 (WWII a Korea) a ještě nemá M16 (Vietnam a dál), ale má přechodový typ M14 (něco mezi mušketou a lehkým kulometem - tedy ona to nebyla špatná zbraň, ale poněkud se minula s požadavky doby). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|