Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3092
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1 - 20 / 3092Starší   Nejstarší

Mvek - 11. únor 2025 14:12sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Ano, SMS neuznávali a nevím, jestli už uznávají. Takže uznávám, že mé vyjádření asi nebylo přesné. Byť asi SMS jízdenky jsou jen obecně pro DPP, ne pro PID, ale to si nejsem jist.
Pozemstan - 10. únor 2025 11:39sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek 328697: Měl jsem pocit, že před lety někde psali, že ve vlacích některé jízdenky neuznávají - možná ale šlo o SMS. Každopádně jsem se dosud využívání vlaku v rámci MHD vyhýbal, resp. u té Rajské Zahrady hlášení o možnosti přestupu ignoroval, když jsem už byl na cestě ve stejném směru metrem, což byla chyba. Také, když jsem měl loni kupon na dopravu po celé MHD Liberce a Jablonce, jsem si bohužel neověřil, že tarif IDOL platí i pro vlaky, které jsem občas využíval (když jsem jel z Prahy až přes Liberec ve 23 hod., hodil se poslední vlakový spoj z Liberce do Jablonce v 0:35 - jezdí ale jen v noci z pátku na sobotu a z soboty na neděli)...
Mvek - 10. únor 2025 11:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nicméně s těmi rychlíky se dostává člověk pak do kuriozních situací, kdy Rkem zaplatí třeba více (pokud má kupón pro nějakou část a lístek pro zbytek), jelikož mezi poslední zastávkou v předplaceném pásmu kupónem a cílovou zastávkou mimo to přesáhne čas pro levnější lístek, takže si musím koupit dražší. Typicky Zahradní Město - Mnichovice. Při vlaku S kupuji lístek na Praha-Kolovraty - Mnichovice. Zatímco u rychlíku z toho Zahradního Města, a to přesáhne čas dvoupásmové jízdenky, takže je to o 10 Kč dražší (ale zase třeba o 10 minut rychlejší).
Mvek - 10. únor 2025 11:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: To je dost "štěstí", že při svém častém cestování jsi doteď nevěděl, že prostě jízdenky PID fungují ve všech S linkách (a dokonce i R linkách) na území PID bez ohledu na způsob zakoupení. Jel jsem na PID lístek z Lítačky mezi Poděbrady a Nymburkem nějakou linkou R (od RegioJetu, byla to ta nová čínská souprava) na jaře.

Nicméně ano, už před dvaceti lety přesně jsem jel na tramvajenku raději vlakem z Masaryčky do Horních Počernic, než metrem a autobusem. Bylo to právě i o něco rychlejší. A to tehdy patrně vlak před renovací jezdil pomaleji na dané trati (byť zase nemusel stavět na Rajské Zahradě).
Je holt škoda, že zastávka nemůže být blíže Černému Mostu, ale ona se tam ta trať od silnice vzdaluje, takže by to stejně málokdo chtěl jít cca 700 m mezi Mountfieldem a Makrem... A navíc by to tam asi už nešlo kvůli odbočce, takže by tam nemohly stavět vlaky na východ i na sever, nebo by to bylo ještě dál.
Pozemstan - 09. únor 2025 15:32sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Ačkoli mezi centrem Prahy a Černým Mostem cestuji léta, až v posledních týdnech jsem (i proto, že některé vlaky do Plzně nově nestaví na Smíchově) párkrát využil vlak mezi Rajskou Zahradou a Hlavním nádražím v rámci tarifu PID. Bohužel vlak nestaví přímo na Černém Mostě, takže, pokud bych chtěl ušetřit a využít svou IN 50 u ČD, musel bych jít z Rajské Zahrady ještě asi 1 km pěšky. Takto v rámci PID (překvapilo mě, že ve vlaku S2 uznávají i jízdenku z aplikace Lítačka) přestoupím na Rajské Zahradě na metro. Dnes tak trvala cesta z Hlavního nádraží na Černý Most asi jen 20 minut, cca o 10 minut méně než metrem, kde bych ještě musel stihnout rychlý přestup z C na B asi za 3 minuty. Samozřejmě ale vlaky nejezdí tak často, aby to vždy vyšlo. Otázkou je také spolehlivost jízdy na čas, která asi bude oproti metru horší.
Telemachus Rhade - 02. únor 2025 15:04sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Dal jsem si včera na otočku Brno. Seznal jsem několik věcí:
- Životnost D1 rozhodně nebude proklamovaných 30+ let :) Některé nové betonové bloky už houpou podobně, jako ty předchozí, hlavně, když se ze Prahou jede do těch táhlých kopců.
- Jet na tom plynule 130 je sci-fi. Vpravo se jede 80-100, vlevo 150+.
- Absence stálého třetího pruhu je bolestná nejen kvůli předchozímu bodu, ale i v případě předjíždění kamionu kamionem.
- Od cca 50. km směrem na Brno se jede mnohem příjemněji. Ne, že by snad doprava zřídla, ale řidiči jsou mnohem ohleduplnější. To ostatně platí i pro Brno.
- Kůrovcová kalamita na Vysočině je bolestně patrná i z kokpitu.
- Síť benzínek a fanst-foodů je tak o polovinu méně hustá než na kratších dálnicích.
AVip - 02. únor 2025 09:32sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Problém je, že 90 na silnicích je kompromis a jako každý správný kompromis je zcela nevyhovující.

Jsou úseky první třídy, které jsou bezpečnější na 100+ rychlosti než některé dálnice a jsou i dálnice, které vypadají ve srovnání s nimi jako "cargo cult" (ano, D4 ev. I/4, dívám se na tebe a taky na I/20 a s příklady obou těchto situací).

Do toho tu máme silnice II. a III. tříd, které jsou taky co kus to originál a na rovinu, na některé by bylo zdravější zavést klidně ještě restriktivnější maximálku (70), protože poloměry a rozhledové poměry v podstatě neumožňují v mnoha úsecích jet 80+ (ovšem to nevadí mnoha buranům, místním i přespolním, aby jeli co nejrychleji a třeba i v protisměru, "tady nikdy nikdo nejede").

Když jsem loni v létě cestoval po západočeských sudetech, tak střídavě nadával na sudeťáky a na komunisty - na sudeťáky kvůli tomu, že ty silnice postavili tak příšerně křivočaré a na komunisty, protože je nenarovnali, když měli po jejich odsunu šanci (dobře, narazil jsem na jednotlivé úseky, kde zjevně jezeďáci řvali tak důrazně, že s tím i soustruzi museli chca nechca něco udělat, ale těch bylo jen málo - a jen dodám, že naštěstí mám trénink z jižních Čech, kde sedláci, bez ohledu na národnost byli taky strašní kolenovrti a tak je celá řada úseků taky pěkně kroucená).
Mvek - 31. leden 2025 10:50sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Nesmysl to není. V německé společnosti určitě lépe funguje to, že je pak velká rychlost přitěžující okolnost, když se něco stane, tedy jako prevence toho, aby se moc často nic nestalo. Jsou denní doby (a myslím za světla), kdy na některých úsecích jako třeba na té cestě od hranic k Drážďanům to urychlí cestu. Když na to má člověk správný motor a převodovku a má důvod, tak proč ne, navíc je to možnost zkusit si legálně takovou rychlost pro představu.

Ale zavádět u nás 150 je pak trochu zcestné, protože u nás to budou asi většinou dost krátké úseky.
Telemachus Rhade - 30. leden 2025 10:42sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Neomezená rychlost na úsecích Autobahn je nesmyslná od začátku. Ale Němci obecně potřebují dlouhý čas na to, aby si něco uvědomili. Podobně úsměvné jsou nyní kontroly na všech německých hranicích, protože pravděpodobně každý, kdo vlastní osobní vůz, vozí přes hranice afghánskou rodinu v kufru. Ale jsou to Němci, tak porušování pravidel Schengenu nikdo neřeší :)

150 na dálnici je spíš legitimizace reálného stavu. 90 mimo obec občas limitující je. Zvláště v radiálách kolem Prahy a na Vysočině. Nebo třeba na cestě Liberec -> Ústí.
Mvek - 30. leden 2025 09:32sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Už i policejní odbory v Německu vyzývají k omezení rychlosti na silnicích

O omezení se mluví dlouhodobě, jen ta tendence sílí. A snaží se protlačit i 30 ve většině obcí a 80 na normálních silnících.



Říkám si, nakolik ti, co to tak skandují, si ohýbají data, nebo spíš využívají výpočty nad nesprávnými daty. Protože by mě zajímalo, kolik vozidel opravdu nad těch 120 nebo 130 na těch neomezených úsecích jezdí. Navíc těh neomezených úseků zas tak moc není (byť nejbližší máme po cestě do Drážďan, takže kdo se chce projet, doporučuji, směrem tam od Krušných hor je to z kopce, takže ne tak velká spotřeba).
A ono i těch 90 mimo obec. Jako v Německu možná ledaskde jo, ale u nás jezdím 80 dost čast i tak, protože se rozjet na pár set metrů na 90+ fakt nemá smysl. Výjimkou jsou samozřejmě mnohé silnice první třídy.
AVip - 13. leden 2025 07:25sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Sakra drahé nabíjení: 30 tisíc strhnuto z účtu, 10 tisíc faktura. Eura místo korun, kaje se ČEZ

No a co? (abych tak řekl...) Tohle nesouvisí s elektroauty, ale vůbec.

Sám jsem byl zažil na straně dodavatele podobný f*up - prostě a dobře, nová verze firmware předpokládala jako výchozí měnu € a ne Kč a když si karta nehlídá odchozí měnu, je na malér zaděláno (byla to chyba, ale nestala se ani poprvé a ani naposledy).
A obecně, nejvíc reklamací vždycky chodilo z benzínek a zejména z "tankomatů" (rozhodně pokud se porovnalo, kolik jich bylo v provozu a kolik z nich bylo reklamací).
AVip - 08. leden 2025 10:43sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Jako přesedat na tram na Dvorcích je blbost

Tady se ovšem nebavíme jen o Dvorcích, tady se bavíme +/- o všem co je "na jih od vyšehradské skály", kam sváží cestující z celé Prahy4 autobusy a když na to přijde, teď už i tramvaje z některých sídlišť.

V Praze 5 je sice primární destinace Smíchovské Nádraží (i kvůli návaznosti dál na západ), ale Anděl (a okolí) je dnes de facto centrum a je to rozhodně destinace sekundární, osobně raději jezdím do kina na Anděl, než na Chodov (například). A určitě nejsem jediný.

Jak píšu, za rozumné minimum bych považoval to, aby 21 jezdila celý den a za optimum bych považoval další linku, která by jela na Anděl a pokračovala dál na Motol a to +/- bez ohledu na existenci Dvoreckého Mostu.
AVip - 08. leden 2025 07:01sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Řešení problému jménem elektromobilita je jednoduché - část kapacity musí být realizována prostřednictvím uživatelsky vyměnitelných baterií, které půjdou dobíjet z normálních rozvodů.

Ano, automotive průmyslu se to nelíbí a líbit nebude a proto jim to bude nutné nařídit natvrdo legislativně (což zároveň elegantně vyřeší hned několik problémů naráz).
Mvek - 07. leden 2025 13:38sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
K debatám o dojezdu elektromobilů... Nějak to celé smrdí, kdo co kde upravuje. Tedy u té praktické zkušenosti s cestou do Brna bych to čekal nejvíc, že tam došlo nejen k setkání negativních náhod, ale ještě nevhodné volbě atd. Tam se to nejvíc nabízí.

Protože nejen, že jsem sem postoval tu studii brněnských vědců, kde se zima na dojezd neměla promítnout víc jak čtvrtinou (možná pětinou), tak nedávno dTest shrnoval výsledky Norské automobilové federace a tam také vycházelo, že vozidla v průměru ujela o 21 % méně, než udává deklarace výrobce dle standardu WLTP. A ano, je to průměr, takže někdo jen 6% (HiPhi Z) a někdo 32 % (Toyota Bz4x FWD). Pořád ale všichni i v zimních podmínkách dojely nad 280 km. Mezi ty nejhorší patřil Peugeot e-308 Combi, Oper Astra Sports Tourer a Jeep Avenger, pak Toyota bZ4X, Ford F-150 Lightning...

Asi se to dá dohledat na https://www.naf.no/elbil/elprix?leftColumn=Resultater ale chce to překladač z norštiny.

Problém samozřejmě je, že to jsou spíš SUV, někde je jasně vidět pohon 4x4 apod. Není tam žádný Wolkswagen nebo Škoda. Ale i tak tam byly určitě horší podmínky než v inkriminovaný den u nás na D1.
Mvek - 07. leden 2025 13:29sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ještě letos zavřou na velkou dobu na rekonstrukci Floru a mám pocit, že ještě něco aspoň částečně.
Mvek - 07. leden 2025 13:29sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Na Dvorecký most plánují hodit kromě 118 z hlediska autobusů ještě nějaký, v úvaze je i 188. A smysl je ten, aby více částí Prahy mělo přímé spojení na metro na Smíchov.
Jako přesedat na tram na Dvorcích je blbost, dokud nepostaví tramvaj na Budějovickou (jestli). Už teď je pro mě 118ka a metro na Lužiny rychlejší než jet přes centrum. S mostem to bude ještě lepší (bohužel expres z Jižního Města mám taky na přesedání a kus pěšky, takže ten rychlejší nebývá).
leena - 06. leden 2025 20:08sipka
ZAMĚŘIT
leena
Byla jsem se dneska podivat na konec vanocek (vanocne ozdobeny tram, bus, trolej a mazacka) a bylo to nakonec hezky i pres kvantum lidi :D propagace asi zabrala :)
AVip - 06. leden 2025 17:49sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Sice jsem to nenapsal úplně zřetelně, ale naštěstí jsme se pochopili.
Ano, mám pochopitelně na mysli nějaké tramvajové spojení v dané relaci (Podolí - Anděl).
Hodně špatná zpráva je, že výhybky jsou podél Vltavy tak blbě, že nemůže vzniknout tramvaj - vymeták, která by přejížděla z jednoho břehu na drhý.
Nicméně 21 by mohla jezdit celý týden, když to někdy před dvěma - třemi lety tak bylo (kvůli Baranďáku), tak to rozhodně nebyl vzduchovozič, právě naopak.

Konečné řěšení otázky 193 bude samozřejmě trasa D (aneb včera bylo pozdě).
Telemachus Rhade - 06. leden 2025 13:50sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
193 je dlouhodobě na seznamu k eliminaci kvůli nějakému zelenému závazku v městských centrech. A co si budem, vzhledem k existenci zastávky Kotorská je zajíždění dolů fakt navíc.

Souhlasím ale, že zajíždění na Smíchov je blbost. Zvlášť když bude existovat tramvaj, která pojede od Modřan na Smíchov.
leena - 06. leden 2025 11:21sipka
ZAMĚŘIT
leena
anubis 328568: já jen přidávám že ještě i Českomoravská je taky zavřená.

Nejnovější   Novější 1 - 20 / 3092Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o