Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2942 - 2961 / 3043Starší   Nejstarší

Yakuzza - 07. listopad 2011 17:41sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip: Jasně, tak v brněnských sekcích taky bývá veselo a raději se tam do diskuzí nepouštím. Každopádně docela rozumně (existují výjimky) se dá podiskutovat na forum.bmhd.cz, nicméně pouze o brněnských tématech.
AVip - 04. listopad 2011 16:37sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza: Já jsem tam neregistrovaný hlavně kvůli tomu, abych se v těch diskuzích krotil - zejména v částech věnovaných pražské MHD tam někteří jedinci vymýšlí takové hovadiny, že bych se akorát permanentně s někým hádal...
Yakuzza - 04. listopad 2011 13:36sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip: Jo, tak to máme podobné, taky šmírák. Mám tam myslím jeden příspěvek.
AVip - 04. listopad 2011 11:04sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza: Jen jako lurker (velmi, velmi zřídka tam postnu něco pod nějakou šifrou coby neregistrovaný).
Yakuzza - 04. listopad 2011 10:16sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip: Tak mě napadlo, chodíš na K-Report? (www.k-report.net)
AVip - 03. listopad 2011 16:06sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade: Koukám, že to máte jak v Anglii 19. století, když se sjednocoval rozchod železnic...
jinak návěstidla jsou jasně daná existujícími dopravními předpisy, t.j. "čočky" + doplňky s výjimkou trati Jablonec - Liberec, která používá vlastní systém, který byl pro tuto trať kdysi vymyšlen na míru jako komplet nový - rozhodně se nedá říct, že by v něm byla patrná nějaká inspirace odněkud (jinak vpodstatě všechny naše systémy jsou buď rakouského, německého, nebo ruského původu, přičemž něměcký a ruský systém se ovlivňovaly v historii i navzájem, podle toho, kdo zrovna koho okupoval a kdy :-D).
AVip - 03. listopad 2011 15:58sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Jak jsem psal, amerika je velká země... :-)
Telemachus Rhade - 03. listopad 2011 15:44sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Omlouvám se za přerušení diskuze, ale vyfotil jsem vám jak vypadá tramvajová křižovatka v horách. (Liberec - Fügnerova) Kupodivu ta třetí kolej je úplně k ničemu, jde jen o to, že Jablonec/Liberec používá úzký a široký rozhod naráz. A než to sjednocovat, radši úsporně narvat všude třetí kolej :)
Jaká se používají návěstidla jsem ovšem nezjistil.

imagebam.com
Mvek - 03. listopad 2011 15:42sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Ad délka, no já si právě nedovedu představit, že se to někam vejde ve stanici na obsluhu.

Tak asi je u té kamery ten kopec už malý, jinak koleje vedou až ke kameře.
AVip - 03. listopad 2011 15:01sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Taky jde o opotřebování a následnou údržbu.
A jinak - více kratších vlaků není výhodnější, protože pokud se ti i takto obří vlaky vejdou do oddílů na trati a na nádražní koleje, tak to přece jen dost zjednodušuje grafikon a život všech zúčastněných...
AVip - 03. listopad 2011 14:59sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza: Přesně. Proto tam taky bylo to omezení na 15 km/h, kdy se uvažovalo zhruba v tom směru, že v této rychlosti stihne vlak včas zabrzdit, pokud posádka vlaku zjistí nějakou překážku na trati (například předchozí vlak stojící před dalším "klackem")... a pokud ne, že náraz v malé rychlosti neudělá zas tak velkou škodu.



V tomhle případě asi ne, na to je tam trochu moc brutální stoupání - ale tipnul bych si, že nějaké 3 - 4 by to za normálních okolností zvládly. Spíš mne překvapilo, že jsou všechny vepředu - čekal bych nějaký stroj vzadu na postrku.
Škoda, že ten záběr je z takové dálky, protože není vidět, jestli opravdu všechny lokomotivy "kouří" nebo ne.
Mvek - 03. listopad 2011 14:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak také si to představuji tak, že teoreticky jedna lokomotiva uveze celý vlak, ale problém je se rozjet/zastavit. Proto je jich víc.

Nicméně právě kvůli té potřebě více lokomotiv si taky říkám, že se to vyplatí, že není lepší poslat víc menších vlaků.
Yakuzza - 03. listopad 2011 14:47sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip 212712: Takže jestli to chápu správně, u těchto souprav se udělovala výjimka s tím, že je možné nějaké zanedbatelné riziko najetí do jiné soupravy jedoucí vpředu...?

AVip 212713: Znamená to teda, že čistě teoreticky by to (třeba v tomhle případě) utáhla lokomotiva jedna?
AVip - 03. listopad 2011 14:18sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jinak těch víc lokomotiv se IMHO používá hlavně proto, aby měla souprava lepší jízdní vlastnosti, t.j. akceleraci a brždění a taky, aby byla rezerva, pokud by došlo na některé z mašin k poruše (mimochodem, není až tak výjimečné, že v soupravě s více lokomotivami je jedna mrtvá duše, kterou je akorát třeba někam odvézt).

No a pokud jsou ty mašiny buď elektrické nebo dieselektrické, tak se to všechno dá bez prblému propojit mezi sebou a ovládat z jednoho místa, koneckonců jistá obdoba jsou v Německu oblíbené řídící vozy na osobních vlacích, které se snad konečně začínají používat i u nás.
AVip - 03. listopad 2011 14:09sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza: Červená je na železnici podle středoevropských tradic absolutní stůj pro vlaky*, takže před ní musí každý vlak zastavit.
Na autobloku (což je série oddílů na trati za sebou, variace na toto téma je návěstní systém v metru**), kde se počítá +/- s tím, že vlaky jedou jedním směrem, takže si maximálně můžou "skočit na záda", ale neměly by se srazit čelně) platí výjimka, že po určité době (detaily jsou dohledatelné v aktuálním znění drážních předpisů) smí vlak pokrčovat nízkou rycjlostí vpřed (na autobloku je výchozí signál "volno", zatímco všude jinde*** je to stůj), takže červená tamtéž není stůj absolutní, nýbrž tzv. permisivní.

*nikoliv ovšem pro posun, tam platí dodatečná pravidla
**metro ovšem jako permisivní stůj používá žluté světlo, zatímco červená je v metru vždy absolutní stůj bez výjimek
***s výjimkou krycích návěstidel, ta mají rovněž jako výchozí signál volno, ale červená je na nich vždy absolutní stůj

No a tahle monstra nemusela zastavovat a mohla extrémně nízkou rychlostí červenou projet rovnou (tuším, že musely jít na nějakých 15 km/h), protože by se mohlo stát, že ten monstrvlak by mohl uvíznout na širé trati, návěstidlo bylo označené dodatečnou tabulí s písmenem "T" (AFAIK, v Rusku toto pravidlo platí minimálně na papíře dodnes).
Yakuzza - 03. listopad 2011 13:33sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip:
vlak mohl projet červenou na autobloku a pokračovat nízkou rychlostí

Co to přesně znamená?


Jinak mě spíš udivuje těch 7 lokomotiv, nikdy jsem moc nechápal, jakým způsobem vlastně větší počet lokomotiv zvyšoval hnací sílu. Myšleno tak, že pokud ty mašiny jedou za sebou, tak se vlastně vzájemně táhnou a k nějakému efektu by mohlo dojít snad jen tehdy, kdyby zabraly všechny stejnou silou přesně ve stejný okamžik... S brzděním vpodstatě to samé.
(Jako vím, že to určitě funguje, jak má, jenom mi to nějak hlava nebere...)
Podobně jako když jedou dvě spojené tramvaje, všiml jsem si, že v Brně mají zapnutý pantograf oba vozy, zatímco třeba v Ostravě zadní vůz jede se staženým pantografem.
AVip - 03. listopad 2011 13:12sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: A proč ne?
U nás ještě před nějakými 25+ lety nebyly výjimkou vlaky klidně s 50+ vagóny...
v 50. letech se po vzoru SSSR blblo tak, že ani delší vlaky nebyly výjimkou (myslím, že někde kolem těch 100 vozů by to taky dalo)... dokonce se kvůli nim v tehdejší verzi předpisu D1 udělala extra výjimka, za které takový vlak mohl projet červenou na autobloku a pokračovat nízkou rychlostí (šlo i o to, že by se ten monstrvlak pak už nemuselo podařit rozjet >:-D ) a taky měly problém s tím, aby se vešly do většiny stanic...

Amerika je velká země... :-)
Mvek - 03. listopad 2011 13:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nějak si to nedovedu představit, jestli je to skutečné...

vláček... (111 vagonů a 7 lokomotiv)
Mvek - 31. říjen 2011 19:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mimochodem je to poprvé, co ji vidím vypnutou/nefunkční.
Mvek - 31. říjen 2011 19:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Opravdu nechápu, proč stát platil takové miliony za ty informační tabule na dálnici.

To je prostě zásadně tak, že jsou informace na nich neaktuální klidně pár hodin. Často tam je nehoda/kolona, a přitom už nikde nic není, a naopak.
O tom, že jsem na D8 už viděl v červnu varování před náledím, jsem také psal.

No a včera mě dostalo, že když konečně by ta tabule byla k něčemu, že by varovala na D8 před několikakilometrovými kolonami kvůli práci na silnici kolem 9. kilometru, ale ona nefunguje.

Nejnovější   Novější 2942 - 2961 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o