|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Zemřel Paul Walker, hvězda Rychle a Zběsil. Dost ironicky při autonehodě. |
|
|
|
| (Nejlepší na celé sérii je song od Duran Duran k A View to a Kill :) |
|
|
|
| Bondy s Moorem jsem určitě neviděl ani všechny, on mi hrozně nesedne. |
|
|
|
| Yakuzza:
The Man With The Golden Gun (1974)
Těžko k tomu něco napsat dalšího - na filmu je evidentní, že série byla v krizi, proto byl také uveden mimo obvyklé "letní okno" už v zimě (ale další film nám zas průměr hezky srovná).
Je to poslední film ze série, na kterém se producentsky podílel Harry Saltzman.
Story nemá v podstatě ani hlavu ani patu a v podstatě mrhá silami všech zúčastněných (jistě, nikdo u 007 filmu nečeká složitou zápletku, ale co je moc, to je moc).
John Barry si díky pauze trochu odpočinul a na výsledku je to celkem slyšet.
Mmch., o problémech série svědčí i to, že se dočasně v minulém a tomto filmu vrátila k poměru stran 16:9 (cena materiálu musela hrát při rozhodování svou roli).
Pár zajímavostí z našich luhů a hájů:
Scaramangovu pistoli vydával jistý časopis za minulého režimu za... zbraň Jamese Bonda.
Film byl po mnoho let u nás uváděn (možná je i dosud) jen s "karaoke" verzí úvodních titulků, protože do toho obligátního "dablbingového" žvanění do titulků si od nikoho zpívat nenecháme, že (evidentně šlo o chybu studia, kterou nikdo včas nezachytil). |
|
|
|
| Razer: Nevím, tak přijde mi, že ať je debata naprosto o čemkoliv, tak se ti tam podaří vecpat minimálně náznak nějaké konspirace.
A Telemachus má pravdu. |
|
|
|
| The Man With The Golden Gun (1974)
- Tohle se mi nelíbilo. Jako celek to možná koukatelné bylo, ale byla tam spousta detailů, které byly hrozně otravné.
- Christopher Lee dokáže mnohem víc, ta role se dala pro něj napsat líp.
- Goodnight byla moc pěkná, ale proč prokrista tak blbá? Vždyť to byla Bondova plus mínus kolegyně, ale tupá byla jak nejposlednější praporčice z TOSky.
- Louisianský šerif pobavil hodně, když se objevil poprvé. A u té jedné repliky taky měli skončit. Jeho následné vstupy během vodní honičky už byly přes čáru, v automobilové honičce byl pak tak otravný, že jsem měl chuť to vypnout. Celkově tahle část filmu mi připomínala špatnou francouzksou komedii, a to včetně toho otřesného zvukového efektu, když Bond přeskakoval šíleným flipem ten rozbitý most. WTF? To snad patří do Toma a Jerryho.
- Ten šikmooký prcek mě neuvěřitelně sral od začátku až po trapný after-pseudo-souboj na konci.
- Scaramangova zlatá pistole byla hrozně hnusná.
- Final fight nudný, měl jsem tendence přeskakovat. Ale to je asi dost subjektivní, tyhle zrcadlové psycho-scény nemusím.
- Ale abych jenom nenadával. No... :) Tak že byla Goodnight fuckable, jsem už psal, ještě se mi líbily exteriéry čínských ostrovů, tedy celkem asi dvě minuty.
Všiml jsem si za posledních pár filmů dalších stereotypů, některé asi zamýšlené, některé možná ne.
- Během honiček všechna policejní auta skončí na sráč, ideálně ještě samy v sobe. A to ne díky bůhvíjaké Bondově genialitě, ale většinou děsné neschopnosti policajtů.
- Hlavní padouch musí před pokusem o zabití Bonda zamachrovat s veškerým vybavením své ultimátní základny (která ve výsledku pochopitelně lehne popelem). Ukazuje to Bondovi nebo divákovi?
- Po final fightu ještě dodatečný fight minutu před koncem filmu, ale to je evidentně účel a pokus o mocný trademark. Lame. |
|
|
|
| Mirak má blbou náladu, že jsem mu sepsul Quickening :) |
|
|
|
| Mirak: Aby ses taky nepotento kvůli 3 komentářům. |
|
|
|
| Běžte prosím řešit ty konspirace do jiného klubu. |
|
|
|
| BorgDog: A všechno je to o penězích .-/ kdyby nebyly pro farmaceutické korporace chemoterapie tak neuvěřitelně výnosné byla by snaha o nalezení efektivnějších léků mnohem, mnohem intenzivnější.
Mě osobně děsí spíš to, že ti co "o tom" rozhodují se cití zřejmě nedotknutelně, že jich se prostě tahle nemoc netýká ani nikoho z jejich rodin... |
|
|
|
| Razer: Nějak mám pocit, že se to fakt šíří třeba i mezi autory, co znám nebo mám rád. Ian M. Banks - mrtvý. Jay Lake - asi 3 měsíce života, zakládá stránku, kam mu mají lidi psát nekrology, prý aby z toho taky něco měl. Jana Rečková - mnohočetný myelom, na chemoterapii, vyhlídky zřejmě nevalné. Apod.
Člověk má pak zas o důvod víc k pocitu, že jde všechno fakt do p... |
|
|
|
| BorgDog: shit no .-/ pořád si říkám, že se snad musí přijít s něčím lepším než jsou chemoterapie, které tělo dostanou na pokraj smrti sami o sobě .-( |
|
|
|
| Razer: Prý rakovina... :-( |
|
|
|
| .-( to je dvakrát smutná zpráva vzhledem k jeho kdysi evidentně dobré fyzičce, člověk by řekl, že takoví lidé by měli žít déle .-( |
|
|
|
| Dnes, ve věku 67-mi let, zemřel Lewis Collins - Boddie z Profesionálů. |
|
|
|
| TelemachusRhade: :-)
Furt mám tak nějak problém brát Craiga jako Bonda... ale "point taken", abych tak řekl...
|
|
|
|
| AVip:
Blofelda už neuvidíme
Toto tvrzení bude platit ještě 23 měsíců. |
|
|
|
| Live And Let Die (1973)
Roger Moore funguje už zde a postupně se (v dalších filmech) dostane do role ještě více (bude to až za hranou "typecastingu"). Mimochodem, Ian Fleming chtěl údajně původně právě jeho - první návrhy postavy 007 skutečně vypadají jako jakýsi "amalgám" mezi Moorem a Connerym. O mnoho let později se na několik filmů takového herce i dočkáme.
Bond dostává "finální" podobu na mnoho let - definitivně je z něj suše hláškující gentleman s povolením zabíjet (abych tak řekl, je radost vidět v této roli konečně herce, kterého jeho práce baví a který zároveň není strašlivé "thymolinové" dřevo).
Co se jisté změny v chování 007 týče, to se dá relativně snadno vysvětlil "in-universe" a sice traumatem, které 007 prožil o dva filmy dřív (protože se ještě stále bavíme o lineární kontinuitě a ještě dost dlouho budeme!)
Styl hudby znamená poměrně radikální odklon od předchozích filmů - a je to tak dobře. George Martin se s úlohou napsat 007 soundtrack vypořádal se ctí a ukázal tak, že napříště může bondovské soundtracky dělat i někdo jiný.
Solitaire hraje budoucí doktorka Quinnová... :-)
Celkem je vidět, že autoři vzali příležitost s jiným hercem "za pačesy" a rozhodli se, že trošku víc zamíchají s celým stylem série - a více-méně ku prospěchu věci (ale zase: ty trendy jsou patrné už v minulém díle).
Blofelda už neuvidíme - až na malé cameo později v sérii.
Vidláci z Lousiany se bohužel producentům zalíbili a tak nás budou oblažovat i v dalším díle... |
|
|
|
| Live And Let Die (1973)
- Hned ze startu musím zmínit, že songa Live And Let Die je pro mě srdcovka, ať už původní verze od McCartneyho či cover Guns n'Roses. Hudba tedy fajn, motiv písně se ozývá během celého filmu, což je super. (Aspoň něco, díkybohu.)
- Roger Moore - nevadil ani neoslnil, takže asi ok.
- AVip píše, že 70. léta nám začínají s Diamonds Are Forever, ale pro mě teda sedmdesátky pořádně čiší až z tohoto filmu, a to teda fest už od startu. Nemyslím to ve zlém.
- Hodně nemusím cokoli, co se týká černošských rituálů, šamanů, bubínků, namalovaných ksichtů, poskakování kolem ohně atd. Takže asi 70% filmu.
- Děj mi přišel zvláštní kombinací nudný a zároveň překombinovaný.
- Moc mě bavilo, jak si dělali srandu z Louisiany, místního policejního sboru a obyvatel, to bylo super :) Leč trochu přetahované.
- Zapomněl jsem už mockrát zmínit Felixe, ta postava se mi hodně líbí.
- Je vidět, že se děj začíná roztahovat na více míst po planetě, to je fajn.
- No a úplný konec... prostě Adéla ještě nevečeřela :))))) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|