|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jsem rád, že ses na ten film alespoň podíval, i když jsi jej vlastně odsoudil předem... -)
Ačkoli asi neuvítáš reakci, tak si neodpustím poznamenat, že, pokud jsem film pochopil, jazyk mimozemšťanů umožňoval bytostem, které mu porozumí, vidět napříč časem. Oni tedy věděli předem, jak to dopadne, a vlastně na nic nečekali. Čas je nijak netlačil a vývoj vyhrotila až hloupost jednoho člověka (o které však také museli předem vědět, ale třeba se obávali nepředvídatelných změn vývoje v případě snahy tomu zabránit nebo to v tomto pojetí časových paradoxů prostě nebylo možné)... Pomoc lidí, kterou potřebovali, měla přijít až za tisíce let, přičemž onen problém také již museli znát...
A totéž se týká hlavní lidské hrdinky. Mohla tušit, že pokud se pokusí vývoj změnit třeba tím, že dítě nepočne či potratí, buď se jí to nepovede, nebo může změnit dějiny nežádoucím způsobem (pokud už zvolila narození dítěte, mohla beztak tušit, že vývoj léku stejně neurychlí, i když schopnost vidět budoucnost by tomu mohla pomoci, bude-li ovšem lék vůbec někdy nalezen). Trochu to připomíná příběh Krista, který měl také znát předem svůj krutý osud a trpně jej přijmout, ačkoli toto srovnání s náboženstvím i přes poněkud metafyzické vyznění filmu asi není úplně vhodné...
Na druhou stranu, pokud se ten "univerzální jazyk" naučí mnoho lidí, a získá tak schopnost vidět budoucnost, bude nebezpečí změn či pokusů o změny vývoje mnohem větší. Uznávám, že tyto důsledky, které by dost možná vedly k urychlení likvidace lidstva, film poněkud opomíjí, resp. mimozemšťanům, kteří si jsou vědomi toho, že přinášejí mocnou zbraň, stačí momentální sjednocení lidstva. Zřejmě vědí, že se stane trvalým, což působí poněkud naivně (na rozdíl od vulkánců v ST zde mimozemšťané po prvním kontaktu odletí a kromě svého jazyka lidstvo zřejmě jinak neusměrňují, resp. to alespoň film neukazuje)... Ale v rámci daných předpokladů to má svou logiku. -) |
|
|
|
| Arrival | spoilers
- Bylo to kolorované daleko za hranici přípustnosti. Stejně se hýbalo s kontrastem a jasem. Za to by se mělo střílet.
- Potřebovali pomoc? A co si o ni třeba říct a nečekat až na poslední chvíli nějaká zrzka totální náhodou všechno rozlouskne?!
- Hudba - to bylo něco hrůzostrašného!
- Ty neustálé záběry televizních zpravodajců! Meh.
- Bomby, armáda, hloupí lidé. Seen 1000 & 1 times already :-/
- Vzpomínky na budoucnost? A ona se rozhodne nic z toho nezměnit? Oh my fucking Valen!!
1/5 za pokus o vykradení Nolana.
A abych předešel 80ti zbytečným příspěvkům...
Pro Miraka je to póza a ostatní se mnou nesouhlasí. |
|
|
|
| První dva filmy byly fajn, doufám, že třetí bude taky. |
|
|
|
| Může mi někdo říct k čemu je film "Válka o planetu opic", když už od roku 1968 je jasné, jak dopadne? Je to dobré k něčemu jinýmu než předváděčce "A takovýhle naše studio umí renderovat digitální opice" a Woody Harrelson vám i v pětapadesáti hodlá dokázat, že není žádný ořezávátko? |
|
|
|
| V Tangled jsou vsichni chytri, ve Frozen vsichni blbi a v Brave tak napul. To je pro me zasadni kriterium. Navic mi prijde, ze Mandy Moore umi zpivat a ty ostatni ne. Ujecene Frouzn uz videt znova nechci. |
|
|
|
| Mvek: Já se přiznám... když jsem před časem na HBO Go dost natěšeně shlédnul "Reblbku", eh, pardon, Rebelku ("Brave"), tak jsem si prostě potom musel chca nechca spravit chuť právě s "Tangled" a "Frozen"... |
|
|
|
| Navázal bych na předchozí debatu - Brave mělo zajímavou atmosféru, mně nesedící výtvarné pojetí a nakonec tak nějak pointu vyznívající do prázdna. Prostě nějak mi to vyšumělo. Takže u mě koukatelné, ale nic moc. Navíc mi ta zřejmě skotská/irská stylizace občas moc připomínala pokus o napodobení francouzské galské asterixovské, a to nejen těmi rvačkami. Záměr to snad ale nebyl a jde jen o můj "problém".
Oproti tomu Tangled je ukázkový animák cílící na děti. Myslím to v dobrém, dětem bych to klidně pustil, je to fajn modernizované podání pohádky. Grafické pojetí je takové typické, ale tedy nezajímavé, asi hodně disneyovské.
Pixar je tu zmíněn jen na konci v titulcích, takže asi moc velký dopad na příběh neměli.
Tak nějak jsem si víc užil Tangled, ale to bude i vztahem k hlavnímu dabérovi Zachary Levi, tedy "Chuckovi".
A k Valentýnu to sedělo perfektně:-). |
|
|
|
| Mvek: Už jsem to viděl poměrně dávno, nepamatuji si to, ale působilo to na mne přes svou komplikovanost (a zřejmě i nějaké logické chyby) jako snad nejlépe udělaná self-konzistentní časovka, co jsem viděl. Jakože se tam vyhnuli paradoxům, a nakonec zbyla jediná časová linie, kde vše dávalo smysl. |
|
|
|
| Ne, 12 opic bych v pubertě nezvládl. Teď proti tomu filmu ale nic nemám, nějakým způsobem se líbil, užil jsem si ho.
Jen mi trochu vadí to, že se nedá asi najít jasný výklad, co kdo proč a kdy. Trochu mi připadá, že si při psaní filmu vymysleli několik zajímavých myšlenek a nemohli se rozhodnout, co má být "pointou", a tak nakonec ty, co prohrály, dali jako mezizvraty (tedy třeba viz situace s voláním doktorky do té firmy na koberce). Což není výtka, jen konstatování.
Pitt v blázinci je super, pak mi vadí, ale budiž.
Ale buď je v tom filmu dost logických děr, nebo je pointou opravdu to, že James Cole byl pomýlený, postupně si to vykonstruoval a souběžně ovlivnil i tu doktorku.
Pak by se dalo vysvětlit nesmysly, že má svůj notýsek, a přitom strojem času přicestoval minimálně dvakrát nahý.
Nebo, že laboratoř měla zjistit, že ta střela byla vystřelená 1916. Ona byla jen vyrobená tehdy, od jejího výstřelu ale uběhlo jen pár dní, ačkoliv to bylo století zpátky.
A samozřejmě pak by pasovaly ty změny toho snu (i když já si tedy všiml jen jedné - Pitta - ačkoliv podle Wiki se měly nějaké věci měnit průběžně).
Ale dobré to bylo tak jako tak. |
|
|
|
| Mirak 280410: 8. a jediný, kdo přibude je Charlize Theron. Ta mi plešatá (už) nepřijde. |
|
|
|
| A teď i na 18. díl Fast and Furious.
Spoiler: Počet plešatých vopičáků se v tomto dílu ztrojnásobí! |
|
|
|
| Zatím jsem během Super Bowlu viděl už 3 trailery na miliontá pokračování v rámci franchise: Logan, Piráti a Transformers. |
|
|
|
| Neviděl jsem dodnes, nechystám se doplnit. Možná jednou v rámci nějakého SW maratonu. |
|
|
|
| Na E.T. možná půjdu v rámci FutureGate festivalu. To bude myslím původní verze (1982). |
|
|
|
| Když koukat po 15 nebo kolika letech na E.T., tak na původní nebo výroční verzi?
Vím o nějakých vizuálních změnách (pistole, vysílačky a zpět), ale o to mi tolik nejde. |
|
|
|
| Mirak: Ony i ty prequely by šly jako seriál. Na to bych se i díval, ačkoli jinak seriálům moc neholduji. |
|
|
|
| Já bych ságu Duny stejně nejradši viděl zfilmovanou jako seriál. Ale Herbert st. se podle mě prostě blbě adaptuje.
Možná bych radši viděl zfilmovaný prequely nebo Sluzebnicky dzihad, obojí je o poznání prozaičtější :) |
|
|
|
| Tak je to tu. Legendary přichází s novou filmovou řadou, a tou je...
TRAMTADADÁ!
Duna
První film zrežíruje Denis Villeneuve (Blade Runner 2049, Arrival, Scicario, Enemy, Prisoners)
Viděl jsem od něj prozatím jenom Enemy, a to bylo otřesný! Na Prisoners jsem podle traileru nenašel odvahu. |
|
|
|
| Tak jo, Baron Prášil nic moc. Na Kopeckého se dalo "koukat", ale jinak nuda, to mě ta "Kometa" fakt bavila víc, i když je z jiného soudku a po technické stránce je odfláknutá. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|