|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| San Andreas
Když už mi nejde spát, tak alespoň sepíšu svůj dojem z obecně strhávaného katastrofáku, kde nefiguruje Roland Emmerich.
Dle mého jde o model jak by se měly katastrofické filmy točit a je asi nejlepším zástupcem svého žánru, který jsem viděl. Odcházeli jsme z kina vpravdě nadšení. Tvůrci totiž dokázali najít tenkou červenou linii mezi blockbusterovou akcí, klišé a reálnou fyzikou, kde se klade spíš důraz na to, jak by se měli lidi během zemětřesení chovat. Oproti jakémukoli americkému filmy posledních deseti let, kde se jen ničí mrakodrapy, je už tohle samo o sobě extrémně osvěžující prvek.
Maximální otřesy jsou tu 9,6 a vše kolem zmiňovaného zlomu, čili žádné bejkárny typu 2012 + jedna věc navíc, která hezky poukazuje na to, že seismologie je v podstatě pole neorané.
Herecké obsazení perfektní. Obrovské plus za scénář, který pracuje s chytrými postavami! To byla vyloženě radost sledovat. Žádné chloupoučké twisty ve 3/4 filmu, žádné teen nesmysly, a přesto dokázal film ve finiši vytáhnout emoce.
Chytrý edukativní katastrofák se supr efekty. - 5/5 |
|
|
|
| tak tohle byl báječný nápad!
takové filmy už nikdo netočí škoda škoda |
|
|
|
| hele Mveku tak dík, pustím si k učení Vesmírnou odyseu :) |
|
|
|
| Možné nakonec je, že jsem ani 2001 neviděl, a že z ní znám jen ty profláklé hlášky, že jsou všichni mrtví a HALa obecně. Takže TODO je jasné, teď na to mám po Interstellar i nějak chuť.
Co se týče toho dronu, checknu doma, měl jsem dojem, že o Dillí tam mluvili taky jako snad o zničené/zrušené základně. |
|
|
|
| Pozemstan:
tak si pamatuji stejně jen monolit, Europu...
No máš v tom slušný hokej, každopádně si víc pamatuješ 2010. |
|
|
|
| Mvek:
Je tam totiž zvláštní to, že se tvářili, že ten dron vlastně nikomu nepatří
Je tam jasně řečeno, že je indický. Podivovali se nad tím, že jim pořád stojí za to přelátavat nad Amerikou.
Že jsou anomálie dost možná příčinou, je takové hezky fatalistické. Každopádně to (snad) ví jen Nolan a ten to nikomu neřekne :) |
|
|
|
| Mvek: "tak si pamatuji stejně jen monolit, Europu a závěrečné poselství, aby se Europě vyhnuli, HALa, že jsou všichni mrtví, Dave, a že je Země přelidněná."
Zajímavé, viděl jsem jen 2001 a řekl bych, že Europa, závěrečné poselství nebo přelidnění patří jinam... |
|
|
|
| V tom filmu je moc rozvázaných konců, nebo spíš střípků, které tam nezapadají jinak, než jako oslí můstky či násilné prostředky, jak říct něco o postavách nebo prostředí. Anebo právě skrývají nějaké "poselství". Např. i ten dron, měl jen ukázat víc vztahy v rodině a to, že Murph holduje vědě? Nebo tam byl přilákán taky tou anomálií v jejich domě?
Takže mně to nevylučuje žádnou z těchto možností, pro všechny vidím nějaké náznaky:
- došlo k válce, ta zredukovala lidi a poškodila životní prostředí tak, jak vidíme
- genetické modifikace plodin šly moc daleko a zvrtly se a třeba daly vzniknout té odolné sněti nebo tak; ano, to pak mohlo taky způsobit eroze apod. a ty bouře
Akorát jsem si všiml, že tam bylo docela zeleno v některých záběrech, takže to vypadá spíš na problém se zemědělskými rostlinami.
- došlo k nějaké přírodní katastrofě, možná z globálního oteplování, možná právě způsobující bouře, a to možná podporuje tu sněť
A nic nebrání tomu, aby šlo o kombinaci, tzn. genetické modifikace začaly způsobovat hladomory, vznikla válka a ta narušila i prostředí.
Je tam totiž zvláštní to, že se tvářili, že ten dron vlastně nikomu nepatří, že už žádné armády nejsou. Zredukované ok, ale proč žádné?
A vzhledem k tomu, že ty anomálie po světě, zřejmě způsobené lidmi v budoucnosti, začaly vznikat už před narozením Coopera (mluvili něco o 49 letech v souvislosti s tou červí dírou u Saturnu), tak si říkám, sakra, nejsou nakonec tou příčinou narušeného počasí? |
|
|
|
| Co se Interstellar tyce, ja jsem z toho pochopila, ze za prve tam doslo k enviromentalni zmene a probihaji prachove boure ne nepodobne tem z 30. let 20. stoleti na americkem stredozapade a druha byla ta snet pozirajici roztliny krome tech nejvice odolnych. Je tedy i mozne, ze ta snet byla prvni s naslednym hladomorem a mam nejasny tuseni, ze rostliny maji neco spolecneho s vodou v pude atd. a masove vymirani rostlin byla pricina tech bouri. |
|
|
|
| AVip: Tak vzhledem k tomu, že jsem to viděl tak v 15 letech, obojí asi po sobě, tak si pamatuji stejně jen monolit, Europu a závěrečné poselství, aby se Europě vyhnuli, HALa, že jsou všichni mrtví, Dave, a že je Země přelidněná.
To je asi vše. Netuším, co je z kterého filmu, nebo jestli je vše z 2010. |
|
|
|
| Mvek:
Ty mi právě obě hrozně splývají, budu to muset někdy napravit.
z toho by některým filmovým snobům mohla prasknout žilka... :-)
Tedy nic proti, ale plést si tyhle dva filmy, to teda vyžaduje celkem nenulové úsilí... :-D
(nic proti ani jednomu z nich, ale...) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ty mi právě obě hrozně splývají, budu to muset někdy napravit.
Každopádně roboti v Interstellar se mi líbili, bylo to takové vyvážené, aby ani nekradli příliš pozornosti, a přitom tam nebyli jen jako rekvizita v pozadí. |
|
|
|
| A co není v 2001 je v 2010 :-) |
|
|
|
| Ještě mám snad jednodušší otázku k tomu Interstellar:-).
Předpokládám, že nejsem jediný, komu často přišlo, jak chtějí připomenout Vesmírnou odysseu, nebo snad napodobit. Nemyslím to ale ve zlém, nevadilo mi to, jen jsem si na ni prostě mnohokrát vzpomněl. |
|
|
|
| Pozemstan: uměl napnout svoji vlajku tam, kam foukal vítr, co si budem povídat že, ale jsou zdokumentovány situace, kdy se snažil zabránit katastrofám |
|
|
|
| jako jinak ale pokud chce někdo vědět trošku pravdy, jak to bylo, tak doporučuji dokument Mao's Great Famine (2012) založený na knize od Dikottera |
|
|
|
| lagga: Zajímavé. I přes bouřlivá období se dokázal pod Maem udržet v premiérské funkci po celou dobu... |
|
|
|
| The Story of Zhou Enlai 周恩来的四个昼夜 2013
kruci, ty to s těma emocema uměj
Není to biografie, ani historické vzpomínání na předsedu vlády ČLR. Je to vyprávění fotografa o tom, jak v době hladu po Velkém skoku navštěvuje chudé vesnice v zemědělských oblastech. Konkrétně tato vesnice Boyan se na něj těší a zároveň má strach. Bojí se přiznat, že jedí listí ze stromů a trávu. Což jim způsobuje zdravotní potíže. Nemají ale co jiného k jídlu. Bojí se přiznat že vůdčí představitelé jejich vesnické komuny to posrali. Ledy se ale proboří díky dětem a stařešinům ve vesnici, kteří prostě jazyk za zuby neudrží. Tehdy se konečně Enlai, jeho žena a další členové jeho výpravy dozvídají, jaká je skutečná situace. A proč vznikla.
Je to hodně tendenční, zamilované do ideálu jeho osobnosti. Špiní si ruce prací s ostatními, požaduje stejné jídlo jako ostatní. Jeho doprovod si šeptá, že on ani jeho žena nejsou úplně zdraví. Pracuje dlouho do noci.
Film končí celonočním telefonátem Enlaie s Maem, po němž začíná čtvrtý den ve vesnici Boyan 伯延. Enlai zavádí změny, jménem strany se omlouvám lidem za utrpení, snaží se vypořádat vztahy mezi vesničany a jejich předáky. Slibuje, že další změny k lepšímu budou následovat.
Je tam docela hezká mini zápletka - to když Enlai navrhuje Ertingovi, že by adoptoval jeho nejmladší dítě. Myslí si, že mu tím ulehčí, protože má 4 děti a žena mu zemřela. Své manželce pak musí vysvětlit, proč a jak to dopadlo.
Film je silně ideologicky zabarvený. Drží se komunistické politické linie socialistického budování státu, kdy vesnice a zemědělci jsou základem ČLR a strana má vůči nim zodpovědnost. Zároveň mají obyčejní lidé obrovskou úctu vůči státníkům -straníkům a mají tendenci se raději uskrovnit a vzít chyby na sebe, než aby ztratili tvář nebo někoho obvinili. Celá krize se vyřeší slovy, emotivním koukám z očí do očí, polo-poklonami a návrhy na řešení.
Hudební doprovod to ještě podmazává jemnou líbivou hudbou.
Všechno je to hodně symbolické: vesnice Boyan se účastnila proti japonské války a také občanské války s Kuomintangem ; Zhou Enlai hůře vidí a je zpomalený ale vytrvalý a tím reprezentuje celou stranu, všichni velcí vůdci KSČ jsou stárnou, a tak se musí rychle a vytrvale makat ; nejvíce se naučil a dozvěděl od nejstarších vesničanů a od nejupřímnějších vesničanů ....
Mě osobně se film líbil, oproti jiné čínské tvorbě je to koukatelné. Oceňuju snahu o realističnost rozbité a chudé vesnice. Navíc mám tuhle historickou postavu ráda. |
|
|
|
| Na Interstellar mi sice vadí pár věcí, ale jsou to drobnosti, nebo možná nepozornost. Užil jsem si ho, v kině by to asi byl zážitek. A zaujalo mě tam pár vedlejších myšlenek (přinejmenším to, co říká Mann o lidstvu a jeho obětování se pro lidi, které znáte, a ne většinou pro cizí).
K tomu, co mi možná uniklo - na jednu stranu tam věnovali dost času reáliím v začátku filmu, a na druhou mi uniklo, že by naznačili, co se stalo, jestli válka? Nebo přírodní katastrofy? Nebo genetické modifikace?
Možná vše dohromady...
A samozřejmě se nedá vyhnout úvahám, jestli nakonec problémy na Zemi nezpůsobily ty gravitační anomálie, a tedy že je to celé zacyklené, nejen samotné události pro hlavní postavy. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: hééj to bych už nic jiného nedělala ! :D |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|