Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 2813
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1 - 20 / 2813Starší   Nejstarší

Pozemstan - 21. květen 2022 09:06sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Včera jsem si s dopravou docela užil: nejprve ráno dvěma vlaky (Plzeň-Jižní Předměstí - Králův Dvůr-Popovice) na exkurzi po Berounsku, poté odpoledne o asi 20 minut zpožděným autobusem od Koněpruských jeskyň do Berouna a následně zase dvěma vlaky z Berouna na Plzeň-Jižní Předměstí a poté večer odtamtud do Prahy (i když vlak z Jižního Předměstí mi ujel, takže jsem využil ještě MHD). V době, kdy radar na českém území ještě ukazoval čisto, měl ale rychlík R775 Berounka, který měl vyjet z plzeňského hlavního nádraží v 18:22, zpoždění asi 25 minut z důvodu "povětrnostní situace". "Klasicky" byl vagon 367, podle online plánku s volnými sedadly, nahrazen staršími s kupé bez klimatizace a spolucestující poněkud svérázný pár zahrnující asi nějakou pěvkyni vážné hudby, větral kvůli hluku jen přes uličku... -). Kvůli zpoždění jsem musel vrátit místenku na autobus z Prahy ve 20:25 do Jablonce a jel jsem s Regiojetem ve 21:00 do Liberce. Autobus putoval po D10 prakticky podél pásu bouřek, který byl ze západu vidět nejprve z dálky, aby nás přímo zasáhl kolem Mladé Boleslavi a téměř až k Liberci, kde ale už nepršelo. I vlivem objížďky za Prahou ale autobus nabral asi 15 minut zpoždění, takže jsem místo tramvaje ve 22:10 (a autobusu po opravované jablonecké polovině trasy) jel do Jablonce opět vlakem ČD (standardní čas ve 22:35). Když jsem těsně na čas vběhl do vagonu, průvodčí ohlásil zpoždění 10 minut, jelikož jsme čekali na vlak z Frýdlantu, zřejmě zpožděný bouřkou... -) Když jsem pak průvodčímu ukazoval QR kód v aplikaci Můj vlak, který mu asi ukázal všechny mé včerejší jízdenky, poznamenal, že jsem jel "okružní jízdu"... -)
AVip - 17. březen 2022 08:05sipka
ZAMĚŘIT
AVip
„Zmlácení“ cestující. Futuristický Aerotrain se nepovedl

Fun fact - lokomotiva byla v podstatě jinak zpřevodovaná a kapotovaná posunovací lokomotiva typu EMD SW1200, což v praxi znemožňovalo jednoduché použití "booster" jednotek, jako tomu bylo u jiných typů lokomotiv EMD.
AVip - 10. únor 2022 15:28sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Brumlovka - Budějovická - Olbrachtova - Dvorce?

To jako vážně? :-D
Z Olbrachtovy do dolů Krče k nádraží je to reálně krpál menší, svah Olbrachtova - Dvorce je sice teoreticky mírnější, ale za to je až dolů k řece (jeremenkárna vs. strž, abych tak řekl).

Ne, ten návrh je prostě a dobře fantasmagorie, určená k odvedení pozornosti od reálných řešení, což se obávám, že se povede.
Mvek - 10. únor 2022 15:13sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Na Pankrácké pláni problémy zrovna nevidím, Michle zřejmě má být u nádraží Michle (které se má obnovit), takže to vidím jako mnohem mírnější než metro D. Jen právě přesně to kopíruje plánované tramvaje, zrovna tudy je trať nově zakreslená do územního plánu, sám jsem ji tam viděl.

Větší finanční problém vidím na Strahově/Andělu.
AVip - 10. únor 2022 15:09sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Nicméně to schéma je prostě hovadina na n-tou (a samozřejmě, že populisticky tam některé relace smysl dávají, to je bezpochyby "autorský záměr" pro zmatení nepřítele, eh, pardon veřejnosti).

Jen připomenu, že to například vůbec nebere v potaz výškové poměry pankrácké pláně a jejího okolí (abych se vyjadřoval k oblasti, kterou znám opravdu důvěrně), už trasa D se s tím bude muset pěkně poprat (ono to mělo nějaký důvod, proč se stavěl Nuselský most) a tohle je ještě x-krát náročnější.
Mvek - 10. únor 2022 14:48sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Tak ale jistě z Pankráce hůř zahneš ještě na Brumlovku, která být na metru má velký potenciál s ohledem na další plány rozvoje lokality a dovedu si představit, že zrovna Jeremenkovou by se možná dalo nějaké metro stavět pod silnicí skutečně od Dvorců až po Brumlovku, ale to by se muselo na Budějovické opravdu hodně vše předělat.


Nerozmím tomu mimochodem - vždyť jsem právě rozpor se současnými plány zmiňoval. Ať už je to tramvaj, nebo rozvoj železnice.
AVip - 10. únor 2022 14:44sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Ona je to hlavně strašlivá fantasmagorie, která "jen tak mimochodem" popírá už existující plány... (nápověda: přestup má být na Pankráci, aneb proč dělat bordel jen na jednom místě, když můžeme rozbordelit hned tři, že...)

Ale chápu, že někdo potřeboval vykázat činnost a něco vyprodukovat.
Mvek - 10. únor 2022 14:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Praha Sobě chce prověřit možnost okružní linky metra
Tohle mi přijde, jako by podnik metra navrhoval rozíšíření sítě bez ohledu na existující ostatní dopravu. Přijde mi, že to vůbec nebere v potaz:
1) Prodloužení C z Letňan (které má vést snad skoro totožně, jen asi víc přes současnou Avii, kde bude nová čtvrť, na nádraží Čakovice)
2) Co s D na Nám. Republiky (pominu to, že snad pořád není dáno, kam povede z Hlavního nádraží, směr na východ je pořád asi ještě možný)
3) Tramvajovou trať ze Smíchova přes nový most na Dvorce a Budějovickou, Brumlovku a pak do Michle (a taktéž tram z Michle přes okraj Záběhlic a Bohdalec do Vršovic), přičemž část toho má vzniknout v tomto desetiletí a část se prakticky překrývá.
4) Plánované opravy a úpravy železnic (např. zdvojkolejnění trati od Branického mostu po Kačerov a možná dál, a tedy opět určitou duplicitu k navrhované části metra O, a taktéž využívání tratě přes Malešice)

Jako smysluplné části tedy vidím úsek Podbaba - Smíchov (možná by bylo lepší to ale směrovat víc a západ do oblasti Jinonic/Butovic apod., kde se nám to rozrůstám, a buď pokračovat na Barrandov, a pak teprve potenciálně na východ přes Modřany, nebo naopak to vzít severněji přes Pražského Povstání například, aby se to nesuplovalo tolik s tou tramvají (bod 3).
A další smysluplnou částí je něco S-J na východě, nicméně s ohledem na plánované změny a rozšíření tratí (přes ty Malešice to dost supluje to metro). Takže je otázka, zda přece jen není lepší propojit Hlavní nádraží s Žižkovem a pak až Vysočanskou a jinak to řešit tou železnicí. Případně ve velkorysém horizontu uvažovat o propojení Hájů, Petrovic, Hostivaře na sever na Prosek či Letňany (a to potažmo i s prodloužením A do Dubče/Štěrbohol, byť tam také má pokračovat tramvaj, takže to možná potřeba není).

Jinak mi přijde, že už z dopravních her člověk ví, že vysloveně okružní linky většinou část okruhu vydělávají na další část. Takže čistokrevný okruh bez přesednutí není úplně vhodný, navíc stejně nikdy úplně bez přestupu nebude, protože souprava metra asi na něm nebude jezdit celý den, ale bude občas zatahovat někde do depa.
AVip - 09. únor 2022 17:47sipka
ZAMĚŘIT
AVip
OBRAZEM: Ocel sežraná rzí, oblepená izolepou. Co ukrývá Barrandovský most

Jo, až bude Barranďák zavřenej, to se smíchy neudržíme...
Pozemstan - 21. leden 2022 10:05sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
kapitan Pike: Je to možné. Teď koukám, že ten předstih dalšího vlaku jsem četl chybně. Šlo o průměrné "zpoždění" ze dvou vlaků, z nichž jeden měl -4 minuty a druhý 0 (minimum a maximum ze tří, kdy jeden vlak měl údaj neznámý), přičemž na -3 jako "průměru" se asi projevilo zaokrouhlování, navíc šlo až o další stanici, na Smíchově byl průměr -2.
kapitan Pike - 21. leden 2022 08:33sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Pozemstan:
Mylně jsem se domníval, že vlak musí ve stanici počkat do řádného času odjezdu, ale zjevně ne.

IMHO to bude selhání lidského faktoru.
Pozemstan - 21. leden 2022 01:28sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Dnes mě na cestě z Plzně do Prahy překvapilo, že rychlík R779 Berounka dorazil na Smíchov o 4 minuty dříve oproti jízdnímu řádku a navíc se stejným předstihem i odjel, což je vidět i na záporných číslech v tomto přehledu. Mylně jsem se domníval, že vlak musí ve stanici počkat do řádného času odjezdu, ale zjevně ne. V přehledu je za poslední tři dny i další vlak, který měl předstih 3 minuty. -) Sotva jsem stihl vystoupit, ale byl jsem rád, že jsem stihl dřívější metro a byl včas na Černém Mostě ještě před příjezdem autobusu do Jablonce.
leena - 09. leden 2022 12:28sipka
ZAMĚŘIT
leena
AVip 321870: jo tak dva dny zpatkyjsem se tomu taky celkem smala .. sileny no.
kapitan Pike - 09. leden 2022 11:08sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
:-D

Ale vůbec mě to nepřekvapuje :-)
AVip - 09. leden 2022 10:53sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ne, tohle prostě nevymyslíte, to se musí stát (u nás).

Nové motoráky Českých drah nejdou nastartovat. Vypršela platnost softwaru
Pozemstan - 24. prosinec 2021 23:31sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
AVip: Zajímavé, tak je doufejme, že to příští rok nezarazí válečné operace - "studené", nebo i "horké"...
AVip - 22. prosinec 2021 07:05sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Alza se vypravila do Číny pro zboží vlakem. Je to již výrazně levnější a rychlejší než lodí

Aneb "zelená příšera" na kolejích... ale nakonec, proč ne?
Telemachus Rhade - 30. listopad 2021 11:27sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Marshall: Tesne vedle :-D
Marshall - 30. listopad 2021 10:58sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Telemachus Rhade: jsem chvíli přemýšlel, kde je Interstate 10 :D
Telemachus Rhade - 30. listopad 2021 09:49sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Dva dny sněží a už je zavřená I/10 :)

Silničáři uzavřou pro nákladní dopravu silnici I/10 na Harrachov

Nejnovější   Novější 1 - 20 / 2813Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o