|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| AVip:
Blofelda už neuvidíme
Toto tvrzení bude platit ještě 23 měsíců. |
|
|
|
| Live And Let Die (1973)
Roger Moore funguje už zde a postupně se (v dalších filmech) dostane do role ještě více (bude to až za hranou "typecastingu"). Mimochodem, Ian Fleming chtěl údajně původně právě jeho - první návrhy postavy 007 skutečně vypadají jako jakýsi "amalgám" mezi Moorem a Connerym. O mnoho let později se na několik filmů takového herce i dočkáme.
Bond dostává "finální" podobu na mnoho let - definitivně je z něj suše hláškující gentleman s povolením zabíjet (abych tak řekl, je radost vidět v této roli konečně herce, kterého jeho práce baví a který zároveň není strašlivé "thymolinové" dřevo).
Co se jisté změny v chování 007 týče, to se dá relativně snadno vysvětlil "in-universe" a sice traumatem, které 007 prožil o dva filmy dřív (protože se ještě stále bavíme o lineární kontinuitě a ještě dost dlouho budeme!)
Styl hudby znamená poměrně radikální odklon od předchozích filmů - a je to tak dobře. George Martin se s úlohou napsat 007 soundtrack vypořádal se ctí a ukázal tak, že napříště může bondovské soundtracky dělat i někdo jiný.
Solitaire hraje budoucí doktorka Quinnová... :-)
Celkem je vidět, že autoři vzali příležitost s jiným hercem "za pačesy" a rozhodli se, že trošku víc zamíchají s celým stylem série - a více-méně ku prospěchu věci (ale zase: ty trendy jsou patrné už v minulém díle).
Blofelda už neuvidíme - až na malé cameo později v sérii.
Vidláci z Lousiany se bohužel producentům zalíbili a tak nás budou oblažovat i v dalším díle... |
|
|
|
| Live And Let Die (1973)
- Hned ze startu musím zmínit, že songa Live And Let Die je pro mě srdcovka, ať už původní verze od McCartneyho či cover Guns n'Roses. Hudba tedy fajn, motiv písně se ozývá během celého filmu, což je super. (Aspoň něco, díkybohu.)
- Roger Moore - nevadil ani neoslnil, takže asi ok.
- AVip píše, že 70. léta nám začínají s Diamonds Are Forever, ale pro mě teda sedmdesátky pořádně čiší až z tohoto filmu, a to teda fest už od startu. Nemyslím to ve zlém.
- Hodně nemusím cokoli, co se týká černošských rituálů, šamanů, bubínků, namalovaných ksichtů, poskakování kolem ohně atd. Takže asi 70% filmu.
- Děj mi přišel zvláštní kombinací nudný a zároveň překombinovaný.
- Moc mě bavilo, jak si dělali srandu z Louisiany, místního policejního sboru a obyvatel, to bylo super :) Leč trochu přetahované.
- Zapomněl jsem už mockrát zmínit Felixe, ta postava se mi hodně líbí.
- Je vidět, že se děj začíná roztahovat na více míst po planetě, to je fajn.
- No a úplný konec... prostě Adéla ještě nevečeřela :))))) |
|
|
|
| Yakuzza:
Diamonds Are Forever (1971)
A máme tu 70. léta... první "moorovská" bondovka (míněno stylem) je tak paradoxně ta poslední s Connerym.
Blofelda hraje ten samý herec, který v YLOT hrál kladnou postavu...
Willard Whyte je inspirován postavou Howarda Hughese.
Hudba je... no, hudba je. A to je asi tak vše. Na Johnu Barrym je už slyšet jistá opotřebovanost - ostatně od příště bude skládat hudbu na přeskáčku s někým jiným. |
|
|
|
| Diamonds Are Forever (1971)
- Celkově spíše slabší, ale pořád se na to dívat dalo.
- Connery nám zestárl a je to vidět, v dobrém. Musím říct, že by mi v dalším filmu asi ani moc nevadil.
- Blofeld a jeho dvojníci... to bylo hodně špatné.
- Mr. Kidd a Mr. Wint byli super. Svým způsobem z nich šel mnohem větší strach než z kdejakého über-padoucha.
- Tiffany Case ze začátku sympatická, nicméně ke konci filmu byly její faily opravdu mocné. V momentě, kdy přehodila zpátky ty kazety a zjebala se se samopalem do moře, řekl jsem si automaticky "Bože to je píča".
- Bond v lunárním vozítku zdrhající nevadskou pouští... to bude pro mě asi nezapomenutelná scéna :)))))
- Jinak asi nevím, co k tomu víc. Snad ještě odbytý začátek s pomstou za zabití manželky, ale to už AVip vysvětlil. |
|
|
|
| AVip:
- Blofelda opravdu hrají v různých filmech různí lidé, největší WTF na toto téma ovšem přijde příště
Jo, už rozumím :)
"We have all the time in the world" od Louise Armstronga
Spolu s těmi love-scénami kolem toho to působilo celé jaksi až dadaisticky :)
- Bond je (díky prknu jménem Lazenby) naprosto upozaděn (alespoň ve srovnání s průměrem). Spíš ku prospěchu věci, ovšem.
Souhlas. Rozhodně lepší než špatně udělaný macho-styl za každou cenu.
"Mr. and Mrs. James Bond"? To je co za formulací?
Nějak jsem se s tím dosud opravdu nesetkal... No co, jsem chytřejší. |
|
|
|
| Yakuzza:
"Mr. and Mrs. James Bond"? To je co za formulací?
Já to tedy vídám poměrně běžně i v dnešní době. |
|
|
|
| Yakuzza:
Ad OHMSS:
- Blofelda opravdu hrají v různých filmech různí lidé, největší WTF na toto téma ovšem přijde příště
- Konec je "rush job", záběry, které jsou nyní na konci, měly být v dalším díle na začátku, to padlo po té, co Lazenby předčasně praštil s rolí a naopak Connery usoudil, že za ty peníze ho ta role zas až tak moc neštve
- to je taky důvod, proč to byla po mnoho let nejdelší bondovka
- jeden z mála filmů bez úvodního songu, svým způsobem za něj zaskakuje "We have all the time in the world" od Louise Armstronga. Pro album Shaken and Stirred nazpíval jeho cover verzi Iggy Pop. Docela zajímavě.
- Bond je (díky prknu jménem Lazenby) naprosto upozaděn (alespoň ve srovnání s průměrem). Spíš ku prospěchu věci, ovšem.
- úvodní titulky jsou sestříhané ze záběrů z předchozích filmů (tedy mimo jiné), což je u filmové produkce přinejmenším neobvyklé
- uklízeč ve skladišti si pohvizduje ústřední motiv z filmu Goldfinger :-)
Není také určitě bez zajímavosti, že v tuto chvíli se produkce ještě stále relativně držela knižní předlohy, byť jednotlivé díly byly točeny dost napřeskáčku.
|
|
|
|
| Pozemstan:
Testimony Of Mrs. John F. Kennedy
"Výpověď manželky Johna F. Kennedyho". Jedna z anglo-amerických snah o extrémní zjednodušení všeho. |
|
|
|
| Yakuzza:
"Mr. and Mrs. James Bond"
"Pan James Bond s chotí", popřípadě "Pan James Bond s doprovodem", ale pro nesezdané páry se to používá zřídka. |
|
|
|
| Yakuzza: - "Mr. and Mrs. James Bond"? To je co za formulací?
Ano, zní to divně, ale myslím, že se to občas vyskytuje třeba na pozvánkách apod. Také jsem třeba viděl poválečný anglický dopis Hany Benešové, kde tuším děkuje anglickému personálu jejich sídla a podepisuje se "Mrs. Edvard Beneš"... A teď jsem třeba narazil na Testimony Of Mrs. John F. Kennedy, takže se to používá (možná používalo) dokonce i v případě samostatného označení manželky. Trochu mi to připomíná jablonecký hřbitov a staré německé nápisy typu "Familie Rudolf Müller" apod. Ale to už jsem dost OT... |
|
|
|
| On Her Majesty's Secret Service (1969)
- Proč mi ty filmy vždycky přijdou ze začátku buď děsně nudné nebo děsně WTF, a začnou mě bavit až někdy v druhé polovině?
- George Lazenby... no, jeho herectví, které tak rád vzpomíná Telemachus, řešit nebudu. Do role Bonda mi nesedl hned ze startu, ale aspoň mi nevadil tolik jak Connery, tak jsem to víceméně neřešil a nenechal si tím kazit zbytek filmu. Navíc jsem věděl, že bude jenom v tomhle.
- Celý začátek s Tracy a jejím otcem dosti WTF. Bavit mě to začalo až v momentě, kdy Bond dorazil do Švýcarska, až jsem na původní příběhovou linii zapomněl a když se Tracy znovu objevila, musel jsem skočit na začátek, abych si to připomenul.
- Tracy byla na vyliskání, ale zároveň vcelku sympatická, žádná TOSácká vypatlaná květinka.
- Zato ta hipísácká parta štětek nahoře, to mělo být sakra co??? :D
- Líbila se mi záporačka Gertruda (nevím, jak se jmenovala opravdu, pro mě to prostě byla Gertruda :))
- Postavu Blofelda totálně zabíjí různí herci.
- Lokalita a celkově výprava spousta bodů nahoru.
- Hudba taky ok.
- Místy děsně WHAT díry v příběhu, ale nic vyloženě zásadního.
- "Mr. and Mrs. James Bond"? To je co za formulací?
- Ok, no a konec: Celou dobu jsem čekal, jak to s Tracy vyřeší, popravdě, že dojde k svatbě jsem nečekal. Ale ok. Každopádně zastřelení Tracy třicet sekund před koncem filmu... Ne že bych ji chtěl nějak oplakávat, ale i když chápu, že bylo třeba se nějak zbavit nepohodlného manželství hlavní postavy, tak až takhle debilní způsob jsem snad neviděl v žádném filmu. Za to milion bodů dolů. A dovedu si představit, že to extrémně negativně přijali diváci i kritika.
Tak. A jde se na posledního Conneryho, mám jeden den skluz. |
|
|
|
| Česká soda působí po 18 letech svou nekorektností jako z jiného světa. |
|
|
|
| BorgDog: Asi sem se ukvapil, nakonec sem mu dal 50%, takže se to kvalifikuje spíš na průměr podprůměr.
Za zklamání může nejspíš ono očekávání, něčeho stejně "hlubokého" jako u jiných jeho filmů.
Ale ke konci sem se už vyloženě těšil na end .-/ |
|
|
|
| Razer:
mohu to shrnout slov, sr.... no domyslíte si.
Já nevím. Viděl jsem to už před časem a spíš než tohle jsem měl dojem, že jsem to prostě nepochopil, minul jsem se s tím "co chtěl autor říct."
|
|
|
|
| Tak sem konečně viděl Mechanický Pomeranč od Kubricka a mohu to shrnout slov, sr.... no domyslíte si.
Nechápu jak to může mít tak kultovní status, snad kvůli nábytku ve tvaru nahejch ženskejch?
Opravdu zklamání, dosud byl Kubrick vždy sázka na jistotu. |
|
|
|
| Razer:
Kdybych měl říct svůj názor, tak Werich neuvěřitelně přeceňovaný herec.
...
Ale herec byl podle mě přinejlepším průměrný, navíc měl ke konci života co ukazovali v dokumentu opravdu neadekvátní manýry.
V tom se celkem shodneme, řekněme si ovšem upřímně, moclipak je v celku jednorozměrný padouch role natolik složitá, aby ji nezvládl... a tady je odpověď, že rozhodně ne.
A jinak jsi trefil "hřebíček na hlavičku", Werich byl strašlivý manýrista už ve 30. letech a po válce je jeho manýrismus už vyloženě nesnesitelný - a to říkám jako HODNĚ VELIKÝ fanoušek tvorby V+W+J z 30. let a z válečného období.
A ono to souvisí i se zdravím - zdravý člověk je obvykle schopnější potřebného nadhledu, ono si to stačí porovnat, Voskovec udělal v americe celkem slušnou kariéru, ale taky na ní tvrdě makal už za války.
Dokonce byl šel tak daleko, že slavný záznam Tězké Barbory s "panWerichem" považuju za těřkou šmíru, kde Werich ze sebe na několika místech dělá totálního blbce, ovšem za hlasitého jásotu publika (dodnes lituju, že zřejmě neexistuje záznam Těžké Barbory se Stropnickým a Rösnerem, protože ta byla jednak věrnější předloze a ti dva V+W prostě zahráli). |
|
|
|
| AVip: Kdybych měl říct svůj názor, tak Werich neuvěřitelně přeceňovaný herec.
Něco jiného bylo, že se v začátcích nebáli a své hry si psali/upraovali s Voskovcem sami.
Ale herec byl podle mě přinejlepším průměrný, navíc měl ke konci života co ukazovali v dokumentu opravdu neadekvátní manýry. |
|
|
|
| AVip: " na otázku, jestli byl JW odejit kvůli "kreativním diferencím", nebo kvůli zdraví nelze než "Koshovsky" odpovědět "ano""
Zajímavé, tady zase připisují přeobsazení jeho angličtině a dobráckému vzhledu:
"He was the original choice to play the villain Ernst Stavro Blofeld in the James Bond film You Only Live Twice released in 1967; however, after several scenes were shot, producer Albert Broccoli replaced him with Donald Pleasence. In the TV documentary Best Bond, You Only Live Twice director Lewis Gilbert explained that they had to replace Werich because of his poor English and his benign appearance, that made people think of him as Santa Claus." |
|
|
|
| Yakuzza:
V celku jsi to vystihl, takže zas jen jen pár dodatků.
-Conneryho ta role už vyloženě štvala a také s ní po tomto filmu seknul.
-Blofelda měl původně hrát Jan Werich a na otázku, jestli byl JW odejit kvůli "kreativním diferencím", nebo kvůli zdraví nelze než "Koshovsky" odpovědět "ano", bylo to podle všeho obojí (a zdraví asi hrálo větší roli). Z Jana Wericha ve filmu zůstala v jenom záběru jeho čupřina.
-Johnu Barrymu se s hudbou k tomuto filmu povedl "dvojitý zásah" - skladba "Capsule in Space" figuruje často jak v "007" kolekcích, tak ve "SciFi" kolekcích... a i v rámci výběrů z jeho díla často spadne do kolonky "SciFi". Úvodní song se pokusilo přezpívat několik zpěvaček, ale žádná z cover verzí nestojí za nic.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|