Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Na okraj zuřící aféry Railjet.
Railjet = Taurus, protože celý ten systém je kolem lokomotivy Taurus postavený, čímž mmch. postaveno na hlavu +/- celé výběrové řízení.
Alternativou by byl nějaký jiný IC systém, který má kombinaci lokomotiva a "Steuerwagen" z Německa, ale už nic jiného... |
|
|
|
| Mimochodem nesouhlasím s Beranovým výkladem pro 4 pruhy, ale to asi opravdu v ČR neexistuje a jen tak nebude. |
|
|
|
| ŠPATNĚ!
Ale musím sem dát tu citaci celou. Každopádně:
1) Mělo by to správně fungovat, protože v zákoně je na dálnici a rychlostní silnici (to jsem přehlédl prve) povinnost se tak řadit i když sanitka nejede. Takže i kamiony včas při dojíždění ke koloně.
2) Vozidla v ostatních pruzích mají snížit boční odstup, tzn. vznikne pruh mezi pravým a prostředním!
"Pokud hustota provozu na dálnici a rychlostní silnici o dvou jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony stojících vozidel, jsou řidiči souběžně jedoucích vozidel povinni před zastavením vozidla vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh široký nejméně 3,0 m pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy; je-li v jednom směru jízdy tři a více jízdních pruhů, sníží vzájemný boční odstup řidiči vozidel v levém a středním jízdním pruhu nebo středních jízdních pruzích. Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích v jednom směru jízdy mohou při vytváření průjezdného jízdního pruhu vjet na krajnici nebo na střední dělící pás. Řidičům ostatních vozidel je vjezd do pruhu pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy a jízda v tomto pruhu zakázána; toto neplatí pro vozidla vlastníka pozemní komunikace a vozidla technické pomoci.“
Viz více o problematice Beran tady. |
|
|
|
| První dva pravé pruhy doprava, zbytek doleva. Což je ale stejně jen doporučení, protože pravý pruh je v zásadě ucpán kamiony, které uhnout nemůžou, takže často spíš vzniká koridor na levé straně u krajnice. |
|
|
|
| Zephram: Podle mě viz ta moje citace bodu 8. Vždy to je mezi pravými dvěma.
Jen je divná ta formulace, která snad při doslovném výkladu v některých místech neumožňuje při koloně dodržet počet nakreslených pruhů, protože tam prostě 3 m vzniknout nemůžou (u křižovatek určitě ne u řadících pruhů). případně ano, ale musela by vozidla vždy zajet i na chodník apod. |
|
|
|
| Marshall:
Tohle teda platí u 3 pruhů? A co u 2 nebo u 4?
|
|
|
|
| Marshall: Tak tohle je citace ze zákona. Víc toho tam o vozidlech s právem přednostní jízdy není, tedy v souvislosti s řazením/puštěním.
Já po tom pátral, protože táta mi naopak říkal, že právě má pravý pruh doprava ke kraji a druhý pruh zprava doleva ke středu nebo třetímu pruhu, se řadit i na světlech podle zákona, a vždy.
Z tohohle paragrafu to vypadá, že sice se řidiči musí řadit vždy, i když nejede vozidlo s právem přednostní jízdy, ale jen na víceporudých silnicíh a asi ne na světlech na jednoproudé silnici, ačkoliv u světel je více řadících pruhů. |
|
|
|
| IMHO: Tohle hlavně odkazuje na to, jak uhýbat, když jedou hasiči nebo záchranka - teď nedávno na toto téma byla poměrně rozsáhlá reportáž na ČTčku tuším, která by se dala shrnout, že Češi to nevědí.
Z toho jak to vysvětlovali plyne, že krajní auta ke kraji vozovky (to je jasný) a prostřední pruh na pravou stranu.
Jak jsi na to narazil? |
|
|
|
| "(8) Pokud hustota provozu na dálnici a rychlostní silnici o dvou jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony stojících vozidel, jsou řidiči souběžně jedoucích vozidel povinni před zastavením vozidla vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh široký nejméně 3,0 m pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy; ... Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích v jednom směru jízdy mohou při vytváření průjezdného jízdního pruhu vjet na krajnici nebo na střední dělící pás. Řidičům ostatních vozidel je vjezd do pruhu pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy a jízda v tomto pruhu zakázána; toto neplatí pro vozidla vlastníka pozemní komunikace a vozidla technické pomoci."
Hm, tak si říkám, že kdybych to měl brát do důsledků, tak tento zákon nelze splnit na mnoha místech (a je otázkou, jestli do toho spadá i kolona na světlech kdekoliv ve městě), protože tam prostě často ten prostor není. A o chodníku se taky nemluví.
Já vím, že se třeba silniční pravidla nemůžou brát doslova, protože pak když nějaké auto bude mít poruchu na dvouproudé silnici před přechodem, tak musí všechny ostatní pruhy stát, dokud tam bude...
Jenže problém je, že policie, zvláště měšťáci, rádi pravidla berou moc doslovně... |
|
|
|
| Marshall:
Škoda na tramvaji se pohybuje v řádech miliónů korun a neměla by se vyšplhat na desítky miliónů, upřesnil původní odhad mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Dřívější předpoklad hovořil o škodě kolem 31 miliónů korun.
Ne že by to bylo o moc lepší.
|
|
|
|
| Mě spíš štve těch 30 mega na té tramvaji. Bych ty hovada nechal do konce života splácet. |
|
|
|
| Hezky zdemolované policejní auto...
Srážka policie a tram v Praze
Co mě ale zaujalo, je to, že odhad škody na policejní Octavii je milion. Safra, co na tom autě tolik stojí? S nejdražší kombinací jsem se v konfigurátoru nedostal nad 700 tisíc. |
|
|
|
| Mvek: "A taky nechápu, proč se má psát do map, jestli je mezinárodní."
Pochopil jsem to tak, že má každá země/řídicí středisko jinou frekvenci, která je zaznamenána v mapách. To ale nevysvětluje, jak to bylo s tou univerzální nouzovou frekvencí. A také mi je divné, že již není komunikace automatizovaná a vysílačky se nepřeladí samy v souladu s letovým plánem v palubním počítači. Ale šlo o "nízkonákladovou" společnost... |
|
|
|
| Že člověk vůbec leze do letadla...
Boeing přeletěl ČR bez komunikace
Mě hlavně fascinuje to, že si prostě posádka nepřeladí na tu tísňovou frekvenci... A taky nechápu, proč se má psát do map, jestli je mezinárodní.
Krucinál, k čemu ty vysílačky pak jsou, jestli tu není povinný postup při tichu přepnout na danou frekvenci, kde se dá nouzově zajistit další komunikace?! |
|
|
|
| To jsem nepochopil:
Ve dvanácti jela načerno, po letech má na krku exekuci
Článek samozřejmě nemá podrobnosti, ale docela by mě zajímalo, jak mohou prokázat, že to byla ona, když ve 12 těžko z ní vymámili občanku. Takže v tom příapdě tedy s ní musel být nějaký zástupce, jinak to snad není možné. Pak by bylo na místě možná dovolání.
Jnak mě tak po mé zkušenosti s poštou napadlo, jestli má člověk nějakou páku v tomhle případě donutit odesílatele, aby mu poskytl údaje z podání a mohl reklamovat záležitost u pošty, jestli se zásilka neztratila. |
|
|
|
| No, otázkou je, jak je tedy jednoduché vyřešit ta nástupiště (výška je asi snadná, otázkou je, jak řešit vzdálenost od kolejí, jestli by pak danou kolej na nástupišti mohl využívat i vlak, nebo ne.
A také, co přesně míní tím napájením, co by to obnášelo.
Pak jsem také nepochopil, jak se chtějí dostat z Kobylis do Odoleny Vody, nebo jak chtějí dostat tramvaj do Kbel (patrně z Vysočan, takže ty jim tam asi vypadly), jinak budiž, je to zajímavé. Jestli by to umožnilo snížit náklady než provoz klasických vlaků, jinak mi to zase tak výhodné nepřijde. |
|
|
|
| Ať žije počítačové vyhledávání:-). IDOS mi pro Praha - Bratislava nabídl běžně přímý vlak 4,5 hodiny a autobus 4 hodiny. Mezi tím se ale objevil přímý vlak 11 hodin, a o něco více než dvojnásobek kilometrů. Njn, holt jede přes Ostravu a B. B.
Pro srandu jsem zkusil letadlo, že se podívám, kolik to stojí. Tak v sobotu mi nenabídl jediný přímí let, musel bych např. přes Mallorcu, Dublin nebo Oslo. |
|
|
|
| Mvek: Pokud jde o kynology, kteří mají někam rychle dopravit záchranářské psy v zájmu záchrany lidských životů, tak ten majáček vidím také jako oprávněný... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|