Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| ad Francouz) Invertované číslo je supr.. pro někoho, kdo ví, co to znamená. Někde těsně kolem změny trasy by opravdu nezaškodilo nasadit anglická hlášení. Jakkoli to vůči francouzům beru coby satisfakci :) |
|
|
|
| T3 můžeme brát jako retro:-). Vzhledem k tomu, že většina (až na některé vlečňáky) má dobrý stav, zvenku i zevnitř, tak dneska je retro módní:-). |
|
|
|
| Srovnávání nemá cenu, to je mi jasné, že v Německu nebo Francii dopadnu podobně (i když S linky v centru měst hlásí i anglicky stanice, ale to je asi vše).
A případ tohohle je taky sranda, jednak má denní lístek, takže ho to netrápí, jednak je tu po xté, tak se divím, že se mu to ještě nestalo, když vždy jezdí stejně.
Ale obecně, zkuste si to představit, přijedete do cizího města, na internetu si zjistíte, co potřebujete za lístek, kam jaká linka jezdí, jízdní řád nebo přímé spojení.
Ale pokud má linka číslo a přijede na zastávce, kde má jet, tak opravdu chci vidět, jak vás napadne, že je něco špatně. A poznámky o invertovaném čísle... Hm, nemají to náhodou i noční linky? Navíc metrobusy mají stále na jednom displeji také číslo v rámečku apod. Těch odlišností je spousta, podobně jako je tu hromada způsobů, jak se používají dveře (tlačítko, kdy svítí, kdy bliká, kdy je to STOP, a kdy dveře apod.)
Takže optimální to není. Ideální by bylo, kdyby ty jedoucí do vozovny měly třeba přidané písmeno nebo něco opravdu součástí čísla.
Kdyby soudruzi v Ropidu radši popřemýšleli o něčem takovém než o tom rámování metrobusů... |
|
|
|
| Yakuzza:
Spis je ostuda, ze tady v roce 2015 cestujeme necim jako tramvaje T3
V pohodlnosti jízdy ovšem nemají konkurenci. Během příštích dvou let je ale minimálně v Praze vytlačí navrátivší se T14 (56 souprav) a XY nových T15 v2. |
|
|
|
| Mvek:
Francouz se nachytal na "Vůz jede do vozovny XY"...
Jeho boj... hlavně, že se frantíci vstřícností vůči cizincům můžou vyloženě přerazit... :-p
Od jisté doby mají tramvaje jedoucí do vozovny invertovanou barvu čísel atd. - když ho netrklo ani tohle, no tak to je potom těžké. |
|
|
|
| Nevim, v dobe mobilu a internetu bych to jako podpasovku nenazyval. V dnesni dobe je informaci tolik, ze snad jen francouzi maji problem je pouzit.
(Spis je ostuda, ze tady v roce 2015 cestujeme necim jako tramvaje T3.) |
|
|
|
| Francouz se nachytal na "Vůz jede do vozovny XY"... Konkrétně 17ka nebo co zahnulo asi na Pankrác, místo aby pokračovalo na Dvorce.
Nicméně je fakt, že tohle je podpásovka pro cizince, jelikož informace o tom je jen česky. Akorát tak na těch s digitálním panelem s názvem konečné to jde odvodit, ale to pro někoho, kdo se tu už občas pohybuje. |
|
|
|
| AVip: Ano, podle toho by se skutečně zdálo, že jde spíš o nepoužívané karty. |
|
|
|
| Mně se například karta autoprolongovala po načtení ve validátoru někdy před rokem do roku 2016... a to jsem si chtěl jen doslova zjistit stav záznamů na kartě (platnost jízdenek a karty jako takové, nic jiného). |
|
|
|
| Mně fascinuje jedna věc - jak může mít někdo delší platnost kuponu, než karty... mluvím z vlastní zkušenosti, protože mně se před časem karta autoprologovala v podstatě bez ptaní.
Jedině, že by možnost prolongace byla nastavena na taxativně určená čísla karet, ale ani to nedává valný smysl, daleko jednodušší je tam dát podmínku autoprolongace v momentu, kdy kartě končí platnost, dejme tomu, v příštích 24 měsících. |
|
|
|
| Jeden nasírací článek o OpenCard
Já jsem to fakt nepochopil, jednou mám účtenku, že jsem si kupon koupil, tak jak bych mohl o dané jízdné přijít? A to není neschopnost magistrátu, ale DPP, ti peníze přece dostali.
Štve mě, že si nepamatuji, do kdy mi vloni po kolikáté proloužená karta vydrží, a tedy jestli přesahuje platnost kuponu, nebo ne. I když si myslím, že spíš jo, že bych jim jinak nevěřil. |
|
|
|
| To je divné, velmi často dorazí dopis opravdu druhý den, až se divím. |
|
|
|
| přes prahu, chichi, logika mazec |
|
|
|
| Tohle vlastně také spadá do širšího oboru "dopravy a spojů". Táta podával ve čtvrtek na jablonecké hlavní poště dopis na jabloneckou adresu. Pracovnici u přepážky řekl, že to jistě dorazí v pátek, ale ta jej vyvedla z omylu. Veškerá pošta prý putuje přes Prahu a zpět do Jablonce dorazí až v úterý. Když tomu nechtěl věřit, potvrdila to i další zaměstnankyně pošty... "Dnes podáte, zítra dodáme" zřejmě platí jen pro balíky, a kdo ví, jestli... |
|
|
|
| Kabely v blance me dostaly. Jeden znamy tam jakl zamestnanec resil nejdriv kabely pro stavbu, ty se vytrhaly aby se udelalo misto pro kabely ucelove. A uz tenkrat se rozciloval kolik penez se tak vyhodi. Ted se musi nejspis uz jen blaznive chechtat. |
|
|
|
| Přesně, mě teď tak neskutečně vytáčí Blanka - konkrétně ty kabely. Grrrrr. |
|
|
|
| Mvek: Jen taková technická - v roce 2000 se taky věřilo, že v 2015 bude déčko hotové :) |
|
|
|
| Jo, tak 2030 už bych právě věřil. |
|
|
|
| Vysokorychlostní znamená v tomto případě skutečně vysokorychlostní (kolem 300, možná i víc) s napojením na další evropské VRT. V krajských územních plánech jsou vyznačené koridory těchto tratí. Nicméně, psalo se o výstavbě až někdy po roce 2030, těch 5 let je totální sci-fi. :-) A to i kdyby byl celý projekt zcela hotový a chybělo jen stavební povolení (kvůli různým ekoteroristům, stěžovatelům a jejich neustálému odvolávání se).
Aktuální průběh přípravy Rychlých spojení na SŽDC
Rychlá spojení v České republice |
|
|
|
| Pozemstan: Přijde mi to dost nereálné z finančních i pozemkových důvodů. To by totiž znamenalo stavbu úplně nové tratě, zatímco část cesty z Prahy na Lovosice nebo na Pardubice má už slušné zrenovované cesty, kde opravdu ty vlaky jezdí těch 150. Museli by tedy kvůli opravdu rychlodráze duplikovat i toto.
Jako rád bych byl pesimista, Praha - Brno potřebuje rychlé spojení, ale... Prostě nevěřím:-).
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|