|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Mvek 275963:
To má být produkční pořadí?
To je imho chronologické pořadí. |
|
|
|
| Tak Arrival byl úplně něco jiného než jsem čekal. Oslovilo mne to velmi, ovšem na jiné, osobní rovině. Oproti tomu, co se o tom píše, bych to vůbec neoznačil za sci-fi. Spíše je to filozofický film o podstatě reality. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: V tom filmu mají ti ostatní cameo a vypadají strašně přestárle. Takže leda to mít ve stylu Vesmírní kovbojové apod., skupinka důchodců musí zachránit New York. Pravda, když to teď tak píšu, nějakou komedii by na tom založit šlo.
Ale ok, tak jinak. Když už musel být remake, tak tohle byla rozumná cesta oproti ST. |
|
|
|
| Mvek:
muselo by se přeobsazovat.
Proč? No tak holt jeden umřel, to se lidem občas stává. |
|
|
|
| Mirak: Celkem 4. Stěžejní je logicky poručík Robert Merril z druhého dílu, který Winnetuovi přebral Ribannu. Následně se objevil ve všech třech filmech se Surehandem. Ve všech také ještě pod civilním jménem.
Yakuzza:
Dodnes jsem zil v domneni, ze ty filmy jsou zhruba dva.
Netrefil ses jen o 14 ;) Nicméně poslední dva v anketě stojí mimo - Lex Barker tam nehraje Shatterhanda, ale jinou postavu.
Mvek:
To má být produkční pořadí?
To je oficiální pořadí since 70's. Produkční je úplně jinak - tam je první Poklad a poslední Old Firehand.
AVip:
Poklad ve stříbrném jezeře
Čekal jsem, kdo první s tím přijde :) |
|
|
|
| Když jsme u remaků, my si tedy dali Ghostbusters (2016) a já jsem velmi potěšen. Je to občas přehnané, ale to dvojka občas taky strašně. Na druhou stranu to podle mě ducha Ghostbusters celkem splňuje:-), jako remake to přináší něco nového, narážky a camea to tam vložilo celkem nenásilně, nic přehnaného a je tam spousta drobných vtípků.
Souhlas i pár hluchých míst, kdy bych trapné chování ženských zkrátil, ale co, krotitelé z jedničky jsou taky ulítlí.
Když už tedy něco, tak za mě dobré. Remake to asi musel být, pokračování by nešlo, muselo by se přeobsazovat. |
|
|
|
| Viděl jsem jich dost, ale nepamatuji si, jestli jsem viděl Mezi Supy, a také vím, že Surehanda a Firehanda jsem viděl jen kousek, i když to tak blbě nepůsobilo. O Firehandovi jsem věděl už dávno, neboť jsem to viděl v programu německé TV v MF Dnes.
To má být produkční pořadí? |
|
|
|
| O_o Dodnes jsem zil v domneni, ze ty filmy jsou zhruba dva. |
|
|
|
| Nebyl Terence Hill právě jeden z těch herců, který si v Mayovkách zahrál více postav? |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Nyní je zde nová anketa.
Byla to fuška... ale Poklad ve stříbrném jezeře dostal na prdel ze všeho nejméně (tedy pokud pomineme, že v předloze jsou téměř davové scény a že sestává nejméně ze tří na sobě do jisté míry nezávislých dějových linií), těsně následován prvním Vinnetouem. Ještě Vinnetou dvojka jakž takž připomíná svou předlohu (jakž takž, s ušima do krve), ale pak to šlo už totálně šejdrem... |
|
|
|
| Mirak:
kvůli tomu, že tam plácnou letopočet mi přijde jako trochu laciná záminka
Jen předvídám reakci amerického trhu (;-D) - a zcela bez obav, dostane se to tam, není důvod, aby ne. |
|
|
|
| BorgDog: Ano, hlavní hrdinka je svým způsobem tragická postava, ale * vlastně je na tragédii připravenější a pokud znalost toho jazyka otevře schopnost vidět do budoucnosti všem lidem (nebo alespoň špičkovým lingvistům), pak asi nebude v podobné situaci sama. Ale v takovém případě je to skutečně svým způsobem "zbraň" hrozící rozpoutat další globální konflikt ve stylu "Roku pekla" ve Voyageru. Sice nehrozí přímo "časová válka" ve stylu ENT, ale vlastně mohou z budoucnosti pronikat důležité informace o technologických a jiných objevech atd. a i bez cestování v čase mohou aktéři v současnosti konat ve svůj budoucí prospěch... Jenže jestli mají tu schopnost občané všech států, drží se svým způsobem "v šachu" (a náznak toho ve filmu vlastně zazní), možná více než jednotlivé druhy v ST, které musí k poznání budoucnosti riskantně cestovat časovým warpem (i když existují i další způsoby), byť jim to dává jiné ničivé možnosti... Je ale možné, že se schopnost poznat budoucnost v Arrivalu týká vždy jen dané osoby...* |
|
|
|
| Jako dítě jsem docela znal asi tři nebo čtyři "hlavní filmy" s Vinetouem, pak jsem viděl na Nově i něco s Karou ben Nemsí, ale pak už jen útržky, takže se mi to také plete a necítím se oprávněn hlasovat. -) Ale jednou bych rád zhlédl celou "sérii". Překvapilo mě, že bylo s Vinetouem natočeno více filmů, i bez Old Shatterhanda, když jsem nedávno viděl kousek jednoho s Old Surehandem, kde hraje i mladý Terence Hill... |
|
|
|
| Strašně mi ty filmy splývají a nepomáhá tomu ani neustálé obsazování stejných herců do jiných rolí :) |
|
|
|
| Nyní je zde nová anketa.
Názvoslovně korektní! ;) |
|
|
|
| No, potopit to jenom kvůli tomu, že tam plácnou letopočet mi přijde jako trochu laciná záminka, proč to celý sepsout :) |
|
|
|
| Na okraj Mayovek:
- filmová série z 60. let je low cost sauerkraut western, který se odehrává v "bezčasí" - tam reálie neřeším.
- naproti tomu románová série má jasně danou dobu ve které odehrává, protože ta začíná někdy ve druhé polovině / ke konci občanské války a končí cca. v polovině 70. let 19. století a tomu odpovídají i popisy reálií, včetně zbraní, v textu. Řekněme deset let 1864 - 1874 (to je rok kdy podle Maye Vinnetou zemřel). Jiná otázka je, jak to všechno narvat (včetně blízkovýchodní série) do pouhých deseti let, ale to je zas jiná story...
Takže pokud trailer na nový film otevírá informací o 60. letech 19. století, tak je prostě a dobře těžký renonc, že tam vojáci mají výzbroj, která se používala až o nějakých dvacet let později (za domácí úkol si můžete zjistit, proč dokázali indiáni rozstřílet Custera u Little Bighornu). |
|
|
|
| Tak jsem film Arrival/Příchozí zhlédl včera večer až dnes ráno v jabloneckém kině Junior. Podle mě je to opravdu skvělý film a kritika, která se objevila v (jinak film také celkově velice chválící) diskusi Fuky a spol., na kterou jsem odkazoval níže, je do značné míry mimo. Skutečně se to myslím dosti vymyká dnešní komerční filmové produkci.
Opravdu pozor na spoilery, které mohou zážitek z filmu značně poškodit!
*Z oné diskuse filmových kritiků jsem nabyl dojmu, že po úvodní vědě přijde ke konci nějaké čisté metafyzično, možná propojené s náboženstvím, které předchozí "vědeckou" část zcela popře a rozvrátí iracionální emocionální nelogičností... Stále jsem s obavami čekal, kdy to přijde, ale nic takového se nestalo. Emocí tam je mnoho, přirovnal bych to trochu k AI, byť to je oproti Příchozím "ždímá" myslím ještě více, ale nic z úvodního děje popřeno není, jedná se naopak o zajímavé, ale logické, vyústění příběhu, byť s širším, ano, asi i metafyzickým, přesahem. Jediné, co jde zdánlivě mimo úvodní vědu, ale i tu vlastně postupně stále více doprovází, jsou vizionářské sny či telepatické "předtuchy", resp. pohledy do budoucnosti. I to ale zapadá do celkové "skládačky", znalosti budoucnosti a jejího využití... Jestli to dobře chápu, i na základě Ianovy zmínky teorie, podle které lidské myšlení ovlivňuje používaný jazyk, přičemž tento "univerzální jazyk" měl pomoci vnímat tok času a vidět do budoucnosti, vlastně ani nejde o vize, spíše skutečně pohledy Louisy, již ovlivněné oním jazykem, do budoucnosti... Jistý telepatický vliv tam např. při předání sdělení čínskému generálovi prostřednictvím něj samotného, tam asi bude. Dokonce tam vlastně jednou zazní, že jeho prostřednictvím mluví "oni", ale svým způsobem je to opět více vědy než metafyzična, jakkoli by šlo pochybovat o tom, zda lze skutečně pomocí, byť neobvyklého, jazyka, vyřešit problémy teoretické fyziky... -)
Ovlivněn kritiky jsem se po úvodních scénách mylně domníval, že děj bude prostý: Nakonec se ukáže, že nejde o žádné mimozemšťany, nýbrž mrtvou dcerku, která po výzvách matky vrací z "nebe/posmrtného života" domů. To se ale naštěstí ukázalo jako naprosto mylná úvaha. Snad to byla i úmyslná "návnada" autorů, když se divák až relativně blízko konci dozví (byť už poměrně brzy zazní nejednoznačné vyjádření u vojenského lékaře o těhotenství, což by to mohlo prozrazovat dříve), kdy se vlastně odehrávají scény v úvodu a další "vize"...*
Líbí se mi určitá střídmost filmu i pozitivní odkaz. Tou střídmostí se to trochu podobá Kontaktu, který je asi vizuálně pestřejší, ale zase možná oproti tomuto přece jen s výrazně menším "uměleckým dojmem", i když děj je odlišný, asi bližší Blízkým setkáním třetího druhu, ovšem naštěstí i je rozhodně nekopírující, a komornější...
Pokud bych měl filmu něco vytknout, *tak je to možná poněkud nevěrohodné vysvětlení kvalifikace hlavní aktérky. Perština snad není tak neznámý jazyk (v USA žije mnoho občanů íránského původu, íránská Američanka byla i vesmírnou turistkou), takže by jako překladatele nejspíše použili někoho z jejich řad a zpravodajské kruhy určitě budou mít své specialisty... Hlavně to ale snad není tak mimořádně obtížný úkol, aby se stal kritériem k výběru experta v misi, na kterou se ještě nikdo nevydal... -) Ale dejme tomu, že překládala nějaký neznámý dialekt, zrovna byla po ruce, a prostě si na ni vzpomněli ze známosti a protože měla onu prověrku...
Také lze samozřejmě pochybovat, zda je armáda ČLR tak mimo kontrolu vládnoucí komunistické strany, že je klíčovou postavou generál, náčelník generálního štábu, když nejvyšší vůdce odvozuje svou moc hlavně z funkce předsedy Ústřední vojenské komise ČLR a KS Číny a dnes už i přímo velitele armády. Ale je fakt, že v klíčových okamžicích bylo dění s armádou a jejím silovým přístupem úzce spjato...
Otázkou je, zda by se nakonec lidstvo skutečně sjednotilo, a to podle plánu příchozích na 3000 let, ale budiž, je to optimistická vize ve stylu ST. A kontakt s mimozemšťany, možná ne poslední, by snad tak zásadní vliv na lidstvo mít mohl...
Telemachus možná řekne, že to částečně vykrádá Proroky z DS9, a snad i bude mít trochu pravdy, ale přesto je to myslím značně originální příběh...*
Nejsem až tak zkušený filmový divák, ale rozhodně to patřilo k nejlepším (ne jen) sci-fi filmům, jaké jsem kdy viděl.
BorgDog: Jak jsem psal, nemyslím, že by ten konec vyzněl v rozporu s předchozím dějem a nějak nelogicky, jak to popisovali kritici v oné rozhlasové diskusi... Tedy nevím, nakolik film odpovídá předloze, ale řekl bych, že vyznění je velmi dobré... |
|
|
|
| Měl to lehký, polovina z těch filmů ani nejsou primárně horory :) |
|
|
|
| Tak... Anketu o nejlepší space horror (pro mě) překvapivě vyhrál můj oblíbený Horizont. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|