Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Dnes jsem na D5 rozerval pravou přední gumu. Žádná slast tedy, zvlášť když jedu v levém pruhu. Následná půlhodinka za svodidly v mraze bez rukavic a ve tmě byla taky moc fajn. Ale potom, co obětavý Johanson dovezl rukavice a nasadili jsme sjetou letní rezervu o jiném průměru, jsem se teda před chvílí dokodrcal do Prahy :) |
|
|
|
| Tak nevím, co tím chtěl básník říci:
Obětí leteckých nehod letos dramaticky přibylo
Konkrétně poslední podkapitola se jmenuje:
Stále nebezpečnější
Ale říká, že letadla jsou stále nejbezpečnější, takže patrně půjde o překlep a ne o skrytý úmysl:-). |
|
|
|
| Nevím, jestli to byl transcendentní zážitek, nebo už blbneme, ale měli jsme místenky na EC vlak (na D1 se mi v zimě fakt nechce ani s BUSem, navíc to vyšlo vlastně o chlup levněji - 205 Kč). Bohužel na rychlík z Berlína do Bratislavy.
Do Prahy kupodivu vlak měl jen 10 minut zpoždění, ale odjel s asi 35 minutovým (přestože na změnu směru jízdy měl v Praze mít jen 20), horší ale bylo, že žádný z vagónů neměl naše čísl 362 (jeden neměl pro změnu žádné).
Čekali jsme, že s přepřaháním lokomotivy přivezou i vozy, ale netušili jsme, že budou přivážet z obou stran, takže jsme se vydali nejprve dopředu, kde jsme viděli přijet lokomotivu i s několika vagóny.
Informační digitální panel na nástupišti náš vagón 362 také neukazoval.
Nakonec jsme vlezli do jednoho z nových vagónů (už byl čas odjezdu), odkud nás pak vyhnala po nástupišti jdoucí průvodčí, že náš vagón se mezitím objevil na konci vlaku, tak ať projdeme vlakem (to bylo zábavné se zavazadly, když ne všechny uličky byly volné). Byli jsme totiž v nějakých slovenských (s možností lůžkové úpravy), které prý budou zamykat (ale na dveřích měli cílovou stanici a označení vlaku jako zbytek).
Už mě ani nepřekvapilo, že naše sedačky nenesly žádnou známku rezervace, takže tam byli nic netušící cestující.
Co mě ale zaskočilo, že po příjezdu do Brna (kde zrovna náš vagón stejně dle oznámení průvodčí zase končil) jsme zjistili, že slovenské vagóny vepředu jsou zase pryč, a navíc hned před naším vagónem 362 je další vagón 362 (v Praze tam rozhodně nebyl).
Takže co se s vlakem v Kolíně, Pardubicích a České Třebové vlastně dělo, to netuším... |
|
|
|
| Po průjezdu pořádně rozhicované páry musí být trolej minimálně několik (desítek) minut použitelná... :-D
(no i když, záleží na tom, jak rychle by jela, ale cosi mi říká že v současné situaci je cokoliv lepší než nic)... ale zas ono by to asi šlo, není náhodou, že většina železnic používala "vykloktané" páry s patřičnými nástavci pro zimní údržbu...
Jasně, diesel je taky OK, ale přece jenom ten má ty pyrotechnické efekty jen při studeném startu... |
|
|
|
| AVip: No jasně, ale když to vezmeme vážně, tak diesel by asi stačil taky a měl by méně nevýhod, ne:-)? |
|
|
|
| Není nad parní lokomotivy, to říkám pořád... :-) a :-(
|
|
|
|
| Nevím, nakolik je to pravdivá story z iDnes online reportáže:
Včera jsem vyjel k domovu vlakem IC z Hlavního nádraží do Kolína v 18:11. Po 10 min. jsme zastavili někde u Běchovic. Nejdříve info o zpoždění 10, 20, 60 minut a pak už raději nic. Asi ve 21h zkusil strojvedoucí vlak rozjet, přišel záblesk a rána jako z děla. Všichni jsme se lekli. Na náš vagon spadla trolej, která se houpala, a jiskřilo se z ní , hned vedle mého okénka. Okolo 21:30 přestalo topit topení a asi ve 22h přestalo být funkční i WC. Pak zhasly informační displeje a už se jen čekalo na to, až přestane svítit světlo. Za tyto strasti jsme od ČD obdrželi velkorysý dárek v podobě šeku v hodnotě 30 Kč na vodu, kávu nebo čaj. Pecka. Já ale měl hlad a přicházel postupně chlad. Většina cestujících byla oblečena a tak nějak schoulena ve vlastní i nevlastní náruči. Již tak dlouhé čekání bylo ještě delší a hlavně - bez informací. Hasiči nás evakuovali do autobusů až v 01:14. Ty nás odvezly na hlavní nádraží, kde nás vyhodily bez jakýchkoliv informací a poraďte si. Opravdu nevím , co se stalo s lidmi, kteří cestovali někam do Třince, kde skončili, kde nocovali... Nikdo totiž nic neřekl," napsal pro iDNES.cz čtenář Viktor Štěpánek z Kolína. |
|
|
|
| Mvek: Není co dodat.
Většina dnešních kaštanů zná záchrannou brzdu v lepším případě ze Švejka a pak je taky otázka, kam se ty dvě pipiny s kočárky vlastně postavily.
Nicméně, z drah to zodpovědnost nesundavá...
|
|
|
|
| Na Plzeňsku se rozjel vlak s dítětem v kočárku mezi dveřmi
Na jednu stranu naprosto souhlasím, že by měla žena dostat odškodnění (ostatně měla navíc i prokazatelné náklady).
Na druhou stranu ale je vidět, jak lidi více a více přestávají myslet. Tím nemyslím samotnou maminku, ta moc možností neměla a měla důvod k panice, ale myslím tím tu její příbuznou uvnitř. Tohle by se snad dalo klasifikovat jako případ pro použití záchranné brzdy, nebo jestli má vlak nějaké nouzové tlačítko či komunikátor, tak to. Něco z toho určitě má (ale je otázka, jak by ta brzda šla lehce aktivovat ženě, ve spěchu, patrně s nějakou plombou).
Jinak rada kontaktovat drážní personál je super, když nám počet zastávek bez personálu narůstá.
|
|
|
|
| TelemachusRhade: Zajímavé, ale také chtějí na dálnice od cizinců vybírat, a to pod tlakem bohatých Bavorů... Možná jde o vedlejší účinky "škrtících" snah o vyrovnaný státní rozpočet. |
|
|
|
| Při cestě do Francie mě opět nemile překvapila kvalita německých dálnic. Na české straně všechno v pořádku, ale ihned za Horou sv. Kateřiny se kvalita jízdy dost zhoršila. Vlny, boule, menší výtluky. Všude značky max 110 nebo 130. Prakticky nikde po A6 se nedá jet rychleji. Respektive dá, ono těch 130 je často doporučených, ale komfort jízdy se pak mění zhruba na D1. A5 byla lepší, ale ne o moc, a až A81 byla kvalitou srovnatelná s D5 na Plzeň. Bohužel po 81 jsme jeli jen několik kilometrů abychom se vyhli Mannheimu. Ve Francii už bylo všechno v pořádku.
Na to jak se Německo svými autobahny chlubí... |
|
|
|
| Na okraj zuřící aféry Railjet.
Railjet = Taurus, protože celý ten systém je kolem lokomotivy Taurus postavený, čímž mmch. postaveno na hlavu +/- celé výběrové řízení.
Alternativou by byl nějaký jiný IC systém, který má kombinaci lokomotiva a "Steuerwagen" z Německa, ale už nic jiného... |
|
|
|
| Mimochodem nesouhlasím s Beranovým výkladem pro 4 pruhy, ale to asi opravdu v ČR neexistuje a jen tak nebude. |
|
|
|
| ŠPATNĚ!
Ale musím sem dát tu citaci celou. Každopádně:
1) Mělo by to správně fungovat, protože v zákoně je na dálnici a rychlostní silnici (to jsem přehlédl prve) povinnost se tak řadit i když sanitka nejede. Takže i kamiony včas při dojíždění ke koloně.
2) Vozidla v ostatních pruzích mají snížit boční odstup, tzn. vznikne pruh mezi pravým a prostředním!
"Pokud hustota provozu na dálnici a rychlostní silnici o dvou jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony stojících vozidel, jsou řidiči souběžně jedoucích vozidel povinni před zastavením vozidla vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh široký nejméně 3,0 m pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy; je-li v jednom směru jízdy tři a více jízdních pruhů, sníží vzájemný boční odstup řidiči vozidel v levém a středním jízdním pruhu nebo středních jízdních pruzích. Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích v jednom směru jízdy mohou při vytváření průjezdného jízdního pruhu vjet na krajnici nebo na střední dělící pás. Řidičům ostatních vozidel je vjezd do pruhu pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy a jízda v tomto pruhu zakázána; toto neplatí pro vozidla vlastníka pozemní komunikace a vozidla technické pomoci.“
Viz více o problematice Beran tady. |
|
|
|
| První dva pravé pruhy doprava, zbytek doleva. Což je ale stejně jen doporučení, protože pravý pruh je v zásadě ucpán kamiony, které uhnout nemůžou, takže často spíš vzniká koridor na levé straně u krajnice. |
|
|
|
| Zephram: Podle mě viz ta moje citace bodu 8. Vždy to je mezi pravými dvěma.
Jen je divná ta formulace, která snad při doslovném výkladu v některých místech neumožňuje při koloně dodržet počet nakreslených pruhů, protože tam prostě 3 m vzniknout nemůžou (u křižovatek určitě ne u řadících pruhů). případně ano, ale musela by vozidla vždy zajet i na chodník apod. |
|
|
|
| Marshall:
Tohle teda platí u 3 pruhů? A co u 2 nebo u 4?
|
|
|
|
| Marshall: Tak tohle je citace ze zákona. Víc toho tam o vozidlech s právem přednostní jízdy není, tedy v souvislosti s řazením/puštěním.
Já po tom pátral, protože táta mi naopak říkal, že právě má pravý pruh doprava ke kraji a druhý pruh zprava doleva ke středu nebo třetímu pruhu, se řadit i na světlech podle zákona, a vždy.
Z tohohle paragrafu to vypadá, že sice se řidiči musí řadit vždy, i když nejede vozidlo s právem přednostní jízdy, ale jen na víceporudých silnicíh a asi ne na světlech na jednoproudé silnici, ačkoliv u světel je více řadících pruhů. |
|
|
|
| IMHO: Tohle hlavně odkazuje na to, jak uhýbat, když jedou hasiči nebo záchranka - teď nedávno na toto téma byla poměrně rozsáhlá reportáž na ČTčku tuším, která by se dala shrnout, že Češi to nevědí.
Z toho jak to vysvětlovali plyne, že krajní auta ke kraji vozovky (to je jasný) a prostřední pruh na pravou stranu.
Jak jsi na to narazil? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|