|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| kapitan Pike: Je to možné, nesledoval jsem to.
Ale jako i tak mi scény jako jízda přes most na Manhattan a míjení nějakého kadilaku nebo jakého otevřeného auta s (ve stoje) tančícími černochy či co, přišly ulítlé a jak z nějakého komiksu v alternativní minulosti. Připomínalo to rapující černochy ověšené zlatými řetězy. A podobné surrealistické výjevy tam byly porůznu. Snově pak působily právě i mnohé budovy (snad až na Manhattan), ať už vily na Long Islandu, nebo ta průmyslová oblast mezi ním a Manthattanem.
Co mi tedy ale nešlo do hlavy ani v divadle, a zřejmě to tak bude i v předloze a ve starších filmech, že je parný den, všem je vedro, tak se rozhodnou jet auty do hotelu v Central Parku. Sice to rozhodne Tom Buchanan, který si ve filmu všimne Jayova kokeotávní s jeho Daisy (v divadle jsem tam moc žádný podnět neviděl), a v hotelu se obloží ledem, ale i tak je to podivné opouštět zelenější oblast s vodou a jet autem ve vedru bez klimatizace do centra. To ale není fakt chyba filmu. |
|
|
|
| Mvek 291667:
Takřka plně počítačové budovy, čtvrti, samé počítačové efekty atd.
Není to tím, že ten film byl dělaný pro 3D? |
|
|
|
| Ono vůbec teď dost o programu rozhoduje právě nabídka Netflixu, která je z hlediska filmů pro ČR hodně špatná (nebo jsem dané tituly viděl nedávno), takže asi uvidím dost zvláštní směsici filmů v nejbližších zimních týdnech. Asi největší extrém bude, pokud si jeden den dáme Roman Holidays, a druhý si pustím ze zvědavosti zřejmě odpadové Pixels:-). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Myslím, že dvě ztvárnění mi už stačila. To spíš tak tu knížku. Je tu dost jiných věcí na zhlédnutí.
Např. se už delší dobu přemlouváme, tak možná tuto zimu, do Lawrence z Arábie. Ostatně je i na Netflixu. |
|
|
|
| Mvek:
Takřka plně počítačové budovy...
Jo takhle, nová verze :) Zkus tu klasickou: http://www.imdb.com/title/tt0071577/?ref_=nv_sr_2
(byť tam sama je samozřejmě už několikátou verzí adaptace)
|
|
|
|
| Yes Man (2008)
Pohodové, i když nejsem fanda Jima Carreyho, tak mi to přijde z řady jeho koukatelnějších filmů (a ano, má i velmi koukatelné filmy). Je to motivující, může to pobavit, může to fascinovat podivnostmi, ale bavil jsem se a klidně bych si to někdy za pár dekád dal znovu. |
|
|
|
| The Great Gatsby
To bylo divné. Jako neznám předlohu, viděl jsem letos na jaře pouze divadelní zpracování z Příbrami, takže nemohu posoudit, jak se obsahově odchýlili od Fitzgeralda. Nicméně oproti divadlu to moc odlišné nebylo, vysvětlovali tu, jak získal Gatsby peníze (ale teda moc srozumitelně a věrohodně ne), a naopak se tu méně věnovali té manželce toho pumpaře (tedy než došlo k dopravní nehodě).
Ale mám asi přece jen problém s výpravou a hudbou. Opravdu si ten film žádal rádoby umělecké originální pojetí? Takřka plně počítačové budovy, čtvrti, samé počítačové efekty atd. Ve výsledku to ale připomínalo hezčí Skycaptain's World of Tomorrow a některé stylizované komiksové filmy. A imho to velmi rychle zestárne a věrohodně to nebude působit nikdy.
No a pak je tu hudba, a tím nemyslím hudební doprovod filmu, který bych nekomentoval, ale hudbu znějící při Gatsbyho večírcích atp. To je mix hudby 20. let se soudobým rapem apod. Sama o sobě by mohla být zajímavá, hodila by se do nějaké komiksovky, hodila by se do alternativní historie atp. Ale sem to prostě nepasuje a kdoví, co si budou mladší generace myslet (tedy ti, co mají blízko tomu si myslet, že hnědé krávy dávají kakao, a ti by se asi stejně moc nepoučili).
Ne, že bych za to film odsoudil, ale díky tomu se shodnu se smíšenými hodnoceními a mám problém říct, jestli se mi to líbilo nebo ne. Příběh celkem jo, stejně jako v divadle. Film jako celek ale moc ne, to jsem si asi víc užil toho To Kill a Mockingbird o den předtím. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Komentoval jsem to zde.
Ale tak vesměs mi také přišlo, že je to přežitý film, že dnes nezajímavý, tehdy asi hodně zajímavý. A posteskl jsem si, že se dneska nevidí tam docela častější druh kompozice, kdy je ve scéně něco velmi v popředí. |
|
|
|
| Viděl jsem Občana Kanea. Dle mého ukázkový příklad přežitého filmu. Škoda.
Navíc mě neskutečně *****, jak měli scénář na 4 hodiny, ale potřebovali se vejít do dvou, tak si vzali tehdejší lehké drogy a dialogy měly víc než dvojnásobné tempo. Docela utrpení, tohle sledovat. |
|
|
|
| Marshall: Nope, čtyřce jsem dal jednu hvězdu za linku s mořskou pannou. Ta byla fajn. |
|
|
|
| Počkej ale to jsi musel čtyřce dát mínus? Protože ta byla imho horší. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 291506: *Pro mě... |
|
|
|
| Pirates of the Caribbean 5
- Po relativně nudné čtyřce jsem se docela i těšil.
- Mé očekávání na začátku ještě zvedl Legolas.
- Jenže jsem záhy zjistil, že jde v podstatě o low-cost, tak Legolas měl pouze cameo.
- Depp přestal umět hrát i Sparrowa. Celkově je mi toho člověka líto. Nevím, kde se stala chyba.
- Digi-bordel rules the world! :-( Je tam spousta opulentních scén, ale nic, co by mi v paměti ulpělo do zítra.
- Jako autor hudby uvedený "Zimmer boy" Zanelli. Poslouchá se to pěkně, ale je to mix prvního a třetí dílu. Zanelli je tam v podstatě asi jen proto, že banda sonora hrála flašku, a on vyhrál.
- Trapno-humot nejhrubšího zrna.
- Javier Bardem slizce trapný jako naprosto ve všem. Tahle země není pro starý, Skyfall, toto - všechno jedna role :-/
- Efekty (hlavně klíčování) jsou o dost horší než v jakémkoli předchozím díle.
- Ale na konci jsem pochopil proč - muselo zbýt 20 mega na cameo Keiry Knighley :-) A dalších 10 na rozšíření Legolasova camea ;)
- Tak nějak jsem myslel, že tímto je série uzavřena, ale potitulková scéna jasně ukázala ambice na šestku. Yeay!
Yo-ho, no-no - 0/5 |
|
|
|
| Mvek:
To Kill a Mocking Bird
Pro jeden z nejlepších filmů. Stejně tak to mám i s knihou. |
|
|
|
| To Kill a Mocking Bird
Bohužel jsem očekával víc soudního procesu a méně dětí. Sice ty dětské pasáže byly v rámci dětských pasáží v pohodě, ale bylo to zdlouhavé. Jako celek jinak fajn, navíc vzhledem ani ne, ale po hlasu jsem okamžitě poznal mladého Brocka Peterse (Cartwright, Joseph Sisko). A také je tam ten klučina Dill klučina, který se o nějaký ten rok později objevil v TOS: Miri :-). |
|
|
|
| AVip: Něco k tématu. :-) http://www.earthlymission.com/russia-wants-bulgarians-to-stop-painting-soviet-monuments-to-look-like-american-superheroes/ |
|
|
|
| I našimi kiny a TV prošel ještě po revoluci polsko-ruský film Deja Vu, například.
A bylo toho víc, ale samozřejmě, konkrétní tituly si nevybavím, protože si pamatuju jenom útržky ze sovětské televize z konce 80. let, kdy sovětská televize, vysílaná zde pro okupační armády, byla kolikrát objektivnější, než ČST... no, ostatně, ono se to s objektivitou Č(S)T moc nezlepšilo, že...
Long story short - za perestrojky se směla dělat z revoluce a sovětstkého zřízení atp. legrace (samozřejmě, přiměřeně, ale...) a jestli tohle současné Rusko potlačuje, tak je to mnohem děsivější, než cokoliv, co se děje například na východě Ukrajiny.
A třeba závěr Ozerovova filmu Stalingrad, kde je kritizován kult osobnosti (OK, to je válečný film a ne komedie, ale stejně) bude dnes nejspíš v Rusku ustřižen... |
|
|
|
| AVip: "hned několik filmů, které si z těsně porevolučního Ruska dělaly legraci"
Přiznám se, že ta zmínka v článku mě docela překvapila a rád bych takové filmy někdy viděl (ten s Lorcou ovšem také). Zjevně se atmosféra perestrojky opravdu lišila od té československé... |
|
|
|
| Stojí za tím Iannucci, což je pro mě záruka kvality. |
|
|
|
| Pozemstan: Tak tohle musím vidět a nejen kvůli Lorcovi - Žukovovi. :-)
Ovšem děsivá je reakce současného Ruska, jak správně poznamenává ten článek z Guardianu, za pozdní sovětské éry nebyly podobné humory nic vyloženě výjimečného...
(možná ne až takto vyhraněné, ale stejně, sám si pamatuju na hned několik filmů, které si z těsně porevolučního Ruska dělaly legraci - a že ruská revoluce nebyla v reálu žádná sranda, to není žádné tajemství). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|