Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| No, otázkou je, jak je tedy jednoduché vyřešit ta nástupiště (výška je asi snadná, otázkou je, jak řešit vzdálenost od kolejí, jestli by pak danou kolej na nástupišti mohl využívat i vlak, nebo ne.
A také, co přesně míní tím napájením, co by to obnášelo.
Pak jsem také nepochopil, jak se chtějí dostat z Kobylis do Odoleny Vody, nebo jak chtějí dostat tramvaj do Kbel (patrně z Vysočan, takže ty jim tam asi vypadly), jinak budiž, je to zajímavé. Jestli by to umožnilo snížit náklady než provoz klasických vlaků, jinak mi to zase tak výhodné nepřijde. |
|
|
|
| Ať žije počítačové vyhledávání:-). IDOS mi pro Praha - Bratislava nabídl běžně přímý vlak 4,5 hodiny a autobus 4 hodiny. Mezi tím se ale objevil přímý vlak 11 hodin, a o něco více než dvojnásobek kilometrů. Njn, holt jede přes Ostravu a B. B.
Pro srandu jsem zkusil letadlo, že se podívám, kolik to stojí. Tak v sobotu mi nenabídl jediný přímí let, musel bych např. přes Mallorcu, Dublin nebo Oslo. |
|
|
|
| Mvek: Pokud jde o kynology, kteří mají někam rychle dopravit záchranářské psy v zájmu záchrany lidských životů, tak ten majáček vidím také jako oprávněný... |
|
|
|
| Marshall: Dík, já o tom četl dopředu, ale měl dojem, že to bude trvat ještě nejméně rok.
|
|
|
|
| http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/284590-osobni-vlaky-nadrazim-bubenec-uz-jen-projizdeji/ |
|
|
|
| Jako každé září, pražský DP/Ropid připravily pár změn. Tentokrát (aspoň zatím) nejde o vedení linek.
Detaily viz zde a zde.
Namátkou:
Karlovo náměstí (směr Lazarská) -> Odborů (už změnili)
Nádraží Bubeneč –> Goetheho
Podbaba –> Nádraží Podbaba
Jen nevím, jestli už nádraží Podbaba funguje jako železniční zastávka, nebo je to předčasná změna.
Máme přidanou druhou a třetí TRAM zastávku na znamení:
Plynárna Michle (to jsem čekal od začátku)
Střelničná
A zvláštní je, že zavádí na znamení BUS zastávku:
Nádraží Strašnice
Přitom tam někdo vystupuje a nastupuje snad pokaždé, co jsem tam jel. Prý to souvisí s chystaným zrušením žel. zastávky Strašnice, ale to asi ještě bude chvíli trvat, než postaví tu pod Bohdalcem a Zahradní Město. |
|
|
|
| Potěší, když se člověk o uzavřené silnici dozví až u hranic, takže tam, kam jel nemůže, může tak maximálně udělat čelem vzad, nebo objížďku přes "reich". |
|
|
|
| Máte v Brně vtipné značení, u vlakové zastávky Královo Pole, když se jede na Svitavy, po Hradecké v místě, kde se připojuje sjezd z Palackého třídy, tak tam něco opravují v levém pruhu. Kvůli tomu dali na ten sjez STOPku, jenže i když je to jen jeden pruh, dali ji na obě strany silnice, a vzhledem k tomu, jak je předěl úzký mezi oběma silnicemi, měli by tam dát STOP všichni a nikdo nepokračovat, tedy i ti po Hradecké:-). |
|
|
|
| Náš zážitek byla kombinace drobných omylů, nedostatečného značení a kuriozních situací...
- předjíždět v zúžení, jak říkal TR, většinou nešlo, protože bych stejně jel víc jak předepsaných 80, nebo to zrovna byla tak hustá souvislá jízda v obou pruzích, že to bylo jedno, nemluvě o tom, že jsem si při prvním pokusu sevřený mezi kamionem a betonovým oddělovačem uvědomil, že nejsem v ETS2 a škrtnutí o ten beton by nemělo tak malé následky. A to mě vynervovalo, ale tak příště jsem aspoň nebyl tak suverénní:-) a víc si dal pozor, že napravo mám ještě místo a tak se nemusím cpát doleva tolik
- Nepříliš dobré značení nás svedlo do odbočky na Jihlavu (už na mě asi padala únava a jel jsem za autem v domnění, že prostě jeden pruh vedou vpravo, jeden v protisměru). Problém je, že tam člověk musí pokračovat kus na Jihlavu, našel jsem most, kterým bych se dostal do protějšího pruhu a zpátky, odbočil doleva, kde se nesmělo (protože nikdo na tom nájezdu nepočítal s tím, že by někdo sjel na jedné straně a na druhé najížděl zpátky) a vydal se k dálnici.
Před dálnicí jsem se ovšem dozvěděl, že na Brno doprava najet nemůžu, že musím nějakou objížďkou. Objížďka v tomto případě znamenala, že člověk musí jet 8 kilometrů zpátky na Prahu, kde sjede, a najede opět na Brno.
Takže takových dohromady nejméně 20 km navíc potěší.
- Z únavy po o hodinu delší cestě, než se plánovalo, za tmy jsem v posledních desítkách km na užší silnici sjel pravým kolem moc doprava z vyšší silnice, takže než jsem se dostal zpátky, tu a tam jsem škrtl o silnici spodkem, zřejmě bez následků, možná jen zástěrkami. Mám z těchto hodně zvýšených silnic (asi v důsledku laciné opravy, kdy udělají nový koberec, ale tím silnici zvýší) respekt, bohužel nejsem zvyklý jezdit tolik v noci, tak jsem špatně viděl, kde mám pravé kolo.
Snad se ve výsledku až na nervy, zdržení a nějakého toho vycepraného benzínu (ještě jsme kvůli jedné koloně a "zdravotní přestávce" sjeli a špatně se právě díky mapě navigovali, takže objeli o pár vesnic víc) nic nestalo, takže fajn, ale nic to nemění na mé zlosti na konkrétní mapu i na placení dálniční známky. |
|
|
|
| Kdybych nevěděl, že je to marný pokus, šel bych reklamovat autoatlas a také dálniční známku. Atlas je prostě na houby. když je vesnice Kpuntík, který začíná až za odbočkou, která je ve skutečnosti už v ní, protože je vesnice táhlá, tak je to těžké. Bohužel jsem podrobnější měřítko na internetu nenašel, budu muset do speciálních knihkupectí v s mapami.
Ale víc mě se*e to, že člověk platí takové peníze za dálnice, a přitom D1 prostě není něco, za co by se dalo platit. Kdybych měl známku kupovat jenom kvůli jízdám po ní, tak někomu něco provedu.
Když se prostě takhle opravuje, tak by na ní měl být mírnější režim ohledně plateb. Nemluvě o těch místech s hroznými spárami.
Osobně se už kloním k tomu, že dálnice by měly být v celé EU zadarmo, je to pozitivní externalita, za kterou se má platit plošněji, např. by bylo zajímavé, kdyby za ně více platili v daních obyvatelé obcí, přes které tím pádem většina provozu nevede, a také tranzitní firmy, které přes ČR projíždí, či obecně jakýkoliv náklaďák na určitou hmotnost, který po našich silnicích jede.
Protože to je hlavní důvod dálnic, ne? Aby nezatěžovaly vesnice, města..., plus k tomu teprve zvýšení hustoty provozu a přidání komfortu. |
|
|
|
| Tady je to už na diskusi, kdy je nějaká diskriminace některým lidem zakázat něco vykonávat. Mě osobně by nikdy nenapadlo, že bude na lince létat pilot bez ruky s protézou. I když možná je vysvětlení v tom, že o ruku přišel až po získání licence, jinak je to hodně zvláštní učit se létat bez ruky.
Pilot ztratil řízení, když se mu uvolnila umělá ruka
Výrobce protézy určitě nezaručuje dokonalou spolehlivost pro takové případy. Jinak samozřejmě, že obyčejnému člověku může najednou přijít křeč do ruky nebo něco, takže riziko je tu vždy, a problém, že se včas nestihnou piloti vyměnit. Asi klidně ať lítá, ale někdo by měl uhradit odborné přezkoumání, při jakých pohybech je jak pravděpodobné, že náhada selže. |
|
|
|
| Zephram: Ale to se docela nevylučuje. Páteř by neměla být moc klikatá. O kopírování směru jiných kostí nemluvě.
|
|
|
|
| Já beru metro jako páteřní dopravu, jako jakýsi základ. Tramvaje jsou pak doplněním metra, autobusy jsou doplněním tramvají a pěškobus je doplněním všech tří. |
|
|
|
| Koukal jsem tak na mapu metra v Praze a uvědomil si, že téměř od počátku je většina tras navržená špatně. Musím někdy vzít knížku historie MHD a návrhy z První republiky, ale myslím, že se ten základ moc nelišil.
Z her i delší úvahy mi vyplývá, že by metro mělo být zvláště dneska chápáno jako doplněk a občas i expresní spoj, ne jako náhrada povrchové dopravy (hlavně té tramvajové). Tudíž ve hrách ho víc a víc stavím spíše diagonálně vůči blokům (a ano, v CiM 1 se to dělá hůř, protože stanice nejde stavět šikmo).
Jenže až na centrum, kde to celkem vychází logicky a třeba až na A od centra do Dejvic nebo B od centra na Zličín a částečně i C na JV konci to tak není. Trasy kopírují hlavní silnice.
Konkrétně např.:
1) Pankrácká pláň - nejsem si jist, jestli by šlo vést linku lépe, možná rovnou více jako D, ale budiž, zde hlavní chybou bylo to zrušení tram. Samotný návrh bych asi bral.
2) C z Holešovic do Letňan - to je výsměch. Jednak si myslím, že C je už takhle dlouhá, takže měla vést do Čimic nebo Bohnic, maximálně přes Kobylisy a v Čimicích udělat terminál pro BUSy a Letňany řešit pomocí D, které má vést na Vysočanskou. Jednak i když ji chtěli zahnout, tak v územním plánu 1995 vede přímo přes Střížkov na Letňany.
Zahnutí na Prosek fakt nechápu, je to tak blízko Vysočanské a dobré silnice, žádný problém s BUSem i na ten Střížkov (nebo prodloužením tramvají z Ládví).
3) Trasa A kopírující Vinohradskou je mi také záhadou. Jediný důvod vidím, že nějak usoudili, že Želivského je dobré místo pro přestupní terminál v té době. Jinak bych viděl logičtější, že by se to stáčelo třeba už z Míráku do Vršovic na Kubáň a pak Zahradní Město a Hostivař. Mimochodem v územním plánu 1995 je podivně nakreslené přímé pokračování A ze Skalky na stanici Hostivařská kdesi u Intersparu Europark. A větev ze Strašnické přes Zahradní město a Práče a Hostivař jižněji opět někam do Štěrbohol nebo kam (v podstatě na stejné úrovni jako ta konečná Hostivařská, takže ten smysl tehdejšího plánu také nechápu, to spíš chápu dneska dělání větve, když to zatočili do depa, kam to beztak jezdilo).
4) Chalupoida Ačka na západ je také strašná, i když aspoň nevede souběžně s ostatní dopravou, takže v něčem dobré:-). Popravdě tam nevím, kam by metro mělo pokračovat, podle mě asi dlouho nikam (anebo do Suchdola časem).
5) Trasa D od Míráku na jih je taky ještě dost po spojnicích, ale přece jen to urychluje a nekopíruje úplně, takže ta je asi celkem rozumně navržená, zvláště, pokud by se do toho zapojilo větší využití nádraží Krč.
(Při nemoci člověk víc přemýšlí o "blbostech":-)) |
|
|
|
| Jízdenka Elbe-Labe - vyzkoušeno v praxi. Za 200 na osobu (nebo 400 pro 5 osob, ale netuším, zda mohou být všechny dospělé), přičemž v Německu to mají za eura dvojnásob drahé, si zajedete třeba z okraje Děčína do Míšně. Pravda, bude to trvat tak 3 hodiny, ale to je jiná věc:-).
Bad Schandau z Děčína a zpátky stojí pro jednoho cca 120 Kč, takže když k tomu přidáte autobus nebo přívoz do města, případně MHD v Děčíně, nebo ještě nějaký BUS údolím potoka (na Kirnitschstahl tram je pak jen sleva), tak jste na svém a v klidu.
Jen tu a tam je turistický BUS (třeba na ten Königstein), který je soukromý, nebo přívoz v Kurort Rathen (za 0,80 €).
Samozřejmě to platí i na drážďanskou MHD a snad i na další, prostě je to komplet Ústecký kraj + VVO.
Jedinou nevýhodou je snad to, že vám ho vydá třeba ČD jako klasický lístek, takže je tam vše česky. A řidič BUSu nahrazujícího některé spoje S-Bahn pokrčil rameny, když to viděl, ale vzal nás. Jiní to znali.
|
|
|
|
| Vlaky mezi Velimí a Kolínem nejezdí, rychlík najel na kolej jiného vlaku a poškodil výhybku
Ok, ta trať na Kolín se zdá prokletá, vezmi-li v potaz nedávné přejetí člověka Pendolínem, minulý týden též dalšího sraženého člověka a teď tohle... Nestačí ty další výluky a problémy, co jsem tu už zmiňoval.
Navíc se tuším před dvěma nebo třemi týdny také vydal vlak ze Satalic do Vysočan po koleji proti jinému (nicméně v tom případě prý jel s tím rizikem na pokyn z nádraží, takže jel 20 km/h nebo tak nějak a zastavil snad pár set metrů proti jinému vlaku).
(No a když si k tomu přidáme dvě letecké nehody posledního měsíce, tak nějak "léto" řádí.) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|