Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3050
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1 - 20 / 3050Starší   Nejstarší

AVip - 20. listopad 2024 07:00sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Jen ještě mít kde dobíjet, protože v našich garážích to PBŘ určitě nikdy nedovolí,

Problém s "autíčky na baterku" je přesně tento. Pokud nemá člověk "dům se zahradou", nemá šanci doma dobíjet, což je z mého pohledu ten hlavní dealbreaker, který by dokázal efektivně vybalancovat obecně horší dojezd čistokrevných elektroaut.

A tohle se jen tak nezmění... a to ještě lidé, co parkují v domovních garážích mohou mluvit o štěstí, protože tam aspoň připadá v případě nouze do úvahy možnost dobití atp. a auto není tolik vystaveno vlivům počasí.

Lidé, co z jakéhokoli důvodu parkují na ulici, mají v tomhle smůlu totální.
Mvek - 18. listopad 2024 15:56sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Brněnští vědci zkoumali skutečné emise elektromobilů (včetně výroby baterií a elektřiny)
Tak to je zajímavé! Najednou se vyplatí u nás EV už kolem 40 tisíc nájezdu, což znamená, že po 6 letech bych už i já byl ekologický... Doteď jsem četl něco přes 100 tisíc, což za životnost auta já vesměs nedám.


Jen ještě mít kde dobíjet, protože v našich garážích to PBŘ určitě nikdy nedovolí, takže zatím špatné vyhlídky. Pro mě by tedy asi pořád byl zajímavější hybrid i při mém stylu jízdy.
Mvek - 18. listopad 2024 15:54sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Já četl už právě asi podobný čálnek jako iDNES v té době na zdopravy.cz, takže jsem v obraze. Takže tohle posoudit neumím.

Já bych naopak doufal, že kdyby se tento mód rozjel, tak ano, někde nahradí klasické linky, ale které tam stejně měly smysl jen pro pár lidí při té "četnosti". A naopak by mohl tím přitáhnotu lidi, kteří by dojeli na páteřní linky (ať už vlakové, nebo autobusové). Protože dost často autobusy suplují třeba ten vlak, takže pochopitelně pak lokálka zaniká (ano, ona je často pomalejší, ale zas má záchod a jede klidněji, když není trať v strašném stavu). Kdyby ale šlo takhle levným "taxi" dojet k vlaku, když vlak je ve vedlejší vesnici nebo na mezi mezi vesnicemi, tak by to mohlo mít smysl.
Tady pošilhávám po ohrožené Mělník - Mšeno - M. B., kde už jezdí jen turistické vlaky.
AVip - 16. listopad 2024 09:34sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Středočeský experiment s poptávkou dopravou předčil očekávání

Ten článek je napsaný tak nesrozumitelně, že jsem si musel najít jiný, ze srpna tohoto roku, který sice taky není nic moc, ale pořád má jakž takž "hlavu i patu".

Středočeský kraj spouští chytrou dopravu. Zatím ale bez chytrých funkcí

Řešení pro určité oblasti to bezesporu je. Jen se obávám (právem), že v našich končinách dojde opět "fetišizaci" tohoto řešení a jeho nasazení doslova za každou cenu (tedy i za cenu zrušení regulérních linek), aby toto bylo následně rovněž zrušeno.

Už dnes jsou celé oblasti, kde se člověk bez auta o víkendu prostě nehne z místa - tohle může zafungovat oběma směry.
Mvek - 13. listopad 2024 15:18sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Středočeský experiment s poptávkou dopravou předčil očekávání

Zatím to nic není, ale jestli teda nová legislativa někdy příští rok zlepší podmínky a celkově se najde způsob, jak to vybalancovat, bylo by to pro venkov fajn. Rodiče jsou dvě vesnice od Č. Brodu a jede jim tam autobus tak čtyřikrát do dne, ještě tak blbě, že nenavazuje na S1 ve vedlejší vesnici (třeba odjíždí před odjezdem vlaku a naopak). Bez auta tam tak fungovat fakt nejde, protože ne vždy můžeš nebo chceš jít skoro 2 km sice už po hezké cyklostezce, ale i tak poli vedle silnice.
Mvek - 08. listopad 2024 16:44sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ale Němci mají taky máslo na hlavě:
Most v Bad Schandau uzavřen kvůli špatnému stavu
Jak je možné, že se zjistí tak kritický stav vedoucí k uzavření až po pádu toho drážďanského tramvajového mostu? O to víc, když oba jsou z předpjatého betonu, a tedy na něj byla zaměřena pozornost od italského pádu v roce 2018.


Plus teda v Bad Schandau je to k nas*íní kvůli klíčovosti toho mostu.
Mvek - 08. listopad 2024 16:28sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nicméně nemáme si co vyskakovat, u nás to Drážní úřad (nikoliv inspekce) a ČD taky podělaly a jen štěstí, že to nemělo na svědomí víc obětí...

Za tragédii lanovky na Ještědu je nedostatečná kontrola Drážního úřadu a chybějící brzda od 90. let, vůbec neměla jezdit
A Kučera z D. úřadu by měl odstoupit poté, co říkal před těmi třemi lety, jak uvádí deník zdopravy. Protože to byla tedy hodně lživá slova nebo trestuhodná nevědomost.
Mvek - 24. říjen 2024 16:42sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ufff.... Za tragickou železniční nehodu na Slovensku mohl dispečer

Diskuze pod tím je výživná, ale přitom žádné flame wars, výživná v tom, že fakt člověk žasne a na Slovensku asi nebudu jezdit nikdy autobusem a až tam budu příště řídit a přejíždět železniční přejezd, tak asi opravdu krokem a oči na štopkách... A vlakem teda budu opravdu sedat proti směru jízdy a do prostředních vagónů...


Tedy TLDR: Takže podle ŽSR je to chyba jednotlivce, ale nikoho nezajímá, že pak už nic nemá šanci tragédii zabránit, a to tady ještě bylo štěstí, že autobus byl skoro prázdný.
Mvek - 21. říjen 2024 12:50sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Znělka nádraží nebo Pachelbelův Canon? - pro hudebně citlivé doporučuji jen tu "xylofonovou" část, tedy prodloužení jinglu z nádraží. Pak následuje místy slušná kakofonie modulovaných troubení vlaků do zbytku skladby.

Beethowenova Pro Elišku - tohle je hudebně povedenější
anubis - 15. říjen 2024 21:45sipka
ZAMĚŘIT
anubis
Tak jsem doufal a doufal, ale stejně destruktor železnic zůstává
Mvek - 10. říjen 2024 09:28sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Místo toho, aby teda se Kupka cpal do stavebního řízení, jak to chvíli vypadalo. Já jako z něj jinak míval dobrý pocit, ale trochu mi ten návrh ohledně stavebního systému jeho image pošramotil. A k tomu furt tyhle problémy u SŽ.
Mvek - 10. říjen 2024 09:27sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
No, kéž by Kupka udělal úklid na SŽ... Už je nějak těch průserů moc.

Zpoždění pro VRT, stavět se začne nejdříve za pět let


Materiál oficiálně nepřiznává zpoždění v přípravě Správou železnic. Stačí ale porovnat uváděná data v novém dokumentu s těmi, které dosud Správa železnic u jednotlivých úseků vysokorychlostních tratí uvádí. Zpráva neuvádí žádné důvody, proč ke zpoždění došlo ani kdo je za tuto skutečnost zodpovědný.


Navíc ty různé případy, kdy vyvstává, že SŽ nenahlásí průser na Drážní inspekci, takže se vůbec případ pochybení nevyšetřuje, nebo to nahlásí teda, ale až se zpožděním, že DI nemůže říct, jestli to bude řešit, provoz se třeba už obnoví. Největší byl ten případ stržené troleji na berounské dráze, ale vyplynulo pak víc, více či méně závažných pochybení podobného druhu.

K tomu taky (ale to nemusí být jen vina SŽ), že třeba v Libereckém kraji renovují za velké peníze stanice na trase do Hrádku nad Nisou, která je jinak rychlá, a nepřinese to tam žádné zrychlení, ale i v kraji je spousta úseků, kde by renovace přinesla zrychlení apod.
Pozemstan - 08. září 2024 22:34sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Ovšem, jak mě dnes upozornil opět bratranec, i současná rekonstruovaná trať má své nedostatky, ba i rizika...
Křižovatka v Jablonci děsí řidiče. Někdo s námi hraje ruskou ruletu, říká expert
Pozemstan - 08. září 2024 22:10sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Bratranec mě nedávno upozornil na zajímavý videozáznam z roku 1986. Na záběrech, které pořídila švédská rodina fanouška tramvají, je zachycena tramvajová trať mezi Jabloncem n. N. a Libercem, ale i další okolní "dobové reálie"... Za tramvají jeli autem a snažili se zachytit celý průběh trasy. Natáčeli ale i uvnitř kabiny. Je s podivem, že někdo takové zahraniční "špiony" neudal a záznam nebyl zabaven... -)

1986 06 Jablonec nad Nisou Liberec

Pro srovnání jsou zde záběry trati po poslední rekonstrukci, která nakonec skončila až letos na jaře a mj. zbavila trať (jablonecký úsek) nestandardního rozchodu (liberecká část trasy byla v tomto ohledu připravena již dříve, takže během rekonstrukce tramvaje jezdily z Liberce až do výhybny v libereckých Vratislavicích n. N., odkud pokračovaly náhradní autobusy)...
1. 5. 2024: První den pravidelného provozu na zrekonstruované tramvajové trati Jablonec Liberec
DPMLJ: Linka 11 na zrekonstruované trati
4/4:Z Liberce do Jablonce nad Nisou a zpět po nové zrekoonstruované tramvajové trati 1.5.2024

Jinak onen Švéd má na svém účtu řadu dalších videí s tramvajemi od 70. let, včetně dalších zemí tehdejšího východního bloku.
Pozemstan - 19. červenec 2024 10:56sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
ON-LINE: Americké aerolinky žádají uzemnění všech letadel po celém světě
Mvek - 18. červen 2024 11:38sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A když jsme u nadávání na změny poslední dekády, tak zrovna kritiku ukazuje 125 + x125. Kdy kvůli opravě Barrandovského mostu a nepravidelnostem ve špičce přidali x125, která jezdí část trasy (Petrovice a dál), aby se na ni dalo spolehnout...:-)
No, tak uvidíme, kdy je napadne tu linku zas zkrátit jen ze Smíchova na JM.
Mvek - 18. červen 2024 11:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Na Dvorecký most se těším, na JZM je 118 nebo 125 můj zásadní spoj. Překvapuje mě, že už mají tak stanovené, co tam bude jezdit, když se něco mění každý rok, ale budiž. Nicméně 118 by mě velmi překvapila, kdyby v tom nebyla.

Mvek - 18. červen 2024 11:35sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Zatím dost zaniká ve zprávách, že od konce června budeme v Praze mít všechny zastávky na znamení (o stanicích metra se nemluví:-D).
AVip - 15. červen 2024 07:33sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ještě dodám - za starých časů byl hlavní přestupní "hub" pro Krč (a čtvrti přilehlé) na zastávkách Nemocnice Krč (ono opravdu není náhoda, že přesně tam je plánována i jedna ze stanic trasy D), tím je sice +/- dodnes, ale díky postupnému zkriplení a přetrasování spousty linek její význam dosti upadl (a to navzdory tomu, že rekonstrukce ji naopak značně vylepšila a zpřehlednila), doufejme tedy, že po spuštění D se někdo aspoň trochu chytí za nos a dojde mu, že by bylo mít spádovou nemocnici na přímých linkách z většiny Prahy 4 (což byla taky důvod, proč se z Nemocnice Krč stal přestupní "hub" - většina autobusů Prahy 4 v nějaké formě zajížděla právě k ní).
AVip - 15. červen 2024 07:28sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ad 193 (a spol.).
Původně (a tím myslím po spuštění metra C, kdy má smysl se bavit o nějakém jakž takž finálním stavu dopravy) bylo podobných autobusů více.

193 je v podstatě jediný poslední mohykán této éry (i když se ho ROPID snaží rozbít, seč může) a bohužel, ani 193 není ideální, za Nemocnicí Krč jede směr Kunratice (na což mimochodem Kunratičtí nadávají, kudy chodí, protože likvidací 114 přišli o přímé spojení na Kačerov) a jakkoli byla 193 zatažena z populistických důvodů na Brumlovku (a tedy i Kačerov), pořád Kunraticím chybí přímá linka k hlavnímu vstupu do metra C na Kačerově.

Long story short(er): "konečně řešení" dopravní otázky Prahy 4 opravdu stojí a padá s trasou D, doslova a je bohužel téměř zločin, že si (ne)zodpovědná místa již déle jak 30 let počínají, jako kdyby D už dávno jezdila.

Nejnovější   Novější 1 - 20 / 3050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o