|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| a destrukce na efekt je požadavek soudobé filmové produkce, o tom si myslím svoje |
|
|
|
| TelemachusRhade: no dobře tak holt každý od filmu očekáváme něco jiného - imho většina historických snímků si na fakta může jenom hrát (protože historii nikdy nemáme šanci veskrze pravdivě znát) a ve skutečnosti jsou jevištěm pro silná dramata
myšlenka: je na čase aby se lidstvo přestalo tvářit, že co se děje za hranicemi v jiných státech se vnitřních událostí netýká, to znamená co se děje na orbitě nebo v hlubokém moři se týká každého z nás, ovlivňuje to svět ve kterém žijeme - to že si jeden stát odstřelí jeden satelit mělo katastrofální následky pro celou planetu
myšlenka: každý z nás by měl přestat lpět na bolestech z minulosti letité nebo i hodinové, místo toho je třeba žít teď a tady, v přítomnosti, udělat ze své situace to nejlepší - ačkoliv hrdinka má trauma ze ztráty dcery, nevyřešený vztah s otcem, pocit marnosti ze smrti kolegů astronautů, děs z prázdného vesmíru, tak se dokázala vrátit na Zem
myšlenka: zachovej klidnou hlavu v krizi a něco dobrého z toho určitě vzejde - postoj Clooneyho, který umožnil aspoň jednomu členu posádky přežít a podat hlášení |
|
|
|
| lagga:
komorní divadelní drama, zasazené na oběžnou dráhu aby alegoricky zdůraznili myšlenky
No a to je přesně to, co by se faktologickému snímku stávat nemělo. Myšlenky jsou důležité - viz Star Trek IX, ale proč vyloženě alegorie? Divadlo je divadlo a nemělo by se to míchat dohromady, což nám dokázalo mnoho snímků s Dogville v čele. A znovu se ptám - v čem je ta myšlenka tohohle filmu?
Je to destrukce na efekt. A v tom se to neliší od Transformerů, STID, Muže z oceli, etc. |
|
|
|
| schopnosti takové astronautky jsou už na debatu, mě se ale moc líbí, že si ten film chválí tolik lidí z kosmických projektů, počínaje Nasou :)
imho tady se Honest Trailers sekli pěkně vedle - úsporný a výstižný dialog je veliký klad, a ve vesmíru se opravdu blbě pohybuje když tam není gravitace, další nebudu ani komentovat - fakt bagr
osobně celý film vnímám jako komorní divadelní drama, zasazené na oběžnou dráhu aby alegoricky zdůraznili myšlenky .... lidi by měli začít znova chodit do divadla a číst klasickou literaturu |
|
|
|
| Na zhlédnutí Gravitace se teprve chystám, možná půjdu na projekci dnes nebo zítra, takže jsem příspěvky níže zatím jen přelétl, ale někde, snad na Technetu, uváděli jako hlavní odbornou výtku, že hrdinka neměla ve skafandru pleny. Jinak se mi z fotek, co jsem zachytil, nezdá, že má na sobě skafandr podobný ruskému lehkému palubnímu skafandru sokol, ale zároveň helmu ze skafandru pro výstupy do volného prostoru orlan. To je dost divoká, a bez konstrukčních změn pravděpodobně nerealizovatelná, kombinace (sokol má místo tvrdé helmy jakousi helmovitou kapuci s hledím přímo v sobě). Jsem zvědavý, zda to děj filmu nějak vysvětlí... -) |
|
|
|
| Neviděl jsem (ale už se to ke mně dostalo), nicméně mě zaujal jeden názor. Jeden Američan, jehož let's play videa sleduji, má mírný odpor vůči 3D filmům, tvrdil vždy, že to strhává pozornost k vizuálu, a tím na úkor příběhu apod. (což se tedy mnoha blockbusterům hodí). A to včetně Avatara.
Ale viděl právě Gravity nejprve 2D, a teď v re-releasu ve 3D v kině a konstatoval, že v tomhle filmu to výborně sedělo. Že tenhle film pro 3D byl stvořen. |
|
|
|
| lagga: Rozhodně se třeba těším na Interstellar od Nolana. Ale ke Gravitaci mám zásadní výhrady. Ta první je nejzásadnější - je to film na efekt. Nikdy by se Sandra nechovala tak hloupě, pokud by byla reálnou astronautkou. Ta kritéria jsou tak krutopřísně nastavená, že po Challengeru a Columbii takovou krávu do vesmíru nikdo nevyveze. Pokud ten film má poselství, ušlo mi.
viz Honest Trailers - Gravity, který poukazuje na mnohé nedostatky tohohle snímku. |
|
|
|
| Gravitace je na podruhé ještě lepší, dokonce má i velmi pěkné filozofické poselství
a tímto bych ráda negovala všechny debaty jestli ten návrat Clooneyho mohla přežít nebo ne - prostě se jí to zdálo, a basta :)
víc takových filmů! |
|
|
|
| Viděl jsem trailer na Noeho. Nepochybuju, že Aronofsky z toho vykřeše, co po něm bylo chtěno, ale... FUCKIN' SERIOUSLY??? |
|
|
|
| Bylo zveřejněno obsazení nové Fantastic Four. Human Torch je teď nigga. |
|
|
|
| Také jsem se dočetl, že už před pár lety bylo na spadnutí odstartování natáčení remaku (prý důstojnějšího) snad pod značkou Universal, ale byl problém s herci, a pak s financemi, že režisér nechtěl kvůli potřebné úspoře financí točit v Německu, že by byl dlouho pryč od rodiny.
Ale také jsem našel, že se píše seriál, také zatím neobsazený. |
|
|
|
| Pozemstan:
Barbarella je tuším spojována se "sexuální revolucí" 60. let,
Ano, alespoň to píší na Wikipedii a nedivím se.
A ano, z nějakého důvodu i díky jejímu hlasu jsem měl pocit, že na jejím místě je sexuálně vyspělý Atrej v ženském podání, než schopná, byť na násilí nezvyklá, dospělá žena. Neustále se přiblble ptající jako dítě a případně křičící, nebo nabízející sex:-). |
|
|
|
| Mvek: Barbarella je tuším spojována se "sexuální revolucí" 60. let, i když je jí vyčítán až přílišný důraz na toto téma a zároveň spíše ponížení hlavní hrdinky než ukázka skutečné emancipace žen. Nedávno, když film opět běžel v televizi, jsem také četl, že Jane Fonda tuto roli z výše zmíněných důvodů moc ráda neměla a je to prý znát i na jejím výkonu, na rozdíl od jiných filmů... -) No, nevím. Souhlasím, že je to šílenost, ale zajímavá... -) |
|
|
|
| A ano, když vidím Barbarellu, tak kam se hrabe ST s nějakým polibkem černošky a bělocha, nebo snad někdy později lesbický vztah, to je úplně směšné v porovnání s tím, co je tady. Lesbický vztah je tu dost jasně naznačen. |
|
|
|
| Tak jsem si doplnil vzdělání i tou Barbarellou - UCH, to je šílenost. Předčilo to má očekávání.
Ale aspoň Jane Fonda a ještě pár komparsistek i ta "královna" jsou hezké.
Hráli si tam trochu s efekty zejména v Chamber of Dreams na greenscreenu, a vypadalo to docela dobře.
A má to zajímavou hudbu, na kterou se budu muset podívat.
Jinak to ale za nic nestojí. Francouzi jsou šílenci:-). |
|
|
|
| Mvek: Ano, jedna věc je propracovaná choreografie a druhá pak skutečně hvězdné obsazení (např. Dolly a kapelník) a výkony... |
|
|
|
| Hello Dolly mi mezi My Fair Lady a Funny Girl (a nevím, zda jsem viděl i sequel Funny Lady, ale asi jo) přišla nejnaivnější.
Ale i když odkaz Pozemšťana není ještě to nejpůsobivější, stále ukazuje dlouhé scény choreografie, kterým se mohli střihem vyhnout i tehdy (jen to nebylo v módě). Počítačové efekty neměli, takže těmi filym zaujmout tehdy nemohly, tak se snažilo zaujmout buď jinými efekty, nebo i choreografií mimo muzikály. A to je to, co mi v mnohých dnešních filmech chybí. Snaha natočit to zajímavě v rámci (i cenově) dostupných možnostech, a ne jen to natočit.
Jinak si tak říkám, co se považuje za "nižší" umění, zda film, nebo filmový muzikál. Já měl i vzhledem k tomu, že jsem je do 20 let neměl rád, pocit, že spíše normální film (až na náročnější snímky). |
|
|
|
| Tak muzikál, podobně jako jemu blízká opereta, prostě tradičně patří mezi "lehké žánry" nebo "nižší umění" pro "širší lidové vrstvy". Mnohdy je námět trochu komediální, a už i s tím je spojena jistá naivita. Na druhou stranu i mezi "klasickými" muzikály existují vážnější, byť asi i tak trochu naivní, jako třeba West Side Story, a některé podle mě, ačkoli nejsem velký znalec hudby, patří i k tomu nejlepšímu z vážné hudby vůbec. Jiné by asi šlo označit za nevkusné, ale to možná spíš ty z pozdější doby zpívané i mimo divadla...
Hello Dolly jsem viděl před lety v podání libereckého divadla a později na ČT2 i film. Děj si moc nepamatuji, asi to opravdu až tak zajímavé nebylo, ale třeba tohle provedení hlavního motivu, zejména od času 05:34, bych asi přinejmenším k muzikálové špičce zařadil, a možná i označil jako úžasné... -) |
|
|
|
| Ruku v ruce s muzikály jde hlavně nevkus. |
|
|
|
| Hello Dolly jsem neviděl, ale z podobného ranku My Fair Lady je určitě choreograficky velmi dobře zvládnutá. Určité výjevy mám v paměti zažrané i po dvaceti letech od prvního shlédnutí.
Nově zfilmovaný muzikál, který má dobrou choreo a není naivní, je The Phantom of the Opera. Evita se za naivní taky určitě pokládat nedá. + teda samozřejmě král filmových muzikálů Moulin Rouge!, který na první pohled je CGI, ale když se člověk zaměří, tak vidí, že v jednom záběru je třeba 200 lidí.
Opačný konec hodnocení zabírají veskrze debilní Bídníci z předloňského roku. Krom toho, že CGI je téměř komplet všechno - i voda! - tak tam ani nikdo neumí zpívat :)
A nedělám si iluze o tom, že kdyby v 60-tých letech mohli, že by to neochcali. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|