Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mě jsou barvy více méně ukradené. Dřevěné sedačky mi přišli ok, nic dech-beroucího, ale účel to splnilo - kámoš říkal, že mu to klouže, ale to se mi nestává. Co mě žere je jaksi technická stránka věci = je těžká (těžší než 2 vozy T3), uvnitř jsou elementy, které zabraňují plynulejšímu nástupu a výstupu ve špičce (ty kolem dveří).
BTW: U 1-2 roky sdílím obavu s tím co se stane až doslouží KT8.
Mirák: Nenocujeme (resp. velmi zřídka), ale záleží nám na ní. Protože, když vidíš jak se zbytečně věci, co by mohli dobře sloužit kurví, tak to člověka štve. |
|
|
|
| Yakuzza:
Vyuziti oboustrannosti zejmena pri vylukach ma za dusledek retro design
Nevím, co je na tom tak nesrozumitelného - DPP si po asi tak 40(+) letech objednal nové oboustranné tramvaje a výrobce to vzal jako vhodnou příležitost k odklonu z do té doby takřka "posvátného " aerodynamického designu.
Jednodušší by rozhodně bylo udělat nějaký obousměrný refit na bázi T3 (už třeba kvůli součástkové základně), než se matlat s celou novou konstrukcí a protože se za deset let od vyřazení starých tramvají nashromáždilo dost ohlasů od laické i odborné veřejnosti byla to tehdy vhodná příležitost k návratu i dalších retro prvků a k jejich otestování v ostrém provozu. |
|
|
|
| AVip:
ta má díky své oboustrannosti využití zejména při výlukách a to byl také důvod jejího lehce retro designu, protože v 80. letech musel DPP v případě nutnosti jet do úvrati spojit dvě T3 kabinami od sebe, takže vždy fungoval jen přední vůz
Jinak, ty tady tvrdis:
- KT8 ma diky ouboustrannosti vyuziti zejmena pri vylukach - ok.
- Vyuziti oboustrannosti zejmena pri vylukach ma za dusledek retro design - ???
- Duvodem retro designu je i fakt, ze v 80. letech musel DPP vyuzivat na trasy s uvrati T3 PX - WTF? |
|
|
|
| AVip:
Hranatá skříň, krabička s číslem na střeše, kožená poutka pro lepší držení, oboustranný design...
To ano, ale ty davas do souvislosti hranaty design s oboustrannosti a vyuziti pri vylukach. Tady tohle mi ponekud nedava smysl :) |
|
|
|
| Mvek: Tak nějak, šlo o návrat k pre-PCC konstrukčním a visuálním prvkům skříně (první PCC-like tramvaj byla u nás T1). |
|
|
|
| AVip asi "retrem" myslel o padesát let nazpět, ne 70./80. léta. |
|
|
|
| Je třeba vzít v potaz, že od poloviny 70. let zhruba do příchodu KT8 v polovině 80. let byla v Praze z hlediska tramvajové dopravy takřka monokultura typu T3, jehož dvouvozové soupravy tvořily unifikovaný standard - jedinou jakousi výjimkou byl pozdní refit typu T1, který jezdil v sólo konfiguraci na lince č.26 (a občas asi i někde jinde, ale 26 jím byla pověstná - a nenáviděná, neb byla permanentně přecpaná). |
|
|
|
| Yakuzza:
Nepochopil jsem, jaks to myslel s tim retro designem...
Hranatá skříň, krabička s číslem na střeše, kožená poutka pro lepší držení, oboustranný design...
a hlavně, výrobce se tím v té době zcela otevřeně chlubil. :-p |
|
|
|
| AVip:
ta má díky své oboustrannosti využití zejména při výlukách a to byl také důvod jejího lehce retro designu, protože v 80. letech musel DPP v případě nutnosti jet do úvrati spojit dvě T3 kabinami od sebe, takže vždy fungoval jen přední vůz
Nepochopil jsem, jaks to myslel s tim retro designem...? Vypadaji proste jako saliny vyrobene ve sve dobe...
Jinak v Brne se nerika 'kabinami od sebe', ale T3 PX = prdeli xobe :) |
|
|
|
| Z té Vaší fascinace mhd mám občas pocit, že tam minimmálně nocujete :-) |
|
|
|
| Já s tím také problém nemám, jak 15T, tak předchozí "Porsche" mi barevně vadily právě proto, že nerespektují grafiku pražské MHD, a jsou moc tmavé. Jak šedá, tak černá mi vadila, teď jí ubyde, tak proč ne. Ta žlutá - no, uvidíme.
A ty sedačky sice vypadaly dobře, ale klouzalo se po nich víc než po těch laminátových (v prudké zatáčce či brždění). Na druhou stranu pro "objemnější" lidi byly lepší. |
|
|
|
| Nové barevné schéma bych celkem chápal, sedačky... no, proč to nešlo "na první dobrou"? Proč musíme imrvére znova "vynalézat kolo"?
Ale neřešme, jsou-li 15T dobré nebo špatné, protože zanedlouho začne DPP tlačit pata jinde - dříve či později bude zapotřebí nová krátká tramvaj (náhrada za T3 a výhledově i T6) a výhledově bude potřeba i nový "univerzální kombajn" jako náhrada za řadu KT8 (ta má díky své oboustrannosti využití zejména při výlukách a to byl také důvod jejího lehce retro designu, protože v 80. letech musel DPP v případě nutnosti jet do úvrati spojit dvě T3 kabinami od sebe, takže vždy fungoval jen přední vůz). |
|
|
|
| Yakuzza: Byla to nadsázka a na život v Praze si tu nestěžuju. Na počasí ano, ale to je něco jiného :) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak to uz ale fakt udelej, at tu furt nenadavas :) |
|
|
|
| Mvek:
třeba 118 (ze Smíchovského dále přes Anděl a Strahovským tunelem na Dejvickou),
Ta se mi bude kurevsky hodit, až ty kurvy z Roprdu rozprděj stanici Muzeum A v rámci "rekonstrukce"...
(pardon my french 0:-) )
|
|
|
|
| Marshall: V Motole není dost místa pro plnohodnotné obratiště, podle projektu to měla být průjezdní stanice a ne konečná.
|
|
|
|
| Hm, mě teda docela fascinuje, že část vlaků metra bude končit na Petřinách. Tedy pravda ono to asi není jisté, ale... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|