|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Yes Man (2008)
Pohodové, i když nejsem fanda Jima Carreyho, tak mi to přijde z řady jeho koukatelnějších filmů (a ano, má i velmi koukatelné filmy). Je to motivující, může to pobavit, může to fascinovat podivnostmi, ale bavil jsem se a klidně bych si to někdy za pár dekád dal znovu. |
|
|
|
| The Great Gatsby
To bylo divné. Jako neznám předlohu, viděl jsem letos na jaře pouze divadelní zpracování z Příbrami, takže nemohu posoudit, jak se obsahově odchýlili od Fitzgeralda. Nicméně oproti divadlu to moc odlišné nebylo, vysvětlovali tu, jak získal Gatsby peníze (ale teda moc srozumitelně a věrohodně ne), a naopak se tu méně věnovali té manželce toho pumpaře (tedy než došlo k dopravní nehodě).
Ale mám asi přece jen problém s výpravou a hudbou. Opravdu si ten film žádal rádoby umělecké originální pojetí? Takřka plně počítačové budovy, čtvrti, samé počítačové efekty atd. Ve výsledku to ale připomínalo hezčí Skycaptain's World of Tomorrow a některé stylizované komiksové filmy. A imho to velmi rychle zestárne a věrohodně to nebude působit nikdy.
No a pak je tu hudba, a tím nemyslím hudební doprovod filmu, který bych nekomentoval, ale hudbu znějící při Gatsbyho večírcích atp. To je mix hudby 20. let se soudobým rapem apod. Sama o sobě by mohla být zajímavá, hodila by se do nějaké komiksovky, hodila by se do alternativní historie atp. Ale sem to prostě nepasuje a kdoví, co si budou mladší generace myslet (tedy ti, co mají blízko tomu si myslet, že hnědé krávy dávají kakao, a ti by se asi stejně moc nepoučili).
Ne, že bych za to film odsoudil, ale díky tomu se shodnu se smíšenými hodnoceními a mám problém říct, jestli se mi to líbilo nebo ne. Příběh celkem jo, stejně jako v divadle. Film jako celek ale moc ne, to jsem si asi víc užil toho To Kill a Mockingbird o den předtím. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Komentoval jsem to zde.
Ale tak vesměs mi také přišlo, že je to přežitý film, že dnes nezajímavý, tehdy asi hodně zajímavý. A posteskl jsem si, že se dneska nevidí tam docela častější druh kompozice, kdy je ve scéně něco velmi v popředí. |
|
|
|
| Viděl jsem Občana Kanea. Dle mého ukázkový příklad přežitého filmu. Škoda.
Navíc mě neskutečně *****, jak měli scénář na 4 hodiny, ale potřebovali se vejít do dvou, tak si vzali tehdejší lehké drogy a dialogy měly víc než dvojnásobné tempo. Docela utrpení, tohle sledovat. |
|
|
|
| Marshall: Nope, čtyřce jsem dal jednu hvězdu za linku s mořskou pannou. Ta byla fajn. |
|
|
|
| Počkej ale to jsi musel čtyřce dát mínus? Protože ta byla imho horší. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 291506: *Pro mě... |
|
|
|
| Pirates of the Caribbean 5
- Po relativně nudné čtyřce jsem se docela i těšil.
- Mé očekávání na začátku ještě zvedl Legolas.
- Jenže jsem záhy zjistil, že jde v podstatě o low-cost, tak Legolas měl pouze cameo.
- Depp přestal umět hrát i Sparrowa. Celkově je mi toho člověka líto. Nevím, kde se stala chyba.
- Digi-bordel rules the world! :-( Je tam spousta opulentních scén, ale nic, co by mi v paměti ulpělo do zítra.
- Jako autor hudby uvedený "Zimmer boy" Zanelli. Poslouchá se to pěkně, ale je to mix prvního a třetí dílu. Zanelli je tam v podstatě asi jen proto, že banda sonora hrála flašku, a on vyhrál.
- Trapno-humot nejhrubšího zrna.
- Javier Bardem slizce trapný jako naprosto ve všem. Tahle země není pro starý, Skyfall, toto - všechno jedna role :-/
- Efekty (hlavně klíčování) jsou o dost horší než v jakémkoli předchozím díle.
- Ale na konci jsem pochopil proč - muselo zbýt 20 mega na cameo Keiry Knighley :-) A dalších 10 na rozšíření Legolasova camea ;)
- Tak nějak jsem myslel, že tímto je série uzavřena, ale potitulková scéna jasně ukázala ambice na šestku. Yeay!
Yo-ho, no-no - 0/5 |
|
|
|
| Mvek:
To Kill a Mocking Bird
Pro jeden z nejlepších filmů. Stejně tak to mám i s knihou. |
|
|
|
| To Kill a Mocking Bird
Bohužel jsem očekával víc soudního procesu a méně dětí. Sice ty dětské pasáže byly v rámci dětských pasáží v pohodě, ale bylo to zdlouhavé. Jako celek jinak fajn, navíc vzhledem ani ne, ale po hlasu jsem okamžitě poznal mladého Brocka Peterse (Cartwright, Joseph Sisko). A také je tam ten klučina Dill klučina, který se o nějaký ten rok později objevil v TOS: Miri :-). |
|
|
|
| AVip: Něco k tématu. :-) http://www.earthlymission.com/russia-wants-bulgarians-to-stop-painting-soviet-monuments-to-look-like-american-superheroes/ |
|
|
|
| I našimi kiny a TV prošel ještě po revoluci polsko-ruský film Deja Vu, například.
A bylo toho víc, ale samozřejmě, konkrétní tituly si nevybavím, protože si pamatuju jenom útržky ze sovětské televize z konce 80. let, kdy sovětská televize, vysílaná zde pro okupační armády, byla kolikrát objektivnější, než ČST... no, ostatně, ono se to s objektivitou Č(S)T moc nezlepšilo, že...
Long story short - za perestrojky se směla dělat z revoluce a sovětstkého zřízení atp. legrace (samozřejmě, přiměřeně, ale...) a jestli tohle současné Rusko potlačuje, tak je to mnohem děsivější, než cokoliv, co se děje například na východě Ukrajiny.
A třeba závěr Ozerovova filmu Stalingrad, kde je kritizován kult osobnosti (OK, to je válečný film a ne komedie, ale stejně) bude dnes nejspíš v Rusku ustřižen... |
|
|
|
| AVip: "hned několik filmů, které si z těsně porevolučního Ruska dělaly legraci"
Přiznám se, že ta zmínka v článku mě docela překvapila a rád bych takové filmy někdy viděl (ten s Lorcou ovšem také). Zjevně se atmosféra perestrojky opravdu lišila od té československé... |
|
|
|
| Stojí za tím Iannucci, což je pro mě záruka kvality. |
|
|
|
| Pozemstan: Tak tohle musím vidět a nejen kvůli Lorcovi - Žukovovi. :-)
Ovšem děsivá je reakce současného Ruska, jak správně poznamenává ten článek z Guardianu, za pozdní sovětské éry nebyly podobné humory nic vyloženě výjimečného...
(možná ne až takto vyhraněné, ale stejně, sám si pamatuju na hned několik filmů, které si z těsně porevolučního Ruska dělaly legraci - a že ruská revoluce nebyla v reálu žádná sranda, to není žádné tajemství). |
|
|
|
| Mvek:
Takže je dobré si připomenout první díl?
Nejenom dobré, podle mě NUTNÉ. Navazuje to přímo a nic moc se nevysvětluje, počítá se s tím, že divák bude vědět. A doporučuji verzi "Final Cut." |
|
|
|
| BorgDog: Takže to je pokračování toho prvního, nikoliv remake? Takže je dobré si připomenout první díl? |
|
|
|
| Blade Runner 2049
V první řadě - audiovizuálně je to bomba. Tenhle film se prostě musí vidět na velkém plátně, s pořádným zvukem. Deakins je génius a Zimmer konečně předvádí něco jiného, než n-té verze hrdinských chorálů. Dokonalá implementace Vangelisovy hudby z původního BR to korunuje. Villeneuve přesně ví, jak chce, aby film vypadal a dokáže z té vize vymačkat všechno. Neskutečná depresivní a zároveň nádherná atmosféra skvěle odpovídající původnímu Blade Runnerovi, ale přitom posunutá "o krok dál", přesně, jak si člověk představí, že to bude vypadat po 30 letech a jistých katastrofických událostech. Nad tímhle se hodně, hodně přemýšlelo. Tempo je pomalé, ale kdo si u tohoto filmu stěžuje na nudu, dokazuje, že mu už mozek vymyly superhrdinské mlátičky s rychlostí střihů 2 za vteřinu.
Bohužel, dějově je to problematičtější. Gosling hraje dobře, přesto si film pro sebe krade Ford. Ten si roli starého chlapa, co už obětoval všechno, ale pořád stojí rovně, vyloženě užívá. Jeho pomyslný plivanec do ksichtu hlavního záporáka (který je ovšem na plátně celkem tak 5 minut), je vrchol filmu i hereckého umění. Kromě nápadité akce "švédská trojka s hologramem" však film nemá žádnou výraznější "momentku" ani scénu. Ano, kdovíjaký příběh neměl ani původní BR, v tom ohledu ten nový je lepší, ale zápletka stojí až příliš na tom, že se na některé věci postavy ani divák prostě neptá. Například je s podivem, jak K jako zkušeného policajta vůbec nenapadne, že *pravost vzpomínek ještě neznamená, že jsou také jeho.* Nebo, že *Wallace se bojí mučit Deckarda na Zemi poté, co jeho podřízená vraždí lidi rovnou na policejní stanici* Finále zcela postrádá sílu Fordova skákání přes střechu, a zabijácké androidky-replikantky jsou už také dost ohrané. Roy Betty by tohohle "anděla" sežvýkal k svačině. Navíc se ani nepodařilo vytvořit typicky "dickovskou" paranoiu, atmosféru, kdy už si postavy nejsou jisté vůbec ničím, dokonce ani tím, co jsou samy zač.
NEZNAMENÁ to, že je příběh špatný. To ani zdaleka. Logikou je stále hodně nad průměrnou úrovní a hlavně zápletka s Joi funguje výborně. Skutečně palčivě klade otázky, jak bude asi vypadat vztah lidí s AI (něco jako Joi tu přitom můžeme mít dost brzy), i co vlastně dělá někoho "skutečným." Je to citová vazba? Vzpomínka? Ochota se pro něj obětovat? Velice potěšil i částečný non-happyend. Přesto v porovnání s vizuální stránkou jsem čekal víc a polootevřený konec je příslibem těžkého braku, pokud se někdo mnohem méně schopný než Villeneuve pokusí někdy natočit trojku.
Celkově bych dal tak 85-90%. A Deakensovi zlatého plešouna bez debaty.
P.S.: Otázka, zda je Deckard replikant, zůstává vtipně nerozhodnuta, narážek na původního BR je přitom spousta.
P.P.S.: Co se týče Duny - vizuálně to bude nepochybně úžasné. Chleba se ale bude lámat na scénáři, protože Villeneuve prostě JE typ "vizualisty" a ne režisér, který dokáže uplést z lejna bič. Potřebuje ten bič dostat už připravený, pak s ním předvede mistrovské číslo.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|