|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Nějakou náhodou jsme si dali další film, kde figuruje Orson Welles, byť jen jeho hlas vypravěče...
History of the World: Part I (1981)
Tak chtěl jsem to vidět po náhodném zhlédnutí scény z té části Inkvizice na YouTube. Ale asi jsem už na tyhle parodie přece jen starý. Jako pobavili jsme se, ale když ona nejméně polovina humoru je fekální (či dvojsmyslný sexuální) a to je moc. Jako oddychovka proč ne, pro některé cílovky asi super. Jsem rád, že jsem to viděl, ale nadšený nejsem. Ono ani ze Spaceballs jsem podruhé nadšený nebyl, protože jsem taky asi zestárl.
Na IMDB se tváří, že hláška "It's good to be the king" pochází odsud a různé variace či opětovné použití jsou narážky na tento film. Nemohu to posoudit, ale sedí to, proč ne, jen jsem si myslel, že i tady to použili v rámci parodie jako narážku na něco jiného.
A nad čím jsem v pozitivním smyslu žasl, byla výprava v případě záběrů na města, přístavy apod. z dálky. Ať už je to odjezd z Říma, z Paříže, nebo příjezd do přístavu u Říma, ale i širší pohled na ulice Říma - za tu kombinaci krajiny a modelů nebo kresby (těžko jsem odhadoval, co, kde je uděláno jak) by se nestyděl lecjaký film té doby (kdyby tohle bylo v té staré Kleopatře...). Jako realistické ve smyslu skutečného vzhledu v historii to nebude, ty budovy tam budou naházené na efekt, ale vypadá to realisticky, jako by skutečně stály. |
|
|
|
| Citizen Kane (1941) mě tedy trochu míjí. Bude to asi z řady filmů, které tehdy mohly být úžasné (i výpravou), ale dneska už prostě nefungují. Něco zajímavého tam bylo, ale spíš jsem se nudil.
Uvědomil jsem si ale, že mi chybí v moderních filmech obrazová kompozice, která se tady objevuje několikrát a myslím, že ve starých filmech ji občas používali: že je třeba záběr na lidi v místnosti, nebo na postel se spící osobou, ale přes noční stolek, na kterém leží sklenice, lahev atd., a prostě jsou v podstatě těsně za obrazovkou. Nejsem si tedy jist, jestli tyto záběry neskládali ze dvou, protože minimálně v případě, kdy to má ukázat, že na stole jsou nějaké léky, které žena spolykala a málem se zabila, je lahev docela ostrá, takže by to byla hrozně velká hloubka ostrosti. Dneska by to tedy bylo složitější, aby to vypadalo realisticky, ale je to stejně zajímavé a občas bych víc podobných záběrů uvítal (i kdyby ty předměty v popředí byly hodně rozmazané, ale byly poznat díky tvaru apod.). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Pro mě je Jamie Dornan Graham z Once Upon a Time a vrah z The Fall a v obojím hrál dobře, ty odstíny mu odpustím, se mu narodilo dítě a potřeboval prachy :D |
|
|
|
| Jan Kubiš je Jamie Dornan z 50 Shades of Grey, Cillian Murphy je krom jiného Scarecrow z Batmana, atd... To je nevýhoda, když člověk zná spoustu herců :) |
|
|
|
| Castecne v souvislosti se Samomluvou, koprodukcni Anthropoid.
Zajimave je, ze tam hraje Toby Jones alias Pilcher z Wayward Pines. |
|
|
|
| Spolehlivá hláška, která mě donutí vypnout film/seriál a už se k němu nevrátit?
"You think you're better than me/us?"
Poslední dobou je ve strašné spoustě věcí a je mi to sympatické asi jako Yakuzzovi Češi. |
|
|
|
| Když už jsme u Arnolda, co jste říkali na Last Stand a Sabotage?
Mě se celkem líbili oba. Respektive vzhledem k mým malým očekáváním jsem byl velmi příjemně překvapen. |
|
|
|
| Arnoldovy postavy jsou mnohem zábavnější, když moc nepřemýšlí. |
|
|
|
| BorgDog: Co to znamená? Zrovna v druhém filmu mi právě přijde, že Conan už trochu myslí. |
|
|
|
| Mvek: Ten je prostě blábol.
Telemachus Rhade:
Viz Solomon Kane před pár lety
Solomon Kane byl ve skutečnosti dost dobrý a předloze věrný. Dodnes mi není moc jasné, proč tenhle film neuspěl, mně se to líbilo dost. Jinak souhlasím, že je to neschopností.
Problém speciálně s Conanem je nepochopení té postavy. Howardův Conan NENÍ tupý svalovec, co umí akorát useknout někomu hlavu a pak nad tím dumat s výrazem "jsem úplně vypatlanej." Howardův Conan sice sekal hlavy, ale také MYSLEL, byl občas celkem prohnaný hajzlík, plánoval, taktizoval. Zápletky Howardových povídek byly většinou jednoduché, ale Conan v nich nepůsobil jako tupé hovado. To je něco, co bohužel Hollywood doteď nepochopil. |
|
|
|
| Marshall:
možností je dost.
To jo, ale Howard v Hollywoodu platí za lehce nezfilmovatelného. Viz Solomon Kane před pár lety, a nebo teď remake Barbara. Že je neuměním film-makerů, to je samozřejmě vedlejší ;) |
|
|
|
| A jak je to s tím druhým filmem tehdy? Ten působí jako takové klasické masové fantasy, které neurazí, pobaví, ale neoslní, ale člověk by chtěl vidět další díly. Ten je věrnější předloze? |
|
|
|
| Milliusova Conana beru jako vizuální doplněk k soundtracku. :-) A ten účel plní. Zajímavé je, že tvůrci MUSELI Howardovo dílo dost dobře znát, protože tam jsou patrné prvky z několika povídek, ale rozhodli se smontovat poměrně dost "divný guláš" v němž zároveň literárního Conana úplně popřeli. |
|
|
|
| Mně tedy vždycky připadal Barbar Cohen, eh, Conan strašně špatně sestříhaný, materiál by byl v rámci možností "OK", ale střih je dobrý tak na to, aby za něj někdo někomu jednu "střihnul". |
|
|
|
| ... ale aj poviedky by sa dali celkom vhodne upraviť... |
|
|
|
| Marshall: Hodina draka by sa na to celkom hodila... |
|
|
|
| No já právě nechápu, že nenatočí nějakou z knih - možností je dost. |
|
|
|
| Starého Conana mám rád, ale je škoda, že scenárista takmer vôbec nevyužil potenciál Howardových kníh, ktoré majú v mojej knižnici čestné miesto... |
|
|
|
| Jistěže jde (tak každé dva roky opakuju)! Ten film byl imho natočen velmi dobře, vynikající hudba a několik rozhodně nepovrchních zamyšlení, které je samozřejmě možné ignorovat dle momentální nálady. Jako u Detroyera bych to chápal, ten k mé veleobří lítosti tak dobrý není. A rozhodně je lepší než remake, který má sice nějaké dobré scény, ale celkově to není ono.
Jinak novinka: Teorie tygra: 1/5 - film by se dal shrnout tak do 15 minutového krátkého vtipného filmu. K STOčku na druhý monitor to šlo...
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|