Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Hm, mě teda docela fascinuje, že část vlaků metra bude končit na Petřinách. Tedy pravda ono to asi není jisté, ale... |
|
|
|
| TelemachusRhade:
ad 10) Nevím, většinou, když jsem jel z Pavláku na Otakarovu, byl jsem překvapen, co lidí tam bylo i uprostřed dne, a je fakt, že je to jediné rozumné spojení, jak se dostat do kotliny pod Nuselák, takže nesouhlas.
Ale ano, nevím, jaký smysl má ji prohodit s 11kou, proč 10ku neukončí když tak na Synkáči (nebo na Čechově náměstí nebo na Kubáni) a nenechají 11ku být (mám k ní nostalgický vztah, jezdila sem snad nejméně od přelomu 80./90. let).
12) Neznám.
13) a 14/24) Nebo to lze vidět jako prohru Ropidu a přiznání barvy, že se sekli... Taky to mohli dál držet a vymýšlet ty změny pozvolně...
15) Neznám.
16/19) Naprostý souhlas, ostatně jsem to už zmiňoval.
18), 20) Skoro neznám.
26) Ohledně Podbaby nevím, ale stejně nechápu, proč jen tak prohodí čísla na Žižkově.
Nicméně zjistil jsem, že až na prohození asi 2 čísel mi všechny změny lokálně přicházejí k dobru. A to je s podivem. A totéž se stalo 2012. Jen holt od 2012 vím, že už nemá smysl si nějak snažit zapamatovat linky, které používám jednou za uherský rok, protože si to jednak od té doby pletu a nevím, co je podle starého a co podle nového systému, jednak se to i pak měnilo a mění.
|
|
|
|
| 2) Proti tomu v podstatě nic nemám, ale je to přesně to, co jsem říkal před dvěma lety - zrušit 19ku v tehdejší trase bez náhrady je volovina. Takže toto vítám, ALE... (viz 19)
10) Proč na Spořilov? Tomu prostě porozumět nelze. Jako ano, až začne jezdit D, tak to jistý smysl mít bude, ale D nás na Synkáči čeká přinejlepším za 10 let. Navíc takové vytížení úseku Muzeum - Otakarova, je naprosto zbytečné.
11) Kdysi velmi praktický "vinohradský expres", od tohoto momentu X10, který skončí nevyužit stejně jako 13ka.
12) Vrací se tam, kde byla předtím.
13) Tohle je vyloženě podvod na cestující. "Když už si tak nějak zvykli, tak jim to prostě sebereme. Muhehehe!"
14/24) Slavná změna na Oternově náměstí končí. "Když už si tak nějak zvykli, tak jim to prostě sebereme. Muhehehe!"
15) Volovina. Zase jen X12.
16/19) Tohle postrádá jakoukoli logiku a je to dle mého největší pyčovina jakou kdy ROPID vymyslel. A že konkurence je velká.
18) Od Karláku nahoru - nesmysl. Kdyby končila v Tróji, tak to by byla jiná.
20) Bude express bus, ale já to prostě nevidím jako plnohodnotnou náhradu. Navíc zase další linka na IP.
26) Podbaba je v nové koncepci celkově řešena strašně.
Autobusy rozebírat nebudu, ale tam je v to v podstatě totéž v bleděmodrém. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
znovu se zavádí úseky, které ROPID sám zrušil před několika lety
No jo, ale to přece v jádru není špatné, naopak to lze vidět jako, že se potvrdilo to, co spousta lidí říkala (třeba nesmysl se zavedením současné 13ky nebo ta dvojka, i když tu supluje plánovaná 19ka).
Nemusíš rozebírat vše, stačí klidně jen něco, stejně kdoví, kolik se to ještě změní. |
|
|
|
| Mvek: Jsou tam očividné nesmysly a znovu se zavádí úseky, které ROPID sám zrušil před několika lety. Jestli budu mít náladu, tak to pak rozeberu postupně. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Vau! Jako nesdílím tvůj postoj, byť některé mě zaskočily (zejména 19, která z větší části supluje metro, tak to tam mohli nechat tu 16ku, nebo i trochu ty změny kolem 11 a 10).
Ale naopak mnoho mě příjemně překvapilo, jmenovitě 2ka (ta by se mi i hodila) nebo zrušení 13 a současné 2ky.
Pobavilo mě pak, že nová 15ka je totéž, co 13ka před pár lety, než ji zrušili a zavedli jako současný nesmyslný supl 11ky.
Pobavily mě ale i některé autobusy, třeba 118 (ze Smíchovského dále přes Anděl a Strahovským tunelem na Dejvickou), byť zrovna na ten Anděl by to přítelkyni vyhovovalo.
|
|
|
|
| Dnes jsem na D5 rozerval pravou přední gumu. Žádná slast tedy, zvlášť když jedu v levém pruhu. Následná půlhodinka za svodidly v mraze bez rukavic a ve tmě byla taky moc fajn. Ale potom, co obětavý Johanson dovezl rukavice a nasadili jsme sjetou letní rezervu o jiném průměru, jsem se teda před chvílí dokodrcal do Prahy :) |
|
|
|
| Tak nevím, co tím chtěl básník říci:
Obětí leteckých nehod letos dramaticky přibylo
Konkrétně poslední podkapitola se jmenuje:
Stále nebezpečnější
Ale říká, že letadla jsou stále nejbezpečnější, takže patrně půjde o překlep a ne o skrytý úmysl:-). |
|
|
|
| Nevím, jestli to byl transcendentní zážitek, nebo už blbneme, ale měli jsme místenky na EC vlak (na D1 se mi v zimě fakt nechce ani s BUSem, navíc to vyšlo vlastně o chlup levněji - 205 Kč). Bohužel na rychlík z Berlína do Bratislavy.
Do Prahy kupodivu vlak měl jen 10 minut zpoždění, ale odjel s asi 35 minutovým (přestože na změnu směru jízdy měl v Praze mít jen 20), horší ale bylo, že žádný z vagónů neměl naše čísl 362 (jeden neměl pro změnu žádné).
Čekali jsme, že s přepřaháním lokomotivy přivezou i vozy, ale netušili jsme, že budou přivážet z obou stran, takže jsme se vydali nejprve dopředu, kde jsme viděli přijet lokomotivu i s několika vagóny.
Informační digitální panel na nástupišti náš vagón 362 také neukazoval.
Nakonec jsme vlezli do jednoho z nových vagónů (už byl čas odjezdu), odkud nás pak vyhnala po nástupišti jdoucí průvodčí, že náš vagón se mezitím objevil na konci vlaku, tak ať projdeme vlakem (to bylo zábavné se zavazadly, když ne všechny uličky byly volné). Byli jsme totiž v nějakých slovenských (s možností lůžkové úpravy), které prý budou zamykat (ale na dveřích měli cílovou stanici a označení vlaku jako zbytek).
Už mě ani nepřekvapilo, že naše sedačky nenesly žádnou známku rezervace, takže tam byli nic netušící cestující.
Co mě ale zaskočilo, že po příjezdu do Brna (kde zrovna náš vagón stejně dle oznámení průvodčí zase končil) jsme zjistili, že slovenské vagóny vepředu jsou zase pryč, a navíc hned před naším vagónem 362 je další vagón 362 (v Praze tam rozhodně nebyl).
Takže co se s vlakem v Kolíně, Pardubicích a České Třebové vlastně dělo, to netuším... |
|
|
|
| Po průjezdu pořádně rozhicované páry musí být trolej minimálně několik (desítek) minut použitelná... :-D
(no i když, záleží na tom, jak rychle by jela, ale cosi mi říká že v současné situaci je cokoliv lepší než nic)... ale zas ono by to asi šlo, není náhodou, že většina železnic používala "vykloktané" páry s patřičnými nástavci pro zimní údržbu...
Jasně, diesel je taky OK, ale přece jenom ten má ty pyrotechnické efekty jen při studeném startu... |
|
|
|
| AVip: No jasně, ale když to vezmeme vážně, tak diesel by asi stačil taky a měl by méně nevýhod, ne:-)? |
|
|
|
| Není nad parní lokomotivy, to říkám pořád... :-) a :-(
|
|
|
|
| Nevím, nakolik je to pravdivá story z iDnes online reportáže:
Včera jsem vyjel k domovu vlakem IC z Hlavního nádraží do Kolína v 18:11. Po 10 min. jsme zastavili někde u Běchovic. Nejdříve info o zpoždění 10, 20, 60 minut a pak už raději nic. Asi ve 21h zkusil strojvedoucí vlak rozjet, přišel záblesk a rána jako z děla. Všichni jsme se lekli. Na náš vagon spadla trolej, která se houpala, a jiskřilo se z ní , hned vedle mého okénka. Okolo 21:30 přestalo topit topení a asi ve 22h přestalo být funkční i WC. Pak zhasly informační displeje a už se jen čekalo na to, až přestane svítit světlo. Za tyto strasti jsme od ČD obdrželi velkorysý dárek v podobě šeku v hodnotě 30 Kč na vodu, kávu nebo čaj. Pecka. Já ale měl hlad a přicházel postupně chlad. Většina cestujících byla oblečena a tak nějak schoulena ve vlastní i nevlastní náruči. Již tak dlouhé čekání bylo ještě delší a hlavně - bez informací. Hasiči nás evakuovali do autobusů až v 01:14. Ty nás odvezly na hlavní nádraží, kde nás vyhodily bez jakýchkoliv informací a poraďte si. Opravdu nevím , co se stalo s lidmi, kteří cestovali někam do Třince, kde skončili, kde nocovali... Nikdo totiž nic neřekl," napsal pro iDNES.cz čtenář Viktor Štěpánek z Kolína. |
|
|
|
| Mvek: Není co dodat.
Většina dnešních kaštanů zná záchrannou brzdu v lepším případě ze Švejka a pak je taky otázka, kam se ty dvě pipiny s kočárky vlastně postavily.
Nicméně, z drah to zodpovědnost nesundavá...
|
|
|
|
| Na Plzeňsku se rozjel vlak s dítětem v kočárku mezi dveřmi
Na jednu stranu naprosto souhlasím, že by měla žena dostat odškodnění (ostatně měla navíc i prokazatelné náklady).
Na druhou stranu ale je vidět, jak lidi více a více přestávají myslet. Tím nemyslím samotnou maminku, ta moc možností neměla a měla důvod k panice, ale myslím tím tu její příbuznou uvnitř. Tohle by se snad dalo klasifikovat jako případ pro použití záchranné brzdy, nebo jestli má vlak nějaké nouzové tlačítko či komunikátor, tak to. Něco z toho určitě má (ale je otázka, jak by ta brzda šla lehce aktivovat ženě, ve spěchu, patrně s nějakou plombou).
Jinak rada kontaktovat drážní personál je super, když nám počet zastávek bez personálu narůstá.
|
|
|
|
| TelemachusRhade: Zajímavé, ale také chtějí na dálnice od cizinců vybírat, a to pod tlakem bohatých Bavorů... Možná jde o vedlejší účinky "škrtících" snah o vyrovnaný státní rozpočet. |
|
|
|
| Při cestě do Francie mě opět nemile překvapila kvalita německých dálnic. Na české straně všechno v pořádku, ale ihned za Horou sv. Kateřiny se kvalita jízdy dost zhoršila. Vlny, boule, menší výtluky. Všude značky max 110 nebo 130. Prakticky nikde po A6 se nedá jet rychleji. Respektive dá, ono těch 130 je často doporučených, ale komfort jízdy se pak mění zhruba na D1. A5 byla lepší, ale ne o moc, a až A81 byla kvalitou srovnatelná s D5 na Plzeň. Bohužel po 81 jsme jeli jen několik kilometrů abychom se vyhli Mannheimu. Ve Francii už bylo všechno v pořádku.
Na to jak se Německo svými autobahny chlubí... |
|
|
|
| Na okraj zuřící aféry Railjet.
Railjet = Taurus, protože celý ten systém je kolem lokomotivy Taurus postavený, čímž mmch. postaveno na hlavu +/- celé výběrové řízení.
Alternativou by byl nějaký jiný IC systém, který má kombinaci lokomotiva a "Steuerwagen" z Německa, ale už nic jiného... |
|
|
|
| Mimochodem nesouhlasím s Beranovým výkladem pro 4 pruhy, ale to asi opravdu v ČR neexistuje a jen tak nebude. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|