Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| TelemachusRhade: "se spotřebou 3,8/100 je někde jinde, než benzíny se sedmi litry"
Před pár lety jsem v diskusi s jedním kolegou, odborníkem na geografii automobilového průmyslu, který se o auta zajímá i ve volném čase, říkal, že se mi zdá, že technologie, pokud jde o spotřebu, moc nepokročila, a benzínové motory stále žerou právě oněch 7 litrů na 100 km, asi jako (nominálně) naše přes 15 let stará Felicie. On mě ale vyvedl z omylu s tím, že ve skutečnosti dnešní (benzínové) vozy žerou už jen kolem 4 litrů... Měl bych se ale asi podívat na nějaké přesné oficiální a hlavně skutečně naměřené údaje... -) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Netroufám si říct, jestli třeba není ta úspora paliva přímo úměrná těm pevným částicím, které navíc vzninkou, nebo ne. Z hlediska spotřebování ropy je to lepší, z hlediska CO2 netuším, ale přemýšlet jenom nad CO2 je nesmysl, podstatné je i znečištění.
Já osobně souhlasím, že dieselové motory bývají živější, a tudíž na předjíždění by to byla asi pohoda (zatímco odpovídající benziňák by asi žral fakt dost a stál víc).
Ale to je jediná výhoda, jinak diesely nemám rád, protože jsou hlučnější a způsobují více vibrace (mám v rodině člověka, který je na vibrace "alergický", dokáže mu to způsobit nevolnost či možná příznaky migrény, a to to vůbec není hlučné, nebo to ani slyšet skoro není, přes dvě zdi někde na ulici...).
Navíc diesel, když právě využije té akcelerace, tak se za ním člověk dusí (možná je jich jen tolik špatně seřízených, ale viděl jsem to i u imho nových a dražších aut). |
|
|
|
| Mvek: Dieslové motory údajně nejdou vyrobit s nulovou emisností pevných částic. Nicméně i tak je mám radši, ono přecijen z jistého pohledu jsou ekologické - moje Fabie se spotřebou 3,8/100 je někde jinde, než benzíny se sedmi litry, nemluvě prostě o tom, že vznětové motory prostě reagují přesněji na to, co po nich chci. |
|
|
|
| Němci schválili mýtné od 2016
Zajímavé ale je, že dieselové motory mají mýtné dražší. Nepředpokládám, že by osobáky s naftovým byly o tolik těžší, ne? Takže důvod asi bude ekologie, a to že prostě naftové vypouštějí více emisí, které jejich lapače nechytí tolik jako katalyzátory u benzínových. |
|
|
|
| Sakriš on už je Starcon, no tak to jsem letos prokoučoval.
EDIT: a abych nebyl tak moc OT
https://plus.google.com/u/0/events/c1jcerbj35267ejrghgtd56nea4 |
|
|
|
| Marshall: Demonstrace kvůli americkým vojákům. Ale nevím přesně kdy a kde jaká, ale nějaká v Praze je taky, a není to na Ruzyni.
Jo pak ještě bude asi Pochod fantazie ze Starconu, ale to asi dopravu blokovat nebude:-). |
|
|
|
| Nesnáším marathony, protože snad vždycky zablokují Strakonickou kolem Anděla...
Takže zítra se tam autem nedostanu kvůli běžcům, v neděli zas kdoví, kde kdo bude demonstrovat... |
|
|
|
| Vy to nejspis budete uz vedet, ale preci pro jistotu hlasim, ze od 1.4.se ma zase zacit opravovat D1. Uz ted se tam na nekolika mistech denne neco kuti a kdyz zapocteme tukance, mame z toho 15-30m zpozdeni. Ridici mi vyhrozuji, zesi toho uzijeme. Minuly rok pry bylo nekolik mesicu hustych. Jen nechapu, proc chytre hlavy nasich zlutaku jednoduse neprepocitaji casy spoju... no v kazdym pripade mate, jako cestujici na primem spoji praha-brno u SA narok na kompenzaci za spozdeni 30m 25 procent a za hodinu celou jizdenku.
Zpodeni samozrejme nabirame i my do slovenska, rakouska, madarska atd, ale kompenzace nejsou.
Treba se vam to bude hodit ;-) |
|
|
|
| Yakuzza: "Mengeleho namesti"
Hmm, není genetik jako genetik... -)( |
|
|
|
| Teoreticky to zni dobre, ale neni to moc vychytane. Obcas tak vznikaji az absurdni napisy, ktere (nedej boze pro cizince) prispeji k orientaci dost tezko, spis naopak. Konkretne to ale vypisovat nebudu, je treba znalosti Brna.
(Mimochodem, k tomuto byl DP donucen Draznim uradem pote, co tento vysetroval vaznou dopravni nehodu trolejbusu a tramvaje. Trolejbus byl prave mimo trasu sve linky, protoze zatahoval do vozovny. Drazni urad tohle vyhodnotil jako nepripustne, proto od te doby takovy cirkus.) |
|
|
|
| Yakuzza: Imho v reálu to vypadá překvapivě dobře, čekal bych, že to menší číslo bude blbě čitelné a ono je vidět dobře. |
|
|
|
| Ale to zas není tak špatně značené. Docela i pěkný systém.. |
|
|
|
| Tady to je komplet. Z vrchu:
- Z vozovny na svoji linku. (Po trase 1 a dal po svoji devitce.)
- Do vozovny, ale uz po trase "cizi" linky. Dneska to neni skrtnute, ale predelali to na takove to "dute" cislo.
- Do vozovny, ale jeste po trase "sve" linky.
Tady pak v realu. Po trase svoji linky 37 jede na Mengeleho namesti a pote do vozovny po trase linky, ktera tama jezdi pravidelne. |
|
|
|
| TelemachusRhade: 14T a 15T. AVip by te stejne opravil ;)
Ad zatahy do vozovny - od doby, co se drazni urad rozhodl buzerovat Brno presne za toto (drazni vuz se nesmi objevit s cestujicimi na trati jine linky, nez kterou je oznacen), mame krutoprisny system, kdy jsou na voze cisla linky dve :)))) Je to vesmes korektni, i kdyz postavene na hlavu, kazdopadne francouzi to podle me taky moc nedavaji :)
(Zkusim pak najit nejake fotky.) |
|
|
|
| TelemachusRhade:
pro někoho, kdo ví, co to znamená. Někde těsně kolem změny trasy by opravdu nezaškodilo nasadit anglická hlášení. Jakkoli to vůči francouzům beru coby satisfakci :)
Děkuji:-). Souhlas s celým. |
|
|
|
| ad Francouz) Invertované číslo je supr.. pro někoho, kdo ví, co to znamená. Někde těsně kolem změny trasy by opravdu nezaškodilo nasadit anglická hlášení. Jakkoli to vůči francouzům beru coby satisfakci :) |
|
|
|
| T3 můžeme brát jako retro:-). Vzhledem k tomu, že většina (až na některé vlečňáky) má dobrý stav, zvenku i zevnitř, tak dneska je retro módní:-). |
|
|
|
| Srovnávání nemá cenu, to je mi jasné, že v Německu nebo Francii dopadnu podobně (i když S linky v centru měst hlásí i anglicky stanice, ale to je asi vše).
A případ tohohle je taky sranda, jednak má denní lístek, takže ho to netrápí, jednak je tu po xté, tak se divím, že se mu to ještě nestalo, když vždy jezdí stejně.
Ale obecně, zkuste si to představit, přijedete do cizího města, na internetu si zjistíte, co potřebujete za lístek, kam jaká linka jezdí, jízdní řád nebo přímé spojení.
Ale pokud má linka číslo a přijede na zastávce, kde má jet, tak opravdu chci vidět, jak vás napadne, že je něco špatně. A poznámky o invertovaném čísle... Hm, nemají to náhodou i noční linky? Navíc metrobusy mají stále na jednom displeji také číslo v rámečku apod. Těch odlišností je spousta, podobně jako je tu hromada způsobů, jak se používají dveře (tlačítko, kdy svítí, kdy bliká, kdy je to STOP, a kdy dveře apod.)
Takže optimální to není. Ideální by bylo, kdyby ty jedoucí do vozovny měly třeba přidané písmeno nebo něco opravdu součástí čísla.
Kdyby soudruzi v Ropidu radši popřemýšleli o něčem takovém než o tom rámování metrobusů... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|