Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Tak jsem si ve ctvrtek prosla hned 3 typy Zlutych autobusu. Je videt ze porad litaj, sou cim dal vic vyklepany. Taky je videt ze se pravidla pece a uklidu vyplati, jinak by se zlutaci rychle rozpadli.
Jen si nejsem jista, zda je uplne cajk vzrustajici elektronizace jejich vybaveni. Kdyz mrzne nebo kdyz je nestandartni situace, tak maj problem.
|
|
|
|
| A někde mezi těmito dvěma incidenty jsme ještě prokličkovali mezi stádem divočáků taky v devadesátce v lesích pod Bezdězem, taky potmě. |
|
|
|
| Marshall: Ano, podobně, ale lépe jsem dopadl asi po dvou letech ježdění ve dvaceti s rodiči, když jsem neměl návyk dobře to zadupnout, takže jsem to neubrzdil a větší srnče, které se rozběhlo za tmy samozřejmě těsně přede mnou. Srazil jsem ho tak, že snad praskla jen nějaká výztuha plastové mřížky vepředu a srnče se chvíli válelo na silnici a pak zmizelo pryč (i když se obávám, že mohlo mít vnitřní zranění nebo tak), takže jsme odjeli, ale příjmené to není a také od té doby za tmy kdekoliv u lesa zpomaluji, byť vím, že těch 70-80 je pořád strašně moc. Rozsvěcím dálkové i za šera, protože můžou právě více odhalit skryté oko, no a nejezdím tam tedy přes sto, i když některé takové úseky jsou.
Za dne to je ale u lesíků také riziko, srnky jsou i za světla.
No a rodiče taky rozbili světlo a prohnuli blatník kvůli divočákovi asi při 50 km/hod za šera, když odjížděli od nás z chalupy.
|
|
|
|
| Zef: jj, říkali, že tam chodí divočáci.
Moje jediná autonehoda byla právě srážka s divočákem, ráno potmě, jediné co jsem viděl byl odlesk od oka. V cca 60 km/h, světlo v háji a utrhl mi nárazník. Jo a nenašel jsem ho a nutno podotknout, že pro 18tiletého zelenáče to byl docela šok. |
|
|
|
| Jen pro zajímavost a trochu k tématu... Dnes jsem se byl podívat na Kobyliské střelnici a je to tam (ne)pěkně rozryté. Na krtky to nevypadá. |
|
|
|
| AVip: Jak říkám, nedivím se těm, kterým se tam vynoří, ale přijde mi, že ostatní to napálili do nich, ne do kňourů. Ale těžko soudit, to byla jen poznámka nad tím, co vidím v praxi, jak lidi nekoukají dopředu (nebo naopak koukají všude kolem, takže i kvůli stojícímu policejnímu autu se ucpe dálnice, protože všichni zpomalí, a nikoliv kvůli možnému radaru).
|
|
|
|
| Mvek: Divoká prasata jsou šíleně přemnožená, skoro nikdo to nestřílí... a kňoura vidíš v noci doslova na poslední chvíli.
A pak už to jde +/- samo... |
|
|
|
| Divočáci způsobili řetězovou nehodu na pražské Štěrboholské spojce
To místo jsem našel podle videa, letecké mapy a Seznamího streetiview. Je to u mostu polní cesty (k zahrádkám) na západ od čerpacích stanic AGIP po obou stranách, tedy přesně mezi sjezdy na Běchovice a na Dolní Počernice.
Je to místo, kde jsem potmě rozhodně nepřemýšlel, že by mi do cesty mohlo skočit něco jiného než zajíc či člověk:-( :-).
Holt všude je třeba dávat pozor.
Nicméně trochu mě překvapilo, že se vybouralo vícero aut v sobotu v noci. To asi všichni spali, nebo se zrona náhodou sešli do chumlu, jinak by měl být čas na dálnici včas dopředu vidět, že se tam něco děje a brzdit (ne jako v Kobře 11, kde do sebe bourají asi pro vyšší honorář). |
|
|
|
| Wtf? Z Novinek...
8:48 Dědička Korean Air dostala rok vězení: Dědička letecké společnosti Korean Air dostala rok vězení za porušení pravidel letecké bezpečnosti. Zdržela start letadla kvůli špatně naservírovaným oříškům.
|
|
|
|
| Jinak mimochodem doprava.idnes.cz už nějakou dobu nemá stupně dopravy, takže už v ČR asi nezbývá než se dívat na dopravniinfo.cz. |
|
|
|
| Jen tím (zejména) pro náhodné kolemjdoucí naznačuji, že se nemusí bát přispět se svou "troškou do mlýna"...
a že pokud např. nějaký svůj názor zakládám na TV pořadu z doby před 30 lety, tak jsem ho (na rozdíl od mnoha pamětníků) ochoten korigovat, protože lidská paměť je ošidná a i když si většinou věci pamatuji správně, klíčové slovo v té větě je většinou a už se mi podařilo sama sebe nachytat, že si něco pamatuju fakt blbě... (a ne, dehonestovat se tu zbytečně nebudu! :-D)
toť vše... :-) |
|
|
|
| AVip:
rozhodně se kvůli tomu nehodlám hádat a do krve už vůbec ne
Ja myslim, ze se tady s tebou vubec nikdo hadat nechce :) |
|
|
|
| Jasně, jestli jde o nějaké konkrétní prvky, tak to klidně může být. Já jsem teda psal o celkovém designu tramvají, kde ta hranice mezi "kulatostí" a "hranatostí" pochází z přelomu 60. a 70. let. To, že se T3 vyráběly souběžně s "hranatými" tramvajemi až do konce 80. let, to už je jiná věc. :-)
Je pravda, že jak jsem se díval na fotky na internetu, tak ty krychle na střeše/budníky mají jako první až KT8, ty předchozí "hranaté" typy ne. |
|
|
|
| Harold: Předesílám, že vůbec nic z toho nerozporuju (to abych se vyhnul nedorozumění).
Já si jen pamatuju TV reportáž z poloviny 80. let, kde byla zmínka o tom, že s KT8D5 se vrací určité designérské prvky, které byly mezitím opuštěny (zaručeně např. krychle na střeše a kožená poutka na držení).
Vzhledem k tomu, že si fakt nepamatuju kdy a kde a v jakém ořadu to bylo, tak je to samozřejmě v rovině totální dojmologie a rozhodně se kvůli tomu nehodlám hádat a do krve už vůbec ne (už proto ne, že nemůžu vyloučit, že si to nepamatuju úplně přesně - nakonec 30 let je 30 let, přes to tramvaj nejede). :-D
Jen při vědomí toho, jakými křivolakými cestičkami se občas ubírá tvůrčí proces by mne to nepřekvapilo a tudíž považuji za dosti pravděpodobné, že takříkajíc "jedno vedlo ke druhému", toť vše...
A díky za dodatečné informace! |
|
|
|
| Aha, neuvědomil jsem si, že vlastně jak 13T, tak 15T neexistují ve variantě s dveřmi na obě strany.
Obousměrná Porschata (13T v Brně/14T v Praze) existují, jmenují se 19T a jezdí ve Vratislavi (Wrocław). Resp. přesněji jde o obousměrnou verzi vratislavského Porschete 16T, které se od těch českých variant liší nehnaným středním podvozkem a tedy i nízkou podlahou bez schodu v této části vozu.
15T ve obousměrné verzi fyzicky (zatím) neexistuje, ale předpokládám, že Škoda už nějaký návrh dávno má.
DPP si po asi tak 40(+) letech objednal nové oboustranné tramvaje a výrobce to vzal jako vhodnou příležitost k odklonu z do té doby takřka "posvátného " aerodynamického designu.
Design KT8 a objednávka DPP spolu nijak nesouvisí. K vývoji KT8 doporučuji článek "Konec tramvají KT8D5 v původním provedení v Praze" v č. 5/2013 časopisu Československý dopravák.
Velmi zkráceně: Prototyp T3 byl vyroben v roce 1961. Už od konce 60. let vyvíjela ČKD novou generaci tramvají, která měla "hranatý" design. Prototyp T5 byl vyroben v roce 1972, následovaly nějaké další varianty (včetně kloubové KT4 hojně exportované do NDR). Protože socialismus, tak se různá jednání vlekla, až nakonec došlo v roce 1981 k rozhodnutí, že ČKD bude pro československé dopravní podniky vyrábět nové typy tramvají. DP v té době budovaly tratě rychlodrážního charakteru (většinou na nová sídliště), takže bylo zvoleno velkokapacitní vozidlo, vhodné pro takovéto tratě. První variantou se tedy stala tříčlánková obousměrná tramvaj, která měla sloužit jako základ pro novou rodinu různých typů tramvají pro ČSSR - vybrána byla záměrně, i protože se jednalo o konstrukčně nejnáročnější typ. Další odvozené typy měly být jednosměrné, standardní nebo dvoučlánkové (jednodušší konstrukční úprava ze složitějšího vozidla), ty ale už do roku 1989 nevznikly. Dva prototypy KT8D5 byly dokončeny v roce 1984, desetikusová ověřovací série (pro Prahu 4 ks) v roce 1986 a sériová výroba byla zahájena s několikaletým zpožděním až na konci roku 1988. |
|
|
|
| Yakuzza:
citim podobny smrad, jako v prazskem metru
S ohledem na to jaká různá aromata jsem v MHD už cítil, můžu jen odhadovat, že pujde o buď o zápach z polstrování sedaček a/nebo z izolace.
Pro mne je metro už asi navždy spjato se smradem spálené izolace, který se v 80. letech pravidelně linul stanicí Kačerov... |
|
|
|
| MVek: To zpívají tyristory (mění svůj objem v závislosti na velikosti protékajícího proudu). |
|
|
|
| Tak ony jsou celkove tak nejak "jine" a hlavne bytelnejsi nez ostatni modely plus minus te doby. Navic jsem si vsiml, ze u prijizdejici KT8 nebo vevnitr kolikrat citim podobny smrad, jako v prazskem metru. AVip asi bude vedet, co to je. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|