|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Je to hlavně film, který stojí na "překvapení." Jakmile se vidí jednou, není už důvod koukat znovu. Pokud bych měl za sebe říct film s podobným motivem, který pokládám čistě osobně za nedoceněný, byl by to asi eXistenZ. :-) |
|
|
|
| Mám Wachowské rád, ale pokud pokud něčím neoplývají, tak je to originalita. To už jsem si za těch mnoho let stačil všimnout ;)
Jinak tedy Dark City je zajímavé, ale přesto mě nějak nechytlo. Možná přílišnou devadesátkovostí - postava Kiefera Sutherlanda mi připomněla to horší z Blade Runnera či Dvanácti opic. |
|
|
|
| Marshall: Nosí dříví do lesa. Jistě, že je to podobné, když se třeba úvodní scéna Matrixu (honička Trinity s Agenty po střeše) natáčela v dekoracích po "Dark City." |
|
|
|
| Marshall: Tak uvidíme, za zkoušku stojí. A tys zas viděl Třinácté patro? Je to ze stejného roku jako Matrix a kdyby nevyšel, tak by se o něm možná více mluvilo. Americko-německá koprodukce, je to laciné a zpočátku nic moc, prostě si hrají s virtuální realitou jak z 30. let, ale posléze se to zajímavě propojí, a co jsem ocenil nejvíce, že různé věci, které mi přišly jako chyba, nebo matoucí nedostatky, nakonec sedí, nebo jdou vysvětlit celkem snadno (protože film zase vše nevysvětluje, nechává imho některé konce provázků nespojené).
Každopádně je to z té kategorie "mindfuck", kdy tě třeba i dvakrát překvapí tím, že je situace jinak, než se zdálo. |
|
|
|
| Tohle mi připomnělo vynikající film:
Dark City (1998) 5/5 dokázal mě vtáhnout a překvapit. |
|
|
|
| A Pike o tom mluví vedle, tak když tak taky už reaguj vedle a já už taky nebudu tady. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo, myslel jsem i tím, že jsme je nejprve kolonizovali, a pak zas nechali být. O SARu nevím (a myslel jsem, že JAR je na tom taky dobře), ale to je zajímavé a pak to sedí. Buď bychom je museli nechat být od začátku, jen s nimi obchodovat, nebo jsme jim holt pak neměli dát samovolně "svobodu". |
|
|
|
| Mvek:
Nepochybně za to historicky "můžeme"
No... Ano, ale s tímhle bych byl opatrný, protože která země je na tom dnes v Africe suverénně nejlépe? SAR. Proč je na tom SAR nejlépe? Protože se za sebe postavili sami, nikdo jim svobodu nedal, čili za současnou situaci v Africe částečně asi můžeme, ale nedůsledným krachem koloniálního systému bez přechodných období; viz Zimbabwe. |
|
|
|
| Já sice taky moc tyhle humanitární instituce nemusím, protože jsem více "zelený" a vidím důlěžitější globální problémy k řešení. Na druhou stranu jsem rád, že jsou tací, které to zajímá, ale nesmí se to přehánět.
No a jinak je tu jeden malý problém. Nepochybně za to historicky "můžeme", ale napravit to samozřejmě tak snadno a rychle nejde. Kdyby takové státy byly izolované, tak by se tam taky dělo ledacos, ale věřím, že by to nebyla taková nerovnováha.
Ale abychom byli k tématu, díky, na film vím, že se nebudu chtít podívat:-). |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
A samozřejmě nechybí tvrzení, že my zlí bohatí Evropané musíme dělat všechno proto, aby se obyčejní Afričané cítili v bezpečí a nasycení.
Přesně tohle mě taky sere. Celá Evropa má mindrák z toho, že je tady životní úroveň vyšší některých dalších zemích. Nechápu proč? Snad kvůli tomu, co se dělo před stovkami let a co teď naše generace musí během pár let napravit :-) |
|
|
|
| Obvykle už film jenom ohodnotím na ČSFD a nikde nic nějak nerozpatlávám, ale včera jsme odkoukali Beyond Borders (Hranice zlomu) s Angelinou o humanitárních pracovnících a zas to se mnou zacloumalo, takže si komentář neodpustím. Trochu budu přesahovat do Mezinárodní politiky.
Snímek měl poukázat na odvahu a statečnost humanitárních pracovníků všude po světě, ale za mě docílil přesného opaku, o čem jsem přesvědčen asi odjakživa - jak moc nemsmyslné a absurdní tyhle humanitární mise jsou.
- Ano, v Africe, i všude jinde po světě, děti trpí. A nejen děti. Kdo to neví, je idiot a tenhle film mu se zvýšením IQ stejně nepomůže.
- Že je práce humanitárních častokrát zcela kontraproduktivní, protože je buď využije zpravodajská služba, nebo slouží ty jejich koncentrační tábory (ve smyslu nahuštění obyvatel) vyhladí protistrana, protože to má jednodušší, to je snad taky jasné.
- Martin Campbell, režisér Casina Royale a Vertikálního limitu, u mě teď tedy celkem klesnul. Dlouhé záběry na trpící děti a dojímající se Angelinu, to byla profesionálně nechutná ždímačka citů hloupější části publika. Yuck!
- V První řadě si Afrika (dtto každá podobně sužovaná krajina) musí pomoct sama. Dokud se jim bude rozdávat a nepřijde přímá vojenská intervence, která jako jediná má smysl (viz Mali), tak se nic nezmění.
- A samozřejmě nechybí tvrzení, že my zlí bohatí Evropané musíme dělat všechno proto, aby se obyčejní Afričané cítili v bezpečí a nasycení.
To mě zase jednou nasralo. 1/5 za Clivea Owena. |
|
|
|
| Mvek:
Jinak Jonas Quinn mi vždy přišel inspirovaný Tintinem. A kdyby byl někdy před 15 lety hraný film, tak by ho měl hrát ten herec.
To jednoznačně :) Každopádně film se mi také nelíbil, a to výrazně. IMHO nebyl dostatečně cílený ani na děti, ani na dospělé a co jsem pochopil, tak Hergé dokázal po téhle hranici chodit celkem schopně. |
|
|
|
| Vzhledem k tomu, že Spielbergův Tintin z roku 2011 měl docela kladné komentáře, čekal jsem, že to přece jen bude mít víc přidané hodnoty i pro dospělé.
Nemá.
Bohužel nejsem z dětství moc dotčený Titinem, i když něco málo jsem viděl/četl a věděl jsem, že se to správně má číst spíše [Tenten].
Jsem tedy ale překvapen tím, že skutečně není jasné, kolik mu má být let, a že Hergé si ho snad původně vytvořil jako cca patnáctiletého. Ve filmu rozhodně působí tak na těch 15-18, ale už nemá problém střílet z pistole (a v nějakých komiksech řídit auto). Podivná postava:-).
Překlad navíc také bude zajímavý, originální jméno jeho psa je Milou, v animovaném českém seriálu Milouš, v titulcích toho animáku z 2011 je to Filuta a anglicky je to Snowy.
Jinak Jonas Quinn mi vždy přišel inspirovaný Tintinem. A kdyby byl někdy před 15 lety hraný film, tak by ho měl hrát ten herec. |
|
|
|
| Pozemstan: Díky, hledal jsem "Martian", a tudíž tvůj příspěvek minul. No, byl jsem líný dohledávat to G a další věci, i když kromě možného pokácení rakety to jsou spíš "kosmetické" nedostatky (dobře, až na tu vysílačku).
Hm, tak když nad tím přemýšlím, tak se to možná vyrovná Gravity těmi nesmysly:-). |
|
|
|
| Mvek: S celkovým hodnocením souhlasím, k technickým problémům jsem se vyjádřil zde. |
|
|
|
| Celkově - proč ne, jeden z koukatelných sci-fi filmů a jestli má šanci podpořit zájem o kosmonautiku a třeba zase pomoct nalít více peněz do této oblasti, ať už soukromých, nebo veřejných zdrojů, tak super!
Nenudil jsem se. A když bych měl srovnávat Gravity, Marťana a Interstellar, tak bych měl těžké rozhodování, Interstellar a Gravity měly ten emociální náboj, zejména v kině umí zaujmou (Interstellar jsem ale viděl doma a fungovalo to taky). Gravity ale co do uvěřitelnosti asi dost odpadá, no a Interstellar je pak takový divný pel mel a zklame. Takže nevím:-). |
|
|
|
| Telemachus Rhade 256698:
Martian
Hm... Neviděl jsem v kině, tam by to třeba působilo více (ale to mi přijde, že je spíše doména toho Gravity, které vysloveně funguje jen v kině). Taky mi v tom filmu něco nefungovalo, ale zase některá klišé mě potěšila, že tam nebyla, i když Telemachus v tom starém příspěvku pár jiných uvedl a ano, trochu je to škoda.
Já osobně mám problém s pár technickými věcmi. A tím nemyslím jen záchrannou operaci, tam mi taky přijde dost nepředstavitelné už to nabrání modulu od Číňanů, protože v těch záběrech to vypadalo, že se modul krásně přibližuje kolmo, přitom Hermes měl mít velkou rychlost. No a nezdá se mi, že by v takové situaci dolaďovali manévr ručně, když by je k tomu nevedly jiné okolnosti (porucha atd.).
Závěrečné nabrání Watneyho nebudu moc komentovat, to je dost šílené. Ale přišlo mi komické, že sundají špičku (zalepí to igelitem, což mi přijde nepředstavitelné i v řídké atmosféře, a nejspíš to vedlo k brzdění, takže i proto možná doletěl níže), ale nechají tam jiné věci. Ale chápu, že asi vstupní poklop neodstranili kvůli plamenům z motorů při zážehu.
Ale přijde mi zcestné, že když má modul na Marsu dvě přechodové komory, tak jedna selže bez chyby člověka tak, že vycucne celý obsah ubikací. Kdyby to bylo takhle stavěné, tak by museli mít na sobě furt skafandry, vždyť se něco může stát a všichni uvnitř jsou mrtví...
A stejně tak Watney celkem v klidu počítá brambory při další bouři jen s tím igelitem na vstupu... bez skafandru. Hm... Čekal bych ještě jeden hermetický uzávěr, byť už bez ostatních mechanismů přetlakové komory, nebo rozdělení ubikací na několik hermeticky uzavíracích modulů.
|
|
|
|
| Bubba Ho-tep
Starý Elvis, černý JFK a Tutanchámonův bratr :) |
|
|
|
| Mně se to taky moc líbilo. Hodně zajímavá je třeba výprava - vytvoření téměř monochromatického prostředí bez počítačových efektů. |
|
|
|
| Marshall: Bound (1996)
Viděl jsem to tehdy v premiéře na HBO, což už tedy asi bude těch neuvěřitenlných 19 let :) a od té doby asi 3x, naposledy předloni. Výborná jednohubka - 5/5. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|