Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum FANBASE WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doprava

Spravuje: Telemachus Rhade
Počet příspěvků: 2283
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1 - 20 / 2283Starší   Nejstarší

Mvek - 11. prosinec 2017 17:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Děsivé. Jako třeba to tam funguje lépe než u toho Renaulta Captur, co jsem měl v Portugalsku, tam to totiž právě fungovalo hodně nahodile. Takže jsem to taky mockrát nezkoušel.
Telemachus Rhade - 11. prosinec 2017 17:20sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Mimojiné právě Hyundai i30 :) Čili věřím, že to bude mít i i20. 35 už je SUV, tam bych to nepředpokládal, ale nevylučuju.
Mvek - 10. prosinec 2017 21:48sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Jaké auto má nevypnutelného asistenta rozjezdu do kopce?
Telemachus Rhade - 10. prosinec 2017 19:20sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Asi bych spíše uvítal hybrid
Byť teda se spotřebou Priuse na náročných tratích 16/100, bych raději jezdil i plyn :-D
Telemachus Rhade - 10. prosinec 2017 19:18sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
jestli TSI je řešení
*myšleno hodnoty okamžité spotřeby
Telemachus Rhade - 10. prosinec 2017 19:17sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
Diesel bych prostě z principu nikdy nechtěl

Já mám rád požitek z jízdy. To, jaký komfort nabízí diesel - hrátky se spojkou třeba - to mi benzín nikdy nenabídne. U něj se na horských silnicích budu muset vždycky soustředit na nedokonalosti převodů dochytávané softwarem. On takový nevypnutelný asistent rozjíždění do kopce pro idioty, je šílené zvěrstvo. Ale jasně, diesel zanikne, budu se muset chtě nechtě vydat jinam. Jen přemýšlím, jestli TSI je řešení. Asi bych spíše uvítal hybrid, ale to bych zase musel šáhnout mimo Škodu.
Mvek - 10. prosinec 2017 19:09sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Pořád to je o dost silnější než Felicia při takřka stejné hmotnosti i u kombíku, takže v tomhle směru, když chci kombík, je to celkem jasná volba. Jinak mi Fabie sedí. Diesel bych prostě z principu nikdy nechtěl, a stejně brzy zanikne:-). Teda ona zanikne i Fabia combi brzy.
Telemachus Rhade - 10. prosinec 2017 18:38sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
prý má současná Fabie u varianty motoru TSI s 80 nebo 85 kW taky 6 stupňů
Aktuální Fabie už ne. Původně jsem na ní taky mířil, ale nová šarže je uměle podhodnocená ve prospěch Karoqu a Rapidu. Nejsilnější varianta benzínové Fabie má teď 81 kW TSI 1,0. A na 1,0 motor se montuje 5°M, 6°M a 7°A!

Varianty dieslu jsou taky docela šílené, ale 1,4 TDI s 5°M je alespoň použitelná. Teoreticky ještě obsahuje naději právě na inteligentní rozvržení převodů.
Mvek - 09. prosinec 2017 20:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Mimochodem prý má současná Fabie u varianty motoru TSI s 80 nebo 85 kW taky 6 stupňů a podobně na to nadávají, že je to blbě rozvrženo.
Vtipné je, že je to tentýž motor, pouze není tak omezen softwarově jako TSI 70 kW s pětistupňovou. Ve výsledku tak u Fabií doporučují brát slabší a třeba časem (po záruce, nebo tedy rikovat dřív) nechat za pár tisíc přeprogramovat a dostat mnohem lepší charakteristiky (ne celkový výkon, ale rozložení kroutícího momentu podle otáček), než u toho oficiálně silnějšího motoru (dražšího asi o 10k), který má stále kroutící moment dost uměle seříznutý do roviny.
Nevím, nerozumím tomu tolik, abych to mohl komentovat, jen jelikož zrovna Fabii mám v merku a táta ji kupoval před rokem a půl, tak jsem se to dozvěděl.
Telemachus Rhade - 09. prosinec 2017 17:06sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jel jsem "služebním" Hyundai i30 a nakonec přes D1. Tam i zpět se jelo skvěle a plynule. Čím dám jsem byl o Prahy, tím se chování řidičů na dálnici lepšilo :)

Nicméně teda i30 je strašný auto. Topení má 3 pozice odkud foukat - 1) na nohy, které vám to upeče. 2) Přímo do obličeje. 3) Od pasu mírně nahoru, čili stejně do xichtu. Spojka je neuvěřitelně tuhá a citlivá, posilovač řízení je velice mírný - od točení volantem mě bolel palec, modrý display středového panelu docela rušil a má atypickou elektrickou zásuvku.

Nic to ale není ve srovnání s pohonnou jednotkou. TSI 1,6 6°M, ale šest stupňů, které budete proklínat, protože 50 do konce pojede na trojku, ale 80 už na šestku. A pokud na 80 podřadíte nižší stupeň, třeba pro předjetí, začne to najednou žrát 15 litrů. Za těch 380 km to při dálniční rochlosti 120 - 160 celkově sežralo 40 litrů, což mi vůči mojí SDI Fabii, která by na to potřebovala ani ne polovičku, přijde absurdní.
Pozemstan - 07. prosinec 2017 14:48sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: tak ten úsek bez dálnice může být taky rychlý
Ano, jen tedy v noci při návratu nás tam pak asi dvakrát na chvíli zastavil nadměrný náklad, ale to byla snad shoda náhod...
Mvek - 07. prosinec 2017 14:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Já bych se taky přiklonil k Pozemšťanově zkušenosti. Buď přes Pardubice, nebo přes Hradec, ale tak jako tak na Vysoké Mýto. A s Google nebo Waze navigací, která rozhodne podle objížděk a tak aktuálně.

Pokud máš turbo a nemáš problém rychle předjet, tak ten úsek bez dálnice může být taky rychlý, když zvládneš předjet pomalé kamiony nebo osobáky a jet leckde i 110 (no šlo by i víc).
Pozemstan - 07. prosinec 2017 14:09sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Telemachus Rhade: My jsme jeli z Prahy do Ostravy a zpět s exkolegou v září přes Pardubice, díky čemuž jsem se na D1 dostali až v Olomouci. Je to i kratší, i když "papírově" podle Map.cz o asi 30 minut delší (mezi Pardubicemi a Mohelnicí mimo dálnici).
Telemachus Rhade - 07. prosinec 2017 13:00sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Zítra na skok do Ostravy, čili D1 v celé své kráse 2x :-D

Je tam aktuálně něco, na co si dát pozor?
Pozemstan - 04. prosinec 2017 14:55sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Včera na ČT říkali, že v lávce byla čidla, která monitorující firmě posílala každé dvě minuty údaje o pohybech. Podle nich se výrazné změny neprojevily, až se už najednou čidla neozvala. Viz i zde...
Trojská lávka podle správce nebyla v dobrém, ale ani v havarijním stavu. Do zřícení čidla nehlásila problém
Mvek - 04. prosinec 2017 13:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Aha, já nedočetl text pod obrázkem, už to chápu:-).
Marshall - 04. prosinec 2017 12:55sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Seven: Amen!
Seven - 04. prosinec 2017 12:29sipka
ZAMĚŘIT
Seven
Takže abychom to ujasnili:
Lávka, která spadla, byla pěší.
Do Tróji tramvaje po starém mostě nejezdí.
Rychlost jízdy tramvají se snižuje na mostě Libeňském. Problém Libeňského mostu a jeho opravy je v tom, že tam jiný most, který by rozumně spojoval Libeň s Holešovicema, poblíž není.
Mvek - 04. prosinec 2017 12:19sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Marshall: Já nemluvil o Libeňským. Myslel jsem, že mluvíš o starém trojském, kudy jezdila tramvaj donedávna na Kobylisy.
Marshall - 04. prosinec 2017 12:17sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Mvek: No spadlo to protože jsou to Pat a Mat!!! Ta lávka jsou betonové prefabrikáty navlečené na ocelová lana. Lana praskla a tak se to rozsypalo jako náhrdelník.

Most pro tramvaje není Libeňský ;)

Nejnovější   Novější 1 - 20 / 2283Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o