Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1954 - 1973 / 3043Starší   Nejstarší

Mvek - 26. únor 2015 09:09sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Korejci by mohli stavět vysokorychlostní trať v ČR, možná už za 5 let

Ha, ha, uvěřím, až uvidím...
Navíc je otázka, co by vysokorychlostní znamenalo... Nejspíš stejně tak těch 160...
Mvek - 23. únor 2015 09:14sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
"Právě dnes ráno probíhaly pohovory s pětici uchazečů, kteří se dostali do fimálového výběru ředitele ROPIDu z původních 18 zájemců. Jedním z nich je bývalý ředitel Dopravního podniku Jaroslav Stůj."

Těch nomen omen je tak moc... V tomo případě tedy jde o poněkud nebezpečný případ, kdyby to mělo vyjadřovat jeho postoje:-).
Mvek - 17. únor 2015 14:48sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
lagga: Jo, to je klasický problém, ze kterého si mimo jiné děláme srandu v těch povídkách a i v tom nepovedném představení.
lagga - 17. únor 2015 14:07sipka
ZAMĚŘIT
lagga
Tak jsem si ve ctvrtek prosla hned 3 typy Zlutych autobusu. Je videt ze porad litaj, sou cim dal vic vyklepany. Taky je videt ze se pravidla pece a uklidu vyplati, jinak by se zlutaci rychle rozpadli.
Jen si nejsem jista, zda je uplne cajk vzrustajici elektronizace jejich vybaveni. Kdyz mrzne nebo kdyz je nestandartni situace, tak maj problem.
Mvek - 17. únor 2015 09:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A někde mezi těmito dvěma incidenty jsme ještě prokličkovali mezi stádem divočáků taky v devadesátce v lesích pod Bezdězem, taky potmě.
Mvek - 17. únor 2015 09:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Marshall: Ano, podobně, ale lépe jsem dopadl asi po dvou letech ježdění ve dvaceti s rodiči, když jsem neměl návyk dobře to zadupnout, takže jsem to neubrzdil a větší srnče, které se rozběhlo za tmy samozřejmě těsně přede mnou. Srazil jsem ho tak, že snad praskla jen nějaká výztuha plastové mřížky vepředu a srnče se chvíli válelo na silnici a pak zmizelo pryč (i když se obávám, že mohlo mít vnitřní zranění nebo tak), takže jsme odjeli, ale příjmené to není a také od té doby za tmy kdekoliv u lesa zpomaluji, byť vím, že těch 70-80 je pořád strašně moc. Rozsvěcím dálkové i za šera, protože můžou právě více odhalit skryté oko, no a nejezdím tam tedy přes sto, i když některé takové úseky jsou.
Za dne to je ale u lesíků také riziko, srnky jsou i za světla.


No a rodiče taky rozbili světlo a prohnuli blatník kvůli divočákovi asi při 50 km/hod za šera, když odjížděli od nás z chalupy.
Marshall - 16. únor 2015 21:06sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Zef: jj, říkali, že tam chodí divočáci.

Moje jediná autonehoda byla právě srážka s divočákem, ráno potmě, jediné co jsem viděl byl odlesk od oka. V cca 60 km/h, světlo v háji a utrhl mi nárazník. Jo a nenašel jsem ho a nutno podotknout, že pro 18tiletého zelenáče to byl docela šok.
Zephram - 16. únor 2015 17:52sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Jen pro zajímavost a trochu k tématu... Dnes jsem se byl podívat na Kobyliské střelnici a je to tam (ne)pěkně rozryté. Na krtky to nevypadá.
Mvek - 16. únor 2015 16:15sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Jak říkám, nedivím se těm, kterým se tam vynoří, ale přijde mi, že ostatní to napálili do nich, ne do kňourů. Ale těžko soudit, to byla jen poznámka nad tím, co vidím v praxi, jak lidi nekoukají dopředu (nebo naopak koukají všude kolem, takže i kvůli stojícímu policejnímu autu se ucpe dálnice, protože všichni zpomalí, a nikoliv kvůli možnému radaru).
AVip - 16. únor 2015 15:45sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Divoká prasata jsou šíleně přemnožená, skoro nikdo to nestřílí... a kňoura vidíš v noci doslova na poslední chvíli.

A pak už to jde +/- samo...
Mvek - 16. únor 2015 13:54sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Divočáci způsobili řetězovou nehodu na pražské Štěrboholské spojce

To místo jsem našel podle videa, letecké mapy a Seznamího streetiview. Je to u mostu polní cesty (k zahrádkám) na západ od čerpacích stanic AGIP po obou stranách, tedy přesně mezi sjezdy na Běchovice a na Dolní Počernice.
Je to místo, kde jsem potmě rozhodně nepřemýšlel, že by mi do cesty mohlo skočit něco jiného než zajíc či člověk:-( :-).
Holt všude je třeba dávat pozor.

Nicméně trochu mě překvapilo, že se vybouralo vícero aut v sobotu v noci. To asi všichni spali, nebo se zrona náhodou sešli do chumlu, jinak by měl být čas na dálnici včas dopředu vidět, že se tam něco děje a brzdit (ne jako v Kobře 11, kde do sebe bourají asi pro vyšší honorář).
Telemachus Rhade - 12. únor 2015 22:46sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Praha odmítla změny v MHD. Upraví se jen povrchové linky u metra A

Snad první rozumné rozhodnutí ANO magistrátu.
Pozemstan - 12. únor 2015 12:36sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: O tom incidentu se psalo už dříve s tím, že bude mít soudní dohru. Rozhodnutí přišlo docela rychle... V Koreji včetně jihu dbají na přísnou hierarchii, takže posádka letadla poslechla i viceprezidentčin přehnaný příkaz vrátit kvůli oříškům letadlo a vyhodit šéfa palubní posádky, k čemuž zřejmě neměla pravomoc, protože letadlo řídí kapitán... Na druhou stranu se říkalo, že měla právo otestovat standardy služeb své společnosti, ale také to vyznělo jako hysterická a reakce rozmazlené dcery šéfa...

9.12.2014, 9:20 (k události došlo 5.12.): Spor o oříšky zdržel start letadla.
9.12.2014, 15:22: Viceprezidentka Korean Air kvůli skandálu s oříšky rezignovala. Mj. po vlně protestů veřejnosti na internetu...
30.12.2014: Bývalou viceprezidentku Korean Air mohou kvůli oříškovému skandálu zatknout.
Mvek - 12. únor 2015 08:58sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Wtf? Z Novinek...

8:48 Dědička Korean Air dostala rok vězení: Dědička letecké společnosti Korean Air dostala rok vězení za porušení pravidel letecké bezpečnosti. Zdržela start letadla kvůli špatně naservírovaným oříškům.
Mvek - 06. únor 2015 11:54sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jinak mimochodem doprava.idnes.cz už nějakou dobu nemá stupně dopravy, takže už v ČR asi nezbývá než se dívat na dopravniinfo.cz.
AVip - 03. únor 2015 19:54sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jen tím (zejména) pro náhodné kolemjdoucí naznačuji, že se nemusí bát přispět se svou "troškou do mlýna"...

a že pokud např. nějaký svůj názor zakládám na TV pořadu z doby před 30 lety, tak jsem ho (na rozdíl od mnoha pamětníků) ochoten korigovat, protože lidská paměť je ošidná a i když si většinou věci pamatuji správně, klíčové slovo v té větě je většinou a už se mi podařilo sama sebe nachytat, že si něco pamatuju fakt blbě... (a ne, dehonestovat se tu zbytečně nebudu! :-D)
toť vše... :-)
Yakuzza - 03. únor 2015 19:45sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip:
rozhodně se kvůli tomu nehodlám hádat a do krve už vůbec ne

Ja myslim, ze se tady s tebou vubec nikdo hadat nechce :)
Harold - 01. únor 2015 22:35sipka
ZAMĚŘIT
Harold
Jasně, jestli jde o nějaké konkrétní prvky, tak to klidně může být. Já jsem teda psal o celkovém designu tramvají, kde ta hranice mezi "kulatostí" a "hranatostí" pochází z přelomu 60. a 70. let. To, že se T3 vyráběly souběžně s "hranatými" tramvajemi až do konce 80. let, to už je jiná věc. :-)

Je pravda, že jak jsem se díval na fotky na internetu, tak ty krychle na střeše/budníky mají jako první až KT8, ty předchozí "hranaté" typy ne.

AVip - 01. únor 2015 10:39sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Harold: Předesílám, že vůbec nic z toho nerozporuju (to abych se vyhnul nedorozumění).

Já si jen pamatuju TV reportáž z poloviny 80. let, kde byla zmínka o tom, že s KT8D5 se vrací určité designérské prvky, které byly mezitím opuštěny (zaručeně např. krychle na střeše a kožená poutka na držení).

Vzhledem k tomu, že si fakt nepamatuju kdy a kde a v jakém ořadu to bylo, tak je to samozřejmě v rovině totální dojmologie a rozhodně se kvůli tomu nehodlám hádat a do krve už vůbec ne (už proto ne, že nemůžu vyloučit, že si to nepamatuju úplně přesně - nakonec 30 let je 30 let, přes to tramvaj nejede). :-D
Jen při vědomí toho, jakými křivolakými cestičkami se občas ubírá tvůrčí proces by mne to nepřekvapilo a tudíž považuji za dosti pravděpodobné, že takříkajíc "jedno vedlo ke druhému", toť vše...

A díky za dodatečné informace!
Harold - 31. leden 2015 22:36sipka
ZAMĚŘIT
Harold
Aha, neuvědomil jsem si, že vlastně jak 13T, tak 15T neexistují ve variantě s dveřmi na obě strany.

Obousměrná Porschata (13T v Brně/14T v Praze) existují, jmenují se 19T a jezdí ve Vratislavi (Wrocław). Resp. přesněji jde o obousměrnou verzi vratislavského Porschete 16T, které se od těch českých variant liší nehnaným středním podvozkem a tedy i nízkou podlahou bez schodu v této části vozu.

15T ve obousměrné verzi fyzicky (zatím) neexistuje, ale předpokládám, že Škoda už nějaký návrh dávno má.

DPP si po asi tak 40(+) letech objednal nové oboustranné tramvaje a výrobce to vzal jako vhodnou příležitost k odklonu z do té doby takřka "posvátného " aerodynamického designu.

Design KT8 a objednávka DPP spolu nijak nesouvisí. K vývoji KT8 doporučuji článek "Konec tramvají KT8D5 v původním provedení v Praze" v č. 5/2013 časopisu Československý dopravák.

Velmi zkráceně: Prototyp T3 byl vyroben v roce 1961. Už od konce 60. let vyvíjela ČKD novou generaci tramvají, která měla "hranatý" design. Prototyp T5 byl vyroben v roce 1972, následovaly nějaké další varianty (včetně kloubové KT4 hojně exportované do NDR). Protože socialismus, tak se různá jednání vlekla, až nakonec došlo v roce 1981 k rozhodnutí, že ČKD bude pro československé dopravní podniky vyrábět nové typy tramvají. DP v té době budovaly tratě rychlodrážního charakteru (většinou na nová sídliště), takže bylo zvoleno velkokapacitní vozidlo, vhodné pro takovéto tratě. První variantou se tedy stala tříčlánková obousměrná tramvaj, která měla sloužit jako základ pro novou rodinu různých typů tramvají pro ČSSR - vybrána byla záměrně, i protože se jednalo o konstrukčně nejnáročnější typ. Další odvozené typy měly být jednosměrné, standardní nebo dvoučlánkové (jednodušší konstrukční úprava ze složitějšího vozidla), ty ale už do roku 1989 nevznikly. Dva prototypy KT8D5 byly dokončeny v roce 1984, desetikusová ověřovací série (pro Prahu 4 ks) v roce 1986 a sériová výroba byla zahájena s několikaletým zpožděním až na konci roku 1988.


Nejnovější   Novější 1954 - 1973 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o