|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Marshall: Na vstupence jsem měl (česky) "Dunkerk 2D IMAX 70 mm". |
|
|
|
| Marshall: Ne ne, IMAX je vždy 70mm.
Na Pěchotu se taky těšim. V Invasion mi právě vadila hlasová absence, ale tady už nemusí ;) |
|
|
|
| Na jaké filmy letos čekáte?
Právě jsem zjistil, že bude další Hvězdná pěchota a vzhledem k tomu jak byla "Invasion" dobrá, tak se docela těším.
I would like to know more!
Telemachus Rhade: Sakriš, jak je to s tím 65/70mm??? všude píšou že to bylo 65 mm. |
|
|
|
| Přinesl jsem si jedno 70mm políčko z Dunkerku; aneb 12K.
|
|
|
|
| Na ten článek o Aktech X už jsem kdysi narazil :-D Asi začnu ten web sledovat :-D
Jinak jsem doufal, že už to Craig zapíchne a a někdo přijde s restartem... |
|
|
|
| Blog vznikl proto, že si autor potřeboval vyventilovat nároz na Akta X 10. |
|
|
|
| Neznal jsem, ale je to výstižné shrnutí :) |
|
|
|
| Bond 25 - Daniel Craig - vánoce 2019 |
|
|
|
| Ještě něco drobného k Dunkirku.
|
|
|
|
| BorgDog: No přesně.
Jinak kolonie se v té době do WWII v podstatě nestačily zapojit, protože Británie a Francie měly za to, že válku budou schopné vyřešit silami "z místních zdrojů".
Koloniální armády se začaly na bojištích objevovat až ve druhé polovice roku 1940 a pak v roce 1941, což bylo samozřejmě dáno i tím, že se válka mezitím ke koloniím přiblížila.
Royal Navy byla téměř komplet psaná na Británii, koloniím zůstalo doslova pár lodí jinak největší námořnictvo z kolonií měla -kupodivu- Kanada, což bylo asi dáno i relativní blízkostí severoamerických doků, Austrálie, Indie či Nový Zéland měly námořnictvo vyloženě symbolické a spíš ve války účaastnily jejich pozemní armády (ale ty právě až v oné poněkud pozdější fázi). |
|
|
|
| AVip: Vážně je už tohle protivné až běda. Ti lidé podobným magořením dosahují pravého opaku, než chtějí: Oni ten (skutečný) rasismus živí. :-( |
|
|
|
| Pozemstan:
Česká média se posmívala kritice, že v Nolanově filmu Dunkirk jsou jen běloši. Kritika měla pravdu
Koukám, že Udavačulík z Blicích Listů už neví co by kde nablil.
Mimochodem, v těch článcích není jediný důkaz na podporu těchto tvrzení.
Francouzská armáda byla složená z koloniálních vojáků až v mnohem pozdější fázi války, ostatně, tatáž úvaha i pro armádu britskou, jakož i britské námořnictvo (u Dunkirku působily z druhé strany kanálu a když jsem se naposledy díval na mapu, tak Indie a pod. je opačném konci světa). |
|
|
|
| Problém je, že obdobná kritika probíhá i v případech, kdy to z historického hlediska vůbec smysl nedává. Pak se nesmíme divit, že jsme cyničtí i v případech, kdy je to třeba relevantní.
Dnešní požadavky na rasovou diverzitu ve filmech a seriálech jsou neskutečně únavné a přijde mi, že to je při obsazování to první, co se řeší. |
|
|
|
| Je fascinující, jak ty trailery zatím nic neříkají...
Ready Player One
Možná to bude příšernost, resp. demoverze počítačové herní grafiky (aneb herní atmosféra z té grafiky čiší teď, pro film to asi nevadí, naopak to sedí, ale myslím, že tím je dané, že pokud bude film stavět na spektakulárnosti efektů atd., tak zastará velmi rychle). |
|
|
|
| Tak, Dunkirk za mnou a moc nevím, co si o tom myslet. Po technické stránce nelze vytknout nic - plné využití IMAX plátna bylo při 70mm filmu skutečně neskutečné!
Ale film to není. Dokument taky ne. Má-li to sloužit jako historická rekonstrukce, tak pak chybí info o tom, co se stalo s hlavními protagonisty.
Nevím - režijně vynikající, Nolan to špatně asi ani neumí, ale scénáristicky je to Nolanův nejhorší film. O tom jsem přesvědčen. IMHO je to zapříčiněné absencí Jonathana.
Mile překvapil Kenneth Branagh
Mrkni na jeho čytřhodinového Hamleta z 1996. Jeho výkon je dechberoucí. |
|
|
|
| Tak jsem byl v Imaxu na Dunkirku v pátek od 13:45. Původně jsem chtěl jít už ve čtvrtek od 20:30, ale bylo vyprodáno (možná jsem dorazil příliš pozdě), navíc jsem si zapomněl deštník a pěkně zmokl... I tentokrát bylo na nejlepších místech docela plno, ale podařilo se mi předem koupit vstupenku na 20. místo v 8. řadě, prakticky uprostřed mezi obsazenými sedadly.
Projekce přinesla vedle uměleckých zážitků ještě netradiční překvapivé okamžiky. Hned ze začátku se mi trochu nezdálo mírné blikání obrazu a po chvíli se objevilo pár momentů černého plátna s pokračujícím zvukem střelby. Myslel jsem, že je to normální součást filmu - možná i byla... Poté ale obraz zmizel na delší dobu, odmlčel se i zvuk, a uvaděč se do mikrofonu (za promítání čehosi, možná anglických titulků na křivou zeď nad jeho hlavou) omluvil za technické problémy, které budou brzy odstraněny. Naštěstí měl pravdu a po pár minutách se film opět rozběhl, i když zprvu beze zvuku. Netuším, zda jsme nebyli o něco málo z filmu vůbec ochuzeni. Jak někdo poznamenal, asi už s analogovou technikou neumí pracovat... -)(
Dříve jsem sedával v Imaxu v posledních řadách a možná to bylo lepší. I v 8. řadě jsem měl chvílemi pocit, že jsem nalepený na plátně. To jen umocňoval blízký zvuk střelby až vibrující tělem. Při některých leteckých scénách se mi i při "pouhém" 2D obrazu skoro zatočila hlava jako při pouťové atrakci s projekcí horské dráhy. Rozlišení bylo opravdu dobré, i když samozřejmě bylo vidět filmové zrno a občas drobné kazy, takže to na mě zprvu působilo jako lehká bariéra ztěžující "vžití se" do děje, který mě ale záhy stejně "vtáhl". Myslím, že zde zase chybělo zkreslení rychlého vodorovného pohybu známé z digitálních záznamů a televize.
Souhlasím s Pikem, že je to opravdu skvělý válečný film, syrový a netradiční oproti klasickým válečným velkofilmům 20. století. Svým způsobem je - z podstaty věci - dosti brutální, ale přitom se nevyžívá v explicitním ukazování prvoplánových nechutností. Možná *smrt chlapce, byť opět vyobrazena decentně, na mě zprvu působila jako zbytečné emotivní klišé, ale i ta má nakonec v příběhu docela hluboký význam a rozhodně nestojí mimo pravděpodobnost tehdejší kruté reality.* Dlouho jsem si říkal, že je film velice výmluvnou ukázkou, jak je válka odporná, výzvou k pacifismu, jenže jde přece o defenzivní operaci, nutnou obranu, a poselství naznačí až závěr, kdy nakonec i jasně zazní *v posledních slovech Churchillova projevu: "Nikdy se nevzdáme!"* Herecké výkony byly myslím velmi přesvědčivé. Mile překvapil *Kenneth Branagh, představitel hlavní postavy anglické mutace švédského detektivního seriálu Wallander.*
Zprvu mě trochu mátlo *střídání několika příběhových linií, zejména když se odehrávaly v různém čase (dokonce den versus noc), jenže všechno mělo svůj účel.* Režisérovi se podařilo *zajímavě vystavět děj na spojení několika různě dlouhých příběhových linií a jejich aktérů v jednom okamžiku, zachyceném z mnoha úhlů pohledu.*
Hudba byla myslím velice úsporná, ale přesně podtrhovala atmosféru filmu. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Že by někdo konečně zadaptoval/vykradl (nehodící se škrtněte) Fordovo "The Last Hot Time?" |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|