Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Yakuzza:
Vyuziti oboustrannosti zejmena pri vylukach ma za dusledek retro design
Nevím, co je na tom tak nesrozumitelného - DPP si po asi tak 40(+) letech objednal nové oboustranné tramvaje a výrobce to vzal jako vhodnou příležitost k odklonu z do té doby takřka "posvátného " aerodynamického designu.
Jednodušší by rozhodně bylo udělat nějaký obousměrný refit na bázi T3 (už třeba kvůli součástkové základně), než se matlat s celou novou konstrukcí a protože se za deset let od vyřazení starých tramvají nashromáždilo dost ohlasů od laické i odborné veřejnosti byla to tehdy vhodná příležitost k návratu i dalších retro prvků a k jejich otestování v ostrém provozu. |
|
|
|
| AVip:
ta má díky své oboustrannosti využití zejména při výlukách a to byl také důvod jejího lehce retro designu, protože v 80. letech musel DPP v případě nutnosti jet do úvrati spojit dvě T3 kabinami od sebe, takže vždy fungoval jen přední vůz
Jinak, ty tady tvrdis:
- KT8 ma diky ouboustrannosti vyuziti zejmena pri vylukach - ok.
- Vyuziti oboustrannosti zejmena pri vylukach ma za dusledek retro design - ???
- Duvodem retro designu je i fakt, ze v 80. letech musel DPP vyuzivat na trasy s uvrati T3 PX - WTF? |
|
|
|
| AVip:
Hranatá skříň, krabička s číslem na střeše, kožená poutka pro lepší držení, oboustranný design...
To ano, ale ty davas do souvislosti hranaty design s oboustrannosti a vyuziti pri vylukach. Tady tohle mi ponekud nedava smysl :) |
|
|
|
| Mvek: Tak nějak, šlo o návrat k pre-PCC konstrukčním a visuálním prvkům skříně (první PCC-like tramvaj byla u nás T1). |
|
|
|
| AVip asi "retrem" myslel o padesát let nazpět, ne 70./80. léta. |
|
|
|
| Je třeba vzít v potaz, že od poloviny 70. let zhruba do příchodu KT8 v polovině 80. let byla v Praze z hlediska tramvajové dopravy takřka monokultura typu T3, jehož dvouvozové soupravy tvořily unifikovaný standard - jedinou jakousi výjimkou byl pozdní refit typu T1, který jezdil v sólo konfiguraci na lince č.26 (a občas asi i někde jinde, ale 26 jím byla pověstná - a nenáviděná, neb byla permanentně přecpaná). |
|
|
|
| Yakuzza:
Nepochopil jsem, jaks to myslel s tim retro designem...
Hranatá skříň, krabička s číslem na střeše, kožená poutka pro lepší držení, oboustranný design...
a hlavně, výrobce se tím v té době zcela otevřeně chlubil. :-p |
|
|
|
| AVip:
ta má díky své oboustrannosti využití zejména při výlukách a to byl také důvod jejího lehce retro designu, protože v 80. letech musel DPP v případě nutnosti jet do úvrati spojit dvě T3 kabinami od sebe, takže vždy fungoval jen přední vůz
Nepochopil jsem, jaks to myslel s tim retro designem...? Vypadaji proste jako saliny vyrobene ve sve dobe...
Jinak v Brne se nerika 'kabinami od sebe', ale T3 PX = prdeli xobe :) |
|
|
|
| Z té Vaší fascinace mhd mám občas pocit, že tam minimmálně nocujete :-) |
|
|
|
| Já s tím také problém nemám, jak 15T, tak předchozí "Porsche" mi barevně vadily právě proto, že nerespektují grafiku pražské MHD, a jsou moc tmavé. Jak šedá, tak černá mi vadila, teď jí ubyde, tak proč ne. Ta žlutá - no, uvidíme.
A ty sedačky sice vypadaly dobře, ale klouzalo se po nich víc než po těch laminátových (v prudké zatáčce či brždění). Na druhou stranu pro "objemnější" lidi byly lepší. |
|
|
|
| Nové barevné schéma bych celkem chápal, sedačky... no, proč to nešlo "na první dobrou"? Proč musíme imrvére znova "vynalézat kolo"?
Ale neřešme, jsou-li 15T dobré nebo špatné, protože zanedlouho začne DPP tlačit pata jinde - dříve či později bude zapotřebí nová krátká tramvaj (náhrada za T3 a výhledově i T6) a výhledově bude potřeba i nový "univerzální kombajn" jako náhrada za řadu KT8 (ta má díky své oboustrannosti využití zejména při výlukách a to byl také důvod jejího lehce retro designu, protože v 80. letech musel DPP v případě nutnosti jet do úvrati spojit dvě T3 kabinami od sebe, takže vždy fungoval jen přední vůz). |
|
|
|
| Yakuzza: Byla to nadsázka a na život v Praze si tu nestěžuju. Na počasí ano, ale to je něco jiného :) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak to uz ale fakt udelej, at tu furt nenadavas :) |
|
|
|
| Mvek:
třeba 118 (ze Smíchovského dále přes Anděl a Strahovským tunelem na Dejvickou),
Ta se mi bude kurevsky hodit, až ty kurvy z Roprdu rozprděj stanici Muzeum A v rámci "rekonstrukce"...
(pardon my french 0:-) )
|
|
|
|
| Marshall: V Motole není dost místa pro plnohodnotné obratiště, podle projektu to měla být průjezdní stanice a ne konečná.
|
|
|
|
| Hm, mě teda docela fascinuje, že část vlaků metra bude končit na Petřinách. Tedy pravda ono to asi není jisté, ale... |
|
|
|
| TelemachusRhade:
ad 10) Nevím, většinou, když jsem jel z Pavláku na Otakarovu, byl jsem překvapen, co lidí tam bylo i uprostřed dne, a je fakt, že je to jediné rozumné spojení, jak se dostat do kotliny pod Nuselák, takže nesouhlas.
Ale ano, nevím, jaký smysl má ji prohodit s 11kou, proč 10ku neukončí když tak na Synkáči (nebo na Čechově náměstí nebo na Kubáni) a nenechají 11ku být (mám k ní nostalgický vztah, jezdila sem snad nejméně od přelomu 80./90. let).
12) Neznám.
13) a 14/24) Nebo to lze vidět jako prohru Ropidu a přiznání barvy, že se sekli... Taky to mohli dál držet a vymýšlet ty změny pozvolně...
15) Neznám.
16/19) Naprostý souhlas, ostatně jsem to už zmiňoval.
18), 20) Skoro neznám.
26) Ohledně Podbaby nevím, ale stejně nechápu, proč jen tak prohodí čísla na Žižkově.
Nicméně zjistil jsem, že až na prohození asi 2 čísel mi všechny změny lokálně přicházejí k dobru. A to je s podivem. A totéž se stalo 2012. Jen holt od 2012 vím, že už nemá smysl si nějak snažit zapamatovat linky, které používám jednou za uherský rok, protože si to jednak od té doby pletu a nevím, co je podle starého a co podle nového systému, jednak se to i pak měnilo a mění.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|