|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| tz:
Logan by měl být dokonce mimo sérii i mimo své sólovky - jen film sám pro sebe, na nic nenavazovat.
What? To je bizzare! :-D To jsem doteď netušil, ale jsem za to tedy rád. Ono vyznění tohoto snímku právě degradovalo konec filmu z 2014; takže OK, tohle nemusím nikdy vidět :) |
|
|
|
| Telemachus: jj, pro mě to taky skončilo s Days of Future Past. Logan by měl být dokonce mimo sérii i mimo své sólovky - jen film sám pro sebe, na nic nenavazovat. Takže změna stylu mi nijak nevadí. Půjdu do toho s tím, že to se zbytkem nemá nic společného, pak mě nebude výsledek muset mrzet :-D |
|
|
|
| Marshall, tz: Pro mě se X-Men kapitola uzavřela s Days of Future Past. Apokalypsa byla něco ukrutnýho a trailery na Logana na mě působí otřesně, takže do kina určitě ne. Líbilo se mi jeho eskapáda v Japonsku a tohle zatím vypadá na brutální změnu stylu :-/ |
|
|
|
| Hidden Figures (2016) - musím říct, že i přes historické nepřesnosti je to velmi povedený a dobře natočený film. |
|
|
|
| Na Logana se chystám, taky čtu jen samou chválu. Má to být poslední zjevení Jackmana v roli Wolwerina a Stewarta jako Profesora X, takže to dám v kině. Každopádně mi bude stačit, když to bude lepší než předchozí dvě sólovky. |
|
|
|
| Logan: Wolverine - viděl to už někdo? Čtu, že je to dobrý, tak možná bych tomu dal šanci.
|
|
|
|
| Showtime - neurazí, nenadchne, prostě film na vypnutí.
Ale cameo Shatnera mě pobavilo, jeho hláška "That is the worst actor ever" nebo něco v tom smyslu, nebo nadsazené chválení své role T. J. Hookera, že tak se točí policejní seriál, a jeho předvedení, jak se skáče na kapotu, že to je manévr, kterým policie zastavuje zločince, byly povedené kousky. |
|
|
|
| Hacksaw Ridge (2016) - 4,5/5
Až na pár detailů vynikající film! |
|
|
|
| Oscars winners 2017: the full list
Oscary vyhrál po omylu Moonlight, z herců Casey Affleck a Emma Stone
GLOSA: Vyhráli bílí, nebo černí? Oscary zažily totální trapas
Oscara za nejlepší film získalo drama Moonlight, nejvíc sošek má La La Land
Mimochodem, Arrival vyhrál z osmi nominací nakonec alespoň v kategorii nejlepší střih zvuku. Nejlepším neanglicky mluveným filmem byl podle americké Akademie filmového umění a věd íránský Klient (v angličtině The Salesman), jehož režisér Asghar Farhadi (anglická transkripce) se na protest proti Trumpovu dekretu proti lidem z vybraných muslimských zemí, resp. pro něj "nepřijatelným" vízovým podmínkám, odmítl ceremonie zúčastnit, byť zaznělo jeho vyjádření. I vzhledem k tomu, že získal Oscara již podruhé, spekuluje se zřejmě oprávněně o alespoň částečně politickém pozadí volby... |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
to by mohl být super film
Nejsem si jistý. Síla té knihy je v první polovině, v tom skoro detektivně-hororovém hromadění náznaků. Málokdo už dnes takhle píše, většina lidí by to "vysypala" hned zkraje a soustředila se na gore detaily, ke kterým to sice vybízí, ale v knize je jich celkem málo. Faber nejede na explicitní popisy, spíš na představivost čtenáře, plus, je to pěkná "hra s morálkou", kdy sice Isserleyno konání lze schvalovat těžko, ale jí samotné prostě člověku nemůže nebýt líto. Nemyslím, že by tohle šlo zfilmovat dobře. Osobně se mi ta kniha hodně líbila, teď se chystám od Fabera na jeho poslední román (přestává psát...), což je taky SF o misionáři na jiné planetě.
P.S.: Prakticky jediná výhrada, co bych měl je, jak mohla činnost provozovaná Isserley procházet bez povšimnutí takovou dobu. Mluvíme tu o několika DESÍTKÁCH zmizelých lidí v průběhu cca. pár měsíců, a v malém prostorovém okruhu. Sice se "lov" odehrává hlavně na mezinárodní silnici a většina dotyčných jsou různí turisté odevšad možně, ale tohle podle mě Faber nedomyslel. |
|
|
|
| BorgDog 281428: Jo, tak to by mohl být super film, kdyby to bylo o tom :-) Ale tak co už, třeba bude remake lepší ;) |
|
|
|
| Aktuálně hrál v remaku Training Day. |
|
|
|
| Názvy společností "Anonymous Content" "This Is That" "Focus Features" stojících za Eternal Sunshine of the Spotless Mind se fakt hledaly... A přitom podle IMDB fakt existují a mají na kontě vícero filmů. Ale k filmu to krásně sedí.
No a celkově, velmi pěkný film. A je fajn vidět Jima Carreyho v dobré a vážné roli a s minimem grimas (jen, když opravdu seděly do děje). Jsem rád, že jsem se do toho konečně dokopal (spíš jsem se bál, že to většinou nebudu dávat, všude jsem četl, jak je to třeba vidět víckrát, a nakonec mi stačilo asi jednou a kousek se pak vrátit a mám pocit, že mi vše sedí). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: To jsem viděl včera, vzpomenul si na Boormana, vyzvracel se a šel spát. |
|
|
|
| Dobře, takže pro TR a Marshalla:
*
Ve Faberově románu hlavní "hrdinka" Isserley systematicky nabírá stopaře jistého typu (osamělí, fyzicky zdatní muži), které pak omámí a odveze na farmu, kde jsou zbytkem týmu vykastrování, je jim vyříznut jazyk, vstrčeni do klecí a po několika týdnech "výkrmu" chemickými prostředky jednoduše poraženi a naporcováni. Protože Isserley a spol. jsou zaměstnanci mimozemské korporace, která se zabývá výrobou luxusních potravin, a upravené lidské maso je pro mimozemšťany delikatesní lahůdka.
V "prvním plánu" se to celé podobá Boulleho „Planetě opic,“ dotažené ještě o kus dál, ale s tím rozdílem, že Faber nestraní nikomu. Domovský svět Isserley je totalitní dystopie, kde většina obyvatel žije v otřesných podmínkách. "Práce" na Zemi je jediný způsob, jak uniknout, i za tu cenu, že jí "přeoperováním" do podoby člověka zmrzačili (původní podoba je cosi jako vlk s chápavým ocasem). Všichni na farmě vědí, že jsou v podstatě "na odpis" a když bude korporace chtít, prostě je na Zemi nechá chcípnout (drtivá většina lidských potravin je pro ně bez chemické úpravy nepoživatelná). De facto je jejich postavení jenom o málo lepší, než ten "lidský dobytek" co vykrmují. Na Isserley navíc ta "práce" začíná padat čím dál víc, v kombinaci s přetrvávajícími záchvaty bolesti z operací, se z ní stává troska. Celou tu depresi pepří humor černý jako dehet, třeba v pasážích vysvětlujících, proč nejsou lidé braní jako inteligentní rasa, případně Isserelyn "rychlokurz lidštiny", některé konverzace se "stopaři" kdy v kleci coby dobytek skončí třeba týpek rozvíjející předtím hypotézu, jak nádherná by byla Země bez lidí, kde by se proháněla jenom volná zvířata, apod.
Odkrýt tohle celé popsané v dřívějším odstavci trvá PŮL KNIHY. Faber pracuje úžasně s hromaděním náznaků, nikam nespěchá, důsledně se drží jenom "point-of view" Isserley, hraje si s čtenářem. Potom, když už je všechno venku, se to začne mrvit. Na farmu přiletí na inspekci synáček majitele korporace, který je ovšem idealista a tak trochu komunista, což skončí vypuštěním několika "polovykrmených zvířátek" do skotské přírody, navíc korporace zvažuje celou akci ukončit a přejít na "domácí chov." Což by znamenalo, že se všichni vrátí domů, kde Isserley bude jen zmrzačená zrůda. K tomu všemu udělá chybu, když "sebere" stopaře, co začne být postrádán, takže okolo farmy krouží policie. Končí to podle očekávání špatně, a zároveň polootevřeně, kde Faber nechává vyloženě na čtenáři v duchu rozvíjet hypotézy "co asi bude dál?" - a jedna vedle druhé slibuje pořádný mazec.
P.S.: Kongeniální emzácká nadávka, kterou si jednou někam ukradnu: "Ať si nasere na ocas!" :-)
* |
|
|
|
| nebo to hoď do tagu, mě to nevadí |
|
|
|
| BorgDog: Mně to klidně do pošty prospoiluj :)
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|