|
Spravuje: leena Počet příspěvků: 5820 |
|
|
|
| Mvek:
Jakých?
Najdi si na YouTube prequely k Blade Runnerovi 2049. Jsou to tři filmečky, dva hrané, jeden anime. |
|
|
|
| BorgDog:
podle těch prequelových filmů.
Jakých? |
|
|
|
| Mvek:
má být slepý s implantáty
Ano, Wallace byl slepý. "Viděl" pomocí implantátů a těch maličkých "dronů" co okolo létaly. Jinak souhlasím s tvým hodnocením. I kdybychom připustili, že vychovávat nebo "pěstovat" děti replikantů je z nějakého důvodu rychlejší nebo levnější než je vyrábět ve velkém dospělé, ten společenský aspekt tu prostě je. Fakt, že se replikanti nerodí, ale vyrábí jako "věci" byl hlavní argument, proč nebyli pokládáni za lidi. Jakmile by toto padlo, stal by se celý ten systém neudržitelný a Wallace by to měl chápat nejlépe ze všech. On ostatně tu novou "éru replikantů" sám začal, podle těch prequelových filmů. |
|
|
|
| BorgDog: Jo, William měl být Wallace:-).
A ano, ta motivace Wallace určitě sedí, připomněl jsi mi části, na které jsem pozapomněl v průběhu sledování.
Nevím, jestli Wallace má být slepý s implantáty, nebo proč má divné oči. Trochu jsem přemýšlel, jestli taky není replikant. Nicméně asi ne.
*Co se týče plodnosti replikantů - no, pominu to, že asi spousta diváků zvláště v té době, a tak nějak napůl i já, mylně přemýšlejí o replikantech jako o androidech ve stylu lepšího Data, že mají vypěstované tělo, ale v něm počítač. Přitom je to nesmysl, protože by pak byli detekovatelní i fyzickými prostředky, třeba RTG atp. Takže je jasné, že musí mít mozek jako biologický počítač, repliku lidského, jen nějak naprogramovaného (nahraného) při narození. A samozřejmě mají DNA.
Pak ale se dostávám k tomu, že pořád to znamená, že by musela společnost investovat inženýrský čas i na vytvoření mechanismů k reprodukci, k vyživování a vytvoření nového těla replikanta. Přitom v továrnách vytvářeli dospělé, tady by muselo vzninout rostoucí dítě. Tomu by navíc nešlo asi nahrát rovnou vzpomínky a osobnost, ale jen část, aby se opravdu učilo. A byl by to docela zázrak, aby se z něho tedy nestal dement, zvláště při prvních pokusech. Není to o tom, že by prostě replikantka ve svém těle vypěstovala klon sebe sama, ale musí nějak namixovat koktejl z obou. To mi přijde jako dost logické, že to ti replikanti normálně neměli povolené. Navíc bych na to čekal zákony a etické názory, které by byly proti, takže by právě takhle mohla být vytvořená třeba jen ta Rachel, nebo nějaký prototyp tajně, ostatně ona sama byla na Zemi tajně, nesměla tam být.
Jen mi z toho ještě vyplývá námět na úplně novou linii, která je vlastně v remaku Total Recall, že by neměl být problém nahrávat vzpomínky a osobnost i živému člověku, když to umí u replikovaného mozku. To by byl úplně nový námět příbhěu...
* |
|
|
|
| Mvek: Co se mě týče (a netvrdím, že mám "patent na rozum" nebo je tento výklad správný:
On si myslí, že je člověk.
*Villeneuve se rozhodl pro "kompromis" když ponechal otázku Deckardovy "pravosti"
otevřenou. Wallace to patrně neví, protože záznamy jsou ztracené a Deckard sám zjevně dospěl k závěru, že je mu to fuk. Je prostě smířený sám se sebou, tu otázku si vnitřně vyřešil a navenek jí řešit s nikým nehodlá, viz. jeho suchá odpověď K na otázku ohledně pravosti psa.*
Nepochopil jsem ale, o co šlo tomu Williamovi.
*Wallaceův problém je, že nedokáže vyrábět "průmyslově" replikanty dostatečně rychle. Potřebuje, aby byli schopni se sami rozmnožovat, ale ta možnost byla v době Eldona Tyrrela zakázaná nebo technicky nemožná - těžko říct, co dřív - a Eldon ji vyřešil nebo porušil jen u Rachel,
která byla "experimentem." Wallace nedokáže jeho postup zopakovat (proto ten proslov u vykuchané replikantky), a doufá, že pokud bude mít možnost prostudovat Rachelino dítě, přinese to průlom. Přičemž dvě děti se stejnou DNA byl opravdu jeden z (patrně) mnoha zastíracích manévrů.
Osobně mi tento bod zápletky přišel velice slabý. O tom, že se replikanti nemohou rozmnožovat, není v původním BR ani slovo, a výjimečnost Rachel měla spočívat v podobnosti člověku hlavně po citové stránce. Navíc, a to je hlavní problém, Wallace ignoruje společenské důsledky. Pokud "prolomí tabu" a dá svým replikantům tuto schopnost, prakticky z nich definitivně "udělá lidi" a dojde k tomu, co předpovídá ta policejní šéfka, i o co jde těm vzbouřeným replikantům. Wallace celou tou snahou podřezává větev, na které sám sedí, a přišlo mi docela vtipné, že by vlastně BYLO v zájmu toho podzemního hnutí, aby uspěl. * |
|
|
|
| Blade Runner 2049
Atmosféricky tomu opravdu nejde nic vytknout. Ale vzhledem k zdlouhavosti, která mi u začátku nevadila, ale od fáze ve Vegas mě to už opravdu uspávalo a konec mi přišel nezajímavý (spíš ve smyslu, že tam byly jen takové povinné akční scény, a ty mě nudily celkově s pomalým plynutím ostatního), mě mrzí, že je tam dost otazníků. Možná by mi druhé nebo třetí zhlédnutí některé pomohlo zodpovědět, ale to při takovémto filmu nemám prostě sílu obětovat. Zas takový fanda kyberpunku či vlastně i trochu postapo, nejsem. Byť část filmu mi připomínala i něco ve stylu her Fallout.
Ale třeba mi BorgDog nebo někdo jiný pomůže aspoň některé nejasnosti zodpovědět, nebo dát svůj názor.
*Předně jsem zpočátku otázku Deckarda bral jako zodpovězenou. Nejen,
že tedy viz Final Cut, nebo i International Cut toho prvního filmu, kde je dost náznaků (jednorožec atd. atd., jde na YT najít různá odůvodnění), ale navíc to vypadá, že si to všichni v budoucnosti myslí. Možná ale mylně. On si myslí, že je člověk. Toť můj dojem.
Nepochopil jsem ale, o co šlo tomu Williamovi. Zřejmě to celé souvisí i s tou zvrácenou scénou s rozkucháním čerstvě narozené replikantky na začátku. Ale tady dost tápu ve tmě a chytám se záblesků. Snad chtěl Deckarda a případně jeho děcko zkoumat...? Vyžívat se v tom, nebo co?
A trochu mi uniká, jak to mělo být s těmi dvěma dětmi se stejnou DNA. Ten kluk tedy byl vymyšlený, aby se zamaskovala skutečná dcera?
*
Celkově fajn atmosférické, ale prostě mně hlavně konec přišel únavný, ačkoliv tam byly akční scény.
Viz jinak také komentář BorgDog 291278. |
|
|
|
| The Medusa Touch (1978)
Je fajn vidět něco neamerického, byť v tomto případě britského. Sice jsem to viděl už v dětství (a hrozně mě žral otevřený konec), ale i tak se na to koukat dalo a překvapila mě velká investice do triků. Připomnělo mi to horory podle Stephena Kinga. |
|
|
|
| Při sledování "Mečení" jehňátek jsem si myslel, že senátorka hraná Diane Baker je admirálka Cornwell z Discovery, hraná Jayne Brook.
Nj, ale to by jí muselo být skoro o dvacet let víc v Discovery:-).
Jinak tedy Hopkinsonův Hannibal je takový moc akční a na první pohled úchylný. Zajímavější by bylo více distinguované podání jako v tom Manhunterovi (z neznámého důvodu pod jménem Hannibal Lecktor), na druhou stranu tam Hannibal nejen, že nic neprováděl, ale skoro mu to až nebylo k uvěření, to byl opačný extrém.
Zajímavé je to, co jsem si potvrdil na wikipedii:
Scully's character was also inspired by Jodie Foster's portrayal of Clarice Starling in the film The Silence of the Lambs, což má být z nějaké knihy o TFX.
A on i ten Skinner byl nějak moc podobný Crawfordovi, hlasem rozhodně, a vzhledem nebo chováním občas trochu taky. |
|
|
|
| Clash of Titans (2010)
No to bylo opravdu pitomá koncentrovaná nuda. Ale tak čekal jsem to. Podle IMDB tam má hrát Herma Alexander Siddig, nicméně Hermes tam není skoro vidět a nic neříká, jestli se nepletu, takže ani nevím, jestli tam opravdu je.
Sam Worthington hraje pořád stejnou tupě působící postavu, v Avatarovi jsem ho viděl nebo si uvědomil poprvé, tak jsem s tím problém neměl, tady už jo.
A docela by mě zajímalo, jak ve starověku docílil toho sestřihu strojkem na ježka. Ale o blbostech bych tu mohl psát delší dobu.
Zato jsem si opět připomněl, že Ralph Fiennes umí hrát dobře všelijaké role. |
|
|
|
| The Edge of Tommorow dostane dvojku. A jak obvykle nad oznámením sequelů úspěšných věcí nejásám, tak tady docela jo. Jednak to bylo dobré a potom to vlastně úspěšné nebylo, čili se dá věřit řečem, že režisér má tvůrčí vizi, a prostě ji chce dostat mezi diváky. |
|
|
|
| Whisky Galore!
Vynikající! O existenci tohoto jsem se dozvěděl díky náhodné narážce na neméně skvělý soundtrack a vyklubalo se z toho filmové překvapení roku. |
|
|
|
| The Last Jedi vydržel v čínských kinech týden a končí, ale nikomu to nevadí - má zatím $1,3 mld.
Naopak odhady na Infinity War hovoří o jedné miliardě právě jen z Číny :) Na to jsem docela zvědavý. Padne Avatar? |
|
|
|
| Manhunter (1986)
To je béčko jak vyšité, až na pár drobností se člověk diví, že to šlo v kinech. Bohužel zaostávají i herecké výkony. Z významnějších postav mi snad seděl akorát Dr. Hannibal Lecktor.
Aneb ano, je to podle novely Red Dragon a je tu Hannibal.
Považoval jsem to za povinnost to jednou vidět (a pár momentů jako uspaný tygr a slepá dívka, nebo nějaký ten rozhovor s Lecktorem atd. bylo velmi působivých) a nyní je na řadě série s Hopkinsem. |
|
|
|
| Mno, jelikož jsem kdysi viděl Blade Runner asi jako Final Cut, tak si dneska dám International Theatrical cut (má být též s Deckardovými monology). Uvidíme, jak to pochopím, happy ending budu brát s odstupem.
A pak tedy někdy 2049. |
|
|
|
| A fascinující je, že Harrison Ford v Apocalypse Now vypadá mladší než v o pár let starších SW. |
|
|
|
| Tak jsem konečně dal prostor tomu Apocalypse Now, v theathrical cut, ale nakonec jsme lehce proklikali verzi Redux a odchytili dvě z těch cca pěti pasáží (podle Wikipedie). Je fakt, že minimálně ta francouzská plantáž a playmates pasáž jsou zdlouhavé. Na druhou stranu bizarnost filmu posilují. U playmates to působí jako parodie, dokud tam není to odhalení mrtvoly na konci, které to konečně ospravedlní. U Francouzů je zase hezká narážka, že vždycky prohráli válku a tady mohou něco chránit. Plus tedy zmínka osudu Československa v souvislosti s druhou světovou a přístup Američanů. V obou tedy něco zajímavého, ale celkově takové divné. Nevím, jak působí zmiňovaná scéna s opičí lodí nebo krádež serfu na začátku.
Jinak k filmu celkově nemám co říct, protože ten se moc komentovat nedá. Ten se prostě musí zhlédnout, prožít, ale nedá se komentovat slovy. Leda tak tím, že je to bizarní (ale nikoliv v negativním smyslu) a rozhodně jsem ho viděl rád.
Jo a opravdu je bez úvodních i závěrečných titulků. |
|
|
|
| Bude se točit Merlin od T. A. Barrona.
Dobrou zprávou je Phillipa Boyens na scénáristické sesli...
Tragickou zprávou je Ridley Scott na té režisérské.
Po jeho posledních dvou Vetřelcích v něj moc nadějí tedy nevkládám. |
|
|
|
| And Then There Were None (Deset malých černoušků) - BBC, 2015
Velice sugestivní a jediné věrné zpracování tohoto pseudohororu od Agathy Christie. - 4/5
Potěší i plejáda výborných herců. |
|
|
|
| Mvek: to je takzvaný second-hand embarrassment, proto nemám ráda některé sitcomy a komedie, člověk už tak nějak tuší, co přijde a je mu za ty herce předem trapně.
Já pustila akorát A Christmas Prince (Rose McIver), Love the Coopers (Olivia Wilde, Dianne Keaton) a Christmas Inheritence (Eliza Taylor). Poslední zmíněný z nich byl nejdebilnější, potom jsem si trochu spravila chuť s Carol i když moc nemusím Cate Blanchett a tím myslím s vánoční tématikou letos končím. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|