Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 2986
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1 - 20 / 2986Starší   Nejstarší

Mvek - 01. březen 2024 21:58sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ale souhlas, že mi to posouzení EIA lanovky trochu smrdí. Ale jen trochu, některé argumenty byly řečeny a proces neznám.
Mvek - 01. březen 2024 21:57sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jasně, že neznám moc tu lokalitu, kromě toho, že jsme zvažovali novostavbu v Brnkách, ale mít 110kV vedle zahrady jsme fakt nechtěli.
Nicméně také vidím v mapě, že je to nyní to nejlepší místo. Jistě, že by bylo asi fajn ještě víc ekoduktů, nebo zahloubení, tam jsem pro, ať místní tlačí co nejvíc, když už je to tak důležitá stavba pro tolik tranzitní dopravy. A suchdolskou část teď nemám nastudovanou, tam taky nevím, jak přesně, něco mě myslím zarazilo, ale opět to bylo kvůli dílčím věcem.

Nicméně jinak by to muselo být fakt až u Kralup, a to sice by bylo fajn pro tranzit ze severu, ale co tranzit od Mělníku, nebo z D10, D11? Pochybuji, že by jeli až do Kralup, nebo jihem, takže pojedou stejně přes Prahu.

Nemluvě o tom, že když nebude ta lanovka, teoreticky by po tom okruhu mohl jezdit BUS, kdyby tedy bylo dost řidičů (i proto prý neplánuje Praha zatím další trasy po "dálnicích" jako třeba tunely v centru, další důvod byl, že prý ani nemůžou do Strahovského tunelu, dokud se nezrenovuje).

No a v tuhle chvíli je to nejhorší varianta, protože většina kamionů a tranzitu tedy pojede přes Prahu, třeba Holešovičkami. Jo, někdo možná jihem, což nyní je průser pro nás a Spořilov, ale to by se mělo vyřešit dřív než ten sever.
Telemachus Rhade - 28. únor 2024 16:02sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
leena:
jde to primo tim nejvic cistym mistem na P8
Kromě jednoho jediného místa přes Zámeckou rokli to jde polem. V případě Vltavy nad Prahou se můžeme maximálně bavit o tom, který přírodní PP/PR je víc a proč.

Klidne at si automobilisti hodi lano
A přesně proto ta diskuze nefunguje :) Pokud někdo nechápe důležitost rychlého vybudování tranzitní cesty, tak se není moc o čem bavit. Alternativou stavby za 500 mld není stavba za bilion :-)

ale mit v prirodni pamatce obchvat je kravina
Podívej se na mapu ;) Přírodní památka se nepřerušovaně táhne od trojské ZOO po Chvatěruby, což jsou Kralupy nad Vltavou. Takže kde přesně v tomto 25 km úseku by měl ten obchvat vzniknout, aby žádnou plochou nebyl v přírodní památce?
Pozemstan - 26. únor 2024 22:36sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Pozemstan 327220:
"Pokud vím, schémata celého metra jsou nalepená u každých dveří na jednom bočním skle, ale v rámci jednotlivých linek tam jsou označeny jen konečné a asi i přestupní stanice, jinak tam jsou pro orientaci významné pamětihodnosti (což, pravda, může některým turistům stačit)."

Tak ne, před chvílí jsem na lince B viděl na skle u dveří kompletní schéma, i když u některých dveří jsou jen reklamy, ale snad je to schéma umístěno střídavě vždy na jednom skle u dveří na jedné či druhé straně (tj. střídavě u protějších dveří). Zjednodušené schéma a popisem jen u konečných je napravo od jezevčíka (ačkoli i ten byl zde kompletní)...

Každopádně tedy neplatí, že by byl turista se znalostí pouhého názvu cílové stanice z jiné linky ve vagónu s jednolinkovými jezevčíky zcela ztracen.
Pozemstan - 26. únor 2024 22:03sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
leena: Nevím, zda je to i tento případ, ale někdy byly na podobné stavby vymezeny územní rezervy jíž třeba za první republiky, takže se tam pak nesmělo stavět, případně jen dočasné stavby typu zahrádkářských kolonií, a mohla se paradoxně více zachovat příroda. Na druhou stranu, i kdyby tomu tak bylo, máme dnes k životnímu prostředí odlišný přístup, takže zvážení možné změny původních záměrů může být na místě.
leena - 26. únor 2024 21:10sipka
ZAMĚŘIT
leena
Telemachus Rhade 327236: jde to primo tim nejvic cistym mistem na P8 ... obchvat tady je proste picovina, ktera doufam, ze nakonec nevznikne. To samy na druhym brehu ... proste dodelat tudy obchvat fakt ne. Klidne at si automobilisti hodi lano, ale mit v prirodni pamatce obchvat je kravina. Jediny co jsem ochotna pripustit je to komplet od Zdib do Tuchomeric nebo kde to ma koncit vest tunelama ... a jen ten most pres reku nejak hodne citlive zbudovat ... ale proste aby tam kde to bylo planovany ne a ne.
Telemachus Rhade - 26. únor 2024 16:04sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Takhle, jakákoli liniová stavba je vždycky z určitého ohledu komplikace. Most přes rybník je celkem elegantní řešení, stejně tak exit v poli mimo červenou, kde přibude dost stromů, které tam teď nejsou.

Dálnici překračujeme všichni – tady v Komořanech jdeš do Lahovic v závěsné konstrukci pod tou dálnicí, což je IMO horší. Pokud si pořídíš děti, bude čučenda na auta oblíbenou kratochvílí.

Vizuálně hnusný bude most přes Zámeckou rokli, ale jako to jsou tam ty elektrický dráty taky.

EIA mimo jiné hodnotí i stupně dopadu s ohledem na alternativy a nemůžu si pomoct, alternativy mi přijdou horší.
Marshall - 26. únor 2024 15:40sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Dále pak na sever, mi to přeruší moji oblíbenou pěší cestu do Zdib, ale tam si tím nejsem jist, protože vizualizace jsem pro to místo neviděl, tak třeba udělají nadchod.
Marshall - 26. únor 2024 15:37sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Telemachus Rhade:
1) Přímo přes Draháň jde most vizu1

2) Zhorší to dostupnost, protože teď je tam větrolam, kterým můžu pohodlně jít. Pak tam nebude, ale bude tam lávka asi o 400-500 metrů dál vizu2 (efektivně mi to prodlouží cestu o kilometr) a budu muset překračovat šestiproudou dálnici, což je taky eňo ňůňo. Další důsledek je přivedení dopravy na Čimickou, otázkou je kolik.

Jinak přírodní ochranu "má" celá oblast v červeném PP
Telemachus Rhade - 26. únor 2024 08:48sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Marshall: OK, emoce nechme stranou. Když si studuju výkres jižní varianty severní části PO, tak vidím, že to těmi Čimicemi jde polem s čtyřmi tunely a dvěma mosty kompletně mimo Drahanské údolí. V čimickém údolí přibude stín, jasně, ale jinak? Ptám se, protože mi to není jasné.
Marshall - 26. únor 2024 00:33sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Telemachus Rhade: To je jedno jestli to je nebo není nutnost. Nechceme lanovku? OK, řekneme, že na ni nedáme peníze. Ale nemůžeme měřit dvojím metrem. EIA není o užitečnosti. Chceme dálnici nalepenou na Čimice? OK, ale netvařme se, že je to něco ekologického a dostane ta stavba kladné stanovisko EIA, protože to omezí výlety (i mě osobně) do Draháně a Čimického údolí, což jsou přírodní památky.
Mvek - 25. únor 2024 16:38sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
O liberecké lanovce jsem četl vášnivé debaty, ale skoro všichni byli pro, jen nechtěli protahovat lanovku.
Přitom nynější stav je, že stará je neobnovitelná kvůli předpisům (a protože se musí vyrobit nová skříň, tedy předpisy hrají roli, nejde jen o opravu), takže se bude stavět nová.

Obavy lidí vesměs byly, že na Ještěd pojede moc lidí, nebo je to škoda dalších desítek milionů v jakékoliv variantě.

Já tedy říkám, že buď ať tedy lanovku nechají být a nasadí tam elektrobusy a časem se uvidí, nebo ať ji prodlouží, ale největší blbost je stavět novostavbu ve stejné délce s nutností dalšího přestupu nebo cesty pěšky (byl jsem tam, ano, pro zdravého i středně starého to není samozřejmě problém).
Telemachus Rhade - 25. únor 2024 14:07sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Za nejkontroverznější návrh tramvajové trati v Praze teď pokládám větev "Nádraží Modřany -> Komořany", která projede novou zástavbou na místě modřanského cukrovaru, uhne směrem k letní restauraci Cukrkandl, využije vlakovou vlečku mezi zástavbou do bývalých strovojen, protne Komořanskou ulicí zamíří stojovnami/novou zástavbou do Nových Komořan.

Místy povede prakticky zahradami domů.
Telemachus Rhade - 25. únor 2024 13:32sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Pozemstan:
NIMBY efekt
Ten je velmi výrazný už dlouho. Kapilického knihovna, původní návrh Masaryčky, atd. Liberec ani nechce obnovovat lanovku na Ještěd například, takže my se spíš dostáváme do záporných hodnot s tímto.

Pozemstan:
Zajímavé je ale přitakání zamítnutí ze strany ředitele pražské ZOO Bobka
Ten byl dlouhodobě proti tomu. A má pravdu. Všude po Praze se nesmyslně řeší výška budov (Václavák, Pankrác) a tady by stály skoro 40metrové pylony. Zahloubená tramvaj je mnohem šikovnější a víceúčelovější řešení.

Marshall:
Lanovka s minimálním profilem
Stoupání není všechno. Jestli si správně pamatuju, tak zastávka by byl věžák a 3, nebo 4 pylony o výšce 25-35 metrů. Dálniční most pro D0 je nutnost, co má správně stát už 30 let :)
Marshall - 25. únor 2024 10:52sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
ad lanovka: bez ohledu na to jestli ji chcete, tak je ten posudek naprostý nesmysl. Lanovka s minimálním profilem a zásahem do krajiny dostane negativní stanovisko a dálniční most jen o pár set metrů dál dostane kladné? Dyť je to píčovina!
Pozemstan - 24. únor 2024 18:50sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek 327217: Pokud vím, schémata celého metra jsou nalepená u každých dveří na jednom bočním skle, ale v rámci jednotlivých linek tam jsou označeny jen konečné a asi i přestupní stanice, jinak tam jsou pro orientaci významné pamětihodnosti (což, pravda, může některým turistům stačit).

Jestliže ale někdo třeba pojeden po lince B a bude mít jen informaci, že má vystoupit např. na stanici Budějovická, ale už nebude znát její linku, mohlo by to být pro něj nově komplikovanější, pokud se nezorientuje ve stanici před nástupem do vozu (tam jsou skutečně detailní mapy) nebo nevyužije internet v mobilu...

Také jsem zaznamenal názor, že by šlo ty jednotlivé testované typy "jezevčíků" v rámci vagónu nad jednotlivými dveřmi střídat, což tuším na Twitteru Hřib připustil jako jednu ze zvažovaných možností.
Mvek - 24. únor 2024 18:38sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Ad lanovka - mně by se sice na jednu stranu líbila, ale opravdu budu radši, pokud by Praha šetřila a místo lanovky tedy holt počkala na tramvaj a peníze dala do jiných projektů. Už se netají tím, že má velký seznam přání, ale musí se v něm škrtat, a bohužel i v dopravě. Ostatně lanovka nemůže jet za jakéhokoliv počasí.

Hřib se v rozhovoru v rámci podcastu deníku zdopravy.cz vyjádřil, že se prý jede nynější posuzování lanovky a tramvaje paralelně s tím, že snad jedno z toho dostane kladné vyjádření, a to se zrealizuje, ne že by se mělo dělat obojí.
Mvek - 24. únor 2024 18:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: No, bylo to dost malé už teď, s trasou D si to nedovedu představit, zejména ve chvíli, kdy nebude končit na Pankráci. Ale jistě, do toho máme ještě čas.
Hlavně ale pořád jsou v každém vagónu plnohodnotná schémata celé Prahy, ta k tomu slouží. Dokonce si nejsem jist, jestli to není u každých dveří, ale to bych kecal. U dveří mi stačí přece právě vědět, kde nastupuji a vystupuji v rámci dané linky a soupravy.
Mvek - 24. únor 2024 18:34sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Neumím posoudit, jak inverzní režim v editorech, IDE a vůbec v aplikacích nemám rád, tak zrovna se mi rychleji orientuje v inverzních panelech. Podle hledání navíc bývá zase naopak lepší pro fotofobiky. A pokud vím, Praha není jediný, kdo (znovu)zavádí inverzní i z vyspělých zemí. Takže to asi tak žhavé nebude.
Ale - mně to vyhovuje a dává smysl jen v podzemí a interiérech, nikoliv venku. A to zejména tam, kde je menší osvětlení, tak že to tolik nepálí do očí (a fotofobik asi nejsem). A také jen pokud bude většinou cedule OLED nebo černě nabarvené sklo s podsvícením, ne osvícená žárovkami, což je nyní situace u Jiřáku.
leena - 24. únor 2024 16:10sipka
ZAMĚŘIT
leena
Pozemstan 327213: zrovna tohle me fakt stve .. lanovku bych celkem uvitala namisto treba dostavby severni casti orkuhu, ktery ma ted planovanou trasu zrovna v tom nejvic zachovanmy prirodnim uzemi na P8 .. proste des :( lanovka by byla moc fajn jak se rychle a efektivne dostat z P8 na P6.

Nejnovější   Novější 1 - 20 / 2986Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o