Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1984 - 2003 / 3043Starší   Nejstarší

Marshall - 29. leden 2015 21:53sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Mě jsou barvy více méně ukradené. Dřevěné sedačky mi přišli ok, nic dech-beroucího, ale účel to splnilo - kámoš říkal, že mu to klouže, ale to se mi nestává. Co mě žere je jaksi technická stránka věci = je těžká (těžší než 2 vozy T3), uvnitř jsou elementy, které zabraňují plynulejšímu nástupu a výstupu ve špičce (ty kolem dveří).
BTW: U 1-2 roky sdílím obavu s tím co se stane až doslouží KT8.

Mirák: Nenocujeme (resp. velmi zřídka), ale záleží nám na ní. Protože, když vidíš jak se zbytečně věci, co by mohli dobře sloužit kurví, tak to člověka štve.
AVip - 29. leden 2015 16:54sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza:
Vyuziti oboustrannosti zejmena pri vylukach ma za dusledek retro design

Nevím, co je na tom tak nesrozumitelného - DPP si po asi tak 40(+) letech objednal nové oboustranné tramvaje a výrobce to vzal jako vhodnou příležitost k odklonu z do té doby takřka "posvátného " aerodynamického designu.

Jednodušší by rozhodně bylo udělat nějaký obousměrný refit na bázi T3 (už třeba kvůli součástkové základně), než se matlat s celou novou konstrukcí a protože se za deset let od vyřazení starých tramvají nashromáždilo dost ohlasů od laické i odborné veřejnosti byla to tehdy vhodná příležitost k návratu i dalších retro prvků a k jejich otestování v ostrém provozu.
Yakuzza - 29. leden 2015 16:44sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip:
ta má díky své oboustrannosti využití zejména při výlukách a to byl také důvod jejího lehce retro designu, protože v 80. letech musel DPP v případě nutnosti jet do úvrati spojit dvě T3 kabinami od sebe, takže vždy fungoval jen přední vůz

Jinak, ty tady tvrdis:

- KT8 ma diky ouboustrannosti vyuziti zejmena pri vylukach - ok.
- Vyuziti oboustrannosti zejmena pri vylukach ma za dusledek retro design - ???
- Duvodem retro designu je i fakt, ze v 80. letech musel DPP vyuzivat na trasy s uvrati T3 PX - WTF?
Yakuzza - 29. leden 2015 16:35sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip:
Hranatá skříň, krabička s číslem na střeše, kožená poutka pro lepší držení, oboustranný design...

To ano, ale ty davas do souvislosti hranaty design s oboustrannosti a vyuziti pri vylukach. Tady tohle mi ponekud nedava smysl :)
AVip - 29. leden 2015 16:30sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Tak nějak, šlo o návrat k pre-PCC konstrukčním a visuálním prvkům skříně (první PCC-like tramvaj byla u nás T1).
Mvek - 29. leden 2015 16:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip asi "retrem" myslel o padesát let nazpět, ne 70./80. léta.
AVip - 29. leden 2015 16:25sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Je třeba vzít v potaz, že od poloviny 70. let zhruba do příchodu KT8 v polovině 80. let byla v Praze z hlediska tramvajové dopravy takřka monokultura typu T3, jehož dvouvozové soupravy tvořily unifikovaný standard - jedinou jakousi výjimkou byl pozdní refit typu T1, který jezdil v sólo konfiguraci na lince č.26 (a občas asi i někde jinde, ale 26 jím byla pověstná - a nenáviděná, neb byla permanentně přecpaná).
AVip - 29. leden 2015 16:13sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza:
Nepochopil jsem, jaks to myslel s tim retro designem...

Hranatá skříň, krabička s číslem na střeše, kožená poutka pro lepší držení, oboustranný design...

a hlavně, výrobce se tím v té době zcela otevřeně chlubil. :-p
Pozemstan - 29. leden 2015 16:07sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Tento rozhovor se částečně dotýká i dopravy. V jedné větě nepřímo zmiňuje i Muskův hyperloop... -)

Vladimir Jakunin, prezident Ruských železnic: Pád rublu přežijeme
Yakuzza - 29. leden 2015 16:00sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip:
ta má díky své oboustrannosti využití zejména při výlukách a to byl také důvod jejího lehce retro designu, protože v 80. letech musel DPP v případě nutnosti jet do úvrati spojit dvě T3 kabinami od sebe, takže vždy fungoval jen přední vůz

Nepochopil jsem, jaks to myslel s tim retro designem...? Vypadaji proste jako saliny vyrobene ve sve dobe...

Jinak v Brne se nerika 'kabinami od sebe', ale T3 PX = prdeli xobe :)
Mirak - 29. leden 2015 15:53sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Z té Vaší fascinace mhd mám občas pocit, že tam minimmálně nocujete :-)
Mvek - 29. leden 2015 10:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Já s tím také problém nemám, jak 15T, tak předchozí "Porsche" mi barevně vadily právě proto, že nerespektují grafiku pražské MHD, a jsou moc tmavé. Jak šedá, tak černá mi vadila, teď jí ubyde, tak proč ne. Ta žlutá - no, uvidíme.
A ty sedačky sice vypadaly dobře, ale klouzalo se po nich víc než po těch laminátových (v prudké zatáčce či brždění). Na druhou stranu pro "objemnější" lidi byly lepší.
AVip - 29. leden 2015 10:06sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Nové barevné schéma bych celkem chápal, sedačky... no, proč to nešlo "na první dobrou"? Proč musíme imrvére znova "vynalézat kolo"?

Ale neřešme, jsou-li 15T dobré nebo špatné, protože zanedlouho začne DPP tlačit pata jinde - dříve či později bude zapotřebí nová krátká tramvaj (náhrada za T3 a výhledově i T6) a výhledově bude potřeba i nový "univerzální kombajn" jako náhrada za řadu KT8 (ta má díky své oboustrannosti využití zejména při výlukách a to byl také důvod jejího lehce retro designu, protože v 80. letech musel DPP v případě nutnosti jet do úvrati spojit dvě T3 kabinami od sebe, takže vždy fungoval jen přední vůz).
Telemachus Rhade - 29. leden 2015 09:44sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza: Byla to nadsázka a na život v Praze si tu nestěžuju. Na počasí ano, ale to je něco jiného :)
Yakuzza - 29. leden 2015 09:27sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
TelemachusRhade: Tak to uz ale fakt udelej, at tu furt nenadavas :)
Telemachus Rhade - 29. leden 2015 09:14sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Asi se přestěhuju :-)

Tramvaj pro Prahu v novém. Vrátí se plastové sedačky, čelo bude žluté
Marshall - 20. leden 2015 01:50sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
AVip: Ahá, dík za info!
AVip - 19. leden 2015 22:04sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
třeba 118 (ze Smíchovského dále přes Anděl a Strahovským tunelem na Dejvickou),

Ta se mi bude kurevsky hodit, až ty kurvy z Roprdu rozprděj stanici Muzeum A v rámci "rekonstrukce"...
(pardon my french 0:-) )
AVip - 19. leden 2015 22:02sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Marshall: V Motole není dost místa pro plnohodnotné obratiště, podle projektu to měla být průjezdní stanice a ne konečná.

Marshall - 19. leden 2015 21:45sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Hm, mě teda docela fascinuje, že část vlaků metra bude končit na Petřinách. Tedy pravda ono to asi není jisté, ale...

Nejnovější   Novější 1984 - 2003 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o