Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2939 - 2958 / 3043Starší   Nejstarší

Mvek - 08. listopad 2011 10:05sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Soutěž - Namalujte svou tramvaj - druhé stupně ZŠ soutěžily v návrhu polepu tramvaje T3, který by pak jeden měl půl roku jezdit po Praze.

Tak můžete hlasovat v anketě:-).
Yakuzza - 07. listopad 2011 19:30sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Tak on by tě tam nikdo neukřižoval, spíš to lehce nemá smysl :-)
Mvek - 07. listopad 2011 18:15sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza:
nicméně pouze o brněnských tématech.

To by asi nebylo moc rozumné podiskutování, kdyby tam někdo přišel říct o pražské MHD:-D
Yakuzza - 07. listopad 2011 17:41sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip: Jasně, tak v brněnských sekcích taky bývá veselo a raději se tam do diskuzí nepouštím. Každopádně docela rozumně (existují výjimky) se dá podiskutovat na forum.bmhd.cz, nicméně pouze o brněnských tématech.
AVip - 04. listopad 2011 16:37sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza: Já jsem tam neregistrovaný hlavně kvůli tomu, abych se v těch diskuzích krotil - zejména v částech věnovaných pražské MHD tam někteří jedinci vymýšlí takové hovadiny, že bych se akorát permanentně s někým hádal...
Yakuzza - 04. listopad 2011 13:36sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip: Jo, tak to máme podobné, taky šmírák. Mám tam myslím jeden příspěvek.
AVip - 04. listopad 2011 11:04sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza: Jen jako lurker (velmi, velmi zřídka tam postnu něco pod nějakou šifrou coby neregistrovaný).
Yakuzza - 04. listopad 2011 10:16sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip: Tak mě napadlo, chodíš na K-Report? (www.k-report.net)
AVip - 03. listopad 2011 16:06sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade: Koukám, že to máte jak v Anglii 19. století, když se sjednocoval rozchod železnic...
jinak návěstidla jsou jasně daná existujícími dopravními předpisy, t.j. "čočky" + doplňky s výjimkou trati Jablonec - Liberec, která používá vlastní systém, který byl pro tuto trať kdysi vymyšlen na míru jako komplet nový - rozhodně se nedá říct, že by v něm byla patrná nějaká inspirace odněkud (jinak vpodstatě všechny naše systémy jsou buď rakouského, německého, nebo ruského původu, přičemž něměcký a ruský systém se ovlivňovaly v historii i navzájem, podle toho, kdo zrovna koho okupoval a kdy :-D).
AVip - 03. listopad 2011 15:58sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Jak jsem psal, amerika je velká země... :-)
Telemachus Rhade - 03. listopad 2011 15:44sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Omlouvám se za přerušení diskuze, ale vyfotil jsem vám jak vypadá tramvajová křižovatka v horách. (Liberec - Fügnerova) Kupodivu ta třetí kolej je úplně k ničemu, jde jen o to, že Jablonec/Liberec používá úzký a široký rozhod naráz. A než to sjednocovat, radši úsporně narvat všude třetí kolej :)
Jaká se používají návěstidla jsem ovšem nezjistil.

imagebam.com
Mvek - 03. listopad 2011 15:42sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Ad délka, no já si právě nedovedu představit, že se to někam vejde ve stanici na obsluhu.

Tak asi je u té kamery ten kopec už malý, jinak koleje vedou až ke kameře.
AVip - 03. listopad 2011 15:01sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Taky jde o opotřebování a následnou údržbu.
A jinak - více kratších vlaků není výhodnější, protože pokud se ti i takto obří vlaky vejdou do oddílů na trati a na nádražní koleje, tak to přece jen dost zjednodušuje grafikon a život všech zúčastněných...
AVip - 03. listopad 2011 14:59sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza: Přesně. Proto tam taky bylo to omezení na 15 km/h, kdy se uvažovalo zhruba v tom směru, že v této rychlosti stihne vlak včas zabrzdit, pokud posádka vlaku zjistí nějakou překážku na trati (například předchozí vlak stojící před dalším "klackem")... a pokud ne, že náraz v malé rychlosti neudělá zas tak velkou škodu.



V tomhle případě asi ne, na to je tam trochu moc brutální stoupání - ale tipnul bych si, že nějaké 3 - 4 by to za normálních okolností zvládly. Spíš mne překvapilo, že jsou všechny vepředu - čekal bych nějaký stroj vzadu na postrku.
Škoda, že ten záběr je z takové dálky, protože není vidět, jestli opravdu všechny lokomotivy "kouří" nebo ne.
Mvek - 03. listopad 2011 14:51sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak také si to představuji tak, že teoreticky jedna lokomotiva uveze celý vlak, ale problém je se rozjet/zastavit. Proto je jich víc.

Nicméně právě kvůli té potřebě více lokomotiv si taky říkám, že se to vyplatí, že není lepší poslat víc menších vlaků.
Yakuzza - 03. listopad 2011 14:47sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip 212712: Takže jestli to chápu správně, u těchto souprav se udělovala výjimka s tím, že je možné nějaké zanedbatelné riziko najetí do jiné soupravy jedoucí vpředu...?

AVip 212713: Znamená to teda, že čistě teoreticky by to (třeba v tomhle případě) utáhla lokomotiva jedna?
AVip - 03. listopad 2011 14:18sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jinak těch víc lokomotiv se IMHO používá hlavně proto, aby měla souprava lepší jízdní vlastnosti, t.j. akceleraci a brždění a taky, aby byla rezerva, pokud by došlo na některé z mašin k poruše (mimochodem, není až tak výjimečné, že v soupravě s více lokomotivami je jedna mrtvá duše, kterou je akorát třeba někam odvézt).

No a pokud jsou ty mašiny buď elektrické nebo dieselektrické, tak se to všechno dá bez prblému propojit mezi sebou a ovládat z jednoho místa, koneckonců jistá obdoba jsou v Německu oblíbené řídící vozy na osobních vlacích, které se snad konečně začínají používat i u nás.
AVip - 03. listopad 2011 14:09sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza: Červená je na železnici podle středoevropských tradic absolutní stůj pro vlaky*, takže před ní musí každý vlak zastavit.
Na autobloku (což je série oddílů na trati za sebou, variace na toto téma je návěstní systém v metru**), kde se počítá +/- s tím, že vlaky jedou jedním směrem, takže si maximálně můžou "skočit na záda", ale neměly by se srazit čelně) platí výjimka, že po určité době (detaily jsou dohledatelné v aktuálním znění drážních předpisů) smí vlak pokrčovat nízkou rycjlostí vpřed (na autobloku je výchozí signál "volno", zatímco všude jinde*** je to stůj), takže červená tamtéž není stůj absolutní, nýbrž tzv. permisivní.

*nikoliv ovšem pro posun, tam platí dodatečná pravidla
**metro ovšem jako permisivní stůj používá žluté světlo, zatímco červená je v metru vždy absolutní stůj bez výjimek
***s výjimkou krycích návěstidel, ta mají rovněž jako výchozí signál volno, ale červená je na nich vždy absolutní stůj

No a tahle monstra nemusela zastavovat a mohla extrémně nízkou rychlostí červenou projet rovnou (tuším, že musely jít na nějakých 15 km/h), protože by se mohlo stát, že ten monstrvlak by mohl uvíznout na širé trati, návěstidlo bylo označené dodatečnou tabulí s písmenem "T" (AFAIK, v Rusku toto pravidlo platí minimálně na papíře dodnes).
Yakuzza - 03. listopad 2011 13:33sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip:
vlak mohl projet červenou na autobloku a pokračovat nízkou rychlostí

Co to přesně znamená?


Jinak mě spíš udivuje těch 7 lokomotiv, nikdy jsem moc nechápal, jakým způsobem vlastně větší počet lokomotiv zvyšoval hnací sílu. Myšleno tak, že pokud ty mašiny jedou za sebou, tak se vlastně vzájemně táhnou a k nějakému efektu by mohlo dojít snad jen tehdy, kdyby zabraly všechny stejnou silou přesně ve stejný okamžik... S brzděním vpodstatě to samé.
(Jako vím, že to určitě funguje, jak má, jenom mi to nějak hlava nebere...)
Podobně jako když jedou dvě spojené tramvaje, všiml jsem si, že v Brně mají zapnutý pantograf oba vozy, zatímco třeba v Ostravě zadní vůz jede se staženým pantografem.
AVip - 03. listopad 2011 13:12sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: A proč ne?
U nás ještě před nějakými 25+ lety nebyly výjimkou vlaky klidně s 50+ vagóny...
v 50. letech se po vzoru SSSR blblo tak, že ani delší vlaky nebyly výjimkou (myslím, že někde kolem těch 100 vozů by to taky dalo)... dokonce se kvůli nim v tehdejší verzi předpisu D1 udělala extra výjimka, za které takový vlak mohl projet červenou na autobloku a pokračovat nízkou rychlostí (šlo i o to, že by se ten monstrvlak pak už nemuselo podařit rozjet >:-D ) a taky měly problém s tím, aby se vešly do většiny stanic...

Amerika je velká země... :-)

Nejnovější   Novější 2939 - 2958 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o