|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Pozemstan: Jo, i to spadá do těch "obeznámených" uživatelů. Jeden se rozohnil nad tím, jak pár minut až v jedné verzi snad i deset nebo víc minut sestřihu filmu nemůže zdaleka uškodit tak jako pár přidaných sekund, a že právě různí lidé kolem, kdo neznají správnou verzi, právě díky konci mají na celý film špatný pohled a zavrhli ho. |
|
|
|
| Pozemstan: Aha, že bychom objasnili, kde se vzal nápad na Galacticu? Respketive obě verze? :-) |
|
|
|
| Mvek: Tak ale to byl, jestli se nemýlím, zásah ze strany amerického distributora, a zřejmě vůbec nebylo obvyklé, aby se film z východního bloku dostal na americký trh, byť i tak asi mimo hlavní distribuci...
Alespoň na Wikipedii připisují změny společnosti American International Pictures:
"AIP made numerous alterations for the English-language version of the film, which it retitled Voyage to the End of the Universe. Almost ten minutes of footage was cut, the names of the cast and staff in the opening credits were Anglicized, and the ship's destination was renamed "The Green Planet". However, the biggest change was AIP's recut of the closing scene, which created an entirely different ending from the original. In the Czech version, as the Ikarie approaches its destination its viewscreen shows the clouds around the White Planet parting to reveal a seemingly endless city of light. For the English version AIP excised the last few seconds and substituted stock aerial footage of New York City. According to one reviewer, Glenn Erickson, AIP's edits and script changes were intended to create a gimmicky "surprise" ending, revealing that the Ikarie and its crew have come from an alien world and that the "Green Planet" is in fact Earth." |
|
|
|
| Damar: Jo, tak to je síla. To opravdu z toho filmu dělá cosi podivného, jak třeba i komentují obeznámení uživatelé na IMDB.
Ach jo.
|
|
|
|
| Damar: Jo, tak to musím vidět. Tady ale ani nemůžu. Až doma. |
|
|
|
| Mvek: V tom linku, čo som sem dal, si pusti posledných 15 sekúnd. |
|
|
|
| Mvek: Bol tam dorobený letecký záber na New York... |
|
|
|
| Damar:
vlastne na planétu Zem.
Jako vizuálně, že tam dali záběry Země? Nebo to bylo i nějak řečeno? |
|
|
|
| Inak, pri americkej verzii Ikarie, čo bolo "Voyage to The End of the Universe" ma pobavilo poameričtenie mien hercov ako:
Zdeněk Štepánek - Dennis Stephens
Dana Medřická – Dana Meredith
Irena Kačírková – Irene Kova
Radovan Lukavský – Rodney Lucas
Otto Lackovič – Otto Lack
František Smolík – Francis Smolen
Slovenský herec Jozef Adamovič dopadol ešte relatívne dobre ako Joseph Adams
Tu je dôkaz
Samozrejme to nehovorím ešte o tom, že v americkej verzii bol úplne zmenený záver filmu a na konci loď priletela vlastne na planétu Zem.
|
|
|
|
| Damar: Nápadně... Tak ono těch tvarů moc k dispozici není a žebrování je celkem logické. Ale skutečně to Ent připomíná a hned mi připomnělo. |
|
|
|
| Na Ikarii ma zaujalo aj to, že koridory ich vesmírnej lode mi nápadne pripomínali koridory Enterprise 1701 z filmov, či Enterprise 1701 D. |
|
|
|
| Přečtěte si "K mrakům Magellanovým" od S. Łema... a pochopíte.
Mmch. na západě by autor předlohy vysoudil na produkci majlant.
Škoda je i to, že si soustruzi hráli na kolenovrty a nechali XB-1 natočit pouze čb. |
|
|
|
| Mvek: Ikarie, ve své době po technické stránce velmi dobře zvládnuté.
Musí se filmu nechat, že je stále "koukatelný".
Nicméně jak píšeš, narozdíl od třeba právě FP, nejenže zaostává v technickém provedení, ale nenabízí prakticky nic navíc.
Celý film sem čekal alespoň na nějaký zlom, cokoli a dočkal se jen pošahaného člena posádky... takže koukatelné, ale jinak nic za mě. |
|
|
|
| "Rozhodně to u mě Forbidden Planet převálcuje, a to nejen efekty."
Super ukázka záměny 1. a 4. pádu. Samozřejmě F.P. je v 1. pádu. |
|
|
|
| Tak jsem viděl Ikarii a mám rozporuplné pocity. Výsledný dojem je takoý neutrální. Film má fajn myšlenku, nepřehání to s technobláboly, a přitom předkládá ať už vědecká fakta, nebo zdánlivě věrohodná fakta.
Navíc vezmeme-li v potaz, že to je jeden z mála českých vážných sci-fi filmů, tak je to rozhodně velký úspěch.
Ale dnes mi toho nabídl hodně málo. A i když je docela krátký, měl jsem pocit zdlouhavosti (a ne proto, že by trpěl zdlouhavými záběry stylu TMP). A bylo tam i pár chybek nebo ošulení ve prospěch cílů scénáře. Např. nalezená loď měla při pozdějším detailnějším záběru z můstku/obeseratoře Ikarie viditelný název na vrchní části. Takže dost podivné, že si mohli myslet, že je to mimozemské.
Samotné rozhodnutí vyslat tam lidi bylo dost šroubované, ten jediný slabý argument pro by moc nevyážil rizika.
Ale docela mě ta paleta lidí tam pobavila, bylo to takové casino:-).
ALe výprava byla dobrá a až na to, že začátek byl takový nemastný a neslaný (spíš mozaika, co vše skýtá dálkový let - vlastně tam byla spousta motivů jen proto, aby tam byla, nijak se netýkaly zbytku filmu) a celkově jsem nějak špatně vstřebával postavy (občas jsem v jejich chování a jednání viděl něco, co tam nebylo).
Rozhodně to u mě Forbidden Planet převálcuje, a to nejen efekty. |
|
|
|
| Ještě se sluší dodat, že další slavný mexikánec E. Wallacha byl Tuco z Good, Bad and Ugly (tady máme štěstí, že stihnul ještě před pár lety dodabovat svoje vlastní scény pro rozšířenou edici), to je taky nezapomenutelná postava. |
|
|
|
| Taky nevím jestli sem to tu zmiňoval, ale pozdější ještě černobílý film Hidden Fortress inspiroval Lucase k pár důležitým věcem v SW. Jako jsou poskoci c3pO, R2D2, a tak nějak i charakter kenobiho a způsob souboje právě kenobiho a vadera, ale zřejmě i tak trochu hlavní zápletka o prchající princezně.
Víceméně to Lucas sám přiznal a sehnal proto už trochu pošahanému starému Kurosawovi dolary na pozdější barevné filmy.
Tu pevnost doporučuju je to asi jeho nejkoukatelnější film pro normálního diváka, je totiž chvílemi humorný. |
|
|
|
| Mvek: To ne, v samurajích hlavní padouch nebyl tak výrazný a rozhodně ne kladný.
Ovšem "nejednoznačně" vyzníval film mnohem víc než stateční. Mezi nájezdníky byli také vyloženě chudáci co nechtěli umřít a byly tam až vyloženě trapné, ale řekl bych reálnější situace kdy se "borci" na obou stranách museli klidit před zraněným hřebcem třeba.
Scéna která je i ve statečných s mladým "správňákem" je mnohem lepší, rekapituluje jací jsou farmáří strašlivý šmejd, který říká, že nic nemá ale v zemi maj zakopané maso a saké, ale pak hned odává, že je k tomu donutili právě muži jako jsou i přítomní, kteří to umí s mečem.
Ti samurajové v rozšířené edici jsou skutečně zajímavý film... je to skutečný celovečerák, ale přitom ne cosi jako dnešní/starší hitovky, nebo právě remake jako 7 statečných, ale rozhodně to určitě není ani "art" film.
Většina bojovníků tu práci bere spíš proto, aby zemřela v boji, než, že si myslí, že to natřou celé bandě...
Zajímavá je taky práce kamery, kde je vše točeno úplně ručně, ten kameraman musel mít fyzičku jak noha. |
|
|
|
| Navic je treba pridat, ze i na sklonku zivota se stale objevoval alespon v mensich rolich a byl aktivni |
|
|
|
| AVip: To tedy jo.
Je to navíc zvláštní padouch, právě že není černobílý, což mi na jednu stranu v té době přijde i zvláštní.
Vlastně bych měl dotaz na Razera, nebo kdo ještě viděl 7 samurajů, jestli i v tom filmu byl "padouch" svým způsobem v právu a vlastně jen zahnaný do situace. Jak je v 7 statečných řečeno, jemu se nepodařilo uživit se normální prací, a tak mu v té chvíli nezbylo než se stát tímhle ochranářem, který vyžaduje ovšem slušnou odměnu... Není to morální, ale nedělal to proto, že by měl potěšení ve vykořisťování.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|