Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doprava

Spravuje: Telemachus Rhade
Počet příspěvků: 2611
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1 - 20 / 2611Starší   Nejstarší

leena - 17. listopad 2019 10:46sipka
ZAMĚŘIT
leena
No jako je tam trosku zoubek no ..
Jinak jak na to koukam tak treba Libye by mela byt taky spsi F a ne H.
Telemachus Rhade - 17. listopad 2019 10:40sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Telemachus Rhade:
Zatímco už je správně pod čarou

Zatímco Rakousko je už správně pod čarou
Telemachus Rhade - 17. listopad 2019 10:40sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
leena: ICAO dělí Evropu jen na severní a jižní. Zatímco už je správně pod čarou, Česko samozřejmě patří na sever. Taky z té mapky vyčuhuje :-/
leena - 17. listopad 2019 10:37sipka
ZAMĚŘIT
leena
A co je tam treba Rakousko? taky jih nebo stredni?
Telemachus Rhade - 17. listopad 2019 10:34sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Který chytrolín zařadil v ICAO tabulkách Česko do Jižní Evropy? Teď na fcb někdo označil PRG jako LKPR a fakt jsem si myslel, že se plete. (L = Jižní Evropa) Nepletl. Píčovina.
Mvek - 10. listopad 2019 11:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Taky jsem k tomu dospěl, ale pak někdo zapomněl přidat současné údaje ke srovnání.
Pozemstan - 09. listopad 2019 23:11sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Zajímavé, ty přehledy na konci pod nadpisem "Fakta roku 1989 (s přispěním mluvčího ČD Petra Šťáhlavského)" asi budou všechny z minulosti, i soudě podle času vlaků na trati Praha - Plzeň, které jsou nyní u expresů o cca 25 minut kratší než uvedené minimum (beru-li dobu jízdy mezi hlavními nádražími).
Mvek - 09. listopad 2019 22:40sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Srovnání cestování vlakem po ČR před třiceti let a dnes
Akorát nějak je to zmatené u těch rychlostí na konci, jak to tedy je v současnosti, a jestli ty příklady tras na konci jsou pak současnost, nebo vše jen minulost.

Zajímavé tedy je, že se zlepšily dojezdové doby, počty spojů i ceny, akorát na některých menších tratích to bude horší.
Pozemstan - 08. září 2019 20:39sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
kapitan Pike: Když jsem s nimi jezdil před rokem do Plzně pravidelně, než jsem přešel k ČD, také už se často stávalo, že se v SMS předem omlouvali, že stewardka nebude přítomna.
kapitan Pike - 08. září 2019 20:29sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
To je asi pravda, z trasy Praha-Plzeň už prakticky vyřadili stewardky.
Pozemstan - 08. září 2019 19:49sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Jasně, fotku jsem si podrobně prohlédl později...

Jinak v pátek jsem na Černém Mostě viděl před 19. hodinou autobus linky RJ do Liberce a byl to také zrovna bílý vůz, jen se žlutým pruhem s logem RJ a popisem, že jde o linku Praha - Liberec. U vchodu myslím stál jen řidič... Někdy je ale druhý autobus úplně jakoby jiného dopravce. V této diskusi na Twitteru lidé popisují zhoršení kvality přepravy a i výskyt různých starých karos, autobusů venkovských fotbalových klubů apod. Vedle toho možná své vlastní vozy nasazují na lukrativnější zakázky... -)(
Mvek - 05. září 2019 20:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Na to, že nás tam i zpátky po čtyřech hodinách odvezly stejné autobusy, a mohl si v nich i někdo něco nechat, tak asi teď mají dost autobusů:-).
Jinak předpokládám, že linkové žluté autobusy nejezdí na horní parkoviště pod lanovkou.
Pozemstan - 04. září 2019 22:31sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Zajímavé, to jsem také netušil, spíše jsem viděl, jak si naopak RJ najímá i nežluté autobusy na posílené spoje. Nejprve jsem si říkal, co je zvláštního na tom, že Regiojet jezdí do Liberce... -)
Mvek - 04. září 2019 21:40sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Je to fajn, když se můžete svézt autobusem Regiojetu z Prahy až pod Ještěd:-).


(Firemní výlet - netušil jsem, že se autobusy Regiojetu běžně najímají.)
AVip - 21. srpen 2019 20:00sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Marshall:
Why are Britain’s trains so bad - could nationalisation fix them?

Pár slov k britským železnicím...

- Británie nikdy nezažila obdobu toho, co se dělo např. v našich končinách za Rakouska, t.j. období znárodňování a privatizací, to mělo např. za následek, že každá soukromá železnice byla "co kus, to originál". Tento stav byl v podmínkách WWI neudržitelný.
- o znárodnění se tak uvažovalo už v roce 1918, nakonec byly vytvořeny čtyři velké železniční společnosti zhruba na půdorysu podobných průjezdních profilů a pravidel - GWR, LMS, SR a LNER.
- záhy se ukázalo, že situace spěje k tomu, aby se velká čtyřka změnila na jednoho obra a dva trpaslíky, LMS se nepokrytě snažila převzít SR (která byla nadto ještě zdevastována WWII), takže se dá říci, že znárodnění byla jediná cesta v daný okamžik, jak zabránit vzniku soukromého de facto monopolu.
- cca. 10 let to fungovalo, pak zcela dle zásad nefungování státem řízených firem došlo k náhradě lidí znalých problematiky a lokálky začaly být prodělečné
- tehdejší ředitel britských drah, Richard Beeching, nevěděl nic lepšího, než začít s likvidací lokálek (a také zavedl modrošedý nátěr zvaný BR blue, koincidence se zavedením "najbrtu" v době, kdy ČD/SŽDC likvidovaly lokálky jako třídu se nezdá být zcela náhodná)
- pak přišla "železná lady" a jako správná ortodoxní konzerva nařídila privatizaci (privatizace zisků pozitiv a naopak socializace negativních externalit přece musí zabrat vždycky)
- výsledkem je dnešní stav
- české železnice jsou na tom s elektrifikací ještě hůře, než britské (což je s ohledem na to kolik elektřiny "vyvážíme" zvlášť pikantní)
- britské dráhy udělaly ovšem ještě jednu pitomost a to ještě v časech BR - oblíbily si motorové jednotky místo normálních vlaků (ostatně, to je vidět i v onom videu), to značně snižuje flexibilitu celého systému
- a konečně, po sérii katastrof na britských drahách se začíná opět hovořit o znárodnění, neboť i na veřejnost pronikají prostřednictvím zaměstnanců železnic informace na téma laxní přístup k bezpečnosti u soukromých dopravců (asi ne u všech, ale i tak...)
Mvek - 20. srpen 2019 21:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Hradec Králové není moc přívětivý vůči chodcům. Občas nedávno vystavěné sídliště s odnikud nikam vedoucími chodníky, silnice s pruhem pro cyklisty, ale bez chodníku a přechodů jak šafránu.
Nemusím mít přechod na každé straně křižovatky jako v Praze a ani na každé křižovatce, ale okolo historického centra bych docela rád přešel a pokračoval po hlavních silnicích, a ne šel sto metrů kdoví kam. Nutno podotknout, že i když pak mohu mimo přechod přecházet legálně, tak na mnohých místech jsou ještě radši zábradlí.

No a víceproudá křižovatka Gočárova okruhu s Gočárovou třídou by taky nemusela mít záměrně nastavené semafory tak, aby se dalo přejít jen do půlky na malý ostrůvek, kam se víc jak šest lidí bezpečně nevejde. A i tak bych o bezpečnosti trochu pochyboval.
kapitan Pike - 16. srpen 2019 23:06sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Marshall: Zrovna tento systém "privatizace" tvorbou oblastních monopolů mi pro vlakovou dopravu připadá celkem špatný.
Marshall - 16. srpen 2019 20:46sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Why are Britain’s trains so bad - could nationalisation fix them?
Něco k zamyšlení.
Mvek - 05. srpen 2019 15:54sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Hm, při 135 možná až o deset, ale při 50 třeba jen o tři.
A já mluvil o reálné rychlosti, ne o tacho rychlosti. Jel víc jak 52 podle GPS. Samozřejmě z kopce. A to i na místě, kde byla 30.

Marshall: Jo, na to bacha.
Marshall - 05. srpen 2019 12:36sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
kapitan Pike: Závisí i na kolech.

Nejnovější   Novější 1 - 20 / 2611Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o